Felgi 16 w rockym

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » śr mar 07, 2007 9:09 am

DziadekRocky pisze:
X90 pisze:
Przytaczanego 215/80/16 w MT nie znajdziecie a na 15 jest. Ot co...
Głupie te nasze przekomarzania :wink: , ale Ci nie odpuszczę Marcinku:
http://moto.allegro.pl/item169112593_op ... z_gaz.html
No bardzo te nalewki jak jakaś kasa spłynie to kupuję i zakładam na 16 :P
czegoś nie rozumię... masz dobrze odsadzone felgi 15. i dość agresywne MT ( nie wiem jaki stan opon).
205 to wąska opona. oryginalnie jest 215 a to tez bardzo mało... no ale to moje zdanie.
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » śr mar 07, 2007 10:27 am

s3R pisze:
DziadekRocky pisze:
X90 pisze: Głupie te nasze przekomarzania :wink: , ale Ci nie odpuszczę Marcinku:
http://moto.allegro.pl/item169112593_op ... z_gaz.html
No bardzo te nalewki jak jakaś kasa spłynie to kupuję i zakładam na 16 :P
czegoś nie rozumię... masz dobrze odsadzone felgi 15. i dość agresywne MT ( nie wiem jaki stan opon).
205 to wąska opona. oryginalnie jest 215 a to tez bardzo mało... no ale to moje zdanie.
Dokładnie - X90 205/80 to nie 215/80 - chyba sie zgodzisz. W nalewkach na 16 cali masz 205/80/16, 235/70/16 i 235/85/16 - mowa o Mtekach oczywiscie. Innych nie ma - no chyba ze szarpnie sie ktoś napędami i przegubami na 265/70/17.
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
lysy
Posty: 360
Rejestracja: pn mar 14, 2005 1:48 pm
Lokalizacja: wlkp/Trzcianka

Post autor: lysy » śr mar 07, 2007 10:32 am

mdeja pisze:
s3R pisze:
DziadekRocky pisze:No bardzo te nalewki jak jakaś kasa spłynie to kupuję i zakładam na 16 :P
czegoś nie rozumię... masz dobrze odsadzone felgi 15. i dość agresywne MT ( nie wiem jaki stan opon).
205 to wąska opona. oryginalnie jest 215 a to tez bardzo mało... no ale to moje zdanie.
Dokładnie - X90 205/80 to nie 215/80 - chyba sie zgodzisz. W nalewkach na 16 cali masz 205/80/16, 235/70/16 i 235/85/16 - mowa o Mtekach oczywiscie. Innych nie ma - no chyba ze szarpnie sie ktoś napędami i przegubami na 265/70/17.
no wlasnie tak jak piszesz 235/85/16 to dokladnie co chcem osiagnac
czyli bardzo wysoka opone a na felge 15 niema takich wysokich
(Pa)Trol 3,3 D :)

Awatar użytkownika
X90
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: X90 » śr mar 07, 2007 10:37 am

Dokładnie - X90 205/80 to nie 215/80 - chyba sie zgodzisz
Tak, tylko że autentyczny rozmiar tej nalewki to właśnie 215/80/16 (nie licząc milimetrów, bo fabrycznie nowe gumy też rzadko mają wymiary identyczne z deklarowanymi).
Według mnie warto iść w 16" felgi, bo wolałbym 235/85/16 od 32/11.5/15.
"Pisarz miłości mówią mi..."

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » śr mar 07, 2007 10:54 am

X90 pisze:
Dokładnie - X90 205/80 to nie 215/80 - chyba sie zgodzisz
Tak, tylko że autentyczny rozmiar tej nalewki to właśnie 215/80/16 (nie licząc milimetrów, bo fabrycznie nowe gumy też rzadko mają wymiary identyczne z deklarowanymi).
Według mnie warto iść w 16" felgi, bo wolałbym 235/85/16 od 32/11.5/15.
Wszystko zależy do jakiego auta. Przykładowo 235/85/16 w takim Patrolku GR wyglądają tak sobie, 32 jako tako, a 33 super :wink:
A dla małych/lekkich japończykach typu vitara/ferroza/samuraj i jedne i drugie opony to ponad siły. W rockim - to ja sie nieznam
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
X90
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: X90 » śr mar 07, 2007 11:18 am

NO :)21
"Pisarz miłości mówią mi..."

Awatar użytkownika
DziadekRocky
 
 
Posty: 117
Rejestracja: wt lut 06, 2007 10:33 pm
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: DziadekRocky » śr mar 07, 2007 1:57 pm

No ja też nie za bardzo się znam dlatego wywołałem tą dyskusję. !! w takim razie powiedzcie mi jeszcze czy w teren opona węższa czy szersza. chodzi mi oczywiscie orokiego 205, 215 czy szersze ??
Cztery łapy, cztery łapy!

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » śr mar 07, 2007 2:47 pm

szersze... 235 ? 225 ?jakie teraz masz ?
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » śr mar 07, 2007 5:13 pm

lysy pisze: no wlasnie tak jak piszesz 235/85/16 to dokladnie co chcem osiagnac
czyli bardzo wysoka opone a na felge 15 niema takich wysokich
Sa, a w kazdym razie byly 33/9,5/15, 33/10,5/15.

Awatar użytkownika
lysy
Posty: 360
Rejestracja: pn mar 14, 2005 1:48 pm
Lokalizacja: wlkp/Trzcianka

Post autor: lysy » śr mar 07, 2007 7:04 pm

moim zdaniem w teren to w zasadzie dobrze zeby opona byla wysoka i szeroka ale wiadomo ze przydalo by sie zeby auto jeszcze krecilo tymi oponami :D wiec np do rockiego to z szerokoscia bym uwarzal ale mysle ze wysokosc to max jaka sie da
z drugiej strony to mamy tu na forum towarzysza ktory z powodzeniem smiga na 33" i jest zadowolony z tego co czytalem
ale bardzo trafna uwaga Misia jesli sa takie wysokie opony na felge 15 to poco walczyc szukac 16
(Pa)Trol 3,3 D :)

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kozioU » śr mar 07, 2007 7:37 pm

mdeja pisze:
A dla małych/lekkich japończykach typu vitara/ferroza/samuraj i jedne i drugie opony to ponad siły. W rockim - to ja sie nieznam
mówisz ponad siły? :wink:

Obrazek

33"

Awatar użytkownika
DziadekRocky
 
 
Posty: 117
Rejestracja: wt lut 06, 2007 10:33 pm
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: DziadekRocky » śr mar 07, 2007 8:29 pm

No !! Teraz mniej więcej wiem o co chodzi z tymi oponami. Też nie byłem przekonany do bardzo szerokich, ale do bardzo wysokich !! DZIĘKI :)2
Cztery łapy, cztery łapy!

Awatar użytkownika
X90
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: X90 » śr mar 07, 2007 11:59 pm

Pizza cutter na 15":
http://www.intercotire.com/site32.php

32/9.5/15:
http://www.intercotire.com/site33.php

Jeszcze nad Goodyear G90 się zastanów - te są co prawda na 16" felgę (7.50R16), ale mógłbyś kompletne koło z Honkera założyć. Tak samo militarne Micheliny występują w rozmiarze 7.50R16.

Niestety im wyższa opona, tym wyższe przełożenie całkowite, więc utrata mocy jest odczuwalna.
"Pisarz miłości mówią mi..."

Awatar użytkownika
Koni
Posty: 656
Rejestracja: sob paź 15, 2005 8:08 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Koni » czw mar 08, 2007 12:17 am

lysy pisze:
z drugiej strony to mamy tu na forum towarzysza ktory z powodzeniem smiga na 33" i jest zadowolony z tego co czytalem
ale bardzo trafna uwaga Misia jesli sa takie wysokie opony na felge 15 to poco walczyc szukac 16
No mamy takiego :wink:
Co do felg to szukalem kiedyś 16 w tym rozstawie ale nie znalazłem z zadowalającym ET więc dałem na luz i kupiłem 15, ET -45 i jest dobrze.
gg 3041301

Awatar użytkownika
lysy
Posty: 360
Rejestracja: pn mar 14, 2005 1:48 pm
Lokalizacja: wlkp/Trzcianka

Post autor: lysy » czw mar 08, 2007 10:57 am

a jaka wysokosc maja twoje opony,bo tez mysle zeby wsadzic 33
ale zastanawiam sie czy z bardziej agresywnym bieznikiem typu simex albo super swamper nie bedzie problemu z mostami
(Pa)Trol 3,3 D :)

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » czw mar 08, 2007 11:00 am

kozioU pisze:
mdeja pisze:
A dla małych/lekkich japończykach typu vitara/ferroza/samuraj i jedne i drugie opony to ponad siły. W rockim - to ja sie nieznam
mówisz ponad siły? :wink:

Obrazek

33"
Mi nie chodzi o pomnik do jeżdżenia na 1 z reduktorem :lol: Wygląda ładnie.... ale zderzaka jeszcze kolo nie dorobił widze. To już kolejne zdjęcie tego auta - poprzednio widziałem na mniejszych oponach Truck 2000 - rozmiaru 31
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kozioU » czw mar 08, 2007 12:34 pm

Auto z Nowej Zelandii.
Calmini 3+3, przełożenia w mostach 5.12, 2 blokady, 33"

Podobno daje radę :)2 (.. i wygląda pięknie :)22 )





No i skasztanili temat na Daihatsu :)21

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » czw mar 08, 2007 12:42 pm

5.12 z Calmini - co za bezsens. Za grosze w porównaniu do cen calmini można kupić przełożenia 5.12 z vitary 1.6 8v. Ja tak zrobiłem
Ale może to ma 5,83 z Calmini - to może wtedy by to robiło.
A po za tym ja bym nie robił leszczyny i zderzak założył, chłodnice czymś okrył przed gałeziami....
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kozioU » czw mar 08, 2007 1:03 pm

Źle zrozumiałeś :wink:
5.12 właśnie z vitary 1.6
Z Calmini tylko zawieszenie 3" i bodylift 3"
A zderzaka to może jeszcze nie zdążył zrobić po prostu :wink:

Awatar użytkownika
Koni
Posty: 656
Rejestracja: sob paź 15, 2005 8:08 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Koni » czw mar 08, 2007 1:15 pm

lysy pisze:a jaka wysokosc maja twoje opony,bo tez mysle zeby wsadzic 33
ale zastanawiam sie czy z bardziej agresywnym bieznikiem typu simex albo super swamper nie bedzie problemu z mostami
No 33 właśnie :wink: A dokładnie to 33x12.50x15
Nie wiem tylko jak bedzie z nalewkami w takim rozmiarze bo kiedyś szukałem czegoś typu simex i sie nie doszukałem.
gg 3041301

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » czw mar 08, 2007 1:28 pm

kozioU pisze:Źle zrozumiałeś :wink:
5.12 właśnie z vitary 1.6
Z Calmini tylko zawieszenie 3" i bodylift 3"
A zderzaka to może jeszcze nie zdążył zrobić po prostu :wink:
Aha - no to powiadam Ci ze jeździć to będzie szybko ale słabo.....
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kozioU » czw mar 08, 2007 1:49 pm

Czyli w razie poważnej wtopy to i 2 blokady mogą nie pomóc :wink:

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » czw mar 08, 2007 2:01 pm

Nie o to chodzi - mamy za szybki reduktor a do tego wysokoobrotowy silnik. Widzę u siebie ze zmiana przełożeń z 4,62 na 5,12 nie rozwiązała problemu tego do końca. Na mt 30 cali w gęstym błocie jak nie chcesz za szybko jechać to zostaje 1 ka żeby zakręcić. Dwójka za szybka.
Jak jedziesz na bardzo stromych asfaltowych podjazdach - górskich, takich jak u mnie - to trzeba ostro redukować biegi itd.
A teraz zakładam MT prawie 31 cali i spodziewam sie dalszego pogorszenia wygaru...
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
lysy
Posty: 360
Rejestracja: pn mar 14, 2005 1:48 pm
Lokalizacja: wlkp/Trzcianka

Post autor: lysy » czw mar 08, 2007 2:16 pm

Koni pisze:
lysy pisze:a jaka wysokosc maja twoje opony,bo tez mysle zeby wsadzic 33
ale zastanawiam sie czy z bardziej agresywnym bieznikiem typu simex albo super swamper nie bedzie problemu z mostami
No 33 właśnie :wink: A dokładnie to 33x12.50x15
Nie wiem tylko jak bedzie z nalewkami w takim rozmiarze bo kiedyś szukałem czegoś typu simex i sie nie doszukałem.
nie uscislilem pytania chodzi mi o wysokosc w centymentrach
bylbym wdzieczny za taka informacje bo zabradzo neiwiem jak to sie przelicza
mam wprawdzie jakis tu przelicznik ale cos on nie ogarnia albo ja nie ogarniam
:oops:
(Pa)Trol 3,3 D :)

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kozioU » czw mar 08, 2007 2:18 pm

Nie o to chodzi - mamy za szybki reduktor a do tego wysokoobrotowy silnik. Widzę u siebie ze zmiana przełożeń z 4,62 na 5,12 nie rozwiązała problemu tego do końca. Na mt 30 cali w gęstym błocie jak nie chcesz za szybko jechać to zostaje 1 ka żeby zakręcić. Dwójka za szybka.
Jak jedziesz na bardzo stromych asfaltowych podjazdach - górskich, takich jak u mnie - to trzeba ostro redukować biegi itd.
A teraz zakładam MT prawie 31 cali i spodziewam sie dalszego pogorszenia wygaru...

Czyli co? Trzeba było kupić inne auto? :wink:

Ale weź i kup coś innego, jak sj za mały a patrol za duży :)21


Zaraz nas pogonią za kasztanienie Daihatsu 8)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości