Wyciągarka mechaniczna do Rockyego

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

Awatar użytkownika
daniel sto
 
 
Posty: 1044
Rejestracja: czw mar 02, 2006 11:33 pm
Lokalizacja: KOŚCIERZYNA miasto z którego pochodził J-23

Wyciągarka mechaniczna do Rockyego

Post autor: daniel sto » śr gru 12, 2007 6:31 pm

Zakładam nowy temat. Wiem, że była o tym mowa i na tym się skończyło.
Ma ktoś w Rockym taką wyciągarke? Może podzieli się doświadczeniami?
4x4 FULL-GAZ KASZUBY
DAIHATSU ROCKY na mostach PATROLA
"DANIELO"

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » śr gru 12, 2007 7:22 pm

ktoś się kiedyś chwalił że się podzieli :roll: :roll:
tel660675798

Awatar użytkownika
Piernik
Posty: 589
Rejestracja: czw sie 21, 2003 2:38 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Piernik » śr gru 12, 2007 7:51 pm

hmm... a skąd tam moc wziąć?? ;))
Ja Wam mówię jest dobrze, jest dobrze, jest dobrze
ale nie najgorzej jest
13-13
OffPoje TEAM

Awatar użytkownika
mustangPL
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 32
Rejestracja: sob sty 21, 2006 10:37 pm
Lokalizacja: Mazowieckie Milanówek

Post autor: mustangPL » śr gru 12, 2007 11:43 pm

pomotac i cos by sie zmontowało moze przystawka mocy z uaza? lekko zmodyfikowana. Nie ma zeczy niewykonalnych potrzeba tylko duzo inwencjii twórczej.
GG 8735687

Awatar użytkownika
Koni
Posty: 656
Rejestracja: sob paź 15, 2005 8:08 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Koni » śr gru 12, 2007 11:47 pm

Był tu kiedyś kolega który motał PTO (etap był dość zaawansowany) ale z tego co widzę zniknął bez śladu.
gg 3041301

Awatar użytkownika
daniel sto
 
 
Posty: 1044
Rejestracja: czw mar 02, 2006 11:33 pm
Lokalizacja: KOŚCIERZYNA miasto z którego pochodził J-23

Post autor: daniel sto » czw gru 13, 2007 9:48 am

Może ktoś ma jakiś pomysł - Gierek może ty? Motasz potwora to masz może pomysł na wyciągarke mech.?
4x4 FULL-GAZ KASZUBY
DAIHATSU ROCKY na mostach PATROLA
"DANIELO"

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: Gierek » pt gru 14, 2007 12:31 am

daniel sto pisze:Może ktoś ma jakiś pomysł - Gierek może ty? Motasz potwora to masz może pomysł na wyciągarke mech.?
Pomysł mam :)21 Tylko nie wiem czy nie głupi :lol:
Zrób tak:
1-kup wciągarkę elektryczną ze spalonym silnikiem
2-sprzedaj silnik na złom - bedzie na flaszkę :P
3-wciągarkę zamocuj z przodu z przesunięciem w stronę z której nie było silnika
4-pobierz napęd od wału za pośrednictwem przekładni ślimakowej 90 stopni i podłącz do miejsca gdzie był silnik el.
Jako przekładni kątowej można by użyć małego dyfra z zaspawanymi satelitami. Bardzo mały jest np.w Suzuki Swift 4x4.No i jeszcze sprzęło elektromagnetyczne , coby to załączać jednym guziczkiem.Mogę ci takie dać 8)
Jak sam wszystko zmotasz to nie powinno przekroczyć ceny elektryka 8000.
Nieźle głupi pomysł , nie ?? :lol:
Chyba za dużo piję...
Jestem na odwyku!

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pt gru 14, 2007 12:58 am

:o stanowczo za dużo :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
daniel sto
 
 
Posty: 1044
Rejestracja: czw mar 02, 2006 11:33 pm
Lokalizacja: KOŚCIERZYNA miasto z którego pochodził J-23

Post autor: daniel sto » pt gru 14, 2007 6:06 am

Gierek pisze:
daniel sto pisze:Może ktoś ma jakiś pomysł - Gierek może ty? Motasz potwora to masz może pomysł na wyciągarke mech.?
Pomysł mam :)21 Tylko nie wiem czy nie głupi :lol:
Zrób tak:
1-kup wciągarkę elektryczną ze spalonym silnikiem
2-sprzedaj silnik na złom - bedzie na flaszkę :P
3-wciągarkę zamocuj z przodu z przesunięciem w stronę z której nie było silnika
4-pobierz napęd od wału za pośrednictwem przekładni ślimakowej 90 stopni i podłącz do miejsca gdzie był silnik el.
Jako przekładni kątowej można by użyć małego dyfra z zaspawanymi satelitami. Bardzo mały jest np.w Suzuki Swift 4x4.No i jeszcze sprzęło elektromagnetyczne , coby to załączać jednym guziczkiem.Mogę ci takie dać 8)
Jak sam wszystko zmotasz to nie powinno przekroczyć ceny elektryka 8000.
Nieźle głupi pomysł , nie ?? :lol:
Chyba za dużo piję...
Pomysł nie jest zły :)2
Tylko jak wyprowadzić (przerobić) reduktor na PTO ??
4x4 FULL-GAZ KASZUBY
DAIHATSU ROCKY na mostach PATROLA
"DANIELO"

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: Gierek » pt gru 14, 2007 9:18 am

Zle się wyraziłem.Pisząc z wału miałem na myśli korbowy , czyli koło pasowe. Przykręcasz przegub gumowy(taki z wału tylno napędowego plaskacza) do koła pasowego , potem sprzęgło el. , następnie przekładnie/dyferek a do niego w miejsce wału wyciągarkę.Wał korbowy w miejsce półosi

Nie wiem ile ma obrotów silnik el. wyciągarki , ale pewnie ze 3500. Po zastosowaniu dyferka na wolnych obr.silnika powinna mieć ok 1500 i dość delikatny start :)21
Jest jedna wada. :roll: Ręczne rozwijanie.No chyba że zamiast dyferka dasz całą skrzynię - 5 biegów i wsteczny :lol: :lol: :lol:
Jestem na odwyku!

Awatar użytkownika
daniel sto
 
 
Posty: 1044
Rejestracja: czw mar 02, 2006 11:33 pm
Lokalizacja: KOŚCIERZYNA miasto z którego pochodził J-23

Post autor: daniel sto » pt gru 14, 2007 9:48 am

Gierek pisze:Zle się wyraziłem.Pisząc z wału miałem na myśli korbowy , czyli koło pasowe. Przykręcasz przegub gumowy(taki z wału tylno napędowego plaskacza) do koła pasowego , potem sprzęgło el. , następnie przekładnie/dyferek a do niego w miejsce wału wyciągarkę.Wał korbowy w miejsce półosi

Nie wiem ile ma obrotów silnik el. wyciągarki , ale pewnie ze 3500. Po zastosowaniu dyferka na wolnych obr.silnika powinna mieć ok 1500 i dość delikatny start :)21
Jest jedna wada. :roll: Ręczne rozwijanie.No chyba że zamiast dyferka dasz całą skrzynię - 5 biegów i wsteczny :lol: :lol: :lol:
Niezły patent. :)2 Ale jak wyjść z PTO z reduktora ?? ?? ??
Da się coś wykombinować ??
4x4 FULL-GAZ KASZUBY
DAIHATSU ROCKY na mostach PATROLA
"DANIELO"

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: Gierek » pt gru 14, 2007 11:28 am

daniel sto pisze:
Gierek pisze:Zle się wyraziłem.Pisząc z wału miałem na myśli korbowy , czyli koło pasowe. Przykręcasz przegub gumowy(taki z wału tylno napędowego plaskacza) do koła pasowego , potem sprzęgło el. , następnie przekładnie/dyferek a do niego w miejsce wału wyciągarkę.Wał korbowy w miejsce półosi

Nie wiem ile ma obrotów silnik el. wyciągarki , ale pewnie ze 3500. Po zastosowaniu dyferka na wolnych obr.silnika powinna mieć ok 1500 i dość delikatny start :)21
Jest jedna wada. :roll: Ręczne rozwijanie.No chyba że zamiast dyferka dasz całą skrzynię - 5 biegów i wsteczny :lol: :lol: :lol:
Niezły patent. :)2 Ale jak wyjść z PTO z reduktora ?? ?? ??
Da się coś wykombinować ??
Ale się czepiłeś tego reduktora :lol:
Napęd będzie od wału silnika.Zapalasz silnik , skrzynia na luz , pstryczek elektryczek od sprzęgła elektromagnetycznego , które zapnie wciągarkę z wałem silnika , but do oporu i wciągasz 8)
Jestem na odwyku!

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » pt gru 14, 2007 11:39 am

Gierek pisze:Napęd będzie od wału silnika.Zapalasz silnik , skrzynia na luz , pstryczek elektryczek od sprzęgła elektromagnetycznego , które zapnie wciągarkę z wałem silnika , but do oporu i wciągasz 8)
:o o ja pier... :o
Wyciagarkę masz przykręconą na sztywno do ramy, a silnik elastycznie na poduszkach. Jak sobie wyobrażasz połączenie tych elementów wałem, który bedzie miał kilka tysiecy obrotów na minutę ?? :)21

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: Gierek » pt gru 14, 2007 11:52 am

Adamo pisze:
Gierek pisze:Napęd będzie od wału silnika.Zapalasz silnik , skrzynia na luz , pstryczek elektryczek od sprzęgła elektromagnetycznego , które zapnie wciągarkę z wałem silnika , but do oporu i wciągasz 8)
:o o ja pier... :o
Wyciagarkę masz przykręconą na sztywno do ramy, a silnik elastycznie na poduszkach. Jak sobie wyobrażasz połączenie tych elementów wałem, który bedzie miał kilka tysiecy obrotów na minutę ?? :)21
No , po to właśnie ten przegub elastyczny :wink: To na razie lużne myśli są...albo... :o :lol: zamiast zapinać do wału dać silniszek splinowy ze skutera - mały , moc 7-8KM i elektryczny rozrusznik :lol: Może by robiło :)23 No i ma sprzęgło automatyczne :o -dajesz silniczkowi w gaz i wtedy dopiero ciągnie !! Co za płynność...ale jaja :D
Ostatnio zmieniony pt gru 14, 2007 11:59 am przez Gierek, łącznie zmieniany 1 raz.
Jestem na odwyku!

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » pt gru 14, 2007 11:59 am

Gierek pisze:
Adamo pisze:
Gierek pisze:Napęd będzie od wału silnika.Zapalasz silnik , skrzynia na luz , pstryczek elektryczek od sprzęgła elektromagnetycznego , które zapnie wciągarkę z wałem silnika , but do oporu i wciągasz 8)
:o o ja pier... :o
Wyciagarkę masz przykręconą na sztywno do ramy, a silnik elastycznie na poduszkach. Jak sobie wyobrażasz połączenie tych elementów wałem, który bedzie miał kilka tysiecy obrotów na minutę ?? :)21
No , po to właśnie ten przegub elastyczny :wink: To na razie lużne myśli są...albo... :o :lol: zamiast zapinać do wału dać silniszek splinowy ze skutera - mały , moc 7-8KM i elektryczny rozrusznik :lol: Może by robiło :)23
To już by nie była winda mechaniczna tylko spalinowa :)21
Jak juz coś motać ze spalonego elektryka to można zrobić windę hydrauliczną. Dobrać sensowny silnik hydrauliczny + popmpa napedzana od silnika i zawory sterujace. Przynajmniej bedzie można zmnienć kierunek przepływu oleju i rozwijać linę. Bardzo przydatna funkcja. Wyobraź sobie sytuację, że wciagasz sie windą pod górę. Zatrzymujesz się i nie możesz zluzować liny. Zostajesz tam na zawsze ?? :roll:

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: Gierek » pt gru 14, 2007 12:03 pm

Nie no , możesz... Jak odepniesz napęd to samo zjedzie 8)
Ta hydraulika to dobra myśl , ale drogie części.
Jestem na odwyku!

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: Gierek » pt gru 14, 2007 12:05 pm

No a spalinowa to pomysł innowacjatorski jest - w rządzie za taki dają 5000zł premii :lol:
Jestem na odwyku!

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » pt gru 14, 2007 12:12 pm

Gierek pisze:Nie no , możesz... Jak odepniesz napęd to samo zjedzie 8)
Ta hydraulika to dobra myśl , ale drogie części.
Tak.... zjedzie :)21
Jak Mikołaj w zeszłym roku odpiał zaklinowanego mechanika to zjechał tyłem do wąwozu....z dwoma dachami po drodze... :roll:
Poza tym pod obciążeniem nie odepniesz i zostaje tylko cięcie liny...
Hydraulika wcale nie wychodzi aż tak drogo jeśli nie chcesz robić jakiejś super szybkiej windy, a ma wiele zalet w porównaniu do elektryka :)21

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: Gierek » pt gru 14, 2007 12:23 pm

Mikołaj :o Saniami :o no a co z reniferami , nic im się nie stało ?? :lol:
Jestem na odwyku!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość