Tylnonapędowce rurowce.

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
K.Wiśniowski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Tylnonapędowce rurowce.

Post autor: K.Wiśniowski » pn lis 17, 2003 8:15 pm

Czy ktos widział w akcji w cięższym terenie jakiś tylnonapędowy pojazd terenowy? Zastanawia mnie co lepiej przeciągać przez błoto 2,5 tonową fure 4x4 czy lekkiego 500 kg tylnonapędowego buggy ( bo i tak na rajdach do ciągania się sprowadza) :)5

Awatar użytkownika
Kamel
 
 
Posty: 802
Rejestracja: pt lut 28, 2003 12:59 am
Lokalizacja: Krakow

Post autor: Kamel » wt lis 18, 2003 10:17 am

Na REMPSTach sie nie ciągają ale jest tam Buggy które nieżle sobie radzi, na Dakarze tez Schlesser jeżdzi. Wciezszym tereni raczej sie to nie sprawdza. Mysle ze ciezko bedzie osiagnac 500 kg do ekstremow. Ale czekam na ciekawe pomysly.
FORTITUDINE VINCIMUS

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

Post autor: domator » wt lis 18, 2003 10:32 am

Do scigania - TAK; do przeprawowek - NIE

:-)

domator
ciezki chevrolet m1009

Awatar użytkownika
K.Wiśniowski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: K.Wiśniowski » wt lis 18, 2003 9:52 pm

Myśle że tu raczej chodzi o rozkład masy i stosunek mocy do wagi.Weżmy np motocykl idzie po terenie jak wściekły :lol:

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » wt lis 18, 2003 11:24 pm

Tak. Szczegolnie w bagnie jedzie ze ino.
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » wt lis 18, 2003 11:39 pm

Mam juz troche kartek z rozrysowanymi planami rurowaca:) ... moj fawory to ... zeby odejsc od wszechobecnego fiucika 126 z kanalizacja dookola. :)21 . silnik z suzi 1000, lub uno 1 fire( wiekszy problem), most tylni( sztywny ) z starego duzego fiuta ( kombni, karetka) lub jakiegos poldka... wiem ze kalecze moim pomyslem podstawawa ceche rurowcow - niezalezne zawieszenie tylnie . Narazie jest idea i troche czesci :)21 ( juz mam ...)

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » wt lis 18, 2003 11:52 pm

Drako pisze:... most tylni( sztywny ) ... niezalezne zawieszenie tylnie...
Ja pierdziu :)6 takiego czegos jeszcze nie widzialem :)6
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
K.Wiśniowski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: K.Wiśniowski » czw lis 20, 2003 1:09 am

Uff... a już myślałem , że jestem jedyny ,któy wierzy w moc jednej ośki.
Niedługo jade do Dudziaka przyjżeć sie dokładnie jego furce.
A wracając do motocykli to w bagnie jadą napewno lepiej od większości samochodów .

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » czw lis 20, 2003 7:43 am

Ty, Biga, czytaj dokladnie posty zanim zaczniesz sie kogos czepiac...
Wyraznie kolega napisal ze TYLNI MOST kaleczy idee NIEZALEZNEGO ZAWIESZENIA, czego tutaj nie widziales ??

A co do ruruowcow, dlaczego by nie zrobic dwunapedowego lekkiego pojazdu ?Oprocz tego, ze jest to bardziej skomplikowane zagadnienie, to chyba godne uwagi..
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » czw lis 20, 2003 10:56 am

Opss!
Przepraszam !
Rzeczywiscie masz racje.

Sam sport mi sie bardzo podoba i jest popularny w wielu krajach
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Rurowce

Post autor: tiger » czw lis 20, 2003 6:31 pm

ja mam takie cos na maluchu i w terenie brakuje przedniego napedu albo chociaz blokady

Awatar użytkownika
K.Wiśniowski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rurowce

Post autor: K.Wiśniowski » czw lis 20, 2003 7:40 pm

tiger pisze:ja mam takie cos na maluchu i w terenie brakuje przedniego napedu albo chociaz blokady
To napisz jakieś wrażenia z jazd. Jakie masz oponki? Czy wogóle da sie jechać po terenie?

Awatar użytkownika
K.Wiśniowski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: K.Wiśniowski » czw lis 20, 2003 7:56 pm

Albert_N pisze:
A co do ruruowcow, dlaczego by nie zrobic dwunapedowego lekkiego pojazdu ?Oprocz tego, ze jest to bardziej skomplikowane zagadnienie, to chyba godne uwagi..
Dużo myślałem o czteronapędowym i można cusik takiego sklecic .
Mój przepis byłby taki:
silnik- skoda felicia bo lekki , dynamiczny i bardzo ma zwartą konstrukcje
skrzynia - mercedes 508 bo bardzo mała i mocna
reduktor - kwestia wyboru ale ja chyba łyknał bym on Niviasty
dyferencjały- Mercedes 124 ze szperami lub Luaz z mech blokadami
zawieszenia - trójkątne długie wachacze
Ale jednak zdecydowałem sie ( ze względu na prostote konstrukcji i mała mase) na skonstruowanie tylnonapędowego pojazdu . Tylko myśle , że moge nie mieć z kim jeżdzić :( bo to raczej mało popularny pojazd offroadowy. Ale cóż koś musi przecierać szlaki.

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » czw lis 20, 2003 8:41 pm

ylko ze wtedy to juz wazy jak niektore suzuki... i to jest problem bo jak sie dodaje reduktor, przekladnie kierownicza mocowania przedniego mostu, walki, ... ble ble ble... fajnie by bylo taka suzuke zbudiowac jeszcze z mechaniczym winczem :) i wygrywac wszystko :) ale to aa oczywiscie mity :)21

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

rurowiec

Post autor: tiger » sob sty 24, 2004 10:00 am

ja mam w swoim rurowcu opony 13 cali zimowki i idzie zadowalajaco jak na lekki teren ale mam juz pomysl jak zrobic przedni naped do malucha wykorzystujac skrzynie dwie skrzynie od malucha tylko narazie nie mam maszyn zeby to zrobic. ale mozna zrobic wyjscie mocy ze skrzyni ktora jest przy silniku i z przodu zapodac zawias od cieniasa i skrzynie od malucha i polaczyc to jakims walkiem. Ale lepsza zmota by byla z golfa 1 bo ma przod naped i mysle ze lepiej by szedl. Kumpel ma wartburga ze zdjeta buda ma tylko rame i fotele i zarabiscie zapieprza bo to dwusow
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
borman
Posty: 656
Rejestracja: sob maja 24, 2003 9:37 am
Lokalizacja: sanok

Post autor: borman » sob sty 24, 2004 10:49 am

krzysiu-chcesz wiedzieć jak jeżdzi się jednonapędowcem- odkręc sobie przedni wał z unimoga i popróbuj :lol: chcesz lekkie 4x4 to kup pande(steyer-puch 4x4) poobcinaj (500 kg wraz z nieciężkim kierowcą)koniecznie ładnie pomaluj (khaki) i wertep legnie u twoich stóp-a potem wracaj do nas normalnych wariatów :lol:
coś się ostatnio motasz(gaz66, luaz, baggi) przestałeś w kasku jeżdzić?

Awatar użytkownika
K.Wiśniowski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: K.Wiśniowski » ndz sty 25, 2004 3:34 pm

Nie motam , nie motam tylko testuje co sie nadaje.
Przecież nie bede do konca zycia jezdził Unimogiem czy Gelandą bo bym z nudów umarł. :)
Teraz uterenawiam Granda :o

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » ndz sty 25, 2004 3:42 pm

a propos rurakow- w jedynie slusznym magazynie jest opis smiesznego, 10 KM, kolka od quada, naped na 4 kola.
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
Mart
Posty: 306
Rejestracja: czw paź 07, 2004 7:33 pm
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
Kontaktowanie:

Buggy

Post autor: Mart » czw paź 07, 2004 7:42 pm

Cześć wszystkim offroaderom
Ja mam takiego sprzęcika tylnonapędowego, z tym że jest na moście
z tyłu rama Żuka wygląd Gaza 69 waży ok tonę, śmiga dosyć dobrze w terenie, raz tylko miałem przypadek że nie mogłem wyjechać, a mianowicie zaiesił się wtedy na moście w błotnistej koleinie, pod strome górki podjezdza, zjeżdza, doły z wodą to też nie jest wielki problem, ale trzeba dodać że nie może być za duże błoto(góra po kostki:))
wiecej info na www.gaz4x2.friko.pl

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » czw paź 07, 2004 7:47 pm

Moj przepis to Yamaha Grizzly + 35 calowe simexy :)21
Nie ma mocnych nie ma :)21

acha i wyciagarka od stara...

Awatar użytkownika
pawel kusmierski
Posty: 724
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 10:07 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: pawel kusmierski » wt paź 12, 2004 5:05 pm

mam takiego tylnonapedowca z malca na oponach kołkach.przyznam ,smiga dobrze.ostatnio cos mu mocy braknie ale to wina silnika.swoje przerzył.zamienie go na jakis od polo czy cos podobnego. http://www.4x4.szczecin.pl/lesno2002/ph ... G_2159.JPG
Fakt tylko taki że na extrema sie nie nadaje, bryka dobrze na lajtach(jak bulwarówki)ale lepiej wyglada :P !!
Super Grejt Xtrim Patrol 4,2
http://www.martechszczecin.pl

Awatar użytkownika
pawel kusmierski
Posty: 724
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 10:07 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: pawel kusmierski » wt paź 12, 2004 5:07 pm

Albo ten nie wiem który zadziała. http://www.4x4.szczecin.pl/lesno2002/ph ... to_10.html
Super Grejt Xtrim Patrol 4,2
http://www.martechszczecin.pl

Awatar użytkownika
elektryczny
 
 
Posty: 103
Rejestracja: czw wrz 30, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: wrocław

Post autor: elektryczny » sob paź 23, 2004 8:40 pm

i co pomysł umarł /to chyba najtańsza formuła mogła by być,zawsze to mniej złomu do połamania/a konkurencja w rmpst mała przecież

Awatar użytkownika
WyRC
 
 
Posty: 233
Rejestracja: czw paź 30, 2003 12:56 pm
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Post autor: WyRC » ndz paź 24, 2004 12:14 pm

Pomysł nie umarł,wszyscy motają rurowce.Ja wiem conajmiej o czterech
Następny sezon pod hasłem rury i niezależny zawias oj będzie się działo w RMPST

Awatar użytkownika
Paweł Cybulski
Posty: 490
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa

Post autor: Paweł Cybulski » ndz paź 24, 2004 12:30 pm

A aj by do takiego rorowca jak tam na focie dodac jakis naped na przod? Wiem ze bedzie ciezszy jak wczesniej napisaliscie, ale przeciez i tak lzejszy od suzy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość