Czas jakiś temu nabyłem zabytkowy wynalazek angielski (nie terenowy) z silnikiem Cologne 2.8, takim co to go montowali m. in. w Capri i Granadach. No i jest następujący problem: silnik b. szybko łapie temperaturę ponad 90 (90 to powinien być standard), załącza się wentylator, ale nie jest w stanie go schłodzić. Temperatura opada dopiero jak samochód się porusza, po czym przy zatrzymaniu się momentalnie podnosi się i tak w kółko
Trochę to problematyczne, choćby z tego powodu, że w aucie występuje deficyt prądu. Alternator jest słaby bo konstruując auto nie wiedzieli, że trzeba będzie jeździć cały czas na światłach mijania, a wentylator żre tego prądu niemiłosiernie

No i jeżdżenie z przegrzewającym się silnikiem jest mało zdrowe dla silnika.
I w związku z tym pytanie, co może być przyczyną

Wentylator kręci (choć strasznie przy tym wyje), łopatki wszystkie ma, płyn wymieniony, układ odpowietrzony. Chłodnica

Czy może sprawdzić/wymienić coś innego zanim pójdę w koszty

Może wentylator (wyje i zjada sporo prądu)

Chłodnica do tego modelu to rzecz rzadka i nietania w zakupie......
Przyznaję, że mechanik ze mnie żaden
Powróżycie
