skrzynia wyje jak diabli

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

Awatar użytkownika
caterpillar
Posty: 654
Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d

Post autor: caterpillar » wt gru 12, 2006 9:43 am

To ja terz sie dolacze do tematu o nie domaganiach skrzyni.
Jak sie w niej olej troche zagzeje to jak auto stoi na luzie to cos jakby żęzi, jak w ciskam sprzeglo żężenie ustaje - normalka. Rowniez przestaje jak na luzie ruszam lewarkiem od biegow nie wciskajac sprzegla, "probuje" jakby wlozyc jakis bieg bez sprzegla.
Rocky kolegi terz tak ma.
Identycznie maja terz patrole nawet znalazlem giedys temat na forum
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=34280
Biegi wchodza idealnie.
Nic nie wyje.
Domyslam sie ze wiana oleju na gestrzy mogla by pomoc ale nie robie tego bo w zimie strasznie ciezko beda beigi wchodzic na zimnym
GG: 1105809

Awatar użytkownika
nes421
 
 
Posty: 1483
Rejestracja: czw mar 02, 2006 5:19 am
Lokalizacja: Europa

Post autor: nes421 » wt gru 12, 2006 3:23 pm

Z objawów wynika że masz do wymiany łożysko wyciskowe (pod tarczą sprzęgła, bez rozkręcania skrzynki).
Apel do wszystkich: jakbyście coś robili ze skrzynkami to poróbcie fotki, zmontuje sie fotorelacje 8)
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)

Awatar użytkownika
caterpillar
Posty: 654
Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d

Post autor: caterpillar » wt gru 12, 2006 7:12 pm

To dlaczego jak ruszam lewarkiem bez sprzegla to przestaje?
GG: 1105809

Awatar użytkownika
nes421
 
 
Posty: 1483
Rejestracja: czw mar 02, 2006 5:19 am
Lokalizacja: Europa

Post autor: nes421 » wt gru 12, 2006 7:33 pm

Przeczytalem ten podlinkowany temat. Zdecydowanie brakuje tam watku o duchach. No i zakonczenie jest do bani: koles oddal do serwisu i dalej nikt nic nie wie ;)
Zastanow sie czy:
1. chcesz to naprawiac
2. chcesz to naprawiac sam czy w serwisie
i tyle..
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)

kapik
Posty: 627
Rejestracja: sob lis 12, 2005 12:51 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: kapik » wt gru 12, 2006 8:32 pm

dowiedziałem sie ze niedomagania 2biegu wychodza z luzuw powstajacych
na wałkach podobno wystarczy dokrcic sruby mocujece wałki 8)
G-wagen wilk

Awatar użytkownika
Colorado
 
 
Posty: 968
Rejestracja: śr mar 22, 2006 4:43 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Colorado » wt gru 12, 2006 9:00 pm

@nes421
Twoj avatar ma wlasciwosci hipnotyzujace... 8) :D
Cholerna sprezynka

Awatar użytkownika
nes421
 
 
Posty: 1483
Rejestracja: czw mar 02, 2006 5:19 am
Lokalizacja: Europa

Post autor: nes421 » wt gru 12, 2006 9:16 pm

:lol:
to jest tylko jedno oczko Uli
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)

Awatar użytkownika
Bng862
 
 
Posty: 910
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 7:44 am
Lokalizacja: Sokolow Podlaski

Post autor: Bng862 » wt gru 12, 2006 9:20 pm

A macie taki patent ze biegi wchodzą bez sprzęgła...oczwiście bez zgrzytów i szarapania :D U mnie tak jest na 2 i 3 ,ale nie psując lepiej wciskam :wink:
Patrol Gr Tjm XgS Sileverstone mt-117

Awatar użytkownika
caterpillar
Posty: 654
Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d

Post autor: caterpillar » śr gru 13, 2006 2:17 am

NIe probowalem :)
wszystkie biegi wchodza ze sprzeglem elegancko
Szczerze mowiac to nie przejmuje sie tym rzezeniem jezdze juz tak ok 70 tys km. Rzeczywiscie w pod tym linkiem co dalem w sumie tylko ten tekst jest wart uwagi:
2.Jesli skrzynia rzezi przu rozgrzanym oleju i na luzie,sproboj tak jakbys chcial wrzucic bieg,ale bez sprzegla.Oczywiscie z wyczuciem i tylko do pewnego oporu:Tak aby rzezenie ustalo.Jesli tak sie dzieje to raczej wina tzw."luzow miedzyzebnych",z ktorymi raczej nic nie da sie zrobic(poza wymiana trybow na nowe)
Osobiscie tez walczylem z tym problemem,wymieniajac lozyska skrzyni(3czy4 do dostania tylko w ASO-ok 400zl za szt.).Niestety nie wiele to pomglo.
Mozna tez zastosowac gestszy olej,ale nie polecam na zime(wrzucenie 2 biegu,na zimnym silniku jest prawie niemozliwe w czasie jazdy)
Niewiem czy mozna dokonca ufac autorowi ale brzmi sensownie.
W sumie to bardziej chcialem sie dowiedziec czy ktos z was ma takie rzzenie bardziej z ciekawosci. Rocky kolegi ma tak samo wiec wydawlo nmi sie ze to jakas wrodzona wada tak jak w tych Patrolach
GG: 1105809

Awatar użytkownika
barteks
 
 
Posty: 895
Rejestracja: pt gru 17, 2004 2:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barteks » śr gru 13, 2006 6:36 pm

Moja skrzynka jak sie zagrzeje to tez ma taki dzwiek narastajaco cichnacy, falujacy, niknacy na wyzszych obrotach, podbno wynika z luzow na skrzynce wpadajacych w rezonans od nierownych na niskim biegu silnika obrotow (silnik na 600 obrtach ma minimalne przyspieszenia i opoznienia katowe). Uwierzylem w to i jest tak niezmiennie od dwoch lat.
Od dwoch bo uslyszalem to dopiero jak wyciszylem inne elementy : -))
poległ pod Jesionem: Daihatsu Wildcat F75 2,8TD

Awatar użytkownika
caterpillar
Posty: 654
Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d

Post autor: caterpillar » śr gru 13, 2006 7:30 pm

Zgadza sie to wystepuje tylko przy wolnych obrotach czyli 600 obr/min, jadam chdzby 800 obr/min to zupelnie rzezenie znikia
GG: 1105809

Awatar użytkownika
nes421
 
 
Posty: 1483
Rejestracja: czw mar 02, 2006 5:19 am
Lokalizacja: Europa

Post autor: nes421 » pt gru 15, 2006 1:07 pm

Fajne skrzynie..
A we Freeclimberze jest to samo czy Getraga do tego M20 domontowali ?
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)

Awatar użytkownika
caterpillar
Posty: 654
Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d

Post autor: caterpillar » pt gru 15, 2006 5:01 pm

Wiesz po 500.000 km w czsto w ciezkim terenie to chyba nie dziwne. W Patrolach tez rzeza. Moim zdaniem to w niczym nie przeszkada, chodz nie ktorych moze denerwowac
Ostatnio zmieniony pt gru 15, 2006 8:21 pm przez caterpillar, łącznie zmieniany 1 raz.
GG: 1105809

Awatar użytkownika
MACIEK KRAKÓW
Posty: 623
Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
Lokalizacja: K R A K Ó W

Post autor: MACIEK KRAKÓW » pt gru 15, 2006 7:18 pm

nes421 pisze:Fajne skrzynie..
A we Freeclimberze jest to samo czy Getraga do tego M20 domontowali ?
We Freeclimber jest wszystko oryginalne z Daihatsu oprocz silnika, chlodnic i sprzegla - reszta to co najlepsze i niezniszczalne z DAIHATSU :wink: :)2 :lol:
Bertone FREECLIMBER I 2.7i 91r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » sob gru 16, 2006 1:50 am

to wycie skrzyni ktore opisujecie i problem z biegami swiadczy o zajechanych lozyskach na walku posrednim tzw "choinka" , na 4 jest ok bo to jest bieg bezposredni , co do ceny 600 na moim terenie to i tak duzo , mam speca ktory robi to za 400 i daje gwarancje :)2
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
nes421
 
 
Posty: 1483
Rejestracja: czw mar 02, 2006 5:19 am
Lokalizacja: Europa

Post autor: nes421 » sob gru 16, 2006 2:43 am

ale my zlotowkami operujemy a Ty z uk piszesz ;)
bez znajomosci za mniej niz 600 to jest tanio, bo normalnie licza ok. 300 za wyjecie + wlozenie skrzyni plus 100 za wymiane oleju
btw. ponawiam pytanie: skad oni biora czesci zamienne do tych skrzynek (jesli maja nowe, nie z demontazu) ?

catepillar - przypuszczam ze prawie zadna z tych terenowek tutaj w ktorych wyje skrzynia nie ma wiecej przebiegu niz jakies 100-150 tys.. A 500.000 .... :lol: :lol: :lol: :P :D
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)

Awatar użytkownika
caterpillar
Posty: 654
Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d

Post autor: caterpillar » sob gru 16, 2006 1:57 pm

nes421 pisze: catepillar - przypuszczam ze prawie zadna z tych terenowek tutaj w ktorych wyje skrzynia nie ma wiecej przebiegu niz jakies 100-150 tys.. A 500.000 .... :lol: :lol: :lol: :P :D
150 000km/15lat = 10 000 na rok = 28 km dzinnie ???
to ja na rowerze przejezdzm 5 000 na rok :lol: :lol: :lol:

moja skrzynia nie wyje oczym pisalem juz wiele razy
GG: 1105809

kapik
Posty: 627
Rejestracja: sob lis 12, 2005 12:51 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: kapik » sob gru 16, 2006 3:34 pm

wiekszosc tych aułt stoi przez kilka dni bez ruchu jezdza tylko czasami
np:moj był uzywany tylko w zimie przez austryjakow wp policji ale jako cywilne auto a mam najechane 160tys przez 18 lat
G-wagen wilk

Awatar użytkownika
caterpillar
Posty: 654
Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d

Post autor: caterpillar » sob gru 16, 2006 5:18 pm

Ja swojego kupile 5 lat temu. Jezdze nim normalnie na codzien. W brew pozorom nie uzywanie samochodu nie zawsze wychodzi na kozysc jego kondycji mechnicznej (np. silnik)
GG: 1105809

Awatar użytkownika
MACIEK KRAKÓW
Posty: 623
Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
Lokalizacja: K R A K Ó W

Post autor: MACIEK KRAKÓW » sob gru 16, 2006 5:40 pm

caterpillar pisze:Ja swojego kupile 5 lat temu. Jezdze nim normalnie na codzien. W brew pozorom nie uzywanie samochodu nie zawsze wychodzi na kozysc jego kondycji mechnicznej (np. silnik)
SWIETE SLOWA :)2 :)2 :)2
Bertone FREECLIMBER I 2.7i 91r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.

kapik
Posty: 627
Rejestracja: sob lis 12, 2005 12:51 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: kapik » sob gru 16, 2006 7:41 pm

popieram ale ja miałem niedawno załozony silnik ale jaki to niewiem ze miał 60tys pali dobrze i nie kopci
G-wagen wilk

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » ndz gru 17, 2006 12:27 am

nes421 pisze:ale my zlotowkami operujemy a Ty z uk piszesz ;)
bez znajomosci za mniej niz 600 to jest tanio, bo normalnie licza ok. 300 za wyjecie + wlozenie skrzyni plus 100 za wymiane oleju
btw. ponawiam pytanie: skad oni biora czesci zamienne do tych skrzynek (jesli maja nowe, nie z demontazu) ?

catepillar - przypuszczam ze prawie zadna z tych terenowek tutaj w ktorych wyje skrzynia nie ma wiecej przebiegu niz jakies 100-150 tys.. A 500.000 .... :lol: :lol: :lol: :P :D
napisalem 400 pln , chodzi mi o rejon polski w ktorym mieszkalem , a co do przebiegu moj ma 68 tys i 13 lat , kupiony na szkockiej wiosce gdzie kobita wozila nim cale zycie tylko dzieciaki do szkoly i spowrotem :)2
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

kapik
Posty: 627
Rejestracja: sob lis 12, 2005 12:51 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: kapik » sob gru 23, 2006 2:42 am

Czy ktoś ściągał reduktor
Nie wiem czy go trzeba po kawałku rozbierać czy cały zejdzie
G-wagen wilk

Awatar użytkownika
barteks
 
 
Posty: 895
Rejestracja: pt gru 17, 2004 2:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barteks » ndz sty 28, 2007 10:18 pm

Zrobilem remont skrzynki biegow. Mechanik robil tez wczesniej jednego freeclimbera. Zarowno w mojej skrzynce jak i we freeclimberze byl urwany gwint na nakretce trzymajacej walek z synchronizaorami. Poznań zeznaje ze to jest nagminna awaria. Nakretki zagniatane ktore maja sie nigdy nie odkrecac, niestety sie odkrecaja, calosc dostaje luzow, zaczynają się problemy z dwójką. Mimo to przejechalem z taka rozkrecona skrzynka okolo 40 tys km, leciutko przytarty jest drug bieg i minimalnie jego synchronizator.
poległ pod Jesionem: Daihatsu Wildcat F75 2,8TD

Awatar użytkownika
caterpillar
Posty: 654
Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d

Post autor: caterpillar » ndz sty 28, 2007 11:27 pm

barteks
Czy przed naprawa skrzynia chodzila cicho na luzie dopuki sie nie zozgrzala?
A jak sie olej w niej rozrgzal to jakby co zegotalo?
Czy jak na luzie ruszles lewarkiem zmiany biegow, tak jak bys chcial wlozyc bieg bez spregla to zegotanie ustawalo?
GG: 1105809

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość