wymiana gum budy- Pomocy!

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

Awatar użytkownika
dawid_wroc
 
 
Posty: 197
Rejestracja: pt sty 12, 2007 1:43 pm
Lokalizacja: wrocław

wymiana gum budy- Pomocy!

Post autor: dawid_wroc » czw lut 21, 2008 4:55 pm

witajcie!!
wymiana dotyczy rockiego F75 resin top (wagon)
potrzebuje pomocy, mianowicie poodkręcałem 8 śrub mocujących budę do ramy i natrafiłem na zaje..... problem... Ostatnie 2 - te przy tylnym zderzaku- nie mam jak odkręcić. powiedzcie mi w jaki sposób dostać sie do górnego trzpienia śruby bo za skarby świata nie ma do niego dostępu... Moze poprzedni właściciel w przypływie geniuszu zaspawał dojście... nie ma szans na wyciągniecie tej gumy która jest na śrubie (nomen omen śruba jest nieruchoma)- dotyczy to obu śrub z tyłu. przy okazji chciałem dać +3 cm etalonu- czyli jeszcze wypadałoby przedłużyć je a śrub nie da sie ruszyc a o wyjęciu nie wspomnę...
heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelp
o to sie rozchodzi :
Obrazek

Obrazek
takie tam jeżdżenie gdzie dróg nie ma....

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » czw lut 21, 2008 5:30 pm

Musisz rozciąć budy kawałek nad tymi mocowaniami.
Jak otworzysz klapę to w rogach to wypada akurat.
Dla blacharza żaden problem.
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
dawid_wroc
 
 
Posty: 197
Rejestracja: pt sty 12, 2007 1:43 pm
Lokalizacja: wrocław

Post autor: dawid_wroc » czw lut 21, 2008 5:34 pm

czyli to standardzik ze nie ma do tego dostępu? te śruby są tam jakoś na stałe czy po prostu zardzewiały na maxa?

dzięki za odpowiedz, jakoś nie czuje sie pocieszony ;)
takie tam jeżdżenie gdzie dróg nie ma....

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » czw lut 21, 2008 5:39 pm

No ja też musiałem to ciąć. Nie ma dramatu.
To jest profil zamknięty. Nie ma innej drogi.
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
dawid_wroc
 
 
Posty: 197
Rejestracja: pt sty 12, 2007 1:43 pm
Lokalizacja: wrocław

Post autor: dawid_wroc » czw lut 21, 2008 6:26 pm

a jak jest tam z tymi śrubami są na stałe, czy tylko na stałe zardzewiały? :)
i jeszcze jedno : z racji mojego żadnego przygotowania i wiedzy w tym temacie- żeby sie do nich dostać rozciąć karoserie po zewnętrznej stronie uszczelki- bo wygląda na to ze śruba jest jakoś centralnie pod uszczelką
takie tam jeżdżenie gdzie dróg nie ma....

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: Gierek » pt lut 22, 2008 8:45 am

Dziwne...ja miałem plastikowe zaślepki z góry
Jestem na odwyku!

Awatar użytkownika
dawid_wroc
 
 
Posty: 197
Rejestracja: pt sty 12, 2007 1:43 pm
Lokalizacja: wrocław

Post autor: dawid_wroc » pt lut 22, 2008 10:03 am

a mógłbyś podać miejsce tych zaślepek? bo nie chce ciąć całego tyłu na wariata...
dzieki
takie tam jeżdżenie gdzie dróg nie ma....

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: Gierek » pt lut 22, 2008 10:23 am

Jak popatrzysz gdzie z doły śruby no to centralnie nad nimi.W aucie to po lewej i prawej stronie pasa(progu ) tylnego
Jestem na odwyku!

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » pt lut 22, 2008 10:26 am

Może ktoś to już robił u ciebie ?
Nie trzeba uszczelki ciachać chyba z tego co pamiętam.
na zewnątrz od uszczelki trzeba ciąć.
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
dawid_wroc
 
 
Posty: 197
Rejestracja: pt sty 12, 2007 1:43 pm
Lokalizacja: wrocław

Post autor: dawid_wroc » pn lut 25, 2008 10:08 pm

:)
nic nie trzeba było ciachać :)) jak sie okazuje to były wkręcone szpilki :) trochę roboty i je wykręciłem...
teraz pytanie: czy wiecie z jaką siłą dokręcić śruby, może ktoś dokręcał kluczem dynamometrycznym?? Byłbym wdzięczny za radę.
takie tam jeżdżenie gdzie dróg nie ma....

Awatar użytkownika
Koni
Posty: 656
Rejestracja: sob paź 15, 2005 8:08 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Koni » pn lut 25, 2008 10:35 pm

dawid_wroc pisze::)
nic nie trzeba było ciachać :)) jak sie okazuje to były wkręcone szpilki :) trochę roboty i je wykręciłem...
teraz pytanie: czy wiecie z jaką siłą dokręcić śruby, może ktoś dokręcał kluczem dynamometrycznym?? Byłbym wdzięczny za radę.
:o Mocno ale z czuciem żeby nie urwać - dynamometr nie jest konieczny do tego.
gg 3041301

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » wt lut 26, 2008 1:04 am

Koni pisze:......................

:o Mocno ale z czuciem żeby nie urwać - dynamometr nie jest konieczny do tego.
To się nazywa prawidłowa odpowiedż.W razie czego:"a nie mówiłem,że nie za mocno?" :)20
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Koni
Posty: 656
Rejestracja: sob paź 15, 2005 8:08 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Koni » wt lut 26, 2008 1:10 am

vandall1 pisze:
Koni pisze:......................

:o Mocno ale z czuciem żeby nie urwać - dynamometr nie jest konieczny do tego.
To się nazywa prawidłowa odpowiedż.W razie czego:"a nie mówiłem,że nie za mocno?" :)20
Trochę praktyki i kilka urwanych śrub :lol: Nabyte wyczucie = bezcenne :wink:
gg 3041301

Awatar użytkownika
dawid_wroc
 
 
Posty: 197
Rejestracja: pt sty 12, 2007 1:43 pm
Lokalizacja: wrocław

Post autor: dawid_wroc » wt lut 26, 2008 1:10 am

tyle ze "mocno a nie za mocno" dokręcałem wiele rzeczy i czasami było tak ze łepki śrub mi zostawały w kluczu...
a tu 10 śrub... stad moje pytanie o siłę i ew. miale na dynamometrycznym
takie tam jeżdżenie gdzie dróg nie ma....

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » wt lut 26, 2008 1:23 am

No to musisz dalej trenować :)20 Nie ma wyjścia,kup se na zapas :wink:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
dawid_wroc
 
 
Posty: 197
Rejestracja: pt sty 12, 2007 1:43 pm
Lokalizacja: wrocław

Post autor: dawid_wroc » śr mar 26, 2008 5:31 pm

mam pytanie:
czy ktoś demontował drążek do reduktora? potrzebuje go wygiąć żeby nadać mu inne krzywizny bo po lifcie niestety nie zapina reduktora. Jakies pułapki przy wyciąganiu go? może jakiś schemacik?
będę wdzięczny za porady!!

dzięki
takie tam jeżdżenie gdzie dróg nie ma....

Awatar użytkownika
daniel sto
 
 
Posty: 1044
Rejestracja: czw mar 02, 2006 11:33 pm
Lokalizacja: KOŚCIERZYNA miasto z którego pochodził J-23

Post autor: daniel sto » śr mar 26, 2008 6:38 pm

dawid_wroc pisze:mam pytanie:
czy ktoś demontował drążek do reduktora? potrzebuje go wygiąć żeby nadać mu inne krzywizny bo po lifcie niestety nie zapina reduktora. Jakies pułapki przy wyciąganiu go? może jakiś schemacik?
będę wdzięczny za porady!!

dzięki
z góry są 4 śruby i nic poza tym. odkręcić i zdjąc do góry cały mechanizm.
4x4 FULL-GAZ KASZUBY
DAIHATSU ROCKY na mostach PATROLA
"DANIELO"

Awatar użytkownika
dawid_wroc
 
 
Posty: 197
Rejestracja: pt sty 12, 2007 1:43 pm
Lokalizacja: wrocław

Post autor: dawid_wroc » pt mar 28, 2008 7:45 pm

bardzo dziękuje :)
pozdrawiam
takie tam jeżdżenie gdzie dróg nie ma....

Awatar użytkownika
ArtekRadom
Posty: 582
Rejestracja: ndz sty 20, 2008 10:55 pm
Lokalizacja: www.4x4.radom.pl
Kontaktowanie:

Post autor: ArtekRadom » wt kwie 08, 2008 6:52 pm

Dawid jak powymieniałeś te gumy to może najpierw pomierzyłeś, chciałbym to samo zrobić u siebie i dorobić sobie je z poliuretanu a wolałbym mieć już zrobione zanim zacznę sie z tym bawić.
Jeszcze jedno jak długo czasu ci to zajęło?? Tak tylko czysto teoretycznie pytam bo nie wiem czy przed wyjazdem do S3R-a zdążę, czy zostawić sobie to na potem.
ROCKY 2.8D '88

Awatar użytkownika
romankr
 
 
Posty: 140
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 6:06 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: romankr » wt kwie 08, 2008 7:09 pm

daj znać bo są już dorobione mam do tego dostęp
Daihatsu Rocky 2,8 td 87r dawca
Daihatsu Rocky 2,8 td 86r gotowy

Awatar użytkownika
ArtekRadom
Posty: 582
Rejestracja: ndz sty 20, 2008 10:55 pm
Lokalizacja: www.4x4.radom.pl
Kontaktowanie:

Post autor: ArtekRadom » śr kwie 09, 2008 7:05 am

A jakie koszta??, bo ja też mam możliwość dorobienia, możesz wymiary podać??
ROCKY 2.8D '88

Awatar użytkownika
romankr
 
 
Posty: 140
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 6:06 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: romankr » śr kwie 09, 2008 12:26 pm

ja zapłaciłem 200 zł za komplet wymiarów nie pamiętam,
dorobiony jest fabryczny rozmiar i o 2cm wyższe.
Daihatsu Rocky 2,8 td 87r dawca
Daihatsu Rocky 2,8 td 86r gotowy

Awatar użytkownika
ArtekRadom
Posty: 582
Rejestracja: ndz sty 20, 2008 10:55 pm
Lokalizacja: www.4x4.radom.pl
Kontaktowanie:

Post autor: ArtekRadom » śr kwie 09, 2008 5:38 pm

A reduktor sie zapina bez problemu po tych 2cm dodatkowych, bo tak jak ktoś wcześniej zauważył tam jest trochę mało miejsca i trzeba chyba wajche podginać.
Ja chyba najpierw wzmocnię resory, byłem dziś u speca i powiedział że 5cm podniesie, coś doda coś podklepie i będzie git, tak powiedział.
ROCKY 2.8D '88

Awatar użytkownika
dawid_wroc
 
 
Posty: 197
Rejestracja: pt sty 12, 2007 1:43 pm
Lokalizacja: wrocław

Post autor: dawid_wroc » śr kwie 09, 2008 5:44 pm

witam!!
wiec tak: ja kupiłem ertalon w "pałce" fi 60mm, pociąłem go w "plastry" 3 cm
i zacząłem sie bawić. zabawia bierze sie z faktu różnej głębokości "kielichów" w jakich osadza sie ertalonowe dystanse oraz minimalnie rożnej ich średnicy. w sumie jest 10 miejsc i jedno miejsce jest pozbawione kielicha wiec wchodzi płaski kawałem dystansu. ja zostawiłem oryginalne gumy; czyli wygląda to tak: od dołu jest guma następnie mamy kielich, ertalon, guma i buda. wyszło niby +3 cm tyle ze doszło wyginanie drążka od reduktora, zmiana wysokości obudowy wiatraka i wiele czasu mi zajęło znalezienie śrub o odpowiedniej długości i twardości... suma summarum śruby użyłem 8.8 bo twardszych w "cholernym małym miasteczku jakim okazał sie być Wrocław" nie było... powinny dać rade bo zostały gumy.
najwięcej czasu zabiera odkręcenie starych śrub- prawda jest taka że tylko 4 odkręciłem a resztę potraktowałem gumóweczką :) U mnie okazało się, że śruby z przodu i z tyłu- czyli pierwsze i ostatnie gumy- maja inny skok gwintu i to tez spowodowało wydłużenie zabawy bo miały wspawane nakrętki których ruszyć sie po prostu nie dało.
gdyby nie to, że miałem problem ze śrubami to jest to robota na max 3 dni- nie mówię o pracy od rana do wieczora.
dodam tylko że żaden ze mnie mechanik (ochrona środowiska na uniwerku skończona) ;)

pozdrawiam
takie tam jeżdżenie gdzie dróg nie ma....

Awatar użytkownika
ArtekRadom
Posty: 582
Rejestracja: ndz sty 20, 2008 10:55 pm
Lokalizacja: www.4x4.radom.pl
Kontaktowanie:

Post autor: ArtekRadom » czw kwie 10, 2008 7:53 am

dawid_wroc pisze:witam!!
jest to robota na max 3 dni- nie mówię o pracy od rana do wieczora.
dodam tylko że żaden ze mnie mechanik (ochrona środowiska na uniwerku skończona) ;)

pozdrawiam
Dzięki za odpowiedź, zaczynam od kowala przeklepywanie i wzmacnianie resorów, zobaczymy co z tego wyjdzie jak będzie mało zaczniemy wyginać drążek od reduktora i upychać poliuretany.
Pozdrawiam
ROCKY 2.8D '88

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość