Jak zrobić lift plaskacza?

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Jak zrobić lift plaskacza?

Post autor: DamnIt! » pt gru 05, 2008 9:30 am

Od kilku dni jestem zmuszony korzystać z plaskacza(fokus) i, kuerwa, zapominam, że ma toto mikrusi prześwit i notorycznie udaje mi się zawadzać o coś spodem czy też urwać chlapacz :evil: Na ranczo dojechać nie mogę :evil: bo droga jest gruntowa i mocno nierówna.

No i w związku z tym, co powyżej, mam(chyba nieco głupie?) pytanie: Czy da się mojemu plaskaczowi lift jakiś zrobić? Ma ktoś jakiś pomysł?

Szukałem na forach dla plaskaczy, ale tam króluje agrotunning i podobne wieśniactwo - pomysł podniesienia samochodu spotkał się z podobną reakcją jak tutaj tekst o obniżeniu :)21
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Maqlinka » pt gru 05, 2008 9:42 am

VW i Skoda proponuje podkładki pod sprężyny (ASO). Można również założyć inne sprężyny.
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alfik » pt gru 05, 2008 10:13 am

Gorzej z zakupem kitu :)
Moja Alfa miała (fabrycznie) wyższe sprężyny, wycięte nadkola i dwa cale więszke koła - łącznie 65mm w górę, ale robienie tego samemu, to psucie auta - fabryka dała bowiem inne wahacze i inne ramy pomocnicze, a to juz nie banalna zmiana.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Jak zrobić lift plaskacza?

Post autor: PiRoman » pt gru 05, 2008 10:26 am

DamnIt! pisze:Od kilku dni jestem zmuszony korzystać z plaskacza(fokus) i, kuerwa, zapominam, że ma toto mikrusi prześwit i notorycznie udaje mi się zawadzać o coś spodem czy też urwać chlapacz :evil: Na ranczo dojechać nie mogę :evil: bo droga jest gruntowa i mocno nierówna.

No i w związku z tym, co powyżej, mam(chyba nieco głupie?) pytanie: Czy da się mojemu plaskaczowi lift jakiś zrobić? Ma ktoś jakiś pomysł?

Szukałem na forach dla plaskaczy, ale tam króluje agrotunning i podobne wieśniactwo - pomysł podniesienia samochodu spotkał się z podobną reakcją jak tutaj tekst o obniżeniu :)21
ale focus akurat przepięknie się ślizga, wiem dobrze bo kolega, z którym czasem jedziemy polować miał SŁUŻBOWEGO, chodził tam, gdzie niektórzy mysliwi się vitarami seryjnymi nie zapuszczali... fakt, jak go zdawał, to padlo pytanie, dlaczego on od spodu jest taki równy... no ale...
a teraz ma golfa i to już nie to... :lol:

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Post autor: DamnIt! » pt gru 05, 2008 10:45 am

może się i ślizga, ale żona ma mi to za złe, delikatnie mówiąc... :oops:

A gdzie można ewentualnie jakieś sprężyny dłuższe do plaskaczów kupić lub podkładki jakieś czy cuś?

Tak myślę, że założę większe koła(i tak muszę kupić opony) i jakby się udało jeszcze go dźwignąć ze 3-4cm(?) na zawiasie to już by lux było - wyszłoby całościowo ze 2" nawet :)
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: PiRoman » pt gru 05, 2008 10:47 am

DamnIt! pisze:może się i ślizga, ale żona ma mi to za złe, delikatnie mówiąc... :oops:

A gdzie można ewentualnie jakieś sprężyny dłuższe do plaskaczów kupić lub podkładki jakieś czy cuś?

Tak myślę, że założę większe koła(i tak muszę kupić opony) i jakby się udało jeszcze go dźwignąć ze 3-4cm(?) na zawiasie to już by lux było - wyszłoby całościowo ze 2" nawet :)
w sklepach z częściami do starych osobówek... tam pewnie cos dobierzesz z nakładek na sprzężyny o podobnym fi

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Piotrek M » pt gru 05, 2008 10:49 am

Idź na całość !!
Tnij mocowania kielichów i wywal te parę centymetrów i ponownie zaspawaj.
Po sprawie.
8)
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Post autor: DamnIt! » pt gru 05, 2008 10:53 am

Piotrek M pisze:Idź na całość !![...]
już trochę za stary na to jestem 8) :)21
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: PiRoman » pt gru 05, 2008 10:56 am

DamnIt! pisze:
Piotrek M pisze:Idź na całość !![...]
już trochę za stary na to jestem 8) :)21
czyli nie umiesz? na pewno nie umiesz i nie zrobisz... no trochę siara że nie umiesz i nie zrobisz, ale cóż.... :)21 na pweno nie potniesz focusa... na pewno...

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Piotrek M » pt gru 05, 2008 10:57 am

DamnIt! pisze:
Piotrek M pisze:Idź na całość !![...]
już trochę za stary na to jestem 8) :)21
Stary to ja k...a jestem !
W ostateczności zakup łańcuchy na koła i do przodu.
8)
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Awatar użytkownika
lesio jeep
 
 
Posty: 5525
Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
Lokalizacja: marsylija

Post autor: lesio jeep » pt gru 05, 2008 2:42 pm

do Forda to nie wiem ale jak bys chcial pigota lub cytryne lub inne francuskie to kitow jest na peczki od liftu po 4x4 z blokadami
niektore nawet homologacie maja :wink: i zatwierdzone przez producenta ze nawet gwarancji nie tracisz
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych

Awatar użytkownika
X90
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: X90 » ndz gru 07, 2008 10:00 pm

Jeśli to Focus I, to wrzuć mu 205/65/15. W plaskaczu każdy centymetr prześwitu więcej da odczuwalną poprawę zdolności terenowych. Coś jak w vitarze :lol: :wink:

Ja mam focusa I kombi 1.8 benzyna i jeśli chciałbym go podnieść, to na przód dałbym sprężyny od diesla a na tył dotoczył podkładki...
"Pisarz miłości mówią mi..."

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » ndz gru 07, 2008 10:07 pm

sprzedaj tfu fokusa w cholerę i kup normalne auto
jak porzeźbisz fokusa to dalej będzie tylko fokus, tyle że juz niesprzedawalny

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Post autor: DamnIt! » ndz gru 07, 2008 10:09 pm

X90 pisze:Jeśli to Focus I, to wrzuć mu 205/65/15. W plaskaczu każdy centymetr prześwitu więcej da odczuwalną poprawę zdolności terenowych. Coś jak w vitarze :lol: :wink:

Ja mam focusa I kombi 1.8 benzyna i jeśli chciałbym go podnieść, to na przód dałbym sprężyny od diesla a na tył dotoczył podkładki...
:)4 :)2
Dzięki wielkie za pomysła. Też też mam 1.8 benz. ale wersję kombi. Czy amortyzatory też trzebaby inne?
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Post autor: DamnIt! » ndz gru 07, 2008 10:35 pm

Mroczny pisze:sprzedaj tfu fokusa w cholerę i kup normalne auto
jak porzeźbisz fokusa to dalej będzie tylko fokus, tyle że juz niesprzedawalny
Zaprawdę powiadam Ci, jest inaczej niż myślisz :)21 .

Mieliśmy w rodzinie różniaste samochody różnych producentów - ze 3 lub 4 Ople, kilka sztuk Audi, jakieś Suzuki, eskorty i inne. Fokus, odkąd go mam(8 lat już!) NIGDY się nie zepsuł. A był czas, że dosiadało go oszołomstwo przeróżne, jak się firmowy jakiś zes.ał. Wyskoczyło parę purchli na tylnych drzwiach jak na razie. I tyle za 8 lat. Reszta to materiały eksploatacyjne i drobne naprawy wytłuczonego zawieszenia na polskich drogach(2x wymiana tulejek po 80 zł komplet i jakieś gumowe bzdurki). No i jeszcze termostat, bo się przestał domykać. Kilku znajomych też ujeżdża fokusy i nikt nie narzeka. Według mnie jest to udany samochód. W przeciwieństwie do Audi, na temat których mam marną opinię.

Poza tym nie lubię sprzedawać samochodów. Jak już jakiś mam to staram się utrzymywać go w rozsądnym stanie i "używać z głową". No i już nigdy nie kupię nowego autka z salonu.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » ndz gru 07, 2008 10:39 pm

ja nie krytykuję tfu focusa
wiem, że relatywnie niezłe wozidło
niczym fabia
:)21

ja radzę jak uterenowic osobówkę

Awatar użytkownika
verbea
 
 
Posty: 178
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 1:40 pm
Lokalizacja: Płock

Re: Jak zrobić lift plaskacza?

Post autor: verbea » pn gru 08, 2008 11:44 am

PiRoman pisze:
ale focus akurat przepięknie się ślizga, wiem dobrze bo kolega, z którym czasem jedziemy polować miał SŁUŻBOWEGO, chodził tam, gdzie niektórzy mysliwi się vitarami seryjnymi nie zapuszczali...
No nie przesadzaj że focus dalej idzie niż seryjna vitara. Trochę cię chyba poniosłao. Ja mam seryjną ferozę (podobny prześwit jak vitara) i na polowaniu żadna osobówka nie wjedzie tam gdzie ja.
Frontera sport 2.8 tdi
Volvo XC 90 2.4 D5
Chrysler Pacifica 3,5
Yamaha Maxim 900

Awatar użytkownika
X90
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: X90 » pn gru 08, 2008 1:24 pm

Dzięki wielkie za pomysła. Też też mam 1.8 benz. ale wersję kombi. Czy amortyzatory też trzebaby inne?
@DamnIt!, czytaj uważnie - mamy takie same auta;) Jeśli już podnosić focusa, to jakieś 3cm góra - i tak prowadzenie wyraźnie się pogorszy. Do +3cm nowe amory nie będą potrzebne.
Na feldze z ET powyżej 40 da się skręcić nawet 205/70/15. Jak podniesiesz zawieszenie to nawet przy dobiciu nie będą ocierać. Do tego tryby z wersji 1.4 benzin i masz...no właśnie, co? :wink:

P.S. Zmotaj i koniecznie wklej zdjęcia - może wyjść ciekawy wynalazek :)2
Trzymam kciuki i pozdrawiam :D
"Pisarz miłości mówią mi..."

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Jak zrobić lift plaskacza?

Post autor: Flor » pn gru 08, 2008 1:32 pm

verbea pisze: na polowaniu żadna osobówka nie wjedzie tam gdzie ja.
nie sztuka wjechać :wink: ale wyjechać :)21

Awatar użytkownika
X90
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: X90 » pn gru 08, 2008 1:42 pm

Nie kasztań Kolego, my tu z focusa hardkor - madafaka terenówkę robimy :lol: :wink:
"Pisarz miłości mówią mi..."

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Jak zrobić lift plaskacza?

Post autor: PiRoman » pn gru 08, 2008 1:49 pm

verbea pisze:
PiRoman pisze:
ale focus akurat przepięknie się ślizga, wiem dobrze bo kolega, z którym czasem jedziemy polować miał SŁUŻBOWEGO, chodził tam, gdzie niektórzy mysliwi się vitarami seryjnymi nie zapuszczali...
No nie przesadzaj że focus dalej idzie niż seryjna vitara. Trochę cię chyba poniosłao. Ja mam seryjną ferozę (podobny prześwit jak vitara) i na polowaniu żadna osobówka nie wjedzie tam gdzie ja.
No wiesz, ale niektórzy dbaja troszkę np o lakier na vitarach a kumpla fokus był slóżbowy i wjeżdrzał wszędzie, wszystko zależało od ofensywności działania.... :D

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Post autor: DamnIt! » pn gru 08, 2008 2:24 pm

Ten lift to nie kaprys - to konieczność w obliczu min. tego, co traktorzyści zrobili z gruntową dróżką na "ranczo" :evil:
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
X90
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: X90 » pn gru 08, 2008 3:40 pm

Spoko! Nikt się z Ciebie nie śmieje! Dłubnij auto (tylko z głową) i pochwal się jak wyszło!
"Pisarz miłości mówią mi..."

piotr-stihl
Posty: 1748
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: piotr-stihl » pn gru 08, 2008 6:38 pm

a od vitar - to proszę ten tego 2 .... w bok
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane

obecnie nissan navara 2.5 tdi

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Jak zrobić lift plaskacza?

Post autor: Masmo » pn mar 30, 2009 11:24 pm

I co wyliftowałeś fokusa :D ??
Bo ja mam lifniętą Octavię:
1. ASO sprzedaje takie tulejki które się wkłada miedzy kielich spreżyn z przodu a lozysko McPersona co daje około 20 mm.
2. Z tyłu mocniejsze spreżyny plus tulejka pod spreżynę około 15 mm co razem daje jakieś 30 mm.
3. Amory Bilstein B6 nie liftują co prawda ale sprawiają że auto nie nurkuje zbyt mocno i browadzi się jak bolid F1 :wink: .
4. Opony 205/65R15 dają około 10 mm.

Auto wyraźnie lepiej znosi koleiny bez zmiany zachowania na czarnym. W zimie i po budowie duża zmiania na plus.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości