Feroza, Wildcat, Rocky
Moderator: s3R
-
s3R
-

- Posty: 4180
- Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
- Lokalizacja: Porąbka
Post
autor: s3R » śr mar 07, 2007 9:09 am
DziadekRocky pisze:No bardzo te nalewki jak jakaś kasa spłynie to kupuję i zakładam na 16

czegoś nie rozumię... masz dobrze odsadzone felgi 15. i dość agresywne MT ( nie wiem jaki stan opon).
205 to wąska opona. oryginalnie jest 215 a to tez bardzo mało... no ale to moje zdanie.
Zdrapek i poharatka
-
mdeja
-

- Posty: 2571
- Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
- Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)
Post
autor: mdeja » śr mar 07, 2007 10:27 am
s3R pisze:DziadekRocky pisze:No bardzo te nalewki jak jakaś kasa spłynie to kupuję i zakładam na 16

czegoś nie rozumię... masz dobrze odsadzone felgi 15. i dość agresywne MT ( nie wiem jaki stan opon).
205 to wąska opona. oryginalnie jest 215 a to tez bardzo mało... no ale to moje zdanie.
Dokładnie - X90 205/80 to nie 215/80 - chyba sie zgodzisz. W nalewkach na 16 cali masz 205/80/16, 235/70/16 i 235/85/16 - mowa o Mtekach oczywiscie. Innych nie ma - no chyba ze szarpnie sie ktoś napędami i przegubami na 265/70/17.
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT
-
lysy

- Posty: 360
- Rejestracja: pn mar 14, 2005 1:48 pm
- Lokalizacja: wlkp/Trzcianka
Post
autor: lysy » śr mar 07, 2007 10:32 am
mdeja pisze:s3R pisze:DziadekRocky pisze:No bardzo te nalewki jak jakaś kasa spłynie to kupuję i zakładam na 16

czegoś nie rozumię... masz dobrze odsadzone felgi 15. i dość agresywne MT ( nie wiem jaki stan opon).
205 to wąska opona. oryginalnie jest 215 a to tez bardzo mało... no ale to moje zdanie.
Dokładnie - X90 205/80 to nie 215/80 - chyba sie zgodzisz. W nalewkach na 16 cali masz 205/80/16, 235/70/16 i 235/85/16 - mowa o Mtekach oczywiscie. Innych nie ma - no chyba ze szarpnie sie ktoś napędami i przegubami na 265/70/17.
no wlasnie tak jak piszesz 235/85/16 to dokladnie co chcem osiagnac
czyli bardzo wysoka opone a na felge 15 niema takich wysokich
(Pa)Trol 3,3 D

-
X90

- Posty: 620
- Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: X90 » śr mar 07, 2007 10:37 am
Dokładnie - X90 205/80 to nie 215/80 - chyba sie zgodzisz
Tak, tylko że autentyczny rozmiar tej nalewki to właśnie 215/80/16 (nie licząc milimetrów, bo fabrycznie nowe gumy też rzadko mają wymiary identyczne z deklarowanymi).
Według mnie warto iść w 16" felgi, bo wolałbym 235/85/16 od 32/11.5/15.
"Pisarz miłości mówią mi..."
-
mdeja
-

- Posty: 2571
- Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
- Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)
Post
autor: mdeja » śr mar 07, 2007 10:54 am
X90 pisze:Dokładnie - X90 205/80 to nie 215/80 - chyba sie zgodzisz
Tak, tylko że autentyczny rozmiar tej nalewki to właśnie 215/80/16 (nie licząc milimetrów, bo fabrycznie nowe gumy też rzadko mają wymiary identyczne z deklarowanymi).
Według mnie warto iść w 16" felgi, bo wolałbym 235/85/16 od 32/11.5/15.
Wszystko zależy do jakiego auta. Przykładowo 235/85/16 w takim Patrolku GR wyglądają tak sobie, 32 jako tako, a 33 super
A dla małych/lekkich japończykach typu vitara/ferroza/samuraj i jedne i drugie opony to ponad siły. W rockim - to ja sie nieznam
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT
-
X90

- Posty: 620
- Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: X90 » śr mar 07, 2007 11:18 am
NO

"Pisarz miłości mówią mi..."
-
DziadekRocky
-

- Posty: 117
- Rejestracja: wt lut 06, 2007 10:33 pm
- Lokalizacja: Pszczyna
Post
autor: DziadekRocky » śr mar 07, 2007 1:57 pm
No ja też nie za bardzo się znam dlatego wywołałem tą dyskusję.

w takim razie powiedzcie mi jeszcze czy w teren opona węższa czy szersza. chodzi mi oczywiscie orokiego 205, 215 czy szersze

Cztery łapy, cztery łapy!
-
s3R
-

- Posty: 4180
- Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
- Lokalizacja: Porąbka
Post
autor: s3R » śr mar 07, 2007 2:47 pm
szersze... 235 ? 225 ?jakie teraz masz ?
Zdrapek i poharatka
-
Misiek Bielsko
-

- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Misiek Bielsko » śr mar 07, 2007 5:13 pm
lysy pisze:
no wlasnie tak jak piszesz 235/85/16 to dokladnie co chcem osiagnac
czyli bardzo wysoka opone a na felge 15 niema takich wysokich
Sa, a w kazdym razie byly 33/9,5/15, 33/10,5/15.
-
lysy

- Posty: 360
- Rejestracja: pn mar 14, 2005 1:48 pm
- Lokalizacja: wlkp/Trzcianka
Post
autor: lysy » śr mar 07, 2007 7:04 pm
moim zdaniem w teren to w zasadzie dobrze zeby opona byla wysoka i szeroka ale wiadomo ze przydalo by sie zeby auto jeszcze krecilo tymi oponami

wiec np do rockiego to z szerokoscia bym uwarzal ale mysle ze wysokosc to max jaka sie da
z drugiej strony to mamy tu na forum towarzysza ktory z powodzeniem smiga na 33" i jest zadowolony z tego co czytalem
ale bardzo trafna uwaga Misia jesli sa takie wysokie opony na felge 15 to poco walczyc szukac 16
(Pa)Trol 3,3 D

-
kozioU
-

- Posty: 2785
- Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
- Lokalizacja: Białystok
Post
autor: kozioU » śr mar 07, 2007 7:37 pm
mdeja pisze:
A dla małych/lekkich japończykach typu vitara/ferroza/samuraj i jedne i drugie opony to ponad siły. W rockim - to ja sie nieznam
mówisz ponad siły?
33"
-
DziadekRocky
-

- Posty: 117
- Rejestracja: wt lut 06, 2007 10:33 pm
- Lokalizacja: Pszczyna
Post
autor: DziadekRocky » śr mar 07, 2007 8:29 pm
No

Teraz mniej więcej wiem o co chodzi z tymi oponami. Też nie byłem przekonany do bardzo szerokich, ale do bardzo wysokich

DZIĘKI

Cztery łapy, cztery łapy!
-
X90

- Posty: 620
- Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: X90 » śr mar 07, 2007 11:59 pm
Pizza cutter na 15":
http://www.intercotire.com/site32.php
32/9.5/15:
http://www.intercotire.com/site33.php
Jeszcze nad Goodyear G90 się zastanów - te są co prawda na 16" felgę (7.50R16), ale mógłbyś kompletne koło z Honkera założyć. Tak samo militarne Micheliny występują w rozmiarze 7.50R16.
Niestety im wyższa opona, tym wyższe przełożenie całkowite, więc utrata mocy jest odczuwalna.
"Pisarz miłości mówią mi..."
-
Koni

- Posty: 656
- Rejestracja: sob paź 15, 2005 8:08 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Koni » czw mar 08, 2007 12:17 am
lysy pisze:
z drugiej strony to mamy tu na forum towarzysza ktory z powodzeniem smiga na 33" i jest zadowolony z tego co czytalem
ale bardzo trafna uwaga Misia jesli sa takie wysokie opony na felge 15 to poco walczyc szukac 16
No mamy takiego
Co do felg to szukalem kiedyś 16 w tym rozstawie ale nie znalazłem z zadowalającym ET więc dałem na luz i kupiłem 15, ET -45 i jest dobrze.
gg 3041301
-
lysy

- Posty: 360
- Rejestracja: pn mar 14, 2005 1:48 pm
- Lokalizacja: wlkp/Trzcianka
Post
autor: lysy » czw mar 08, 2007 10:57 am
a jaka wysokosc maja twoje opony,bo tez mysle zeby wsadzic 33
ale zastanawiam sie czy z bardziej agresywnym bieznikiem typu simex albo super swamper nie bedzie problemu z mostami
(Pa)Trol 3,3 D

-
mdeja
-

- Posty: 2571
- Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
- Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)
Post
autor: mdeja » czw mar 08, 2007 11:00 am
kozioU pisze:mdeja pisze:
A dla małych/lekkich japończykach typu vitara/ferroza/samuraj i jedne i drugie opony to ponad siły. W rockim - to ja sie nieznam
mówisz ponad siły?
33"
Mi nie chodzi o pomnik do jeżdżenia na 1 z reduktorem

Wygląda ładnie.... ale zderzaka jeszcze kolo nie dorobił widze. To już kolejne zdjęcie tego auta - poprzednio widziałem na mniejszych oponach Truck 2000 - rozmiaru 31
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT
-
kozioU
-

- Posty: 2785
- Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
- Lokalizacja: Białystok
Post
autor: kozioU » czw mar 08, 2007 12:34 pm
Auto z Nowej Zelandii.
Calmini 3+3, przełożenia w mostach 5.12, 2 blokady, 33"
Podobno daje radę

(.. i wygląda pięknie

)
No i skasztanili temat na Daihatsu

-
mdeja
-

- Posty: 2571
- Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
- Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)
Post
autor: mdeja » czw mar 08, 2007 12:42 pm
5.12 z Calmini - co za bezsens. Za grosze w porównaniu do cen calmini można kupić przełożenia 5.12 z vitary 1.6 8v. Ja tak zrobiłem
Ale może to ma 5,83 z Calmini - to może wtedy by to robiło.
A po za tym ja bym nie robił leszczyny i zderzak założył, chłodnice czymś okrył przed gałeziami....
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT
-
kozioU
-

- Posty: 2785
- Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
- Lokalizacja: Białystok
Post
autor: kozioU » czw mar 08, 2007 1:03 pm
Źle zrozumiałeś

5.12 właśnie z vitary 1.6
Z Calmini tylko zawieszenie 3" i bodylift 3"
A zderzaka to może jeszcze nie zdążył zrobić po prostu

-
Koni

- Posty: 656
- Rejestracja: sob paź 15, 2005 8:08 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Koni » czw mar 08, 2007 1:15 pm
lysy pisze:a jaka wysokosc maja twoje opony,bo tez mysle zeby wsadzic 33
ale zastanawiam sie czy z bardziej agresywnym bieznikiem typu simex albo super swamper nie bedzie problemu z mostami
No 33 właśnie

A dokładnie to 33x12.50x15
Nie wiem tylko jak bedzie z nalewkami w takim rozmiarze bo kiedyś szukałem czegoś typu simex i sie nie doszukałem.
gg 3041301
-
mdeja
-

- Posty: 2571
- Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
- Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)
Post
autor: mdeja » czw mar 08, 2007 1:28 pm
kozioU pisze:Źle zrozumiałeś

5.12 właśnie z vitary 1.6
Z Calmini tylko zawieszenie 3" i bodylift 3"
A zderzaka to może jeszcze nie zdążył zrobić po prostu

Aha - no to powiadam Ci ze jeździć to będzie szybko ale słabo.....
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT
-
kozioU
-

- Posty: 2785
- Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
- Lokalizacja: Białystok
Post
autor: kozioU » czw mar 08, 2007 1:49 pm
Czyli w razie poważnej wtopy to i 2 blokady mogą nie pomóc

-
mdeja
-

- Posty: 2571
- Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
- Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)
Post
autor: mdeja » czw mar 08, 2007 2:01 pm
Nie o to chodzi - mamy za szybki reduktor a do tego wysokoobrotowy silnik. Widzę u siebie ze zmiana przełożeń z 4,62 na 5,12 nie rozwiązała problemu tego do końca. Na mt 30 cali w gęstym błocie jak nie chcesz za szybko jechać to zostaje 1 ka żeby zakręcić. Dwójka za szybka.
Jak jedziesz na bardzo stromych asfaltowych podjazdach - górskich, takich jak u mnie - to trzeba ostro redukować biegi itd.
A teraz zakładam MT prawie 31 cali i spodziewam sie dalszego pogorszenia wygaru...
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT
-
lysy

- Posty: 360
- Rejestracja: pn mar 14, 2005 1:48 pm
- Lokalizacja: wlkp/Trzcianka
Post
autor: lysy » czw mar 08, 2007 2:16 pm
Koni pisze:lysy pisze:a jaka wysokosc maja twoje opony,bo tez mysle zeby wsadzic 33
ale zastanawiam sie czy z bardziej agresywnym bieznikiem typu simex albo super swamper nie bedzie problemu z mostami
No 33 właśnie

A dokładnie to 33x12.50x15
Nie wiem tylko jak bedzie z nalewkami w takim rozmiarze bo kiedyś szukałem czegoś typu simex i sie nie doszukałem.
nie uscislilem pytania chodzi mi o wysokosc w centymentrach
bylbym wdzieczny za taka informacje bo zabradzo neiwiem jak to sie przelicza
mam wprawdzie jakis tu przelicznik ale cos on nie ogarnia albo ja nie ogarniam

(Pa)Trol 3,3 D

-
kozioU
-

- Posty: 2785
- Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
- Lokalizacja: Białystok
Post
autor: kozioU » czw mar 08, 2007 2:18 pm
Nie o to chodzi - mamy za szybki reduktor a do tego wysokoobrotowy silnik. Widzę u siebie ze zmiana przełożeń z 4,62 na 5,12 nie rozwiązała problemu tego do końca. Na mt 30 cali w gęstym błocie jak nie chcesz za szybko jechać to zostaje 1 ka żeby zakręcić. Dwójka za szybka.
Jak jedziesz na bardzo stromych asfaltowych podjazdach - górskich, takich jak u mnie - to trzeba ostro redukować biegi itd.
A teraz zakładam MT prawie 31 cali i spodziewam sie dalszego pogorszenia wygaru...
Czyli co? Trzeba było kupić inne auto?
Ale weź i kup coś innego, jak sj za mały a patrol za duży
Zaraz nas pogonią za kasztanienie Daihatsu

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości