Strona 1 z 2

Z historii polskiej motoryzacji - prototypy

: czw lip 17, 2008 6:25 pm
autor: czarny bielsko
Moze kogos zainteresuje ten link: http://akson.sgh.waw.pl/~tw23969/protot ... totypy.htm
Mozna tam poczytac troche o prototypach polskich samochodow :)2

: pt lip 18, 2008 11:16 am
autor: jarekstryszawa
Fajne nawzy- Gad, Pionier, Brzdąc, Smyk, Meduza, Fafik, Gacek...

: pt lip 18, 2008 12:04 pm
autor: Kabal
Syrena sport :)22 kiedyś sobie zbuduję replikę z mocnym boxerem np. z subaru :)17

: pn lip 21, 2008 5:54 am
autor: seba4x4
Uczyłem się jeździć Warszawą 223, chciałbym mieć taką 210-kę.

: pn lip 28, 2008 5:58 pm
autor: Jogi4x4
Polonez Analog...ciekawy pick-up...ciekawe jak tym sie by jezdzilo...
Stratopolonez ma ciekawa konstrukcje i wyglad... 8)

: pn lip 28, 2008 6:25 pm
autor: Kuba M.
Jogi4x4 pisze:Polonez Analog...ciekawy pick-up...ciekawe jak tym sie by jezdzilo...
Trzeba by właścicieli poszukać, bo zbudowano kilka prototypów (poniżej 10) z których większość do dzisiaj jeździ :wink:

: pn lip 28, 2008 6:35 pm
autor: leon zet
W Otrębusach stoi taki analog. Wygląda jak wygląda.
I raczej stoi.

: czw sie 07, 2008 10:33 am
autor: Szarbia
Analog jest do dupy :)3

Beskid jest fajny - sam macalem :)2

: czw sie 07, 2008 11:10 am
autor: A.F.
Warsa oglądałem w 1988 na Targach Poznańskich.
Tragedia :)3 nawet jak na tamte czasy. Zmota różnych, mniej lub bardziej ( w większości mniej ) dopasowanych elementów.
Szczeliny między elementami od 0 - 10 mm.
Wyglądało to jak składak z 5 szrotowych aut , egzemplarz wystawowy :o ...ha..ha !!
Lepiej bym zrobił u siebie w garażu.
Trochę obiektywizmu w ocenie tych wielkich osiągnięć motoryzacyjnych by się przydało...

: czw sie 07, 2008 11:29 am
autor: Szarbia
Wars jest taki sobie :wink:
Beskid mi sie podoba :)21

Wracajac do Analoga
Lepiej dobrze usiasc przed lektura :)21
zwieszenie przod - Lada Samara :)21
silnik przesuniety do produ i w dol :)21 tak, ze miska pod zderzakiem 16 cm nad gleba :)21 ...
... bo skrzynia od jakiegos Subaru :)21
Ja tam nie mam wiecej pytan :)21

Za to na oslode sa foty fajnego pick-upa zrobionego kiedys przez PiMot na mojej stronie :)21 Byla tez wersja 4x4 :)22

: czw sie 07, 2008 11:38 am
autor: welminski
gdzieś w TV albo w gazecie czytałem że renault koncepcję twingo całkowicie ściągnęło w Beskida, tylko ponoć musieli czekać na wygaśnięcie patentu. :roll:

: czw sie 07, 2008 12:06 pm
autor: Igor V8
A.F. pisze: Tragedia :)3
Wyolbrzymiasz :)21
Były to padaki , składaki i lipy ....
... ale starali się coś zrobić :wink:

: czw sie 07, 2008 12:07 pm
autor: Szarbia
Wars byl robiony na podstawie Opla Kadeta.
Zreszta Lada Samara tez :)21
i Lanos :)21


Cos mi sie jeszcze przypomnialo z ciekawostek. Skrzynia ladunkowa Analoga zostala wzieta bezposrednio z tego prototypu pic-upa z PiMotu :)21 .

: czw sie 07, 2008 12:34 pm
autor: Igor V8
Szarbia pisze:Wars byl robiony na podstawie Opla Kadeta.
Zreszta Lada Samara tez :)21
i Lanos :)21


Cos mi sie jeszcze przypomnialo z ciekawostek. Skrzynia ladunkowa Analoga zostala wzieta bezposrednio z tego prototypu pic-upa z PiMotu :)21 .
Masz super stronkę Kolego ....
... właśnie sobie czytam :wink:

: czw sie 07, 2008 12:44 pm
autor: Damian
welminski pisze:gdzieś w TV albo w gazecie czytałem że renault koncepcję twingo całkowicie ściągnęło w Beskida, tylko ponoć musieli czekać na wygaśnięcie patentu. :roll:
Renault zarejestrowało rozwiązania Twingo we francuskim urzędzie patentowym dokładnie jeden dzień po wygaśnięciu okresu ochronnego na rozwiązania stosowane w Beskidzie! Podobno Francuzi uzyskali kompletne plany Beskida, można tylko się domyślać w jaki sposób :roll:

Do produkcji nie doszło ze względu na Włochów z Fiata, którzy starali się o podpisanie kolejnego kontraktu na małe auto. W ten sposób skutecznie zablokowano wejście do produkcji Beskida. Pewnie z pomocą duuużych łapówek dla najwyższych dostojników państwowych...

Śmierć Beskida to wg mnie największa katastrofa polskiej motoryzacji :(

: czw sie 07, 2008 12:48 pm
autor: Szarbia
Damian pisze:
welminski pisze:gdzieś w TV albo w gazecie czytałem że renault koncepcję twingo całkowicie ściągnęło w Beskida, tylko ponoć musieli czekać na wygaśnięcie patentu. :roll:
Renault zarejestrowało rozwiązania Twingo we francuskim urzędzie patentowym dokładnie jeden dzień po wygaśnięciu okresu ochronnego na rozwiązania stosowane w Beskidzie! Podobno Francuzi uzyskali kompletne plany Beskida, można tylko się domyślać w jaki sposób :roll:

Do produkcji nie doszło ze względu na Włochów z Fiata, którzy starali się o podpisanie kolejnego kontraktu na małe auto. W ten sposób skutecznie zablokowano wejście do produkcji Beskida. Pewnie z pomocą duuużych łapówek dla najwyższych dostojników państwowych...

Śmierć Beskida to wg mnie największa katastrofa polskiej motoryzacji :(
:evil: Cos w tym jest co piszesz :evil:

Zamiast Beskida weszlo Cc :-?
Igor909 pisze: Masz super stronkę Kolego ....
... właśnie sobie czytam :wink:
A dzieki :)
Milego czytania :)
Musze w koncu znalezc czas, zeby uzupelnic co nie co.

: czw sie 07, 2008 12:50 pm
autor: Igor V8
Szarbia pisze: Zamiast Beskida weszlo Cc :-?
Twoje motanie może zaskoczyć ....
... wielki szacunek :)2

: czw sie 07, 2008 12:51 pm
autor: Damian
Szarbia pisze:Zamiast Beskida weszlo Cc :-?
Dokładnie tak! Oficjalnie nie wdrożono Beskida z powodu braku środków na rozpoczęcie produkcji. Jednak chwilę później wpompowano ogromne pieniądze w Fiata. Kto wie, czy nie większe, bo Beskid był już gotowy do produkcji i to z wykorzystaniem istniejących linii produkcyjnych! Normalny przekręt z udziałem szefów koncernu Fiata i polskiego rządu.

: czw sie 07, 2008 1:03 pm
autor: Szarbia
Damian pisze:
Szarbia pisze:Zamiast Beskida weszlo Cc :-?
Dokładnie tak! Oficjalnie nie wdrożono Beskida z powodu braku środków na rozpoczęcie produkcji. Jednak chwilę później wpompowano ogromne pieniądze w Fiata. Kto wie, czy nie większe, bo Beskid był już gotowy do produkcji i to z wykorzystaniem istniejących linii produkcyjnych! Normalny przekręt z udziałem szefów koncernu Fiata i polskiego rządu.
Byly tez inne w tej materii :cry:

Nie wiem, czy wiecie ale Wlosi swego czasu wcale nie planowali sprzedac licencji Fiata 126. Zamiast tego 127 i to bylo dla nich naturale. Jednak jakis przydupas kremlowski uznal, ze to bylo ba za dobrze (127 byl samochodem roku) i prikazal, ze ma byc 126. Wlosi na to :o :o :o
Przedstawiciel Fiata dzwonil specjalnie do Turynu, zeby na szybko uzyskac zgode w tej materii :o :o :x :x
No dostalismy takie gie co nic juz tym sie nie dalo zrobic :cry: :cry: :cry:

Nastepna historyjka. Byl Poldek z silnikiem 2.0 od Fiata 132. Po jakims czasie Wlosi zmiieniali caly park maszynowy silnikow i chcieli obchnac cala linie produkcyjna 2.0 dla FSO za jakies smieszne pieniadze - chcieli sie tego po prostu pozbyc. Tylko przewiezc i robic :evil:
A te gamonie z FSO oczywiscie nie bo nie ma kasy :evil:
A silniczek fajny byl :(

: czw sie 07, 2008 1:06 pm
autor: Szarbia
Igor909 pisze:
Szarbia pisze: Zamiast Beskida weszlo Cc :-?
Twoje motanie może zaskoczyć ....
... wielki szacunek :)2
Igor - na tym forum to ja cienias jestem :)

: czw sie 07, 2008 2:48 pm
autor: Igor V8
Szarbia pisze: Igor - na tym forum to ja cienias jestem :)
Tak tak ....
Właśnie widzę :wink:

: czw sie 07, 2008 3:17 pm
autor: leon zet
Damian pisze:
Szarbia pisze:Zamiast Beskida weszlo Cc :-?
Dokładnie tak! Oficjalnie nie wdrożono Beskida z powodu braku środków na rozpoczęcie produkcji. Jednak chwilę później wpompowano ogromne pieniądze w Fiata. Kto wie, czy nie większe, bo Beskid był już gotowy do produkcji i to z wykorzystaniem istniejących linii produkcyjnych! Normalny przekręt z udziałem szefów koncernu Fiata i polskiego rządu.
Fiat rucha nas jak chce już od lat międzywojennych. To właśnie dzieki tym jebanym makaroniarzom zamordowano takie projekty jak chociażby bardzo udane samochody CWS T1 i T2 inżyniera Tańskiego, bo fiat zażyczył sobie wyłączności na Polskę...

W życiu nie kupię żadnego zawszonego italiańskiego samochodowego gówna :evil:

: czw sie 07, 2008 3:23 pm
autor: Damian
leon zet pisze:W życiu nie kupię żadnego zawszonego italiańskiego samochodowego gówna :evil:
:)2 :)2 :)2 :)2 :)2 :)2 :)2 :)2

a co do inż Tańskiego, to mi się podobał projekt cabrio z lat 30-tych, czyli CWS T-8, miodzio

: czw sie 07, 2008 4:40 pm
autor: czarny bielsko
nie tylko italiance sie do tego przyczynily. wielki brat Zwiazek Radziecki tez maczal w tym swoje komusze paluchy :)3

: czw sie 07, 2008 5:53 pm
autor: Igor V8
leon zet pisze: Fiat rucha
To znaczy że nam wkłada :)21