Wal napędowy pytanie do eskpertow

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

Awatar użytkownika
caterpillar
Posty: 654
Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d

Wal napędowy pytanie do eskpertow

Post autor: caterpillar » śr lip 05, 2006 6:53 pm

Wlasnie robilem regeneracje przedniego walu napedowego w Daihatsu rocky (sztywny most, resory) poniewaz wieloklin sie zupelnie wytarl. W zaklacie co sie zajmuje tym profesjonalnie (do wielkich ciezarowek robia i tp.) Zastanawia mnie jednak pewna rzecz:
1.Mianowicie wieloklin jest bardzo blisko skrzyni praktycznie wychodzi z krzyzaka, A orginalnie byl oklo polowy walu czy to jest dopuszczalne?
2. Nie zrobili smarowniczki (orginalnie byla) powiedzili ze jest dobrze posmarowany i uszczelniony czy maja racje?
Obrazek

Obrazek

Po otwarciu okna ze zdjeciam mozna je powiekszyc klikajac na 'Rozmiar oryginalny'

Awatar użytkownika
sysyf
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 12:47 pm
Lokalizacja: janów

Post autor: sysyf » śr lip 05, 2006 7:47 pm

no chyba nie bardzo wszystko jedno
pewnie wieloklin bedzie nie zabezpieczony i przez kanaly bedzie sie dostawac brud do elementow wspolpracujacych, jesli chodzi o smarowniczke to gdzie ja miales umiejscowiona, co smarowala?
Szeroki i Dziki Kotek

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7506
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » śr lip 05, 2006 8:02 pm

Co do smarowania - może być tak, że wielowypust jest pokryty teflonem. Różnie to bywa - czasem teflon jest na wałku a czasem w otworze. A ponieważ jest on samosmarowny więc i kalamitka zbędna. Tak sobie kombinuję... :roll:

Awatar użytkownika
caterpillar
Posty: 654
Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d

Post autor: caterpillar » śr lip 05, 2006 9:17 pm

sysyf pisze:(...)i przez kanaly(...)
Jakie kanaly?
sysyf pisze:(...) jesli chodzi o smarowniczke to gdzie ja miales umiejscowiona, co smarowala?
No ten wieloklin. Smarowniczka byla na wielokilnie tym orginalnym

A co sadzice o umiejscowieniu wielokilnu tak blisko krzyzaka ?

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » czw lip 06, 2006 7:19 am

caterpillar pisze:
A co sadzice o umiejscowieniu wielokilnu tak blisko krzyzaka ?
to chyba nie ma znaczenia. istotniejsze jest to że wałek przedni raczej się skraca podczas pracy a nie wydłuża ponieważ wieszak resora jest z tyłu.
Więc istotne jest to żeby nie był za długi. Co do smarowniczek to chyba wiedzą co robią ? mi zrobili dobrze :) taka firma w bielsku. wspawali nowy wieloklin.i smarowniczki są z rego co pamiętam.
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
caterpillar
Posty: 654
Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d

Post autor: caterpillar » czw lip 06, 2006 7:31 am

Terz mi sie wydaje ze brak kalamitki to troche niechujstwo z ich strony trza bedzie poprostu czasem rozebrac wieloklin i przesmarowac

Awatar użytkownika
MACIEK KRAKÓW
Posty: 623
Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
Lokalizacja: K R A K Ó W

Post autor: MACIEK KRAKÓW » czw lip 06, 2006 10:15 am

Obstawiam jednak, ze smarowniczka jest potrzebna chyba, ze zrobili to cudo na teflonie lub czyms podobnym czego nie wolno smarowac to wtedy wsio bedzie :)2
Bertone FREECLIMBER I 2.7i 91r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.

Awatar użytkownika
sysyf
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 12:47 pm
Lokalizacja: janów

Post autor: sysyf » czw lip 06, 2006 4:58 pm

caterpillar pisze:
sysyf pisze:(...)i przez kanaly(...)
Jakie kanaly?
sysyf pisze:(...) jesli chodzi o smarowniczke to gdzie ja miales umiejscowiona, co smarowala?
No ten wieloklin. Smarowniczka byla na wielokilnie tym orginalnym

A co sadzice o umiejscowieniu wielokilnu tak blisko krzyzaka ?
sorki wieloklin z wielowypustem mi sie pomylil
Szeroki i Dziki Kotek

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » pt lip 07, 2006 7:02 am

:o

a czym się różnią ?
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7506
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » wt lip 11, 2006 3:44 pm

s3R pisze::o

a czym się różnią ?
Kształtem "wypustów"
Wielowypust ma w przekroju prostokątne
Wieloklin - trójkątne...

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » śr lip 12, 2006 7:05 am

no niby tak...
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
caterpillar
Posty: 654
Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d

Post autor: caterpillar » śr lip 12, 2006 4:18 pm

leon zet pisze:
s3R pisze::o

a czym się różnią ?
Kształtem "wypustów"
Wielowypust ma w przekroju prostokątne
Wieloklin - trójkątne...
Co ma trojkatne ?????
http://www.google.com/url?sa=t&ct=res&c ... KM1KSfxchA

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7506
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » śr lip 12, 2006 6:28 pm

To jest właśnie wielowypust. Wieloklin ma dużo więcej drobniejszych wypustek o przekroju trójktnym.

Awatar użytkownika
barteks
 
 
Posty: 895
Rejestracja: pt gru 17, 2004 2:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barteks » czw lip 13, 2006 8:30 am

Wyglada jak byu ci ten wal od nowa zrobili a nie regenerowali :lol:
poległ pod Jesionem: Daihatsu Wildcat F75 2,8TD

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » czw lip 13, 2006 8:45 am

tia... jak odebrałem mój z "regeneracji" wyglądał jak z półki sklepowej.
Nasmarowany itd :) myśle że często warto dać zużyty wał do wspawania nowego wieloklinu niz kupoważ urzywkę.
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
caterpillar
Posty: 654
Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d

Post autor: caterpillar » sob lip 15, 2006 3:54 pm

barteks pisze:Wyglada jak byu ci ten wal od nowa zrobili a nie regenerowali :lol:
Podobno ma byc mocniejszy od orginalnego..... Rzeczywiscie wizualnie rura i wielowypust/wieloklin wygladaja solidniej

Awatar użytkownika
Bng862
 
 
Posty: 910
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 7:44 am
Lokalizacja: Sokolow Podlaski

Post autor: Bng862 » sob lip 15, 2006 7:10 pm

A ja tam wierze w orginał : :wink:
Patrol Gr Tjm XgS Sileverstone mt-117

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » sob lip 15, 2006 7:52 pm

a gdzie na podkarpaciu mozna dac wał napędowy do regeneracji ?? :roll:
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
caterpillar
Posty: 654
Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d

Post autor: caterpillar » ndz lip 30, 2006 11:13 am

Na podkarpaciu to nie wiem. Ale jest firma w Warszawie co profesjonalnie sie tym zajmuje ceny maja dobre i mozna i wyslac

Awatar użytkownika
Gobio
 
 
Posty: 200
Rejestracja: pn lis 22, 2004 2:02 pm
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Post autor: Gobio » ndz lip 30, 2006 11:38 am

caterpillar pisze:Na podkarpaciu to nie wiem. Ale jest firma w Warszawie co profesjonalnie sie tym zajmuje ceny maja dobre i mozna i wyslac
Daj na priv namiary i napisz ile zapłaciłeś za regenerację.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości