Zil 131

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Zil 131

Post autor: Tomb » wt lis 02, 2004 10:22 pm

1. {...}
2.Jak wyglądało na zdieciach - obudowa przedniego mech. różnicowego wygląda podobnie w przednim moście i w tylnych. Myslicie ze blokade da sie przełożyc do przodu bez większych ekscesów?
3. Tak wogóle to jestem nowy i serdzecznie wszystkich pozdrawiam.
Rosyjska myśl techniczna rules!

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » czw lis 04, 2004 5:14 pm

A teraz pytanie mechaniczne. Chciałbym w zile zainstalowac bardziej wspułczesny silnik. Czy jest mechanicznie możliwe (tzn. wykonalne w garażu) użycie orginalnego sprzęgła w polączeniu z silnikiem andorii czy innym. Wiem że zil ma sprzegło wielotarczowe. Czy da rade, albo czy bedzie trzeba przerabiac obudowe sprzęgła?
Rosyjska myśl techniczna rules!

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pt lis 05, 2004 1:51 am

Blokada w przednim moście?Przemyśl to jeszcze/zakręty/ :)3 Ja bym tak nie eksperymentował....
Sprzęgło to raczej kwestia momentu obrotowego oddawanego przez silnik.
Andoria ma jednotarczowe i starczy.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » pt lis 05, 2004 6:39 pm

Blokada mechanizmu w zile nie jest ani stała (czyli brak dyfra), ani nie jest to mechanizm o zwiększonym tarciu. Jast poprostu włączana/wyłanczana dźwignią. Inaczej niż np. w gazie 63. Nie wiem dlaczego blok-dyfra z przodu miałby sie nie sprawdzić w wyjeżdzaniu z błocka. W innych przypadkach mozna wyłączyć.

Jeśli chodzi o sprzegło, to oczywiście jest to kwestia momętu. Chodzi mi o to, że chcę wymienic silnik na nieco mniejszy ( i lżejszy ) o podobnych parametrach, a chciałbym zachować orginalne sprzęgło. Nie wiem czy da rade. Zupełnie przykładowo: wkładam silnik od dostawczego merola (ok 4 litrowy turbo diezel, niech będzie miał ze 150km i podobny momęt obrotowy do zila). Obawiam sie, że sprzęgło z tego merola nie wytrzymało by współpracy z wielkimi mostami i kołami zila. Dlatego chciałbym zostawic orginał - sprzęglo i skrzynia

Pomysł wkładania dostawczaka do zila moze wydawac sie nieco dziwny, ale plan jestaki, zeby odrzucic ostatni most i zjechac z masa do najwyzej 4ton. Myślałem też nad włożeniem Leylanda. Dużo szukałem w necie i nic nie znalazłem ( a przynajmniej nic strawnego dla mnie).
Wiem, że istnieje cos takiego jak "mały leyland". Wiecie może co to jest i jakie ma parametry?
Rosyjska myśl techniczna rules!

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pt lis 05, 2004 7:32 pm

"mały leyland" to pozostałość po andori 6c107 znanej jako leyland po udupczeniu w ordynarny sposób przez asów z andrychowa dwóch cylindrów...najczesciej spotykany w starach 742...czasem nawet przekracza 100tkm bez remontu :)21
#noichuj

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz lis 07, 2004 1:45 am

Nie sadzę,żeby ktoś cos takiego ćwiczył....Chyba skazany jestes na pionierkę.
A jak sie mają srednice kół zamachowych i obudów sprzęgła?
podejrzewam,ze należałoby przenieść stare koło,to z podwójnym sprzęgłem/dwutarczowym?/na wał nowego silnika i odpowiednio pospawać obie obudowy.Sprzęgło może tez być całkiem osobnym podzespołem przecież,ale to badziewiasty pomysł/w ostateczności/.
Więcej nie gadam,bo się nie znam :)21
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » śr lis 10, 2004 3:57 pm

Pomysł wydaje sie dobry. Z tego co pamiętam połowa osłony sprzegła jest w Zile przy silniku druga przy Skrzyni biegów. W sumie i tak można odciąć i przyspawać do nowego silnika. Jestem tylko ciekaw czy średnica wału bedzie sie zgadzać.
Narazie musze znaleść jakiegoś Ziła i silnik. Potem będe kombinował.

Dzięki.

Niedługo w Krakowie idą trzy ziły 131 na przetargu... na którym nie moge być :cry:
Rosyjska myśl techniczna rules!

adamo66
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: śr maja 05, 2004 5:22 pm
Lokalizacja: Wawa

Post autor: adamo66 » śr lis 10, 2004 5:18 pm

Witam!
mam podobny problem tylko że z Uralem :lol:
na wiosnę też bede się głowił jaki silnik tam założyć...
tyle że ja myślałem żeby włożyć coś ze skrzynią a orginalną wywalić...

informuj na bieżąco na forum jak tam Twoje boje, bom ciekaw :D
proud owner of Tarpan Honker :D

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » śr lis 10, 2004 6:07 pm

ChXlerX, chetnie poszedł bym w bój, ale póki ałta nimam, to niema z czym walczyć. Tzn. jest - pewien rozbebeszony 69. Ale to nie to. Wolałbym go pchnąć i zadobyć ZIła i przy nim zamajstrować.

Wolałbym też jakąś nowszą skrzynie biegów najlepiej z silnikiem włożyć do Ziła, tyle że jeżeli wezme silnik ze skrzynią od ałta które ma małe koła, to będę musiał zainstalować jakieś przełożenie redukcyjne. Inna rzecz, że czytałem kiedyś, że jeśli jest duuuużo biegów, to spada efektywność jazdy (były to jakieś niby naukowe badania). Nie wiem jaką skrzynie planujesz, ale 24 biegi na trasie rajdu chyba by mnie zamieszały.
W zile jest 5 + redukcja.

Obawiam sie, że jednak to Ty jako pierwszy wymienisz silnik w swoi Uralu, więc również trzymam kciuki!

ROSYJSKIE CIEŻARÓWKI TERENOWE RZĄDŻĄ :D
Rosyjska myśl techniczna rules!

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » pt lis 12, 2004 8:48 pm

CHoć może jednak ja bede pierwszy, jak sie mamusia zgodzi to niedługo jade po ciężarówkę :D !
Rosyjska myśl techniczna rules!

adamo66
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: śr maja 05, 2004 5:22 pm
Lokalizacja: Wawa

Post autor: adamo66 » sob lis 13, 2004 10:21 pm

Tomb pisze:CHoć może jednak ja bede pierwszy, jak sie mamusia zgodzi to niedługo jade po ciężarówkę :D !
ja Urala już mam :)
silnik prawie ;)
a jak zwykle największy problem będzie ze znalezieniem czasu na przkładkę... :)3
proud owner of Tarpan Honker :D

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » pt lis 19, 2004 11:27 pm

Czy ktoś z was , albo waszych znajomych ma moze ziła 131 którego chciałby sie pozbyc?
Rosyjska myśl techniczna rules!

adamo66
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: śr maja 05, 2004 5:22 pm
Lokalizacja: Wawa

Post autor: adamo66 » sob lis 20, 2004 9:00 am

trochę drogo i daleko, ale popatrzeć możesz :wink:

http://www.motodemont.com.pl/
proud owner of Tarpan Honker :D

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » sob lis 20, 2004 5:37 pm

I zadrogo i za daleko, a i tak maila do nich wysłałem. Nieodpowiedzieli. Nie opłaca im sie pewno sprzedac samego Ziła, bo jak znajdzie sie amator na płóga wirnikowego to zerżną z niego jak skóre z przestępcy.
Ale dzięki. Jak będe bogatszy i nic innego nie znajde.... Oby nie!
Rosyjska myśl techniczna rules!

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » pn lis 22, 2004 5:18 pm

Prosze o szybką odpowiedz bo jestem w potrzebie. Facet z którym niedawno mailowałem, jest przekonany, że ani Ural ani Ził nie mają blokady mechanizmu różnicowego. Sam jestem przekonany na 99%, że tak jak w starach 66. 660 i 266 oba tylne mosty mają mechaniczną blokade? Ktoś może zna adres w necie w którym to moge znaleźć. Mam nawet jakieś opracowanie w adobie ale za cholere nie umiem czytać po rusku!
Rosyjska myśl techniczna rules!

adamo66
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: śr maja 05, 2004 5:22 pm
Lokalizacja: Wawa

Post autor: adamo66 » pn lis 22, 2004 10:26 pm

z tego co wiem to faktycznie jest tak jak koleś Ci mówi...
proud owner of Tarpan Honker :D

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » wt lis 23, 2004 2:15 pm

Macie racje. Niestety. W tym samym czasie oglądałem stara 660 i ziły, i coś mi sie musiało pochrzanić. Blokad ni ma. A nie wiesz może czy ktoś próbował wstawić do ziła blokade od stara?
Rosyjska myśl techniczna rules!

adamo66
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: śr maja 05, 2004 5:22 pm
Lokalizacja: Wawa

Post autor: adamo66 » wt lis 23, 2004 2:20 pm

mało prawdopodobne...
proud owner of Tarpan Honker :D

Big-Unimog
 
 
Posty: 249
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:15 pm
Lokalizacja: Iława Zabrze

Post autor: Big-Unimog » śr lis 24, 2004 9:40 am

Tomb pisze:Macie racje. Niestety. W tym samym czasie oglądałem stara 660 i ziły, i coś mi sie musiało pochrzanić. Blokad ni ma. A nie wiesz może czy ktoś próbował wstawić do ziła blokade od stara?
Zadaj to pytanko kolesiowi z forum URAL Radwanice. Sklejajcie te bryki, bo coraz więcej jest Ciężarówek :)2 :)2
Czesław ! ty wiesz ze jestes O.K

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Post autor: GAZFAN » śr lis 24, 2004 9:45 am

Moglbym poszukac namiarow na kolesia ktory jeszcze jakis czas temu mial trzy nowiutenkie ("ZN") Zily 131 do sprzedazy. byly na prawde nowki sztukli nie smigane... widzialem je,
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » śr lis 24, 2004 6:27 pm

GAZFAN pisze:Moglbym poszukac namiarow na kolesia ktory jeszcze jakis czas temu mial trzy nowiutenkie ("ZN") Zily 131 do sprzedazy. byly na prawde nowki sztukli nie smigane... widzialem je,
Byłbym wdzięczny... OGROMNIE :D
Rosyjska myśl techniczna rules!

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » śr lis 24, 2004 6:28 pm

Big-Unimog pisze:
Tomb pisze:Macie racje. Niestety. W tym samym czasie oglądałem stara 660 i ziły, i coś mi sie musiało pochrzanić. Blokad ni ma. A nie wiesz może czy ktoś próbował wstawić do ziła blokade od stara?
Zadaj to pytanko kolesiowi z forum URAL Radwanice. Sklejajcie te bryki, bo coraz więcej jest Ciężarówek :)2 :)2
Dzieks, obysmy sie na trasie kiedys spotkali (jak juz bede miał ziła i o ile nie bedziemy mieli ok. 120lat na karku)
Rosyjska myśl techniczna rules!

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Post autor: GAZFAN » pt lis 26, 2004 12:36 pm

Poszlo na PW
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » czw gru 09, 2004 5:48 pm

Nie wiecie ile mogą ważyć mosty od ziła 131? Zastanawiam sie, jak bardzo można go odchudzić, myśle nawet o zrobieniu nowej ramy z profilu otwartego z jakiejś stali wysokogatunkowej (oczywiście ramy lżejszej ), lżejszych resorach na wahaczach i mniejszym silniku (jakiś 4 litry turbodiesel )
Rosyjska myśl techniczna rules!

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » czw gru 09, 2004 6:18 pm

hmm.. a co zostac by mialo z zila? :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości