Strona 1 z 2
1.8T 20V Volkswagen/Audi
: wt cze 17, 2008 4:32 pm
autor: randallek
Witam!
Czy ktoś miał do czynienia z tym silnikiem?
Trafił się VW New Beetle w automacie z takim silniczkiem, o mocy 200KM (fabryczny tuning) więc może jakieś opinie o awaryjności, jak i spalaniu (wiem że kosmos), czy ogólnej eksploatacji? Byłbym bardzo wdzięczny

: wt cze 17, 2008 5:03 pm
autor: ManiekZ
Witaj
miałem z takowym silnikiem Seata Toledo II.
Generalnie silnik ok., daje sporo radości z jazdy.
Zalety:
- w miarę cichy,
- spory moment, szybko sie rozkręca, duża moc
- spalanie w normie (miasto ok. 10-11L, w trasie ok 9L) choć jak ktoś chce to wycisnie i 15L...
Wady:
- czuć turbodziurę
- po przebiegu 15kkm padły 2 cewki

(kupiłem auto nowe w salonie - więc wymiana wszystkich na gwarancji. Okazało się że jakaś ich seria miała wadę - a nowa 1 szt - to koszt 800 pln. Zresztą ogłoszono później akcję serwisową.)
- potrzebuje drogiego (bardzo dobrego oljeu).
W sumie byłem zadowolony.....
: wt cze 17, 2008 7:16 pm
autor: lemur
1 najlepszych i najbardziej wytrzymałych silników grupy vw/audi. Na fabrycznych częściach znoszą podnoszenie mocy ciut powyżej 300 km czyli w niektórych przypadkach o 100%. Spalanie na trasie potrafiło zejść do 7.5. Silnik zrobił 230 tys bez żadnego zająknięcia a nie był traktowany jak powinien (nikt nie czekał aż turbo wystygnie itp) Ja polceam
auto to byl passat 1.8 T 150 km w manualu
: wt cze 17, 2008 8:08 pm
autor: randallek
A jak się LPG sprawuje?
Ten New Beetle ma założoną sekwencję.
: wt cze 17, 2008 9:08 pm
autor: Wiechu
niu bitl prezentuje jeden z najwyższych poziomów obciachu na rynku.
...ale to Twój wybór

: wt cze 17, 2008 10:38 pm
autor: Roch
no i caly misterny plan wpizdu ;]
: śr cze 18, 2008 8:04 am
autor: randallek
Jako samochód-zabawka dla kobiety powinien się nadać...

Czekam na dalsze opinie...
: śr cze 18, 2008 8:42 am
autor: Wiechu
...noo
dajmy na to, taka blond siara-siarzewska idealnie wygląda w takim
autko służbowe. W sam raz, na dojazd do klienta.

: śr cze 18, 2008 8:44 am
autor: TRAWOLT
Wiechu pisze:...noo
dajmy na to, taka blond siara-siarzewska idealnie wygląda w takim
autko służbowe. W sam raz, na dojazd do klienta.

eeetam
takim autem pod dyskoteką wszyćke blachary Twoje
i to się liczy - jestem za

: śr cze 18, 2008 8:53 am
autor: Grześ K.
Eee tam, nasza Ekstremalna Kasia beetlem jeździ

: śr cze 18, 2008 10:24 am
autor: Damian
Miałem taki silnik w A4 Avant 1997 rok. Ktoś tam napisał o spalaniu w trasie schodzącym do 7.5 litra

trudno o większą bajkę, zwłaszcza że A4 jest lżejsze i ma lepsze Cx od wspomnianego Passata.
Mi palił w mieście 11-12 litrów. Na trasie od 9-10 litrów (przelotowa 110-120km/h) do wartości niezmierzalnych (autobahn, prędkości 160-220kmh)
silnik chodził pięknie, rasowe brzmienie, trochę mało elastyczny - zaczynał się kręcić wyczuwalnie od 3 tys. obrotów, wbijał w fotel dopiero powyżej 4 tysięcy, za to dość konkretnie
w porównaniu do primery GT 2.0 wolnossącej (też 150KM) to Audi 1.8T w ogóle nie miało dołu i uważam to za największą wadę tego silnika
primera ciągnęła solidnie od 2-2,5 tys.
za to audi ma fajniejsze brzmienie i większego kopa jak turbo osiągnie pełne ciśnienie

: czw cze 19, 2008 10:52 am
autor: lemur
niech będzie ze bajka. Nikt nie musi wierzyć.
: czw lip 17, 2008 5:51 pm
autor: Jogi4x4
Wiechu pisze:...noo
dajmy na to, taka blond siara-siarzewska idealnie wygląda w takim
autko służbowe. W sam raz, na dojazd do klienta.

Ale jak pani Siarzewska wzielaby Cie na swiatlach to bys nawet nikomu zed wstydu nie wspomnial...

: czw lip 17, 2008 9:17 pm
autor: randallek
Już sprawa rozwiązana, jest VW Polo 1.4 TDi - przynajmniej oszczędny.

: czw lip 17, 2008 9:29 pm
autor: bartas 4x4
a ja tu chciałem powiedzieć jeszcze jak ten 1,8 chodzi w trajce
a jak tam prace nad parchem randallek ?
: czw lip 17, 2008 9:42 pm
autor: randallek
Aktualne 4x4 właśnie sprzedaję, i jadę w sierpniu do Francji rozglądać się za ładnym Y61 z trzema drzwiami.

: czw lip 17, 2008 9:54 pm
autor: bartas 4x4
to jak zwieziecie sprzęta do kraju to pochwal sie

: pt lip 18, 2008 6:22 am
autor: pezet
Różne bajki ludzie opowiadają, to ja dołożę swoją:
Jeżdżę passatem 1.8T aktualnie. Zwykły 150KM.
Jest cichy - to prawda, ale żeby był taki 'ostry' to nie powiem.
Wcześniej jeździłem różnymi tdi i jeździło mi się lepiej. Tdi 130KM jest bardziej dynamiczny. No i znacznie bardziej elastyczny. I oszczędny.
Ten silnik osiąga moc maks przy 5700rpm, więc trzeba go trochę pokręcić, żeby poczuć. Fabryczna turbinka jest niewielka, są podobno zestawy tuningowe z większą turbiną.
Łatwo się 'wzmacnia" - kolega dołożył czipa (w profesjonalnej firmie) - na hamowni wyszło 191KM, przejechał nim ok 100tys km i nie było problemu.
Aha - miała być bajka:
Sprawdzałem dokładnie spalanie i minimum, jakie uzyskałem na trasie (Kraków-Lublin) - to 7,1. Jadąc spokojnie i bez szaleństw.
Na autostradzie - 8,5, z prędkością do 150.
Jeżdżąc tylko po mieście - 9-9,5.
Gdybym miał kupować auto do codziennego użytku, to kupiłbym na pewno jakieś tdi. Ale ponieważ tego dostałem w prezencie, to jeżdżę takim i nie narzekam

: pt lip 18, 2008 10:05 pm
autor: Jogi4x4
randallek pisze:Aktualne 4x4 właśnie sprzedaję, i jadę w sierpniu do Francji rozglądać się za ładnym Y61 z trzema drzwiami.

Ale oczywiscie z poczciwym 2.8TD czy jednak to cos tam 3.0 dCi?
: sob lip 19, 2008 8:41 am
autor: randallek
Zależy co się trafi, ale bliżej mojemu sercu jest 2.8 td, wyczytałem na forum że jest mniej awaryjny i w ogóle. A jak 3,0 to po 2003 roku, a za tyle, co ja chcę wydać, żeby zostało na pakiet startowy to raczej po tym roczniku nie trafię, chociaż bardzo bym chciał, gdyż bo FL Patrol ładniej wygląda.

: sob lip 19, 2008 3:08 pm
autor: Jogi4x4
Slyszalem kilka opinii ze 3.0 jesli przejedzie ok 60000km to bedzie dzialal... jesli choc ras sie popsuje przed tym przebiegiem to juz tak bedzie sie je#*& do konca... Ja tez bym wolal 2.8TD, ew koncu 6 cylindrow i moim zdaniem lepsze podnoszenie sie z dolu obrotow...
W Marcu jechalem z Bartasem jego Y60 i bylem zachwycony... Ciezki kopny piach, gora, a tam 3, 1400obr/min. i wspaniale sie wspinal, bez blokady tylko reduktor i ciagnie... Ja Gallopera musialbym wyzej meczyc, strasznie mulowaty jest moj Hyundai ponizej 1600obr/min...
Tak ze jak najbardziej 2.8TD
: sob lip 19, 2008 3:16 pm
autor: randallek
Jedno mnie martwi - chcę tam władować opony 35" i nie wiem czy 2.8 sobie poradzi, ew. da się go chipować, prawda?

: sob lip 19, 2008 7:06 pm
autor: Jogi4x4
A czym Ty sie martwisz??? Przeciez ten silnik jest wzmocniony wzgledem jeednostki z Y60! Znajomy mial 35x12.5 R15 BFG MT i chodzil bez problemu najmniejszego! Fakt ze troche osiagi spadly ale tak bylo ok, smigal na rajdy i wszystko cacus, wiec bez obaw.
A czemu wybrales wlasnie Francje jako punkt zakupu?
Ja obecnie pracuje w Holandii i jakies 100-140 km ode mnie jest najwieksza gielda samochodowa w Europie, rozwazales to?
Re: 1.8T 20V Volkswagen/Audi
: czw lut 26, 2009 11:59 am
autor: Frolik
Miałem ten silnik w A4. Nic się z nim nie działo, przyjemny w eksploatacji. Tylko troche pijak - w mieście nie zszedł mi nigdy poniżej 10litrów/100. Bez jakiejś ostrej jazdy.
Re:
: czw lut 26, 2009 2:38 pm
autor: bartas 4x4
Jogi4x4 pisze:
W Marcu jechalem z Bartasem jego Y60 i bylem zachwycony...
a pamietasz ze jeszcze sprzęgło było do wymiany juz
PS. bedziesz na gemeli ?