Trabant Hycomat
Moderator: Marcin-Kraków
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Trabant Hycomat
Wiem ze forum nie koniecznie moze wspierajace DDRowskie konstrukcje z seri cartoon, ale moze sie ktos kiedys spotal z taowym rozwiazaniem i moze pomoc w wyjasnieniu jak to dziala.
Mianowicie chodzi o Hycomat, czyli pseudo automatyczna skrzynie biegow w Trabancie. A wlasciwie nie o skrzynie, a o automatyczne sprzeglo. Jest tam jakis patent z pedzeniem pompy hydraulicznej z walu a pozniej pompy sprzegla i jakies sterowanie do tego. Ale ni cholery nie moge wyczajic kogos kto mial z tym stycznosc i wie jak to dziala.
Wie ktos cos na taki temat ? Hycomaty byly autami dla inwalidow.
Mianowicie chodzi o Hycomat, czyli pseudo automatyczna skrzynie biegow w Trabancie. A wlasciwie nie o skrzynie, a o automatyczne sprzeglo. Jest tam jakis patent z pedzeniem pompy hydraulicznej z walu a pozniej pompy sprzegla i jakies sterowanie do tego. Ale ni cholery nie moge wyczajic kogos kto mial z tym stycznosc i wie jak to dziala.
Wie ktos cos na taki temat ? Hycomaty byly autami dla inwalidow.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

poprostu masz dźwignie zmiany biegów przy kierownicy, ma ona dość znaczny skok, przełączając biegi załącza się sprzęgło i odpuszcza po wrzuceniu biegu 
no i jeszcze patent z wolnym kołem na 4 biegu
ja sobie trabanta chwaliłem, oprócz silnika wszystko było w nim fajne, miejsca w pip a o bagażniku to krążą legendy

no i jeszcze patent z wolnym kołem na 4 biegu

ja sobie trabanta chwaliłem, oprócz silnika wszystko było w nim fajne, miejsca w pip a o bagażniku to krążą legendy

- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Przesylka juz jest. A wlasnie czysto teoretycznie rozwazam mozliwosc skonstruowania pseudo automatycznego sprzegla. Czyli ustrojstwa ktore bedzie wciskalo pedal, czy tez pompe i tym samym sprzeglo.
Widzialem kiedys taki bajer. Byl przycisk na dzwigni zmiany biegow i on wyzwalal silownik. Ale dzialalo to strasznie wolno i malo precyzyjnie.
To juz lepiej by bylo manetke z motocykla, taka z pompka i tym zapodawac.
Jak mowie rozwazania z cyklu teoretycznych 
Widzialem kiedys taki bajer. Byl przycisk na dzwigni zmiany biegow i on wyzwalal silownik. Ale dzialalo to strasznie wolno i malo precyzyjnie.
To juz lepiej by bylo manetke z motocykla, taka z pompka i tym zapodawac.


Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

mialem i jezdzilem jakis rok ale to dawno temu bylo a jak to dzialalo to nie mam zielonego pojecia w zime trzeba bylo trampka zagrzac bo inaczej tylko byl 2 bieg do wyboru bo olej w hycomacie gestnial i sie biegow nie dalo przelaczac
Czasami wychodzi lepiej niż planujesz-pomyślał mąż,gdy rzucił młotkiem w kota,a trafił w żonę
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
W Hycomacie dzwignia zmiany biegow miala dodatkowy "staw" a dokladniej koncowy odcinek okolo 15cm, w ruchomym "stawie" byl zwykly styk ktory nawet po lekkim dotknieciu dzwigni zalaczal silownik. Silownik odciagal lape sprzegla a dociskala go juz z powrotem sprezyna. Na wolnych obrotach sprzeglo bylo rowniez wylaczone a dodanie gazu obnizalo cisnienie i sprezyna dociskala tarcze.
Przerabialem kiedys taki na inwalidzki.
Przerabialem kiedys taki na inwalidzki.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość