Strona 1 z 2
Z historii polskiej motoryzacji - prototypy
: czw lip 17, 2008 6:25 pm
autor: czarny bielsko
Moze kogos zainteresuje ten link:
http://akson.sgh.waw.pl/~tw23969/protot ... totypy.htm
Mozna tam poczytac troche o prototypach polskich samochodow

: pt lip 18, 2008 11:16 am
autor: jarekstryszawa
Fajne nawzy- Gad, Pionier, Brzdąc, Smyk, Meduza, Fafik, Gacek...
: pt lip 18, 2008 12:04 pm
autor: Kabal
Syrena sport

kiedyś sobie zbuduję replikę z mocnym boxerem np. z subaru

: pn lip 21, 2008 5:54 am
autor: seba4x4
Uczyłem się jeździć Warszawą 223, chciałbym mieć taką 210-kę.
: pn lip 28, 2008 5:58 pm
autor: Jogi4x4
Polonez Analog...ciekawy pick-up...ciekawe jak tym sie by jezdzilo...
Stratopolonez ma ciekawa konstrukcje i wyglad...

: pn lip 28, 2008 6:25 pm
autor: Kuba M.
Jogi4x4 pisze:Polonez Analog...ciekawy pick-up...ciekawe jak tym sie by jezdzilo...
Trzeba by właścicieli poszukać, bo zbudowano kilka prototypów (poniżej 10) z których większość do dzisiaj jeździ

: pn lip 28, 2008 6:35 pm
autor: leon zet
W Otrębusach stoi taki analog. Wygląda jak wygląda.
I raczej stoi.
: czw sie 07, 2008 10:33 am
autor: Szarbia
Analog jest do dupy
Beskid jest fajny - sam macalem

: czw sie 07, 2008 11:10 am
autor: A.F.
Warsa oglądałem w 1988 na Targach Poznańskich.
Tragedia

nawet jak na tamte czasy. Zmota różnych, mniej lub bardziej ( w większości mniej ) dopasowanych elementów.
Szczeliny między elementami od 0 - 10 mm.
Wyglądało to jak składak z 5 szrotowych aut , egzemplarz wystawowy

...ha..ha
Lepiej bym zrobił u siebie w garażu.
Trochę obiektywizmu w ocenie tych wielkich osiągnięć motoryzacyjnych by się przydało...
: czw sie 07, 2008 11:29 am
autor: Szarbia
Wars jest taki sobie
Beskid mi sie podoba
Wracajac do Analoga
Lepiej dobrze usiasc przed lektura
zwieszenie przod - Lada Samara
silnik przesuniety do produ i w dol

tak, ze miska pod zderzakiem 16 cm nad gleba

...
... bo skrzynia od jakiegos Subaru
Ja tam nie mam wiecej pytan
Za to na oslode sa foty fajnego pick-upa zrobionego kiedys przez PiMot na mojej stronie

Byla tez wersja 4x4

: czw sie 07, 2008 11:38 am
autor: welminski
gdzieś w TV albo w gazecie czytałem że renault koncepcję twingo całkowicie ściągnęło w Beskida, tylko ponoć musieli czekać na wygaśnięcie patentu.

: czw sie 07, 2008 12:06 pm
autor: Igor V8
A.F. pisze:
Tragedia
Wyolbrzymiasz
Były to padaki , składaki i lipy ....
... ale starali się coś zrobić

: czw sie 07, 2008 12:07 pm
autor: Szarbia
Wars byl robiony na podstawie Opla Kadeta.
Zreszta Lada Samara tez
i Lanos
Cos mi sie jeszcze przypomnialo z ciekawostek. Skrzynia ladunkowa Analoga zostala wzieta bezposrednio z tego prototypu pic-upa z PiMotu

.
: czw sie 07, 2008 12:34 pm
autor: Igor V8
Szarbia pisze:Wars byl robiony na podstawie Opla Kadeta.
Zreszta Lada Samara tez
i Lanos
Cos mi sie jeszcze przypomnialo z ciekawostek. Skrzynia ladunkowa Analoga zostala wzieta bezposrednio z tego prototypu pic-upa z PiMotu

.
Masz super stronkę Kolego ....
... właśnie sobie czytam

: czw sie 07, 2008 12:44 pm
autor: Damian
welminski pisze:gdzieś w TV albo w gazecie czytałem że renault koncepcję twingo całkowicie ściągnęło w Beskida, tylko ponoć musieli czekać na wygaśnięcie patentu.

Renault zarejestrowało rozwiązania Twingo we francuskim urzędzie patentowym dokładnie jeden dzień po wygaśnięciu okresu ochronnego na rozwiązania stosowane w Beskidzie! Podobno Francuzi uzyskali kompletne plany Beskida, można tylko się domyślać w jaki sposób
Do produkcji nie doszło ze względu na Włochów z Fiata, którzy starali się o podpisanie kolejnego kontraktu na małe auto. W ten sposób skutecznie zablokowano wejście do produkcji Beskida. Pewnie z pomocą duuużych łapówek dla najwyższych dostojników państwowych...
Śmierć Beskida to wg mnie największa katastrofa polskiej motoryzacji

: czw sie 07, 2008 12:48 pm
autor: Szarbia
Damian pisze:welminski pisze:gdzieś w TV albo w gazecie czytałem że renault koncepcję twingo całkowicie ściągnęło w Beskida, tylko ponoć musieli czekać na wygaśnięcie patentu.

Renault zarejestrowało rozwiązania Twingo we francuskim urzędzie patentowym dokładnie jeden dzień po wygaśnięciu okresu ochronnego na rozwiązania stosowane w Beskidzie! Podobno Francuzi uzyskali kompletne plany Beskida, można tylko się domyślać w jaki sposób
Do produkcji nie doszło ze względu na Włochów z Fiata, którzy starali się o podpisanie kolejnego kontraktu na małe auto. W ten sposób skutecznie zablokowano wejście do produkcji Beskida. Pewnie z pomocą duuużych łapówek dla najwyższych dostojników państwowych...
Śmierć Beskida to wg mnie największa katastrofa polskiej motoryzacji


Cos w tym jest co piszesz
Zamiast Beskida weszlo Cc
Igor909 pisze:
Masz super stronkę Kolego ....
... właśnie sobie czytam

A dzieki
Milego czytania
Musze w koncu znalezc czas, zeby uzupelnic co nie co.
: czw sie 07, 2008 12:50 pm
autor: Igor V8
Szarbia pisze:
Zamiast Beskida weszlo Cc

Twoje motanie może zaskoczyć ....
... wielki szacunek

: czw sie 07, 2008 12:51 pm
autor: Damian
Szarbia pisze:Zamiast Beskida weszlo Cc

Dokładnie tak! Oficjalnie nie wdrożono Beskida z powodu braku środków na rozpoczęcie produkcji. Jednak chwilę później wpompowano ogromne pieniądze w Fiata. Kto wie, czy nie większe, bo Beskid był już gotowy do produkcji i to
z wykorzystaniem istniejących linii produkcyjnych! Normalny przekręt z udziałem szefów koncernu Fiata i polskiego rządu.
: czw sie 07, 2008 1:03 pm
autor: Szarbia
: czw sie 07, 2008 1:06 pm
autor: Szarbia
Igor909 pisze:Szarbia pisze:
Zamiast Beskida weszlo Cc

Twoje motanie może zaskoczyć ....
... wielki szacunek

Igor - na tym forum to ja cienias jestem

: czw sie 07, 2008 2:48 pm
autor: Igor V8
Szarbia pisze:
Igor - na tym forum to ja cienias jestem

Tak tak ....
Właśnie widzę

: czw sie 07, 2008 3:17 pm
autor: leon zet
Damian pisze:Szarbia pisze:Zamiast Beskida weszlo Cc

Dokładnie tak! Oficjalnie nie wdrożono Beskida z powodu braku środków na rozpoczęcie produkcji. Jednak chwilę później wpompowano ogromne pieniądze w Fiata. Kto wie, czy nie większe, bo Beskid był już gotowy do produkcji i to
z wykorzystaniem istniejących linii produkcyjnych! Normalny przekręt z udziałem szefów koncernu Fiata i polskiego rządu.
Fiat rucha nas jak chce już od lat międzywojennych. To właśnie dzieki tym jebanym makaroniarzom zamordowano takie projekty jak chociażby bardzo udane samochody CWS T1 i T2 inżyniera Tańskiego, bo fiat zażyczył sobie wyłączności na Polskę...
W życiu nie kupię żadnego zawszonego italiańskiego samochodowego gówna

: czw sie 07, 2008 3:23 pm
autor: Damian
: czw sie 07, 2008 4:40 pm
autor: czarny bielsko
nie tylko italiance sie do tego przyczynily. wielki brat Zwiazek Radziecki tez maczal w tym swoje komusze paluchy

: czw sie 07, 2008 5:53 pm
autor: Igor V8
leon zet pisze:
Fiat rucha
To znaczy że nam wkłada
