nie pali na wszystkie cylindry

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

barney
 
 
Posty: 123
Rejestracja: sob sty 05, 2008 12:56 pm
Lokalizacja: Słupsk/Trzebielino/Miastko

nie pali na wszystkie cylindry

Post autor: barney » sob lut 09, 2008 5:57 pm

Witam kolegów
kumpel ma taki problem z pandą 1.1i z 2004, jak ją zatankuje do pełna pod korek to silnik przestaje pracować na wszystkie cylindry, zapala sie lampka od silnika. Po podłączeniu pod komputer wyświetlane są 2 błędy: wypadanie zapłonów cylinder 4 i wypadanie zapłonów ogólne.

w samochodzie były już wymieniane świece 2x, kable WN 2x, cewka dla 4i1 cylindra, sprawdzane było już odpowietrzenie zbiornika, pompka paliwowa, próbował jazdy bez korka dzisiaj nawet zdjąłem mu warz od odpowietrzenia zbiornika i wdmuchiwałem mu tam powietrze ale dalej nie było poprawy

weźcie poratujcie go bo ma już dość tego auta ja też bo on ciągle zawraca mi głowę
vitara
samurai
zmota sj410 2.0i-była teraz jest jeep zj
www.4x4miastkoteam.pl

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » ndz lut 10, 2008 7:24 pm

może czas pojechac do warsztatu ?
Range Rover Classic Pickup/discovery 3,9
NIE pisać mi PW, mail w profilu.

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Re: nie pali na wszystkie cylindry

Post autor: Piotr Karcz » pn lut 11, 2008 8:39 am

barney pisze:z pandą 1.1i z 2004
Tu już proste testy nie zawsze pomogą, dobry diagnosta potrzebny...

Ps. Osobiście widze zerowy związek zbiornika paliwa z układem zapłonowym :roll:

(Jak wygladają świece - przerywa na 1 i tym samym cylindrze (czarna 1 świeca) czy wszystkie świece są z ciemnym nalotem)

barney
 
 
Posty: 123
Rejestracja: sob sty 05, 2008 12:56 pm
Lokalizacja: Słupsk/Trzebielino/Miastko

Post autor: barney » pn lut 11, 2008 5:18 pm

na 3 pierwszych cylindrach są czarne a na 4 jest normalna
Ps. Osobiście widze zerowy związek zbiornika paliwa z układem zapłonowym
to czemu występuje to zawsze jak jest zatankowana pod korek?? jak wypali paliwo tak do 3/4zbiornika to jest już normalnie do następnego tankowania ??
vitara
samurai
zmota sj410 2.0i-była teraz jest jeep zj
www.4x4miastkoteam.pl

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » wt lut 12, 2008 10:55 am

barney pisze:na 3 pierwszych cylindrach są czarne a na 4 jest normalna (...)jak wypali paliwo tak do 3/4zbiornika to jest już normalnie
Nawet nie zgaduję, bo taki rebus dla mnie alogiczny jakoś jest - być może jakaś wada ujawnia się losowo :roll:
( wilgoć, temperatura, poluzowane złącze...)

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » wt lut 12, 2008 8:41 pm

Napewno nie jest to zagadka rozwiązywalna wirtualnie na odległość :)21

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Post autor: selim » wt lut 12, 2008 8:44 pm

a psyyyt robi przy otwarciu ? :lol:
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » wt lut 12, 2008 8:54 pm

Czyzby kolega selim stawial na odpowietrznik baku? :)
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » wt lut 12, 2008 9:05 pm

też tak myślałem, ale piszą, że sprawdzali, jeździli bez korka i takie tam...

przez chwilę myślałem też o niedrożnym przelewie z listwy wtrysków, ale wtedy pełność baku nie miała by znaczenia...

generalnie niezła zagadka :)21

chyba, że z tym bakiem to zbieg okoliczności, a przyczyna leży w jebniętej mapie wtrysku...

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » wt lut 12, 2008 9:11 pm

i pytanie za sto punktów?

stopień skomputeryzowania tego wynalazka?

Bo może czujnik/wskaźnik paliwa jest integralną (acz wysuniętą na daleką placówkę :)21 ) częścią komputera sterującego życiem pojazdu i w stanie pełnego zatankowania wysyła jakieś złe fluidy do systemu sterowania pracą motóra? :)21

Najlepiej było by jakiegoś elektronika od fiatów zapytać :)21

barney
 
 
Posty: 123
Rejestracja: sob sty 05, 2008 12:56 pm
Lokalizacja: Słupsk/Trzebielino/Miastko

Post autor: barney » wt lut 12, 2008 9:46 pm

witam
kolegów dzięki za podpowiedzi ale dzisiaj doszedłem czemu się tak dzieje winę ponosi elektrozawór przepuszczający opary paliwa z kolektora ssącego do zbiornika węgla aktywnego jest cały czas otwarty i jak ma pełny bak to zasysa przez ten zbiornik węgla paliwo z baku...
vitara
samurai
zmota sj410 2.0i-była teraz jest jeep zj
www.4x4miastkoteam.pl

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » wt lut 12, 2008 10:16 pm

FPP...

kurna...

alleluja! Muszę sprawdzić to u siebie we fordzie... tyle, że mnie jak się dusi, to czekendżin nie świeci... ale to może być dobry trop !

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » wt lut 12, 2008 11:36 pm

Tyle wyczytałem w instrukcji swojego plaskacza (Pony):

Układ ograniczania emisji par paliwa.
Gdy silnik nie pracuje, opary są gromadzone w/w pochłaniaczu.
A gdy silnik pracuje, opary z pochłaniacza sa wysysane przez układ dolotowy przez zawór elektomagnetyczny.

(to wiedziałem :wink: )

Ale zawór jest sterowany przez ECU: jak silnik zimny, to zawór zamknięty, dopiero po nagrzaniu silnika zawór się otwiera...

szybki lopez
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: sob maja 12, 2007 8:30 pm

Post autor: szybki lopez » śr lut 13, 2008 12:04 am

otwiera sie na ciepłym ale nie we wszystkich autkach tak samo.
w nie których przy jakiś tam obrotach silnika.

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » śr lut 13, 2008 12:18 am

taaa....

właśnie mnie olśniło, że chiba ten osrany filtr podłączyłem do motóra niekoniecznie tak jak był wcześniej :)21

cóż, całe życie się człowiek uczy :)21

barney
 
 
Posty: 123
Rejestracja: sob sty 05, 2008 12:56 pm
Lokalizacja: Słupsk/Trzebielino/Miastko

Post autor: barney » śr lut 13, 2008 10:10 pm

kumpel dzisiaj przeżył lekki szok w ASO :D zaworek 400 :evil:
vitara
samurai
zmota sj410 2.0i-była teraz jest jeep zj
www.4x4miastkoteam.pl

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pt lut 22, 2008 5:24 pm

barney pisze:kumpel dzisiaj przeżył lekki szok w ASO :D zaworek 400 :evil:
ze tak tanio
??

barney
 
 
Posty: 123
Rejestracja: sob sty 05, 2008 12:56 pm
Lokalizacja: Słupsk/Trzebielino/Miastko

Post autor: barney » pt lut 22, 2008 10:36 pm

liczył że zapłaci góra stówkę :lol:
vitara
samurai
zmota sj410 2.0i-była teraz jest jeep zj
www.4x4miastkoteam.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości