Rocky jest jak Patrol - też pękają głowice - opis naprawy

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

Awatar użytkownika
Kamel
 
 
Posty: 802
Rejestracja: pt lut 28, 2003 12:59 am
Lokalizacja: Krakow

Post autor: Kamel » śr lip 23, 2008 9:15 am

Tak też sądzę... Bo uszczelniacze zaworowe jak nie trzymaja to w rułę dają...
FORTITUDINE VINCIMUS

Awatar użytkownika
Hinek
Posty: 379
Rejestracja: pn sie 28, 2006 11:39 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Hinek » śr lip 23, 2008 11:05 am

Sylwester1983 pisze: Więc zdecydowałem się na naprawę pęknięć (też między gniazdami zaworowymi), ale problem nie minał. Mianowicie dymi mi na rozgrzanym silniku na biało z odmy, tak jakby spalonym olejem pachnie ten dymek
Trzeba było sprawdzić szczelność głowicy. Pęknięcie mostka miedzy zaworami niekoniecznie powoduje problemy. Być może niepotrzebnie spawałeś. Najpierw należało sprawdzić ciśnienie sprężania.
Rocky--->T II --->Samurai--->Jeep XJ 4.0--->Monterey/Galloper :)

Sylwester1983
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 8:33 am
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Sylwester1983 » śr lip 23, 2008 10:13 pm

heh,też tak myślałem, ale pierscienie na pewno nie, wymieniałem na nowe i nie zmieniło się na lepsze, a raczej wydaje mi się że bardziej dymi.
Uszczelniacze zaworów to też raczej odpada..

Sylwester1983
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 8:33 am
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Sylwester1983 » śr lip 23, 2008 10:18 pm

ciśnienie spreżania jest ok, ale przy okazji zdjecia głowicy zespawałem te pęknięcia, co by się potem nie powiekszały. Najlepiej byłoby prześwietlić ją, albo zbadać jej szczelność w jakiś sposób..

tower5
 
 
Posty: 162
Rejestracja: pt paź 05, 2007 2:17 pm
Lokalizacja: Kazimierz Dolny

Post autor: tower5 » czw lip 24, 2008 7:43 am

niestety wymiana samych pierścieni nic nie daje, bardzo często jest tak że po wymianie samych pierścieni dymi jeszcze bardziej, a po "nagrzaniu zupełnie d...pa" wymienia się komplet razem z tłokami :( duzo ludzi stwierdza że powymianie samych pierścieni pogorszyło się szczególnie w dieslach
F78

tower5
 
 
Posty: 162
Rejestracja: pt paź 05, 2007 2:17 pm
Lokalizacja: Kazimierz Dolny

Post autor: tower5 » czw lip 24, 2008 7:57 am

z resztą czy znika ci dużo oleum?? od tego zacznij, ustal ile oleum ci znika i tak naprawdę którędy, a szukanie na siłę zawsze się znajdzie jakiś mankament ważne że hula :D skoro ciśnienie jest, moc jest :wink:
Ostatnio zmieniony czw lip 24, 2008 7:57 am przez tower5, łącznie zmieniany 1 raz.
F78

Awatar użytkownika
papas
 
 
Posty: 915
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 9:19 am
Lokalizacja: okolice Mikołowa

Post autor: papas » czw lip 24, 2008 7:57 am

tower5 pisze:niestety wymiana samych pierścieni nic nie daje, ... wymienia się komplet razem z tłokami .....
No tak, jak jest wyklepany rowek w tłoku to faktycznie nic nie daje wymiana samych pierścieni, bo.....
Ale wymiana pierścieni w wypracowanym dieslu to trochę na chybił-trafił, nie zawsze potrafią się dopasować do zużytych gładzi cylindrów.
Jeśli coś jest grzechu warte, to i grzech nie spróbować...

tower5
 
 
Posty: 162
Rejestracja: pt paź 05, 2007 2:17 pm
Lokalizacja: Kazimierz Dolny

Post autor: tower5 » czw lip 24, 2008 8:09 am

no raczej szlif trzeba zrobić jak sama wymiana pierścieni nie pomaga raczej mechanicy proponują od razu szlif gładzi cylindrów przy wymianie pierścieni i tłoków
F78

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » czw lip 24, 2008 8:44 am

tower5 pisze:no raczej szlif trzeba zrobić jak sama wymiana pierścieni nie pomaga raczej mechanicy proponują od razu szlif gładzi cylindrów przy wymianie pierścieni i tłoków



tylko kup nadwymiarowe tłoki i pierscienie......tylko w erze
tel660675798

Sylwester1983
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 8:33 am
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Sylwester1983 » czw lip 24, 2008 10:36 pm

Ano moc jest:) właśnie oleju nic prawie nie znika (mam małą dziurkę w misce) gładź cylindrów jest prawie nie zużyta, tłoki są ok, pierscienie ciasno siędzą w rowkach. Jak wymieniłem pierscienie to od razu zaczął lepiej się wkręcać na obroty :D jakby tylko mu tego trzeba było..Może wymienię głowicę to się zobaczy. Na razie jeździ :)2

Awatar użytkownika
barteks
 
 
Posty: 895
Rejestracja: pt gru 17, 2004 2:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barteks » sob lip 26, 2008 4:41 pm

Dużo tego dymu?
Bo może przesadzasz?
Miałem taki dymiący troszkę (widać było jak samochód stał, np. na skrzyżowaniu w świetle słońca na tle innych sochodów) i jeździłem i jeździłem nic się ta sytuacja nie zmieniała. Przeszkadza ci to aż tak?
poległ pod Jesionem: Daihatsu Wildcat F75 2,8TD

Sylwester1983
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 8:33 am
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Sylwester1983 » śr wrz 10, 2008 4:42 pm

przejechałem nim przez miesiąc okolo 6000 km i nic się nie zmieniło. No a dymienie mi przeszkadza troszkę, no ale może się przyzwyczaję:)

Awatar użytkownika
Kamel
 
 
Posty: 802
Rejestracja: pt lut 28, 2003 12:59 am
Lokalizacja: Krakow

Re: Rocky jest jak Patrol - też pękają głowice - opis naprawy

Post autor: Kamel » czw lip 23, 2009 9:15 pm

Obserwacje po roku eksploatacji na szosie i kilku ostrzejszych jazdach terenowych. Objawy nie powróciły. Brak jakich kolwiek wycieków czy zapoceń.
FORTITUDINE VINCIMUS

Awatar użytkownika
Mad Max
 
 
Posty: 264
Rejestracja: pn lis 19, 2007 8:00 pm
Lokalizacja: Porąbka

Re: Rocky jest jak Patrol - też pękają głowice - opis naprawy

Post autor: Mad Max » pt lip 24, 2009 6:48 am

Nie ma jak dobry antyperspirant :)21
"Żywot Briana"

-Mamo, czy ja mam duży nos??
-Przestań myśleć o seksie!

tomaszek76
 
 
Posty: 862
Rejestracja: wt sie 05, 2008 2:37 pm
Lokalizacja: Złocieniec

Re: Rocky jest jak Patrol - też pękają głowice - opis naprawy

Post autor: tomaszek76 » pn lis 30, 2009 12:18 pm

Witam. Kamel a nie masz takiego opisu czynności jak wyżej tylko dotyczącego sprawdzenia elektrozaworu załączania przedniego napędu? Wiem że było na forum i jest w manualu ale nie znam angielskiego i prawde mówiąc mechanik też ze mnie średni. podobno to jednak dość proste ale jak nie mam "krowie na rowie" to mi ciężko ...A może ktoś ma tłumaczenie? Pozdrawiam. Tomek
Old Roki newer daj- sprzedany
corsabjedenpięcde- płakałem jak złomowałem
Santana wiertarka

Awatar użytkownika
barteks
 
 
Posty: 895
Rejestracja: pt gru 17, 2004 2:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Rocky jest jak Patrol - też pękają głowice - opis naprawy

Post autor: barteks » śr gru 02, 2009 5:11 pm

O tak było by to pouczające, gdyby ktos podsumował ten temat, to chyba jedyne miejsce w rockm, na którego temat nie mam zielonego pojęcia :lol:
poległ pod Jesionem: Daihatsu Wildcat F75 2,8TD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości