Takie dziwne autko, co mozna poprawic?

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
marcinjm
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: ndz cze 29, 2003 11:40 am
Lokalizacja: Poznań/Giżycko

Takie dziwne autko, co mozna poprawic?

Post autor: marcinjm » pn lis 29, 2004 7:49 am

Witam
Chyba po raz pierwszy tutaj pisze, ale zawsze musi byc ten pierwszy raz.
Otoz zbudowalem takie auto: www.moto-sklep.biz (wbrew URL'owi, to nie jest zadna reklama :)) Zalozylem odpowiednie kapcie (nalewki MT 255/75/15), zamontowalem skrzynie biegow tzw. krotka, pozbawilem auto zbednej masy (ok 650 kg/50KM) i jest niezle. Auto smialo staje w szranki z "wiekszymi bracmi", przejezdza, podjezdza, zjezdza, brodzi. Brak napedu na przednia os jest praktycznie niezauwazalny (bardzo lekki przod, jeden silniejszy facet podnosi za zderzak) bolaczka. Bardzo nisko polozony srodek ciezkosci pozwala przechylac pojazd do bardzo ekstremalnych katow. Problemem jest brak blokady mechanizmu roznicowego. Wykoncypowalem 2 rozwiazania: szpera i dzielony hamulec reczny z czujnikami obrotow kol. Szpera wiadomo jak funkcjonuje, nie ma co opisywac. Natomiast modyfikacja recznego mialaby polegac na umieszczeniu 3 dzwigni: lewej, prawej i centralnej. lewa i prawa mialaby dzialac na wlasciwe kola, a centralna klasycznie na oba. Technicznie jest to niewielki problem. Pytanie: ktore rozwiazanie bedzie lepsze? Nadmieniam, ze jeszcze nie spotkalem sie z koniecznoscia uzycia w/w urzadzenia, jakos zawsze sobie poradzilem, ale kiedys pewnie sie przyda.

Co szacowne grono "wiekszych braci" doradzi?

pozdrawiam
MarcinJM

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » pn lis 29, 2004 10:03 am

Bardzo fajne autko, miłej zabawy życzę, jak możesz to zapodaj sprawdzoną blokadę mechaniczną jeśli takowa istnieje z tymi dzielonymi hamulcami to troche za dużo mataczenia a efekt wcale nie jest taki pewny. Blokujesz kręcące sie koło aby przenieśc napęd na to druigie, to drugie zaczyna się kręcic ale to pierwsze jest zablokowane hamulcem i tak się możesz bawić w tym błocie.... 8)
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

marcinsokol
 
 
Posty: 946
Rejestracja: sob cze 21, 2003 6:35 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: marcinsokol » pn lis 29, 2004 10:44 am

jezeli jezdzisz nim codziennie nie polecam zakladania szpery jezeli nie to mozesz nawet zaspawac roznicowke na stale;) pozatym moze silniczek wymienic na z T1 ew z passata i tak nie masz tylu wiec nei ebdzie przeszkadzal z hamulcami bym nie eksperymentowal

Awatar użytkownika
Kamel
 
 
Posty: 802
Rejestracja: pt lut 28, 2003 12:59 am
Lokalizacja: Krakow

Post autor: Kamel » pn lis 29, 2004 11:46 am

Opis piękny i pomysł też tylko niestety nie moge zobaczyć. Link sie nie otwiera!?
FORTITUDINE VINCIMUS

Awatar użytkownika
marcinjm
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: ndz cze 29, 2003 11:40 am
Lokalizacja: Poznań/Giżycko

Post autor: marcinjm » pn lis 29, 2004 1:36 pm

Kamel pisze:Opis piękny i pomysł też tylko niestety nie moge zobaczyć. Link sie nie otwiera!?
Juz powinno byc ok, zmiana IP byla, serwer musialem zrekonfigurowac :)

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » pn lis 29, 2004 1:57 pm

Fajny baggulec... dzielone hamulce niegłupie są, ale nie z uwagi na możliwość polepszenia trakcji - Bąku ma rację, że to zbyt wiele nie daje samo w sobie, natomiast nieźle można poprawić sobie zwrotność na ciasnych nawrotach, wspomagając się przyblokowaniem odpowiedniej strony... coś jak w czołgu :)21
Powodzenia!

Awatar użytkownika
marcinjm
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: ndz cze 29, 2003 11:40 am
Lokalizacja: Poznań/Giżycko

Post autor: marcinjm » pn lis 29, 2004 2:27 pm

SebastianS pisze:Fajny baggulec... dzielone hamulce niegłupie są, ale nie z uwagi na możliwość polepszenia trakcji - Bąku ma rację, że to zbyt wiele nie daje samo w sobie, natomiast nieźle można poprawić sobie zwrotność na ciasnych nawrotach, wspomagając się przyblokowaniem odpowiedniej strony... coś jak w czołgu :)21
Powodzenia!
A ta kwestie rozwiazalem inaczej. Bardzo wzmocnilem tylne hample, i w tej chwili rozklad sil hamowania jest 50/50 (wymiana cylinderkow z 17.5 na 22.5mm z tylu, tarcze z przodu). Sprzeglo, kopniak w pedal ham. blokuje momentalnie tyl, gaz i juz jedziemy slicznie bokiem :) Sam nie chcialem wierzyc zaraz po zrobieniu, ze tak slicznie sie da jechac. Oczywiscie przy takich hamplach trzeba byc czujnym na drodze, za przeproszeniem "publicznej", bo dosc latwo postawic auto w poprzek drogi, szczegolnie jak jest mokro.

--
POzDro
MarcinJM

Maq
Posty: 1573
Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Maq » pn lis 29, 2004 3:20 pm

Piękny jest....

Niewiele zmot ma jakieś walory estetyczne, ten buggy jest naprawdę ładny.

Awatar użytkownika
Kamel
 
 
Posty: 802
Rejestracja: pt lut 28, 2003 12:59 am
Lokalizacja: Krakow

Post autor: Kamel » pn lis 29, 2004 3:37 pm

Moj komp sie na mnie zemscil i nie chce mi pokazac zawartosci tej strony!! :evil: :evil: :evil: :)3 :)3 :)3
FORTITUDINE VINCIMUS

Awatar użytkownika
marcinjm
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: ndz cze 29, 2003 11:40 am
Lokalizacja: Poznań/Giżycko

Post autor: marcinjm » pn lis 29, 2004 3:42 pm

Maq pisze:Piękny jest....

Niewiele zmot ma jakieś walory estetyczne, ten buggy jest naprawdę ładny.
W kwestii formalnej: nie jest to buggy, tylko...hmmmm baja wlasnie :)
w google wpisz "vw baja race" i juz sie powinno nieco wyjasnic. Te autka sa robione do wyscigow pustynno-skalnych...zreszta polecam lekture :)

PozDro
MarcinJM

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Takie dziwne autko, co mozna poprawic?

Post autor: czesław&jarząbek » pn lis 29, 2004 3:43 pm

marcinjm pisze:Witam
Chyba po raz pierwszy tutaj pisze, ale zawsze musi byc ten pierwszy raz.
Otoz zbudowalem takie auto: www.moto-sklep.biz (wbrew URL'owi, to nie jest zadna reklama :)) Zalozylem odpowiednie kapcie (nalewki MT 255/75/15), zamontowalem skrzynie biegow tzw. krotka, pozbawilem auto zbednej masy (ok 650 kg/50KM) i jest niezle. Auto smialo staje w szranki z "wiekszymi bracmi", przejezdza, podjezdza, zjezdza, brodzi. Brak napedu na przednia os jest praktycznie niezauwazalny (bardzo lekki przod, jeden silniejszy facet podnosi za zderzak) bolaczka. Bardzo nisko polozony srodek ciezkosci pozwala przechylac pojazd do bardzo ekstremalnych katow. Problemem jest brak blokady mechanizmu roznicowego. Wykoncypowalem 2 rozwiazania: szpera i dzielony hamulec reczny z czujnikami obrotow kol. Szpera wiadomo jak funkcjonuje, nie ma co opisywac. Natomiast modyfikacja recznego mialaby polegac na umieszczeniu 3 dzwigni: lewej, prawej i centralnej. lewa i prawa mialaby dzialac na wlasciwe kola, a centralna klasycznie na oba. Technicznie jest to niewielki problem. Pytanie: ktore rozwiazanie bedzie lepsze? Nadmieniam, ze jeszcze nie spotkalem sie z koniecznoscia uzycia w/w urzadzenia, jakos zawsze sobie poradzilem, ale kiedys pewnie sie przyda.

Co szacowne grono "wiekszych braci" doradzi?

pozdrawiam
MarcinJM
poszukaj kontaktu z andrzejem dudziakiem...mysle ze placki wrocławskie podrzucą namiar
w swoim buggy zapodał zespół napędowy z busa t2 i dzięki temu ma motor 2.0 i dyfer z blokadą mechaniczną
#noichuj

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » pn lis 29, 2004 4:44 pm

Wypraszam sobie wroclawskich plackow. Co do pana Andrzejka Dudziaka to ja czasami sie z nim widze a jak chcecie jakis nr telefonu to napiszcie do Kedka on jest na forum
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » pn lis 29, 2004 6:10 pm

Zmień opony na bardziej MT zobaczysz jak się fajnie jeżdzi, nie wiem co to masz za bieżnik ale widać , że momentalnie zakleja się błotem i nie ciągnie. 8)
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pn lis 29, 2004 7:01 pm

do tylnonapędowca to najlepsze kołki, albo jakieś mniejsze maxi-crosy
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Paweł Cybulski
Posty: 490
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa

Post autor: Paweł Cybulski » pn lis 29, 2004 8:38 pm

Nom:)2 a jesli chodzi o ten patent z recznym to raczej syf bo podczas jazdy nie da sie tym operowac, tylko dopiero na wtopie wiec raczej nei bedzie dzialac dobrze

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » pn lis 29, 2004 9:06 pm

czesław&jarząbek pisze:do tylnonapędowca to najlepsze kołki, albo jakieś mniejsze maxi-crosy
:)21
Tyż można ale ja bym mu radził RALLY 2 małe bo małe ale tanie na 15" tylko 170 zeta a ile uciechy. 8)
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

Awatar użytkownika
marcinjm
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: ndz cze 29, 2003 11:40 am
Lokalizacja: Poznań/Giżycko

Post autor: marcinjm » pn lis 29, 2004 9:11 pm

BĄKU pisze:Zmień opony na bardziej MT zobaczysz jak się fajnie jeżdzi, nie wiem co to masz za bieżnik ale widać , że momentalnie zakleja się błotem i nie ciągnie. 8)
Te na fotkach juz nieobowiazuja, nie zdaly egazminu(pirelli scorpio). To co obecnie jest to prawdziwy MT, MT BFGoodrich wygladaja przy nich jak zabawka. Nawiasem: nie sadzilem, ze opony to nawet nie 50%, ale raczej 90% sukcesu. Ale coz, ja sie dopiero ucze jazdy "po miekkim" :) pewnie jeszcze niejedego sie naucze. Widzielibyscie mine oponiarza, ktory mi zakladal te opony, hehe "jest pan pewien, ze takie maja byc?"

poZdro
MarcinJM

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BABCIA I » pn lis 29, 2004 9:18 pm

Marcinjm dobrze radzi.Poszukaj stron o samochodach startujacych w BAJA w Meksyku.Mam pelno zdjec takich aut z Californi.Mozna na tylnej osi czesto spotkac opony 31 lub 33 cale typu MT.

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » pn lis 29, 2004 9:21 pm

E.... no to panie full wypas tera jest. :)2 8)
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BABCIA I » pn lis 29, 2004 9:34 pm

Cos podobnego mozna sprobowac zrobic ze Skody 120 lub 130. Skode nalezy dostac za darmo,kupic troche rur i do dziela.......... :o

marcinsokol
 
 
Posty: 946
Rejestracja: sob cze 21, 2003 6:35 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: marcinsokol » pn lis 29, 2004 10:00 pm

chyba sie facte martwi ze zamale koleczka
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Cybulski
Posty: 490
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa

Post autor: Paweł Cybulski » pn lis 29, 2004 11:13 pm

Ale to juz jest cos innego- 4wd i mosty od ssuki

Awatar użytkownika
Kamel
 
 
Posty: 802
Rejestracja: pt lut 28, 2003 12:59 am
Lokalizacja: Krakow

Post autor: Kamel » wt lis 30, 2004 2:04 am

Nareszcie się udało wejść na stronę. Gratuluję wykonania i polecam kontakt z p. Dudziakiem. Ma on bogate doświadczenie w kwesti VW tego typu. Życze powodzenia i czekam na dalsze rozwinięcia konstrukcji.
FORTITUDINE VINCIMUS

Awatar użytkownika
marcinjm
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: ndz cze 29, 2003 11:40 am
Lokalizacja: Poznań/Giżycko

Post autor: marcinjm » wt lis 30, 2004 7:45 am

czesław&jarząbek pisze:do tylnonapędowca to najlepsze kołki, albo jakieś mniejsze maxi-crosy
:)21
Jesli "kolki" oznacza to co mysle, to dziekuje serdecznie ;), jakos nie wyobrazam sobie pozdrozy "po twardym" na takiej oponie.

Jest jeszcze jedna sprawa, ktora chcialbym poruszyc: amory. Ze wzgledu na duzo wyzsza mase kola niz w standardzie, seryjne amory jak wiadomo nadaja sie do niczego. Chwilowo poradzilem sobie modyfikujac amor poprzez wspawanie w niego korka i wymianiajac olej na bardziej gesty. Poki co jest ok, amory sa odpowiednio twarde, trzymaja kola przy ziemi, ale sadze, ze sie dosc szybko rozpadna. Nie bardzo mam pomysl, jkaie amory docelowo zastosowac, jakies od busa? Czy utwardzanie poprzez wymiane oleju to dobry pomysl? Czy raczej "chaltura"? na stronach http://www.hoffmann-speedster.de/ sa odowiednie amory, z dodatkowa sprezyna, regulowane, ale cena powala (700E).

Aaa, jeszcze jedno pytanie. Kable WN. Co prawda jeszcze mi sie nie zdarzylo niejechac z powodu zalania w/w, ale chcialbym sie zaopatrzyc w jakies takie kable "wodoodporne" czy cos takiego istnieje? Czy sa kable, ktore moga pracowac zamoczone, w wodzie?

Jak widac pytan mam sporo, ale to wynika z tego, ze nie znam nikogo z off-road'owcow, kto moglby mi posluzyc rada. Wszystko robie "na czuja"

Pozdro
MarcinJM

Awatar użytkownika
Paweł Cybulski
Posty: 490
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa

Post autor: Paweł Cybulski » wt lis 30, 2004 9:51 am

Kable silikonowe najlepsze i wszczeknic abarat (odpowietrzenie do góry), a jesli chodzi o amory to polecam od lublina, bo jak lejesz gestrzy olej, to jest wieksze ryzyko ze sie wszystko upier....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość