nie pali na wszystkie cylindry
Moderator: Marcin-Kraków
nie pali na wszystkie cylindry
Witam kolegów
kumpel ma taki problem z pandą 1.1i z 2004, jak ją zatankuje do pełna pod korek to silnik przestaje pracować na wszystkie cylindry, zapala sie lampka od silnika. Po podłączeniu pod komputer wyświetlane są 2 błędy: wypadanie zapłonów cylinder 4 i wypadanie zapłonów ogólne.
w samochodzie były już wymieniane świece 2x, kable WN 2x, cewka dla 4i1 cylindra, sprawdzane było już odpowietrzenie zbiornika, pompka paliwowa, próbował jazdy bez korka dzisiaj nawet zdjąłem mu warz od odpowietrzenia zbiornika i wdmuchiwałem mu tam powietrze ale dalej nie było poprawy
weźcie poratujcie go bo ma już dość tego auta ja też bo on ciągle zawraca mi głowę
kumpel ma taki problem z pandą 1.1i z 2004, jak ją zatankuje do pełna pod korek to silnik przestaje pracować na wszystkie cylindry, zapala sie lampka od silnika. Po podłączeniu pod komputer wyświetlane są 2 błędy: wypadanie zapłonów cylinder 4 i wypadanie zapłonów ogólne.
w samochodzie były już wymieniane świece 2x, kable WN 2x, cewka dla 4i1 cylindra, sprawdzane było już odpowietrzenie zbiornika, pompka paliwowa, próbował jazdy bez korka dzisiaj nawet zdjąłem mu warz od odpowietrzenia zbiornika i wdmuchiwałem mu tam powietrze ale dalej nie było poprawy
weźcie poratujcie go bo ma już dość tego auta ja też bo on ciągle zawraca mi głowę
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am
Re: nie pali na wszystkie cylindry
Tu już proste testy nie zawsze pomogą, dobry diagnosta potrzebny...barney pisze:z pandą 1.1i z 2004
Ps. Osobiście widze zerowy związek zbiornika paliwa z układem zapłonowym

(Jak wygladają świece - przerywa na 1 i tym samym cylindrze (czarna 1 świeca) czy wszystkie świece są z ciemnym nalotem)
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am
też tak myślałem, ale piszą, że sprawdzali, jeździli bez korka i takie tam...
przez chwilę myślałem też o niedrożnym przelewie z listwy wtrysków, ale wtedy pełność baku nie miała by znaczenia...
generalnie niezła zagadka
chyba, że z tym bakiem to zbieg okoliczności, a przyczyna leży w jebniętej mapie wtrysku...
przez chwilę myślałem też o niedrożnym przelewie z listwy wtrysków, ale wtedy pełność baku nie miała by znaczenia...
generalnie niezła zagadka

chyba, że z tym bakiem to zbieg okoliczności, a przyczyna leży w jebniętej mapie wtrysku...
i pytanie za sto punktów?
stopień skomputeryzowania tego wynalazka?
Bo może czujnik/wskaźnik paliwa jest integralną (acz wysuniętą na daleką placówkę
) częścią komputera sterującego życiem pojazdu i w stanie pełnego zatankowania wysyła jakieś złe fluidy do systemu sterowania pracą motóra?
Najlepiej było by jakiegoś elektronika od fiatów zapytać
stopień skomputeryzowania tego wynalazka?
Bo może czujnik/wskaźnik paliwa jest integralną (acz wysuniętą na daleką placówkę


Najlepiej było by jakiegoś elektronika od fiatów zapytać

-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am
Tyle wyczytałem w instrukcji swojego plaskacza (Pony):
Układ ograniczania emisji par paliwa.
Gdy silnik nie pracuje, opary są gromadzone w/w pochłaniaczu.
A gdy silnik pracuje, opary z pochłaniacza sa wysysane przez układ dolotowy przez zawór elektomagnetyczny.
(to wiedziałem
)
Ale zawór jest sterowany przez ECU: jak silnik zimny, to zawór zamknięty, dopiero po nagrzaniu silnika zawór się otwiera...
Układ ograniczania emisji par paliwa.
Gdy silnik nie pracuje, opary są gromadzone w/w pochłaniaczu.
A gdy silnik pracuje, opary z pochłaniacza sa wysysane przez układ dolotowy przez zawór elektomagnetyczny.
(to wiedziałem

Ale zawór jest sterowany przez ECU: jak silnik zimny, to zawór zamknięty, dopiero po nagrzaniu silnika zawór się otwiera...
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 14
- Rejestracja: sob maja 12, 2007 8:30 pm
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości