Strona 1 z 2

Co wybrać?

: pn sty 20, 2014 11:29 pm
autor: Damiankulak
Uaza sprzedałem i chcę kupić co innego do 20 tysięcy, nie starsze jak 15 lat.
Moją uwagę przykuły Suzuki Grand Vitara pierwszej generacji z silnikiem 2.0 HDI i Opel Frontera B z silnikiem 2.2 DTI. Oba 5 drzwiowe możliwie jak najlepiej wyposażone.
Samochodem jeździłbym i na co dzień i weekendowo na rybki, na przejażdżki itp. Opony miałby założone AT. Kwestię spalania pominę, bo będzie mniej więcej podobne.
Ale mam kilka innych wątpliwości;
Który samochód będzie bardziej komfortowy? Nie chodzi mi tu głównie o hałas tylko bardziej o wygodę kierowcy.
Który jest bardziej odporny na użytkowanie; mniej delikatny?
Jak spisuj się 2.0 HDI, jak z awaryjnością u niego? Jest na pasku czy na łańcuchu?
Czy w GV też można w czasie jazdy dołączać 4x4 jak we Frocie?
Czy może ma ktoś jakąś inną propozycję oprócz tych dwóch? Jedyne czego wymagam to żeby był w dieslu i żeby był jak najmniej "plastikowy"

Z góry przepraszam za tyle pytań, ale nie mam się zbytnio kogo poradzić; a w internecie na innych forach każdy chwali swoje.

Re: Co wybrać?

: wt sty 21, 2014 2:41 am
autor: Misiek Cypr
Kup RAV4

Re: Co wybrać?

: wt sty 21, 2014 7:18 am
autor: Salata123
Nie kupuj vitary na gnojowke.

Re: Co wybrać?

: wt sty 21, 2014 10:06 am
autor: Wojtek_W
A ze sie tak zapytam przekornie czemu? HDI to 100x lepszy silnik jak oplowskie DTI

Dyskoteka? Monterey?

Re: Co wybrać?

: wt sty 21, 2014 10:35 am
autor: kozioU
Jak ma być wygodnie to frontera. :)21

Re: Co wybrać?

: wt sty 21, 2014 1:38 pm
autor: misman
Jak Cię spalanie nie zaboli, to Jeep. Inne przy nim to taczki :)21

Re: Co wybrać?

: wt sty 21, 2014 3:22 pm
autor: kulkagsx1200
misman , a myslisz ze inne podobne auta o poj 2.0 czy wieksze w dieslu to sa ekonomiczniejsze? od 4.0 z lpg?
znajdz mi ktoregos co pali mniej niz 9-10l ON

Re: Co wybrać?

: wt sty 21, 2014 3:26 pm
autor: suzi4WD
moja GV XL7 pali 6,45l ropy na setkę
i wali mnie czy to fura pedalska czy nie
jade se luksusowo i szybko
:)21

Re: Co wybrać?

: wt sty 21, 2014 3:27 pm
autor: Wojtek_W
Witara z HDI wlasnie.

Koszty utrzymania na codzien prkatycznie identyczne jak plaskacza w HDi. Pali tylko troche wiecej. Ale w trasie spokojnej zejsc do 7 to zaden wyczyn. 2x taka bylem we Francji.

Jako wozidlo na codzien fajny woz.

Co nie zmiania faktu, ze generalnie zgadzam sie, ze wiekszy silnik = lepszy silnik. :)21

Re: Co wybrać?

: wt sty 21, 2014 4:00 pm
autor: suzi4WD
do mniejszego wkłada się większy czip
:)21

Re: Co wybrać?

: wt sty 21, 2014 5:41 pm
autor: Damiankulak
a ten 2.0 HDi to trwały jest? ma jakieś szczególne bolączki?

Re: Co wybrać?

: wt sty 21, 2014 5:44 pm
autor: Wojtek_W
Nie. Jeździsz i naprawiasz za śrubki. Mój mechanik ma ogarniete na równo z TDI

Re: Co wybrać?

: wt sty 21, 2014 6:41 pm
autor: cordoba_2004
jimny jest bardzo dla mniie poważnie wygodny

Re: Co wybrać?

: wt sty 21, 2014 7:24 pm
autor: bIp
cordoba_2004 pisze:jimny jest bardzo dla mniie poważnie wygodny
A ja swojego nienawidzę. Za "komfort".

Re: Co wybrać?

: wt sty 21, 2014 7:28 pm
autor: Salata123
Wojtek_W pisze:A ze sie tak zapytam przekornie czemu? HDI to 100x lepszy silnik jak oplowskie DTI

Dyskoteka? Monterey?
Bo silniki benzynowe suzuki psują Sie prawie wcale i prawie nigdy a te hdi pomimo, ze rzadko to częś'iej :)

Spalanie porównywalne
Komfort pracy silnika nieporównywalne dla benzyny :)
No i jak tankujesz to pistoletankowania nie jest tłusty :D

I silnik który wymyslilo suzuki , pasuje do suzuki... A te ropniaki, obojętnie czy w jimnym czy gitarze, tragedia, jak by od innego samochód :D

Re: Co wybrać?

: wt sty 21, 2014 7:48 pm
autor: Wojtek_W
Eee... Mam porównanie z 2.0 . Hdi gniecie go dynamiką, komfortem i spalaniem. Można zgazowac oczywiście Ale kastrowac pseudo bagażnik jeszcze?
Przypominam też ze mowa o wozidle na codzień. Bena na pewno bardziej niezajebliwa bardziej ale w codziennym użytkowaniu to chyba nie jest główny argument.

Re: Co wybrać?

: wt sty 21, 2014 8:58 pm
autor: Salata123
Ja mam dane z aso :D a nie z dwuch sztuk :P

Re: Co wybrać?

: śr sty 22, 2014 11:31 am
autor: Damiankulak
on na pasku czy na łańcuchu jest?

Re: Co wybrać?

: śr sty 22, 2014 8:09 pm
autor: Salata123
Większość benzynowych suzuk na łańcuchu.

Ale są też na pasku.

Re: Co wybrać?

: śr sty 22, 2014 8:15 pm
autor: suzi4WD
tak tak
te benzynowe silniki (wszystkie, duże w szczególności) są tak dobre że je ludzie masowo na gaz przerabiają
ciekawe czemu?
:)21

HDI na pasku jest, wymiana co 150kkm

Re: Co wybrać?

: śr sty 22, 2014 8:45 pm
autor: kozioU
Przerabiają na gaz, bo jakby zarabiali więcej to jeździliby na benzynie. Dobra instalacja szkody nie czyni, a diesel śmierdzi. :)21

Re: Co wybrać?

: śr sty 22, 2014 10:00 pm
autor: RudeBoy
Się wypowiem bo mam doczynienia z 2.0HDI i 2.2DTI.

Jeżdżę frotą z 2.2DTI i ten silnik jest NIEPORÓWNYWALNIE prostszy w budowie i tańszy w naprawie od 2.0HDI.

2.0HDI miałem w pugu 306SW. Teraz brat nim pogina. Ogólnie lux. Nakulane grubo ponad 450.000km. Ale były fackupy. Padnięta uszczelka pod głowicą, skończyło się na targaniu silnika z auta bo śruby głowicy się pourywały... Raz była jazda z wtryskami. Skończyło się na wymianie jednego wtryskiwacza. Było drogo, długo i niestety po tym zabiegu ten silnik już nie pracował tak dobrze jak wcześniej. Choć w finale trafił do ASO. Panowie twierdzili że jest idealnie a nie było.
Jeszcze była akcja w stylu pęknięty pasek rozrządu 2 dni po wymienia na nowy. Warsztat zawalił. Głowica do roboty. Tego jednak nie warto brać pod uwagę bo tak jak pisałem warsztat dał dupy.
Poza tym osprzęt. Turbo raz, rozrusznik 2 razy. Padły chyba wszystkie możliwe czujniki w tym silniku. Ale ogólnie silnior fajny. Dynamika genialna, oszczędny bardzo ale to CR i ma się w nim co zjebać...

2.2dti to inna filozofia. To zwykły diesel z bezpośrednim wtryskiem tylko pompa elektronicznie sterowana. Ponoć jedyny diesel jaki udał się oplowi. Żeby było jasne bo nie wszyscy to kumają nie ma nic wspólnego z występującym w montku 3.0DTI który jest kupom do kwadratu. Ogólnie jak na tak nieduży silnik to jakoś nawet napędza ten w sumie nie tak mały i nie lekki samochód jakim jest frota, 260Nm i 116KM. Prosty w budowie z żywotną turbiną, rozrząd na łańcuchu.
Oczywiście można w necie znaleźć miliony negatywnych opinii o tym silniku. Głównie wynikają one z tego, że silnik przez wiele lat był pchany w bardzo wielu autach i tych silników na rynku jest pierdyliard.

W sumie oba auta ciężko porównywać. Vitarka jest dużo mniejsza delikatniejsza ale na pewno ładniejsza w środku.

Re: Co wybrać?

: śr sty 22, 2014 10:03 pm
autor: Salata123
suzi4WD pisze:tak tak
te benzynowe silniki (wszystkie, duże w szczególności) są tak dobre że je ludzie masowo na gaz przerabiają
ciekawe czemu?
:)21

HDI na pasku jest, wymiana co 150kkm
Ile ten HDI pali tak realnie? 7? 8? A ile np. 2.0 r4 10? 11?

A poza tym.. to nie są samochody do robienia nie wiadomo jakich przebiegów. Do tego są plaskacze, a nie vitara z na siłę wsadzonym dislem FUJ :)21

i żeby nie było, mam uraz do ropniaków TYLKO w suzuki, bo tam ten silnik ZUPEŁNIE nie pasuje :)21

Re: Co wybrać?

: czw sty 23, 2014 8:43 am
autor: suzi4WD
tak, wiem
tam pasuje wyłącznie baniak z lpg
:)21

Realnie jak gdzieś jadę to sobie liczę 8 na 100 bo furka pali 7,5-7,8.
Z tym że ja lubię jechać szybko, reduktor włączyć itp.
A z robieniem przebiegów to też się nie zgodzę.
Robię np. 700 km, wysiadam i żadnych oznak zmęczenia.
Fura jest cicha, wygodna, dość szybka.
Z plaskaczy które miałem to wygodny był galant

Re: Co wybrać?

: czw sty 23, 2014 8:51 am
autor: Wojtek_W
Dokladnie tak.

Nam w alpach nadupilo kiedys turbo i wracalismy jak jelczem. Moze dlatego,ze to HDI a moze dlatego,ze to dunska exciezarowka z przebiegiem 500 tys i nie za bardzo dbana. Juz widze ile by wolnossace 2.0 (a juz o 2.0v6 nie wspomne) spalilo po gorach. :)21

Ergo: Jkabym mial jechac do Afryki do bym sobie kupil wolnossacego merca 300d z 4 biegowym manualem, ale jak latam po klientach i Polsce to wole jezdzic 2.7cdi w automacie.