Strona 1 z 1
silnik 2,4 z bmw ?
: wt paź 12, 2004 3:35 pm
autor: bpuchowski
W jakich modelach bmw były silniki 2,4 diesel 6 garowe ? Bo podono pasują do mojego wildcata

: wt paź 12, 2004 4:45 pm
autor: Mag69
W starych "piatkach" chyba do 90 roku.

: wt paź 12, 2004 4:57 pm
autor: Silvestr
Spytaj Studenta - on chyba z bejcami miał do czynienia...
: wt paź 12, 2004 5:07 pm
autor: bpuchowski
no to zaczynam szukanie takowego silniczka.
: wt paź 12, 2004 7:21 pm
autor: hajdi
w e 30 tez byly to znaczy w 3 od 84r.
: wt paź 12, 2004 7:38 pm
autor: Marcin
: czw paź 28, 2004 10:12 pm
autor: Frącek
W serii 3 E30 były wolnossące i doładowane, w piątce E28 tylko z turbiną. Montowali je też początkowo w nowszej piątce E34, potem zastąpił go 2.5 td i tds. 2.4 to niestety mocno wybuchowy silnik - przegrzewa się i pękają głowice. Do terenówki zdecydowanie odradzam. Zmarnujesz czas i pieniądze

: czw paź 28, 2004 11:00 pm
autor: Maniek
dokładnie...bardzo wrażliwy na temp...głowice lecą, że ho-ho! po bodajże 86 roku z elektroniką i komputerami.....popieram, kiepski wybór do terenu choć parametry niezłe
: pt paź 29, 2004 12:53 am
autor: vandall1
No i się zje..ało!Nie ma lekko niestety

: pt paź 29, 2004 8:31 am
autor: bpuchowski
a z mercedesów nadają się jakieś do naszych celów ?
: sob paź 30, 2004 12:29 am
autor: vandall1
Na pewno tak-ale trzaby pomierzyc komorę.
: sob paź 30, 2004 5:27 am
autor: MOC
jesli chodzi o silnik do terenowki to tylko merc

, zreszta jaka plaskacz tez niczego sobie

: sob paź 30, 2004 6:37 am
autor: 2wd
Potwierdzam słowa Froncka. Mam taki silnik tyle, że z turbiną w bmw 5 z 91 r. Dramat.
Jak już szukasz to starszego silnika, nie sterowanego elektronicznie.
Co do pękających głowic to niestety prawda, do tego dochodzi bardzo wrażliwa pompa wtryskowa (ja już wymieniałem) praktycznie nie nadająca się do polskiego paliwa (tankowałem tylko na bp a mimo to pompa się odmeldowała).
Mam same problemy z tym motorem. Kompletnie nie ma mocy, pomimo tego, że ciśnienie jest ok, pompa wtryskowa wymieniona, sprawdzone wtryski... wszystko niby ok, ale...

Poza tym w tych silnikach tworzy się potworne ciśnienie w układzie chłodzenia.
Do tego jak na diesla jest bardzo paliwożerny.
Niewiele lepsze są silniki 2,5 l tds. Co prawda mocniejsze, ale równie delikatne.
Jeśli chodzi o użytkowanie tego silnika to stwierdziłem tylko jedną zaletę - odgłos jaki wydaje... ale to chyba za mało.
Wolnossący 2,4 d jest natomiast słaby. Pompa wtryskowa sterowana cięgiełkami, więc odpada elektyka.
2wd