Feroza:Kolejna rozszczelniona chłodnica

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

Asmod
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: czw maja 17, 2007 11:39 am
Lokalizacja: Rzeszów

Feroza:Kolejna rozszczelniona chłodnica

Post autor: Asmod » sob sie 01, 2015 2:10 pm

Witam.
Feroza 1991r 1,6 HD-E. Jakiś rok temu zaczęła przeciekać chłodnica - spory wydatek ale wymieniłem na nową. W tym roku w maju - to samo, ze względu na braki w zaopatrzeniu (towar chyba spod lady dostępny tylko) została uszczelniona - po 2 tygodniach znów cieknie. Zamówiłem używkę, dałem do regeneracji i sprawdzenia, założona - wytrzymała jakiś miesiąc, może mniej, reklamacja, poprawiona, sprawdzona - znowu 2 tygodnie tylko trzymała. Korek od chłodnicy nowy, termostat działa poprawnie, auto się nie grzeje nawet w upały, na wysokich obrotach wskazówka jak zamurowana pośrodku, płyn czysty, bez oleju. Przecieki pojawiają się w losowych miejscach: przyłącza węży, łączenia zbiornika chłodnicy, mocowania lamelek itd.
Skończyły mi się pomysły gdzie szukać przyczyny - wygląda jakby w układzie zbyt duże ciśnienie było -ale chyba najbardziej oczywista przyczyna: przedmuch pod uszczelką objawiała by się też grzaniem?
W każdym bądź razie wdzięczny będę za jakieś podpowiedzi zanim zacznę zrywać górę silnika, wymieniać pompę itd.

zielu3
 
 
Posty: 115
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 11:21 am
Lokalizacja: Orzeszyn

Re: Feroza:Kolejna rozszczelniona chłodnica

Post autor: zielu3 » sob sie 01, 2015 2:25 pm

Prawdopodobnie uszczelka puszcza... Kolega w mercedesie tak miał i nie grzal się tylko co jakis czas chlodnice puszczaly tez chiba ze dwie czy trzy sztuki wymienil...
Vitka +4" + jakś tam mt i jakoś się jeździ

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Feroza:Kolejna rozszczelniona chłodnica

Post autor: ernil » sob sie 01, 2015 2:30 pm

Rozbraja mnie podejście ludzi do mechanikowania w tym kraju. Zupełnie obce jest pojęcie DIAGNOSTYKI. Wszyscy wolą wymieniać, niżeli ustalić możliwie prawdopodobną przyczynę... I jeszcze ta powtarzana z ojca na syna, z sąsiada na sąsiada pseudo-wiedza w stylu "uszkodzona uszczelka pod głowicą musi oznaczać przegrzewanie się układu" i takie tam... Ręce opadają. "Paaaanie, dętka dobra, a powietrze ucieka, no nie wiem co jest!"
Najprawdopodobniej jebnięta jest uszczelka pod głowicą.
Wykonać test chemiczny na obecność spalin.
Karwa, mamy XXI wiek, a ludzie nadal wolą przystawiać nos do rury wydechowej, czy czasem "borygiem" nie śmierdzi...
XTZ 750
Outback EJ25 MT

zielu3
 
 
Posty: 115
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 11:21 am
Lokalizacja: Orzeszyn

Re: Feroza:Kolejna rozszczelniona chłodnica

Post autor: zielu3 » sob sie 01, 2015 3:52 pm

Tak tez można. Ale po co sobie ułatwiać? :lol:
Vitka +4" + jakś tam mt i jakoś się jeździ

Asmod
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: czw maja 17, 2007 11:39 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Feroza:Kolejna rozszczelniona chłodnica

Post autor: Asmod » czw sie 06, 2015 4:44 pm

Stylu odpowiedzi pozwolę sobie nie skomentować.
Test chemiczny nie pokazał spalin w płynie, we wtorek zabieramy się za wyciąganie pompy wody, termostatu, chłodnicy itd. - może bliskie oględziny coś podpowiedzą, ostatnia rzecz jaką bym chciał to rozdzierać silnik na darmo (wiadomo - zawsze coś się wtedy dodatkowo okaże że warto zrobić skoro i tak już rozkręcone, a znając moje szczęście przynajmniej ukręcona szpilka mnie czeka).

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Feroza:Kolejna rozszczelniona chłodnica

Post autor: ernil » czw sie 06, 2015 4:47 pm

Pytanie pierwsze:
- na jakim ciśnieniu pracuje układ w tym aucie?
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Feroza:Kolejna rozszczelniona chłodnica

Post autor: ernil » czw sie 06, 2015 4:49 pm

Karwa, dopiero teraz zauważyłem, że jesteś z Rzeszowa. Zjebana nowa skórka forum jest tak nieczytelna, że masakra. Chyba, że dopiero uzupełniłeś profil...
W takim razie możesz kiedyś wpaść na kawę i pośmiejemy. Ewentualnie wskażę palcem, gdzie pojechać, żeby było z głową.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Asmod
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: czw maja 17, 2007 11:39 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Feroza:Kolejna rozszczelniona chłodnica

Post autor: Asmod » pt sie 07, 2015 8:28 pm

ernil pisze:Pytanie pierwsze:
- na jakim ciśnieniu pracuje układ w tym aucie?
Specyfikacja korka od chłodnicy podaje otwarcie na 0.9 bar, w instrukcji serwisowej piszą o zakresie 0,75-1,05.
ernil pisze:W takim razie możesz kiedyś wpaść na kawę i pośmiejemy
Jak odpuszczą upały i ogarnę się z dotychczasową robotą pewnie skorzystam, póki co we wtorek może się okaże co sprawia kłopoty - a przynajmniej uda się wyeliminować kilka możliwych przyczyn.

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Feroza:Kolejna rozszczelniona chłodnica

Post autor: ernil » pt sie 07, 2015 8:56 pm

To ma gaz? Czy to diesel? Nie znam silników ferozy.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Re: Feroza:Kolejna rozszczelniona chłodnica

Post autor: s3R » wt wrz 01, 2015 8:42 pm

1.6 benzyna. Piękny motur :)21
Zdrapek i poharatka

Paskal
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: wt wrz 03, 2013 6:35 pm
Lokalizacja: Biłgoraj

Re: Feroza:Kolejna rozszczelniona chłodnica

Post autor: Paskal » śr wrz 02, 2015 1:37 am

...
Ostatnio zmieniony śr lis 09, 2016 10:46 pm przez Paskal, łącznie zmieniany 1 raz.

Asmod
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: czw maja 17, 2007 11:39 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Feroza:Kolejna rozszczelniona chłodnica

Post autor: Asmod » sob wrz 12, 2015 3:40 pm

Chwilę dłuższą mnie nie było niestety - update sytuacji:
Ostatecznie silnik rozebrany całkiem, głowica do regeneracji, czekamy na pierścienie, przy odrobinie szczęścia w tygodniu uda się to poskładać.
Jedno tylko pytanie - spece od głowicy twierdzą, że skarby nie można znaleźć nigdzie zaworów (4 wydechowe były do wymiany, głowica była w zakładzie 2 razy ale to osobna historia pod tytułem "komu się nie chce przyłożyć do roboty i jedzie na dawnej dobrej opinii"), skończyło się na kupnie używek. W Poznaniu też nie mieli - faktycznie taki to towar spod lady? czy ktoś miał też z tym problemy?
Zobaczymy tylko ile mnie to trzepnie po kieszeni ostatecznie. Myślałem kupować inne serducho ale jednak wolę zrobić ten co mam - przynajmniej wiem co z nim jest niż brać w ciemno bo przecież każdy jeden to "panie.. toż to wyjęty z nówki, bo lakier odpadł to niemiec zezłomować chciał"

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Feroza:Kolejna rozszczelniona chłodnica

Post autor: ernil » sob wrz 12, 2015 3:45 pm

Cer Motor Rzeszów pytałeś?
Głowice gdzie robiłeś?
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Asmod
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: czw maja 17, 2007 11:39 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Feroza:Kolejna rozszczelniona chłodnica

Post autor: Asmod » sob wrz 12, 2015 4:15 pm

Głowica u Leniarta, zaworów szukali i twierdzą, że to jest towar Yeti - niby istnieje ale nikt nie widział. Po zwrocie i założeniu obrót jeden zrobiony na sucho celem sprawdzenia i 4 wydechowe zawory nie wróciły, jakieś używki mechanik u którego stoi namierzył. Miało być złożone już dzisiaj ale skoro i tak rozebrane to przy okazji pierścienie się wymieni, mają być w poniedziałek. Zobaczymy jaki będzie efekt - silnik banalny w robocie, żadnych wydumanych cudów nie ma, tylko ta dostępność części zabija.

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Feroza:Kolejna rozszczelniona chłodnica

Post autor: ernil » sob wrz 12, 2015 4:23 pm

Hehe, to jakaś zaraza widzę jest.
Składając głowice przedwczoroaj w swoim S8 sam osobiście ujebałem sobie zawór przez pośpiech :)21 Nasze głowice musiały leżeć obok siebie :)21
Leniart (a w zasadzie Dudek, bo Grzesiek to zięć starego Leniarta) to dobry warsztat. Nie sądzę, by dali dupy.
Opowiedz więcej, co znaczy, że nie wróciły zawory? Wypadły zabezpieczenia? Kazałeś im zrobić całą głowicę? Z prowadnicami, zaworami itp? Czy tylko szlif? Tam nie ma zbyt wielkiej filozofii. Masz jakieś foty?
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Asmod
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: czw maja 17, 2007 11:39 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Feroza:Kolejna rozszczelniona chłodnica

Post autor: Asmod » czw wrz 24, 2015 3:13 pm

Z przyjemnością mogę ogłosić (przynajmniej na chwilę obecną) sukces - skończyło się na nowej głowicy, pierścieniach , zrobieniu chłodnicy od nowa itd... Teraz troszkę dłubaniny przy kącie wyprzedzenia zapłonu, ustawieniu wolnych obrotów, czujnika TPS itp. regulacje. Dla potomnych - nie warto bawić się w szukanie części do głowicy - szybciej kupić kompletną i ją zregenerować. Ponadto KONIECZNIE zaznaczyć położenie TPS i sprawdzić drożność przewodów doprowadzających chłodzenie do obudowy przepustnicy. Uszczelki pod kolektor dolotowy od razu lepiej dać do zrobienia z jakiegoś rozsądnego materiału - ta z zestawu to badziew i pół dnia zmarnowane zanim udało się dojść którędy łapie fałszywe powietrze. Wszystkie te drobiazgi kosztowały masę czasu i straconych nerwów

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości