Galloper - problem z hamulcami, serwem?

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Galloper - problem z hamulcami, serwem?

Post autor: Peepuck! » pn wrz 18, 2006 5:57 am

Jest taki problem, auto zapalamy jeździemy sobie i wszystko jest ok. Po jakichs 15minutach jazdy auto nagle zaczyna hamować :o Pedał rośnie , koła są zblokowane. Po zerwaniu rurki z podciśnieniem do serwa, wszystko momentalnie wraca do normy. Po kolejnych klikunastu minutach jazdy problem od nowa. Wymieniono pompę hamulcową, płyn, klocki i przeprowadziliśmy remont zacisków. O sssoooo chodzi ?? Juz medytujemy którys dzień i najbardziej dziwne pomysły przychodza nam do głowy. Może ktos miał takowy problem, niekoniecznie w gallopku?
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Post autor: Peepuck! » pn wrz 18, 2006 7:08 am

Dodam tylko jeszce , ze podciśnienie jest podawane do serwa z komory podcisnienia tuz za przepustnicą, moze to bedzie jakis pomocny trop..
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » pn wrz 18, 2006 9:33 pm

Nie wiem czy to ma zwiazek, ale nalezy zauwazyc ze auto zle pracuje na benzynie. Pali jakby na 3, 4 cylindry z 6 (to jest motor V6 3.0l), bardzo ospale reaguje na dodanie pedalu gazu. Dopiero po nagrzaniu motoru jest ciut lepiej i o dziwo .... rowniez po odpieciu owej rurki od serwa , czyli po podaniu lewego powietrza w kolektor dolotowy.

Co moze powodowac powstawanie zbyt duzego podcisnienia w kolektorze dolotowym a tym samym w serwie ktore jest z nim polaczone ?
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » wt wrz 19, 2006 7:45 am

Brak zaworu jednokierunkowego na przewodzie podciśnienia.

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » wt wrz 19, 2006 12:43 pm

Zaworek jest i dziala. Z jednej daje sie przedmuchac z drugiej nihuhu
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » śr wrz 20, 2006 4:18 am

a od kiedy tak się dzieje ?

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » śr wrz 20, 2006 7:18 pm

OK, problem rozwiazany.

Sytuacja ta miala miejsce po zmiani pompu hamulcowej, na taka sama co do srednicy tloczyska i sily hamowania, ale w sumie innej bo od innego auta. Bodajze z Pajero I. Okazalo sie ze nie zostalo dopasowane serwno do pompy, i po zakreceniu pompy serwo nie cofalo sie do konca bedac tym samym w stanie wspomagania pompy. Zawork w serwie sie nie przelaczal i pompowalo caly czas podcisnmienie na pompe. Tak wiec byla sytuacja w ktorej po pewnym czasie pompa sama zaczynala hamowac woz :lol:
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości