Strona 1 z 1

K260 rama

: śr mar 10, 2010 1:13 am
autor: sebeks
no więc przygotowuję się powoli do budowy tarpana 4x4, rama z Honka którą chciałem brać jednak nie idzie na sprzedaż, więc pomyślałem że skoro mi się nie spieszy to należy zrobić coś nie do zajechania przez przeciętnego kierowcę, obecnie chcę zakupić mosty z patrola, jak się uda to jeszcze jakąś ramę i tu moje pytanie:

rama z patrola k260 w wersji długiej, na co zwrócić szczególną uwagę w momencie oględzin, co jest typową bolączką tych ram ? bo że ma nie być zgnita to wiadomo :wink: no i jak się ona sprawuje w terenie, czy jest dość mocna, czy się nie odkształca, do tego jak się sprawuje reduktor i czy ma możliwość odłączenia przedniego napędu?


jakby ktoś mógł scalić ten temat razem z tematem o reduktorze

Re: K260 rama

: śr mar 10, 2010 3:11 pm
autor: tomek 79
ma mozliwosc odlaczenia napedu ,rama i reduktor mocne :)2

Re: K260 rama

: śr mar 10, 2010 3:40 pm
autor: Damian
sebeks pisze: co jest typową bolączką tych ram ?
waga
:)21

Re: K260 rama

: śr mar 10, 2010 6:01 pm
autor: Marek
Damian pisze:
sebeks pisze: co jest typową bolączką tych ram ?
waga
:)21
Gwoli obiektywizmu trzeba jednak zauważyć, że niezajebliwość tejże wynika z masywnej konstrukcji, a zatem związane jest z wagą. Wiadomo wszak, że z g.wna bata nie ukręcisz :wink:

pzdr. :)21

Re: K260 rama

: śr mar 10, 2010 9:04 pm
autor: sebeks
e tam waga, tego się spodziewam, ale docelowo V8 ma to napędzać, dziękuję za odpowiedź :)

aha jeszcze jedno pytanie, skoro jest dobra to mam rozumieć że się nie odkształca ? bo ta którą mam przy twardym zawiasie pracuje na nierównościach

Re: K260 rama

: śr mar 10, 2010 10:28 pm
autor: Damian
sebeks pisze:
aha jeszcze jedno pytanie, skoro jest dobra to mam rozumieć że się nie odkształca ?
nie odkształca

tarpan w oryginale na ramie patrola i z v8? fajne
mosty i zawias tez od parcha?

Re: K260 rama

: czw mar 11, 2010 9:30 am
autor: sebeks
tak :)21

Re: K260 rama

: czw mar 11, 2010 11:55 am
autor: apede
Sprezyny czy resory?

Re: K260 rama

: sob mar 13, 2010 9:45 am
autor: Jakub PAJERO 2.5TD
Zastosuj ramę od GR-a, bo jest dużo lepsza od K260, i trwalsza. Zapodaj mosty od GR-a i będziesz miał furę pewną. Resory sobie odpuść, bo się do niczego nie nadają.

Re: K260 rama

: sob mar 13, 2010 10:11 am
autor: tomek 79
Jakub PAJERO 2.5TD pisze:Zastosuj ramę od GR-a, bo jest dużo lepsza od K260, i trwalsza. Zapodaj mosty od GR-a i będziesz miał furę pewną. Resory sobie odpuść, bo się do niczego nie nadają.

rama nie jest trwalsza niz w gr,
resor sie nadaje, tylko nie wyklepany w luk

:)21

Re: K260 rama

: ndz mar 14, 2010 7:50 pm
autor: sebeks
heh szczerze to myślałem o resorach + stabilizatory i dorobione podstawy pod sprężyny do tego (taki mix, lubię kombinować i sprawdzać różne teoretycznie powalone koncepcje) a jak już piszecie o resorach nie klepanych na łuk to mam to rozumieć jako "wyprostowane" na płasko ? :D w sumie i tak w przypadku ramy z K260 trzeba będzie skracać rozstaw osi o jakieś 20cm więc można by zmienić punkty mocujące resory i wsadzić resory z innego wozidła :)

Re: K260 rama

: pn mar 15, 2010 5:00 pm
autor: tomek 79
mozna owszem ,najlepiej zrobic niu u kowala :)2

Re: K260 rama

: wt mar 16, 2010 9:21 pm
autor: Bart03
z autopsji: potargalem 2 ramy - jedna w krotkim K160 i jedna w dlugim K260 obydwie maja slaby punkt przy mocowaniu tylnych resorow.
w GR-rze ten problem z racji sprinow nie wystepuje i wogole rama jest lepiej wykonana. Oczywiscie korozja robi takze swoje 8)
Co do reduktora - w K160 2,8 benzyna upitolilem wieloklin zebatki na walku napedowym - co prawda swoje juz zrobil ale wymiana jego jest strasznie upierdliwa biorac pod uwage jeb... zawleczke :)11
Ja takze twierdze ze gr lepszy choc resor wcale nie jest zly - zalezy do czego koles wozek buduje no i ile ma na to kasy :)21

Re: K260 rama

: wt mar 16, 2010 10:06 pm
autor: sebeks
no i takie konkrety mile widziane :wink:

to teraz napiszę co kombinuję bo zarys jest coraz pełniejszy:

buda na wzór tarpana "rolnika" z aluminium lub kompozytu cała położona na szkielecie z profili zamkniętych, całość posadzona na poduszkach na ramie, pod maską najprawdopodobniej 3,0 V8 z bmw, skrzynia również z tego samego bmw (oczywiście w manualu) no i teraz rama (myślałem nad ramą z patrola K260 skrócona o około 20cm - żeby uzyskać rozstaw osi) mosty z patrola, reduktor (raczej patrol, choc ktoś mi pisał w innym temacie że jeszcze warty zabawy jest z LJ70) no i teraz właściwie waham się nad ramą z K260 na piórach oraz z GR'a na sprężynach

co do kasy, póki co za wiele jej nie ma, projekt nie ma się zrodzić w rok bo to w moim wydaniu jest awykonalne ze względów głownie czasowych, po prostu będzie po kolei kupowane co potrzebne w miarę możliwości finansowych, bez druciarstwa :wink:

Re: K260 rama

: wt mar 16, 2010 10:28 pm
autor: Bart03
wszystko zalezy czy chcesz tym popitalac szybko w terenie czy robisz przeprawowke. Jesli to pierwsze to lepiej caly zestaw -rama, reduktor (dłubniety), mosty i zawieszenia kpl z Y60, jesli przeprawowka - motaj resoraka z K260 tez w calosci (tyle ze reduktor trudniej przerobic na osobny i tylny most bez blokady)

Re: K260 rama

: śr mar 17, 2010 8:42 pm
autor: sebeks
właśnie prędzej coś bardziej przeprawowego, na jakiś letni wypad gdzieś przez góry, bez jakiego extream'u , zwiedzić jakieś mało uczęszczane mieściny, jakieś wioski, choć z drugiej strony nigdy nie wiadomo co człowiekowi palnie do głowy w późniejszym czasie i czy nie zachce się taplania w błocie :roll: