Zil 131
Moderator: Marcin-Kraków
Zil 131
1. {...}
2.Jak wyglądało na zdieciach - obudowa przedniego mech. różnicowego wygląda podobnie w przednim moście i w tylnych. Myslicie ze blokade da sie przełożyc do przodu bez większych ekscesów?
3. Tak wogóle to jestem nowy i serdzecznie wszystkich pozdrawiam.
2.Jak wyglądało na zdieciach - obudowa przedniego mech. różnicowego wygląda podobnie w przednim moście i w tylnych. Myslicie ze blokade da sie przełożyc do przodu bez większych ekscesów?
3. Tak wogóle to jestem nowy i serdzecznie wszystkich pozdrawiam.
Rosyjska myśl techniczna rules!
A teraz pytanie mechaniczne. Chciałbym w zile zainstalowac bardziej wspułczesny silnik. Czy jest mechanicznie możliwe (tzn. wykonalne w garażu) użycie orginalnego sprzęgła w polączeniu z silnikiem andorii czy innym. Wiem że zil ma sprzegło wielotarczowe. Czy da rade, albo czy bedzie trzeba przerabiac obudowe sprzęgła?
Rosyjska myśl techniczna rules!
Blokada mechanizmu w zile nie jest ani stała (czyli brak dyfra), ani nie jest to mechanizm o zwiększonym tarciu. Jast poprostu włączana/wyłanczana dźwignią. Inaczej niż np. w gazie 63. Nie wiem dlaczego blok-dyfra z przodu miałby sie nie sprawdzić w wyjeżdzaniu z błocka. W innych przypadkach mozna wyłączyć.
Jeśli chodzi o sprzegło, to oczywiście jest to kwestia momętu. Chodzi mi o to, że chcę wymienic silnik na nieco mniejszy ( i lżejszy ) o podobnych parametrach, a chciałbym zachować orginalne sprzęgło. Nie wiem czy da rade. Zupełnie przykładowo: wkładam silnik od dostawczego merola (ok 4 litrowy turbo diezel, niech będzie miał ze 150km i podobny momęt obrotowy do zila). Obawiam sie, że sprzęgło z tego merola nie wytrzymało by współpracy z wielkimi mostami i kołami zila. Dlatego chciałbym zostawic orginał - sprzęglo i skrzynia
Pomysł wkładania dostawczaka do zila moze wydawac sie nieco dziwny, ale plan jestaki, zeby odrzucic ostatni most i zjechac z masa do najwyzej 4ton. Myślałem też nad włożeniem Leylanda. Dużo szukałem w necie i nic nie znalazłem ( a przynajmniej nic strawnego dla mnie).
Wiem, że istnieje cos takiego jak "mały leyland". Wiecie może co to jest i jakie ma parametry?
Jeśli chodzi o sprzegło, to oczywiście jest to kwestia momętu. Chodzi mi o to, że chcę wymienic silnik na nieco mniejszy ( i lżejszy ) o podobnych parametrach, a chciałbym zachować orginalne sprzęgło. Nie wiem czy da rade. Zupełnie przykładowo: wkładam silnik od dostawczego merola (ok 4 litrowy turbo diezel, niech będzie miał ze 150km i podobny momęt obrotowy do zila). Obawiam sie, że sprzęgło z tego merola nie wytrzymało by współpracy z wielkimi mostami i kołami zila. Dlatego chciałbym zostawic orginał - sprzęglo i skrzynia
Pomysł wkładania dostawczaka do zila moze wydawac sie nieco dziwny, ale plan jestaki, zeby odrzucic ostatni most i zjechac z masa do najwyzej 4ton. Myślałem też nad włożeniem Leylanda. Dużo szukałem w necie i nic nie znalazłem ( a przynajmniej nic strawnego dla mnie).
Wiem, że istnieje cos takiego jak "mały leyland". Wiecie może co to jest i jakie ma parametry?
Rosyjska myśl techniczna rules!
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Nie sadzę,żeby ktoś cos takiego ćwiczył....Chyba skazany jestes na pionierkę.
A jak sie mają srednice kół zamachowych i obudów sprzęgła?
podejrzewam,ze należałoby przenieść stare koło,to z podwójnym sprzęgłem/dwutarczowym?/na wał nowego silnika i odpowiednio pospawać obie obudowy.Sprzęgło może tez być całkiem osobnym podzespołem przecież,ale to badziewiasty pomysł/w ostateczności/.
Więcej nie gadam,bo się nie znam
A jak sie mają srednice kół zamachowych i obudów sprzęgła?
podejrzewam,ze należałoby przenieść stare koło,to z podwójnym sprzęgłem/dwutarczowym?/na wał nowego silnika i odpowiednio pospawać obie obudowy.Sprzęgło może tez być całkiem osobnym podzespołem przecież,ale to badziewiasty pomysł/w ostateczności/.
Więcej nie gadam,bo się nie znam

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Pomysł wydaje sie dobry. Z tego co pamiętam połowa osłony sprzegła jest w Zile przy silniku druga przy Skrzyni biegów. W sumie i tak można odciąć i przyspawać do nowego silnika. Jestem tylko ciekaw czy średnica wału bedzie sie zgadzać.
Narazie musze znaleść jakiegoś Ziła i silnik. Potem będe kombinował.
Dzięki.
Niedługo w Krakowie idą trzy ziły 131 na przetargu... na którym nie moge być
Narazie musze znaleść jakiegoś Ziła i silnik. Potem będe kombinował.
Dzięki.
Niedługo w Krakowie idą trzy ziły 131 na przetargu... na którym nie moge być

Rosyjska myśl techniczna rules!
ChXlerX, chetnie poszedł bym w bój, ale póki ałta nimam, to niema z czym walczyć. Tzn. jest - pewien rozbebeszony 69. Ale to nie to. Wolałbym go pchnąć i zadobyć ZIła i przy nim zamajstrować.
Wolałbym też jakąś nowszą skrzynie biegów najlepiej z silnikiem włożyć do Ziła, tyle że jeżeli wezme silnik ze skrzynią od ałta które ma małe koła, to będę musiał zainstalować jakieś przełożenie redukcyjne. Inna rzecz, że czytałem kiedyś, że jeśli jest duuuużo biegów, to spada efektywność jazdy (były to jakieś niby naukowe badania). Nie wiem jaką skrzynie planujesz, ale 24 biegi na trasie rajdu chyba by mnie zamieszały.
W zile jest 5 + redukcja.
Obawiam sie, że jednak to Ty jako pierwszy wymienisz silnik w swoi Uralu, więc również trzymam kciuki!
ROSYJSKIE CIEŻARÓWKI TERENOWE RZĄDŻĄ
Wolałbym też jakąś nowszą skrzynie biegów najlepiej z silnikiem włożyć do Ziła, tyle że jeżeli wezme silnik ze skrzynią od ałta które ma małe koła, to będę musiał zainstalować jakieś przełożenie redukcyjne. Inna rzecz, że czytałem kiedyś, że jeśli jest duuuużo biegów, to spada efektywność jazdy (były to jakieś niby naukowe badania). Nie wiem jaką skrzynie planujesz, ale 24 biegi na trasie rajdu chyba by mnie zamieszały.
W zile jest 5 + redukcja.
Obawiam sie, że jednak to Ty jako pierwszy wymienisz silnik w swoi Uralu, więc również trzymam kciuki!
ROSYJSKIE CIEŻARÓWKI TERENOWE RZĄDŻĄ

Rosyjska myśl techniczna rules!
I zadrogo i za daleko, a i tak maila do nich wysłałem. Nieodpowiedzieli. Nie opłaca im sie pewno sprzedac samego Ziła, bo jak znajdzie sie amator na płóga wirnikowego to zerżną z niego jak skóre z przestępcy.
Ale dzięki. Jak będe bogatszy i nic innego nie znajde.... Oby nie!
Ale dzięki. Jak będe bogatszy i nic innego nie znajde.... Oby nie!
Rosyjska myśl techniczna rules!
Prosze o szybką odpowiedz bo jestem w potrzebie. Facet z którym niedawno mailowałem, jest przekonany, że ani Ural ani Ził nie mają blokady mechanizmu różnicowego. Sam jestem przekonany na 99%, że tak jak w starach 66. 660 i 266 oba tylne mosty mają mechaniczną blokade? Ktoś może zna adres w necie w którym to moge znaleźć. Mam nawet jakieś opracowanie w adobie ale za cholere nie umiem czytać po rusku!
Rosyjska myśl techniczna rules!
-
-
- Posty: 249
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:15 pm
- Lokalizacja: Iława Zabrze
Zadaj to pytanko kolesiowi z forum URAL Radwanice. Sklejajcie te bryki, bo coraz więcej jest CiężarówekTomb pisze:Macie racje. Niestety. W tym samym czasie oglądałem stara 660 i ziły, i coś mi sie musiało pochrzanić. Blokad ni ma. A nie wiesz może czy ktoś próbował wstawić do ziła blokade od stara?


Czesław ! ty wiesz ze jestes O.K
Dzieks, obysmy sie na trasie kiedys spotkali (jak juz bede miał ziła i o ile nie bedziemy mieli ok. 120lat na karku)Big-Unimog pisze:Zadaj to pytanko kolesiowi z forum URAL Radwanice. Sklejajcie te bryki, bo coraz więcej jest CiężarówekTomb pisze:Macie racje. Niestety. W tym samym czasie oglądałem stara 660 i ziły, i coś mi sie musiało pochrzanić. Blokad ni ma. A nie wiesz może czy ktoś próbował wstawić do ziła blokade od stara?![]()
Rosyjska myśl techniczna rules!
Nie wiecie ile mogą ważyć mosty od ziła 131? Zastanawiam sie, jak bardzo można go odchudzić, myśle nawet o zrobieniu nowej ramy z profilu otwartego z jakiejś stali wysokogatunkowej (oczywiście ramy lżejszej ), lżejszych resorach na wahaczach i mniejszym silniku (jakiś 4 litry turbodiesel )
Rosyjska myśl techniczna rules!
- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości