Feroza a ciepłe kraje
Moderator: s3R
Feroza a ciepłe kraje
Co myślicie o zdolnościach tego auta do funkcjonowania w temperaturach w krajach południowych, dochodzących do 40 stopni ? Czy seryjna konstrukcja dała by radę czy przed takim wyjazdem warto było by wprowadzić jakieś modyfikacje
Zakładając średnie prędkości przelotowe 80km/h, wzniesienia spokojnie, jazda nie aż do zagotowania auta.
Zakładając średnie prędkości przelotowe 80km/h, wzniesienia spokojnie, jazda nie aż do zagotowania auta.
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)
Re: Feroza a ciepłe kraje
sprawdź czy masz oryginalnie wydajny układ chłodzenia i w drogę.. nie takie wynalazki tam śmigają
- Hamman
- jestem tu nowy...
- Posty: 56
- Rejestracja: wt lut 20, 2007 8:22 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Feroza a ciepłe kraje
Zobacz w serwisówkach dostępnych na http://www.warfs.org , Feroza była produkowana na różne strefy klimatyczne. Z tego co pamiętam to do ciepłych krajów jest przede wszystkim inny wiatrak przy wisko (jedna łopatka więcej) i inne parametry płynów eksploatacyjnych niż przy np "moderate climate" tak jak np. w Polsce.
A tak od siebie to proponuję zmotać tak, żeby wiatrak kręcił się na stałe. Może będzie głośniej huczał ale masz pewność że zawsze zadziała. Wisko lubi dać dupy w najmniej odpowiednim momencie. W Ferozie mam sprawne, fabryczne wisko ale nie teram jej w terenie.
Za to w Trooperze wsadziłem wielki metalowy wiatrak od Gieni, zdjąwszy uprzednio osłonę z chłodnicy i dmucha mi cały czas. Przy dobrym termostacie w zimie nie zauważyłem problemu z niedogrzaniem a za to w terenie wiem że na wszelki wypadek "dmucha na zimne".
A tak od siebie to proponuję zmotać tak, żeby wiatrak kręcił się na stałe. Może będzie głośniej huczał ale masz pewność że zawsze zadziała. Wisko lubi dać dupy w najmniej odpowiednim momencie. W Ferozie mam sprawne, fabryczne wisko ale nie teram jej w terenie.
Za to w Trooperze wsadziłem wielki metalowy wiatrak od Gieni, zdjąwszy uprzednio osłonę z chłodnicy i dmucha mi cały czas. Przy dobrym termostacie w zimie nie zauważyłem problemu z niedogrzaniem a za to w terenie wiem że na wszelki wypadek "dmucha na zimne".
#1 - GR Y60 (promień skrętu 14m), #2 - Feroza (promień skrętu 5m)
CB w terenie kanał 16
CB w terenie kanał 16
Re: Feroza a ciepłe kraje
Ale w sensie metalowy wielki wiatrak zamiast visco? Zawsze to jest troche straty mocy.. no i jak za bardzo chłodzi to też nie bardzo bo niedogrzany silnik też nie hula jak trza.
Zdaje sie że profesor patentował naprawe visco
Jak tam psorku robi to dalej czy to było jeszcze w rockim?
Myśle i pewnie wielu kolegów sie zgodzi że najlepszym rozwiazaniem jest elektrowentylator a najlepiej jak go można jeszcze z hebla odpalić.
Zdaje sie że profesor patentował naprawe visco

Jak tam psorku robi to dalej czy to było jeszcze w rockim?
Myśle i pewnie wielu kolegów sie zgodzi że najlepszym rozwiazaniem jest elektrowentylator a najlepiej jak go można jeszcze z hebla odpalić.
"Żywot Briana"
-Mamo, czy ja mam duży nos??
-Przestań myśleć o seksie!
-Mamo, czy ja mam duży nos??
-Przestań myśleć o seksie!
Re: Feroza a ciepłe kraje
nieprawda
najlepsze jest sprawne wisko
najlepsze jest sprawne wisko
- Hamman
- jestem tu nowy...
- Posty: 56
- Rejestracja: wt lut 20, 2007 8:22 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Feroza a ciepłe kraje
Dlatego podaję to jako "od siebie" a nie że cały świat tak robi. Poza tym mam tak w truperze 2,6 a nie ferozie 1,6.
Niemniej jednak podaję rozwiązanie które u mnie się sprawdza czwarty rok.
Niemniej jednak podaję rozwiązanie które u mnie się sprawdza czwarty rok.
#1 - GR Y60 (promień skrętu 14m), #2 - Feroza (promień skrętu 5m)
CB w terenie kanał 16
CB w terenie kanał 16
Re: Feroza a ciepłe kraje
Wisko kręcąc się cały czas działa prewencyjnie.
Nie pozwala na nagły skok temp.
W rakiecie benzynowej zamontowałem przed chłodnicą elektryczny wiatrak z francuza.
Jak było ciepło to go włączałem, wisko oczywiście zostawiłem
A w rakiecie dieslowskiej kupiłem nowe wisko...
Nie pozwala na nagły skok temp.
W rakiecie benzynowej zamontowałem przed chłodnicą elektryczny wiatrak z francuza.
Jak było ciepło to go włączałem, wisko oczywiście zostawiłem
A w rakiecie dieslowskiej kupiłem nowe wisko...
Zdrapek i poharatka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość