Silnik Żuka albo Fiata 125p z tyłu pojazdu

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
Mart
Posty: 306
Rejestracja: czw paź 07, 2004 7:33 pm
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
Kontaktowanie:

Silnik Żuka albo Fiata 125p z tyłu pojazdu

Post autor: Mart » wt lis 09, 2004 10:12 am

Ma ktoś jakiś patent jak wstawić Silnik Żuka lub Fiata z tyłu samochodu
i żeby był napęd na tył, jakieś mechanizmy różnicowe od VW transporterów? (i najlepiej żeby w przypadku fiata zredukować jeszcze prędkość)
motanie...

Awatar użytkownika
Wojtek_K
Posty: 2384
Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek_K » wt lis 09, 2004 10:47 am

znaczy do gazika chcesz wsadzić silnik do tyłu ?? od fiata ?? :o
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00 :-)

Awatar użytkownika
El Modzello
Posty: 379
Rejestracja: czw mar 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: El Modzello » wt lis 09, 2004 12:55 pm

są rzeczy na niebie ...... że nawet filozof by ich nie wymyślił
:)21

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » wt lis 09, 2004 1:06 pm

:o

Ostatnio na forum coraz to ciekawsze nowomechaniczne pomysly.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » wt lis 09, 2004 3:27 pm

Znaczy chce zrobic gaza napedzanego dwoma silnikami, jeden motor/jedna os :)21

Czy jest jakis odpowiednik nagrod Darwina w motoryzacji? :o

Awatar użytkownika
El Modzello
Posty: 379
Rejestracja: czw mar 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: El Modzello » wt lis 09, 2004 3:29 pm

Misiek Bielsko pisze:Znaczy chce zrobic gaza napedzanego dwoma silnikami, jeden motor/jedna os :)21

Czy jest jakis odpowiednik nagrod Darwina w motoryzacji? :o
Bedzie jak tan DAF co to w Paryż-Dakar jeździł :D

Awatar użytkownika
Baron
Posty: 643
Rejestracja: śr paź 01, 2003 11:20 am
Lokalizacja: stamtąd, skąd większość

Post autor: Baron » wt lis 09, 2004 3:37 pm

El Modzello pisze:
Misiek Bielsko pisze:Znaczy chce zrobic gaza napedzanego dwoma silnikami, jeden motor/jedna os :)21

Czy jest jakis odpowiednik nagrod Darwina w motoryzacji? :o
Bedzie jak tan DAF co to w Paryż-Dakar jeździł :D
w ogóle jeden motor - jedno koło... czyli szęśc motorów...
no, bo jeszcze zapas i koło kierownicy... :)21
śmiejecie się z gościa - a on taką poczwarkę powołał na świat, a teraz chce jej zrobić face-lifting...
Sip - Dop
...jajco holenderskie blues...

Awatar użytkownika
Mart
Posty: 306
Rejestracja: czw paź 07, 2004 7:33 pm
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
Kontaktowanie:

Post autor: Mart » wt lis 09, 2004 6:10 pm

Chodzi mi oto że w moim sprzęcie jest napęd tylko na tył a z przodu
mam niezależne zawieszenie na sprężynach, więc jak bym dał silnik z tyłu
to poprawiła by się sprawność w terenie tego pojazdu (chodzi o tego Gazo-podobnego sprzęta ze zdjęcia obok)
motanie...

Awatar użytkownika
Mart
Posty: 306
Rejestracja: czw paź 07, 2004 7:33 pm
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
Kontaktowanie:

Post autor: Mart » wt lis 09, 2004 6:13 pm

A co do silnika Fiata , to mój sprzęt waży gdzieś około tony to ten silnik by w miarę wyrobił
motanie...

tieri
 
 
Posty: 268
Rejestracja: czw lut 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: tieri » wt lis 09, 2004 6:49 pm

jak wlozysz silnik centralnie to mozesz go spiac ze skrzynia biegow z audi 80 i po problemie silniki byly tam wzdluznie i naped na przod
pozdrawiam
michal
u 404

Awatar użytkownika
elektryczny
 
 
Posty: 103
Rejestracja: czw wrz 30, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: wrocław

Post autor: elektryczny » wt lis 09, 2004 8:18 pm

zawsze ten sam problem bo silnik może być nawet z kosiarki ale przeniesienie napędu to zagadka :D

Awatar użytkownika
Mart
Posty: 306
Rejestracja: czw paź 07, 2004 7:33 pm
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
Kontaktowanie:

Post autor: Mart » wt lis 09, 2004 8:57 pm

tieri pisze:jak wlozysz silnik centralnie to mozesz go spiac ze skrzynia biegow z audi 80 i po problemie silniki byly tam wzdluznie i naped na przod
no tak ale mechanizm zmiany biegów pewnie wyjdzie za silnikiem
( bo nie kojarzę jak to było w tych Audi-cach) czyli na samym końcu samochodu?
motanie...

tieri
 
 
Posty: 268
Rejestracja: czw lut 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: tieri » wt lis 09, 2004 9:58 pm

na pewno da sie w jakis sposob wykombinowac jak ta dzwignie przeniesc do przodu (od lewarka do skrzyni idzie taki drazek z przegubami )
http://www.lambolounge.com/Chassis/Engi ... 12/BMW.asp
tu jest stronka na ktorej goscie pisza o replikach diablo i jeden z nich wklada do takiej repliki silnik bmw v12 i spina to o ile dobrze pamietam wlasnie ze skrzynia audi
pozdrawiam
michal
u 404

Awatar użytkownika
Żuczek
 
 
Posty: 215
Rejestracja: pn maja 12, 2003 10:25 am
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontaktowanie:

Post autor: Żuczek » śr lis 10, 2004 10:01 am

Mart pisze:Chodzi mi oto że w moim sprzęcie jest napęd tylko na tył a z przodu
mam niezależne zawieszenie na sprężynach, więc jak bym dał silnik z tyłu
to poprawiła by się sprawność w terenie tego pojazdu (chodzi o tego Gazo-podobnego sprzęta ze zdjęcia obok)
Sprawnośc w terenie znacznie bardziej poprawia napęd 4x4 niż przenoszenie środka cięzkości poprzez przesuwanie silnika...

Bagażnik z przodu w gazie :o :o :lol: :lol: :lol:
Gaz- Designed for Żuczek

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BABCIA I » śr lis 10, 2004 10:51 am

Wiele lat temu z nudow i braku kasy wlozylem zespol napedowy (skrzynia IV) z Fiata 125P plus krotki wal wraz z reduktorem z Gaza 69 do ...........Uaza 469.Jak dzialalo ? Bardzo fajnie.W lesie radzil sobie ku mojemu zdziwieniu calkiem poprawnie.Zaliczylem nim trase Krakow - Mazury z przyczepa campingowa N126.Spalanie na trasie Krakow-Kielce 10.6 l/km.Brakowalo bardzo piatego biegu na trasie.Kola pochodzily rowniez z Gaza 69 (oryginalne 16-stki).

Awatar użytkownika
Mart
Posty: 306
Rejestracja: czw paź 07, 2004 7:33 pm
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
Kontaktowanie:

Post autor: Mart » śr lis 10, 2004 6:17 pm

Żuczek pisze: Sprawnośc w terenie znacznie bardziej poprawia napęd 4x4 niż przenoszenie środka cięzkości poprzez przesuwanie silnika...

Bagażnik z przodu w gazie :o :o :lol: :lol: :lol:

no tak, ale włożenie napędu 4x4 w ramę Żuka to niemały wydatek (no i dużo roboty) , a silnik z tyłu i napęd na tył to chyba lepiej niż 260 kg silnik na przedniej nienapędzanej osii i napęd na tył
motanie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości