Strona 1 z 1

nie pali na wszystkie cylindry

: sob lut 09, 2008 5:57 pm
autor: barney
Witam kolegów
kumpel ma taki problem z pandą 1.1i z 2004, jak ją zatankuje do pełna pod korek to silnik przestaje pracować na wszystkie cylindry, zapala sie lampka od silnika. Po podłączeniu pod komputer wyświetlane są 2 błędy: wypadanie zapłonów cylinder 4 i wypadanie zapłonów ogólne.

w samochodzie były już wymieniane świece 2x, kable WN 2x, cewka dla 4i1 cylindra, sprawdzane było już odpowietrzenie zbiornika, pompka paliwowa, próbował jazdy bez korka dzisiaj nawet zdjąłem mu warz od odpowietrzenia zbiornika i wdmuchiwałem mu tam powietrze ale dalej nie było poprawy

weźcie poratujcie go bo ma już dość tego auta ja też bo on ciągle zawraca mi głowę

: ndz lut 10, 2008 7:24 pm
autor: krzyś
może czas pojechac do warsztatu ?

Re: nie pali na wszystkie cylindry

: pn lut 11, 2008 8:39 am
autor: Piotr Karcz
barney pisze:z pandą 1.1i z 2004
Tu już proste testy nie zawsze pomogą, dobry diagnosta potrzebny...

Ps. Osobiście widze zerowy związek zbiornika paliwa z układem zapłonowym :roll:

(Jak wygladają świece - przerywa na 1 i tym samym cylindrze (czarna 1 świeca) czy wszystkie świece są z ciemnym nalotem)

: pn lut 11, 2008 5:18 pm
autor: barney
na 3 pierwszych cylindrach są czarne a na 4 jest normalna
Ps. Osobiście widze zerowy związek zbiornika paliwa z układem zapłonowym
to czemu występuje to zawsze jak jest zatankowana pod korek?? jak wypali paliwo tak do 3/4zbiornika to jest już normalnie do następnego tankowania ??

: wt lut 12, 2008 10:55 am
autor: Piotr Karcz
barney pisze:na 3 pierwszych cylindrach są czarne a na 4 jest normalna (...)jak wypali paliwo tak do 3/4zbiornika to jest już normalnie
Nawet nie zgaduję, bo taki rebus dla mnie alogiczny jakoś jest - być może jakaś wada ujawnia się losowo :roll:
( wilgoć, temperatura, poluzowane złącze...)

: wt lut 12, 2008 8:41 pm
autor: Student
Napewno nie jest to zagadka rozwiązywalna wirtualnie na odległość :)21

: wt lut 12, 2008 8:44 pm
autor: selim
a psyyyt robi przy otwarciu ? :lol:

: wt lut 12, 2008 8:54 pm
autor: Qbartx
Czyzby kolega selim stawial na odpowietrznik baku? :)

: wt lut 12, 2008 9:05 pm
autor: Student
też tak myślałem, ale piszą, że sprawdzali, jeździli bez korka i takie tam...

przez chwilę myślałem też o niedrożnym przelewie z listwy wtrysków, ale wtedy pełność baku nie miała by znaczenia...

generalnie niezła zagadka :)21

chyba, że z tym bakiem to zbieg okoliczności, a przyczyna leży w jebniętej mapie wtrysku...

: wt lut 12, 2008 9:11 pm
autor: Student
i pytanie za sto punktów?

stopień skomputeryzowania tego wynalazka?

Bo może czujnik/wskaźnik paliwa jest integralną (acz wysuniętą na daleką placówkę :)21 ) częścią komputera sterującego życiem pojazdu i w stanie pełnego zatankowania wysyła jakieś złe fluidy do systemu sterowania pracą motóra? :)21

Najlepiej było by jakiegoś elektronika od fiatów zapytać :)21

: wt lut 12, 2008 9:46 pm
autor: barney
witam
kolegów dzięki za podpowiedzi ale dzisiaj doszedłem czemu się tak dzieje winę ponosi elektrozawór przepuszczający opary paliwa z kolektora ssącego do zbiornika węgla aktywnego jest cały czas otwarty i jak ma pełny bak to zasysa przez ten zbiornik węgla paliwo z baku...

: wt lut 12, 2008 10:16 pm
autor: Student
FPP...

kurna...

alleluja! Muszę sprawdzić to u siebie we fordzie... tyle, że mnie jak się dusi, to czekendżin nie świeci... ale to może być dobry trop !

: wt lut 12, 2008 11:36 pm
autor: Piotr Karcz
Tyle wyczytałem w instrukcji swojego plaskacza (Pony):

Układ ograniczania emisji par paliwa.
Gdy silnik nie pracuje, opary są gromadzone w/w pochłaniaczu.
A gdy silnik pracuje, opary z pochłaniacza sa wysysane przez układ dolotowy przez zawór elektomagnetyczny.

(to wiedziałem :wink: )

Ale zawór jest sterowany przez ECU: jak silnik zimny, to zawór zamknięty, dopiero po nagrzaniu silnika zawór się otwiera...

: śr lut 13, 2008 12:04 am
autor: szybki lopez
otwiera sie na ciepłym ale nie we wszystkich autkach tak samo.
w nie których przy jakiś tam obrotach silnika.

: śr lut 13, 2008 12:18 am
autor: Student
taaa....

właśnie mnie olśniło, że chiba ten osrany filtr podłączyłem do motóra niekoniecznie tak jak był wcześniej :)21

cóż, całe życie się człowiek uczy :)21

: śr lut 13, 2008 10:10 pm
autor: barney
kumpel dzisiaj przeżył lekki szok w ASO :D zaworek 400 :evil:

: pt lut 22, 2008 5:24 pm
autor: LR_Olek
barney pisze:kumpel dzisiaj przeżył lekki szok w ASO :D zaworek 400 :evil:
ze tak tanio
??

: pt lut 22, 2008 10:36 pm
autor: barney
liczył że zapłaci góra stówkę :lol: