problem ze sprzęgiełkami
Moderator: s3R
problem ze sprzęgiełkami
Witam. Na przednich piastach zwykle są sprzęgiełka (automaty bądź manuale), a u mnie jest coś takiego http://yfrog.com/0kdsc0215fj i nie wiem co to jest i jak to traktować (obsługiwać), w kabinie oprócz wajchy 2h,4h,4l nie mam żadnych przycisków do obsługi napędów (tam gdzie zwykle są przełączniki twardości zawieszenia u mnie jest włącznik halogenów), napęd przedni działa (można jeździć na tył i na 4), więc moje pytanie jest takie. co to jest, czy po przełączeniu z 4 na 2 muszę cofać?
Re: problem ze sprzęgiełkami
To nie są ani sprzęgiełka ani automaty tylko tzw. stałki.
Masz przód spięty na stałe. Nic tam nie przełączasz. Możesz sobie przełączać tylko w kabinie.
Masz przód spięty na stałe. Nic tam nie przełączasz. Możesz sobie przełączać tylko w kabinie.
Zdrapek i poharatka
Re: problem ze sprzęgiełkami
warto to zostawić czy zmieniać na sprzęgiełka? muszę cofać po odłączeniu przodu?
Re: problem ze sprzęgiełkami
50% czarnego 50% las. Stałki to znaczy, że ciągle jadę na 4? W takim układzie to coś innego bo po czarnym jadę tylko na tyle, dopiero w śniegu załączam przód.
Re: problem ze sprzęgiełkami
Bebechy w moście kręcą się cały czas, ty tylko odpinasz (lub zapinasz) napęd wału przedniego za pomocą wajchy w kabinie.
Hakuna matata madafaka!
Re: problem ze sprzęgiełkami
więc jakie ma znaczenie to ile pomykam po czarnym?
Re: problem ze sprzęgiełkami
Sprzęgiełka są po to, żeby odlączyć cały przedni napęd. Dyfer, półosie, wał itd.
Żeby się nie kręcił napędzany kołami.
Jak masz stałki to mimo iż nie masz włączonego napędu na 4 koła i tak to wszystko się kręci.
Sprzęgiełka pozwalają tym samym zaoszczędzić trochę paliwa (opory) jak i mniejszemu zużyciu przedniego napędu.
Żeby się nie kręcił napędzany kołami.
Jak masz stałki to mimo iż nie masz włączonego napędu na 4 koła i tak to wszystko się kręci.
Sprzęgiełka pozwalają tym samym zaoszczędzić trochę paliwa (opory) jak i mniejszemu zużyciu przedniego napędu.
Zdrapek i poharatka
Re: problem ze sprzęgiełkami
rozumiem, a czy jest możliwość założyć teraz sprzęgiełka? (odkręcić to coś z piast i wstawić sprzęgiełka) i czy to coś co w tej chwili mam na piastach trzeba smarować i jakie w tym wszystkim znaczenie ma jazda po czarnym?
Re: problem ze sprzęgiełkami
Nie trzeba smarować.
O jeździe po czarnym Ci pisałem już...
O jeździe po czarnym Ci pisałem już...
Zdrapek i poharatka
Re: problem ze sprzęgiełkami
Jeździć po czarnym możesz bez problemu, byle z napędem tylko na jedną oś.
Hakuna matata madafaka!
Re: problem ze sprzęgiełkami
właśnie zauważyłem, że nawet na twardym zbitym śniegu po chwili słyszę jakby wiertarkę za ścianą (zmieniłem teraz buty na zimowe i nie używam przodu, jedynie żeby się wydostać z zasp, ale w takich przypadkach wszystko gra). Mam jeszcze jedno pytanko, czy używając reduktora odczuwa się zauważalnie różnicę w obrotach? bo nie jestem do końca pewny czy działa w moim bolidzie?
Re: problem ze sprzęgiełkami
odczuwa się
Re: problem ze sprzęgiełkami
więc u mnie chyba klapnięty
aczkolwiek jak zapinam to lepiej wychodzi z zasp (tak mi się wydaje)

Re: problem ze sprzęgiełkami

Dzizas. Wiesz jak działa reduktor ? jak przerzutki w rowerze. Jeżeli da się go załączyć to raczej działa.
Po załączeniu reduktora pewnie nie pojedziesz na 5tym biegu więcej niż 60-70 na godzine.
Zdrapek i poharatka
Re: problem ze sprzęgiełkami
co ja bym bez was zrobił
ja myślałem, że jak włącze reduktor to będzie chodził jak traktor

Re: problem ze sprzęgiełkami
Bez nas z Daihatsu to się jest jak niemowlę we mgle w japońskiej dzielnicy 

Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)
Re: problem ze sprzęgiełkami
przecież on chodzi jak traktor, i tak ma być 

Re: problem ze sprzęgiełkami
qrna, teraz z kolei padł mi centralny zamek 

Re: problem ze sprzęgiełkami
do dziś rana miałem 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość