
od czego resory do ferozy 89
Moderator: s3R
- Tomek-Wrocław
- jestem tu nowy...
- Posty: 25
- Rejestracja: pn wrz 10, 2007 1:24 pm
- Lokalizacja: WROCŁAW
Resorki ???
Wtam wszystkich i cieszę się ,że istnieje takie miejsce w sieci jak to forum.
Od niedawna jestem posiadaczem drugiej Ferozy i mam pytanko : orginalny resor do ferozy ile ma piur bo każde z moich autek ma inną ilość:
Ferozka EL II z 4/94r. ma 4 ;
Ferozka EL II z 12/94r. ma 2 ;
Ta z 12/94 jest troszkę inna - ma inny przód ( grill , światła itp) ale to chyba nie powinno mieć znaczenia w kwestji resorków.
W obu Ferozkach miałem pęknięte resory. Jedną robiłem u kowala we Wrocławiu i jestem super zadowolony , a drugą naprawiałem na wakacjach w okolicach Słupska ( tez kowal od reorów do cięzarówki) i to jest jedna wielka kicha (auto stoi krzywo prawa strona jest wyżej ,a przy ostrzejszych hamowaniach podskakuje i ściąga w lewo).
Dlatego warto poszukać lub popytać o dobrego kowala a nawet warto przejechać kilkadziesiąt kilometrów by dobrze zrobić sobie resorki.
Ps. zawsze należy zawoźić oba resorki do kowala....
Od niedawna jestem posiadaczem drugiej Ferozy i mam pytanko : orginalny resor do ferozy ile ma piur bo każde z moich autek ma inną ilość:
Ferozka EL II z 4/94r. ma 4 ;
Ferozka EL II z 12/94r. ma 2 ;
Ta z 12/94 jest troszkę inna - ma inny przód ( grill , światła itp) ale to chyba nie powinno mieć znaczenia w kwestji resorków.
W obu Ferozkach miałem pęknięte resory. Jedną robiłem u kowala we Wrocławiu i jestem super zadowolony , a drugą naprawiałem na wakacjach w okolicach Słupska ( tez kowal od reorów do cięzarówki) i to jest jedna wielka kicha (auto stoi krzywo prawa strona jest wyżej ,a przy ostrzejszych hamowaniach podskakuje i ściąga w lewo).
Dlatego warto poszukać lub popytać o dobrego kowala a nawet warto przejechać kilkadziesiąt kilometrów by dobrze zrobić sobie resorki.
Ps. zawsze należy zawoźić oba resorki do kowala....
Ferozki 2/94 i 12/94
- Tomek-Wrocław
- jestem tu nowy...
- Posty: 25
- Rejestracja: pn wrz 10, 2007 1:24 pm
- Lokalizacja: WROCŁAW
Resory
Dzień dobry.
Czyli żółty ludek zrobił zmianę w trakcie 94 roku...
W zwiazku z tym mam pytanie, które rozwiązanie: dwa pióra(nowsze autka) czy cztery pióra (starsze autka) jest lepsze i trwalsze ?
Czy mozna w nowszej Ferce (dwa pióra) założyć starego typu resor ten z czterema pórami czy wymiary mocowań są identyczne w obu autkach ?
(Jak miłem awarię resorka na wakacjach nad morzem to na warsztacie coś ćwinili że ściągneli resor do ferozki ze szrotu ale ja go widziałem i miał dwa pióra i był za długi o jakieś 6-8 cm w stosunku do tego czteropiórowego - czy to prawda czy tylko chcieli mnie naciągnąć na dodatkową kasę
)
Pytam o te resorki bo mam do naprawy resory w obu autkach (jedno ma orginalnie 2 a drugie 4 pióra)i zastanawiam się czy nie zrobić w obu identycznych resorów ?
Z poważaniem
Tomasz B
Czyli żółty ludek zrobił zmianę w trakcie 94 roku...
W zwiazku z tym mam pytanie, które rozwiązanie: dwa pióra(nowsze autka) czy cztery pióra (starsze autka) jest lepsze i trwalsze ?
Czy mozna w nowszej Ferce (dwa pióra) założyć starego typu resor ten z czterema pórami czy wymiary mocowań są identyczne w obu autkach ?
(Jak miłem awarię resorka na wakacjach nad morzem to na warsztacie coś ćwinili że ściągneli resor do ferozki ze szrotu ale ja go widziałem i miał dwa pióra i był za długi o jakieś 6-8 cm w stosunku do tego czteropiórowego - czy to prawda czy tylko chcieli mnie naciągnąć na dodatkową kasę

Pytam o te resorki bo mam do naprawy resory w obu autkach (jedno ma orginalnie 2 a drugie 4 pióra)i zastanawiam się czy nie zrobić w obu identycznych resorów ?
Z poważaniem
Tomasz B
Ferozki 2/94 i 12/94
Robienie identycznych Ci nie wyjdzie. Fabryczne są dobrane pod wzgledem elastycznosci i grubosci do samochodu. Jak widzisz w jednym aucie masz 4 w drugim 2 pióra a efekt ten sam. A kowal to wstawi na oko to co ma na swoim hasioku i kase wezmie.
Poprostu wyrównaj jedno auto, wstaw złamany resor do drugiego i zostaw to w spokoju.
Jeśli pytasz o różnice pomiędzy tymi dwoma modelami, to chyba Ty możesz je najlepiej stwierdzić mając oba auta na jednym podwórku.
Poprostu wyrównaj jedno auto, wstaw złamany resor do drugiego i zostaw to w spokoju.
Jeśli pytasz o różnice pomiędzy tymi dwoma modelami, to chyba Ty możesz je najlepiej stwierdzić mając oba auta na jednym podwórku.
poległ pod Jesionem: Daihatsu Wildcat F75 2,8TD
Do Tomka - nie wiem, u mnie jest i było 4 pióra. A propos, pojeździłem 5 mies od naprawy resorów (w tym 2tys. km bezdroży na Ukrainie) a te twardnieją chyba
Spodziewałem sie, że będzie z czasem coraz bardziej miękko, tymczasem wrażenia mam odwrotne! Czyżby to amorki mi siadały? Jak to najlepiej sprawdzić..?

Niegdyś Feroza, obecnie Land Rover Discovery I, 2.0Mpi '95 (gaz sekwencja).
Wieszaki resorow przestaly Ci robic. Zmien gumy i bedzie ok.valdi99 pisze:Do Tomka - nie wiem, u mnie jest i było 4 pióra. A propos, pojeździłem 5 mies od naprawy resorów (w tym 2tys. km bezdroży na Ukrainie) a te twardnieją chybaSpodziewałem sie, że będzie z czasem coraz bardziej miękko, tymczasem wrażenia mam odwrotne! Czyżby to amorki mi siadały? Jak to najlepiej sprawdzić..?
Cholerna sprezynka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości