Strona 1 z 2

TAURUS Road Runner - tego jeszcze nie było !!!!

: wt paź 24, 2006 8:50 pm
autor: Kris26
Kiedyś pisałem na forum że zabieram się do budowy "rurowca" 4X4 i po kilku miesiącach zbierania cześci zabrałem się za budowe i zdiełałem takie coś

Obrazek


Silniczek V4 chłodzony powietrzem z podwójnym wydechem skierowanym do góry. Został poddany remontowi, uszczelnieniu itp.
Podzespoły Luaz, kompletne zawieszenie wraz z silnikiem i skrzynią.
Oczywiście zwolnice i blokada mechanizmu różnicowego.
Bieg terenowy tzw. ślimak.
Dobre oświetlenie
Zestaw zegarów do monitorowania pracy silnika
Siedzenia robione specjalnie pod kolor i na wymiar - kubełki turystyczne.
Obniżony środek ciężkości i lekka waga dają świetne właściwości terenowe
Ogólnie to ponad pół roku pracy od rana do wieczora, ale udało się stworzyć coś niepowtarzalnego, przy okazji zbierałem wszelkiego rodzju dokumentacje aby móc go później zarejestrować.
Właściwości terenowe według mnie są świetne, dobre przechyły boczne i kąty najazdu i zjazdu, do tego jest osłona pod miske olejową więc można bawić sie do woli. Więcej fotek pojawi się na www.trteam.prv.pl lecz narazie strona nie działa. kontakt do mnie krzysiekleja@wp.pl. tel 692325448.



Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

jestem ciekaw czy wam się podoba

Re: TAURUS Road Runner - tego jeszcze nie było !!!!

: wt paź 24, 2006 9:04 pm
autor: kozioU
Kris26 pisze:... Nie wiem czy z powodów finansowych nie bede zmuszony go sprzedać, więc podaje kontakt do mnie ...
8)

a tak poza tym to całkiem całkiem nieźle ci to wyszło :D

: wt paź 24, 2006 9:40 pm
autor: klucz13
Kwał porządnej fajnej i nikomu nie potrzebnej roboty ale tym jego urok :)2
GRATULUJĘ
kólka trochę małe :)21

: wt paź 24, 2006 9:41 pm
autor: Jerry
Szacun dla pracy ale...
nad dizajnem to mozna jeszcze pomyslec ;-)

: śr paź 25, 2006 7:30 am
autor: marcinsokol
nie rob sztucznego ogloszenia tylko walnij na gieldzie bo na alegro neichcial nikt kupic bos walnol cene nierealna

: śr paź 25, 2006 7:38 am
autor: kozioU
:)20

: śr paź 25, 2006 9:23 pm
autor: Miskiller
wykrzyzu troche malo.... :wink:

: czw paź 26, 2006 1:04 pm
autor: mudder
Miskiller pisze:wykrzyzu troche malo.... :wink:
a raczej wogóle go nie ma :)20 i na tych oponach to można najwyżej kwiatki posadzić 8) generalnie nie widzę sensu budowy takiego pomnika ale każdy robi co lubi :)21 ale fakt widać roboty przy tym było sporo

: czw paź 26, 2006 6:49 pm
autor: marmoo
Najadniejszy to jest zapas :)21

: pt paź 27, 2006 5:39 pm
autor: Kris26
kólka troche małe to fakt, ale docelowo mają być 15 z jakimś dobrym bieznikiem (jodełka?)

często widze na różnych forach debaty na temat budowy tego typu pojazdów, dużo się mówi nic nie robi, ja wole działać niż debatować bez sensu. Właściwości terenowe hmm myśle że troszke niektórzy mogli by się zdziwić, Duży prześwit i niska waga około 500-600 kg chyba mówi sama za siebie.
Zbudowanie czegoś takiego zajmuje baardzo dużo czasu i potrzeba do tego też troche wiedzy praktycznej więc jeśli ktoś się dziwi że taka cena to niech skonstrłuje coś podobnego i zastanowi się ile części i jego czas były warte

: pt paź 27, 2006 6:00 pm
autor: pezet
Gratulacje za to, ze Ci sie w ogole chcialo :)

To co bym "poprawil" - widzac tylko zdjecia:
- oczywiscie jakies normalne, wieksze, terenowe opony,
- obcial dolna rure zderzaka - albo zrobil znacznie wyzej - chyba ze ma w zimie za plug robic,
- popracowal nad wykrzyzem
- wydech pod autem - ten zostawisz na pierwszym pniaku.

Zawsze prototyp ma najwiecej wad - jak tego sprzedasz, mysl nad nastepnym!

: pt paź 27, 2006 7:13 pm
autor: marcinsokol
dobrze pamietam ze chcesz za niego 10 tys zl?

: pt paź 27, 2006 8:02 pm
autor: czarny bielsko
pomysl ciekawy, wykonanie tez dosc ciekawe, ale poprawek tez troche bedzie... mam nadzieje, ze na tym sie nie skonczy ;) powodzenia przy dalszych pracach :)2

: sob paź 28, 2006 12:38 am
autor: vandall1
No dbałość o szczegóły wysoka :)2
Ale koncepcja leży na plecach :)3

: sob paź 28, 2006 7:49 am
autor: Piotrul
Ogólnie :)2
Ale żeby nie powtarzać juz tego co napisano wyżej, dodam tylko że nie leży mi "bagażnik". trzeba było go zabydowac chociaż jkąś siatką albo dac pojemniki... a tak z tymi dziuramo to wszystko pogubisz, no i tył wizualnie jest za ciężki, podobnie zresztą jak przód :wink:

: sob paź 28, 2006 7:53 am
autor: pezet
A jeszcze zapytam - ile calosc wazy?

: sob paź 28, 2006 9:01 am
autor: Miskiller
Kris26 pisze:Duży prześwit i niska waga około 500-600 kg chyba mówi sama za siebie.

: ndz paź 29, 2006 11:32 pm
autor: zaq
Popracuj jeszcze nad tym pod kątem poruszania się w terenie (koła, opony, utnij ten pług z przodu, większy wykrzyż, wywal tapicerke i duperele) i będzie całkiem fajny.

: sob lis 04, 2006 12:04 am
autor: Kris26
Kurcze może troche zrobie klina na te zarzuty i rozwieje troche niejasności. Pojazd nie powstał od tak, miałem terenówke to ją pociołem wspawałem coś i już. nad tego typu samochodzikiem myślałem już od dawna, chodziło o to żeby był jak najlżejszy i posiadał napęd 4X4 (samochody typu subaru justy, golf syncro odpadają- to nie jedzie w terenie) Zbudowałem już 3 Taurusy na bazie maluszka, więc już wiedziałem jak wyglada budowa tego typu pojazdów. w końcu udało mi się upolować taniego Luaza. Jednak gdy już Luaz stał na podwórku cześciuowo obdarty z blach okazało się że ma wrednie wystającego ryja ;) Więc projekty które miałem gdzieś zrobione legły w gruzach (głównie jeśli chodzi o wygląd) W końcu udało mi się zaprojektować coś co powinno jakoś wygladać (nie jest on piękny, ale bardzo trudno zrobić coś z tym przodem) Przód został zaprojektowany bardzo ciasno przy silniku, ale jesli chodzi o jazde w terenie to trzeba osłonić takie elementy jak koło pasowe i miska oleju, stad ten niski pałąk. chyba lepiej uderzyc rura niż rozwalić koło pasowe albo miskę i zatrzeć silnik, więc polecam panowie troszkę lepiej przyjrzeć się jego budowie. dalej idac przednia szyba teoretycznie niekonieczna, ale jeśli jeździmy po lesie gałęzie uderzają nam w twarz, a jazda w kasku nie należy do najprzyjemniejszych. Układ wydechowy puszczony do góry daje bardzo ładny dzwięk silniczka V4, i trudniej go urwać niż seryjny puszczony pod autem. co do tej tylnej przestrzeni ładunkowej to celowo nie została jeszcze zabudowana, ponieważ mogą wylądować tam jeszcze 2 siedzenia, lub zabudowa alu. Taurus powstał z myślą o stworzeniu jakiejś fajnej zabawki w teren i reklamy Taurus Rally Team, jak rownież dlatego że lubie budować takie pojazdy. Nie jest to jakaś super terenówka jeszcze raz podkręślam, to ma być zabawka 4x4 dla kogoś kto lubi czasem pojeździć po górkach, lasach. Zreszta sam jego kolor jakoś niepasuje do samochodu terenowego. mam nadzieje że teraz będą jakieś lepsze komentaże niż zmień opony na 16 terenowe i usuń ten pług

: sob lis 04, 2006 5:17 pm
autor: krzysdl
:o co się dziwisz ?? chciałeś opini o autku, wiec masz.

:)20

: sob lis 04, 2006 6:14 pm
autor: Przemekslaw
nie masz pasów bezpieczenstwa... :D a w aucie bez drzwi walłbym je miec do jazdy po nierównościach :wink: :wink: bez pasów/drzwi nie poszalejesz :)21

: śr lis 22, 2006 10:57 pm
autor: Gazon
Jestes ciekaw czy sie podoba to powiem ze mi sie nie podoba , chociaz chyle czolo do wlozonej pracy , sam mam Luaza w swojej stajni i trenuje go tylko do jazdy w gorach wiem co on moze ale jak on ma jezdzic jak piszesz tez po gorkach to na tych kolach mozesz zapomniec (tylko jodelki) przy tak lekkiej konstrukcji to 14" spoko na tym silniku z zapardana beda robic. Wlew do baku w lesie zgubisz przy pierwszym cofaniu , komora silnika powinna byc wiecej zabudowana bo przejedziesz po krzakach i tych kabelkow nie znajdziesz chyba ze teren to jest to miejsce w ktorym robiles fotki ? Masz nadzieje ze znajdziesz lepsze komentarze to chyba nie znajdziesz bo kto zna Luaza to wie ze chamulce sa do du..y trzeba motac tarczowe kolumna kierownicy jak i caly uklad kierowniczy trzeba wymienic na lepszy bo w terenie naprawde mozna sie zdziwic , mysle ze do tej koncepcji Luaz to pomylka w fabryce wyszedl im koszmarek i wiecej nie trzeba go kancerowac. A tak jest o.k.
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
p.s.
Jak bedziesz mial cos ciekawszego do sprzedania to na gielde.

: pt gru 15, 2006 1:55 pm
autor: bartol
fajna ta kosiarka,jakby trochę pokombinować i na koła nałożyć gąsienice to w zimie może jako pług robić.ja osobiście tego resoraka bym przerobił na klomb :D

: pt gru 15, 2006 3:09 pm
autor: Maqlinka
Fajna zmota - jakość wykończenia na wysokim poziomie :)2 Tylko jak się na to patrzy to nie bardzo wiadomo w jakim celu zostało zbudowane - ciężki teren odpada - szybkie popylanie po dziurach chyba też. Wklej może jakiś zdjęcia, albo filmik w warunkch w których pokaże to swoje możliwości.

: pt gru 15, 2006 3:16 pm
autor: Grześ K.
Faktycznie opony mało praktyczne i warto pomyśleć nad czymś żeby na głowę nie leciało. Ale i tak wg mnie :)2