Cos strzela -obawiam sie ze to skrzynia redukcyjna -filmik

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

Awatar użytkownika
piotrh
 
 
Posty: 244
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 8:50 pm
Lokalizacja: kołbiel tel 696969025

Post autor: piotrh » czw gru 20, 2007 5:41 pm

Zdejmowałem sam reduktor kilka razy bez ruszania skrzyni.Jak chcesz obejżeć sobie łańcuch odkręć korki od oleju i zaświeć latareczką .Możesz sobie go też macnąć przez tę dziurkę :wink:

Awatar użytkownika
daro 16v
 
 
Posty: 844
Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
Lokalizacja: slask

Post autor: daro 16v » czw gru 20, 2007 8:01 pm

piotrh pisze:Zdejmowałem sam reduktor kilka razy bez ruszania skrzyni.Jak chcesz obejżeć sobie łańcuch odkręć korki od oleju i zaświeć latareczką .Możesz sobie go też macnąć przez tę dziurkę :wink:
ok sprobuje sprawdzic jak radzisz ale dopiero po swietach :wink: dziekuje za wszystkie rady
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności

Awatar użytkownika
Koni
Posty: 656
Rejestracja: sob paź 15, 2005 8:08 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Koni » czw gru 20, 2007 10:51 pm

Przeca ten reduktor nie jest dospawany do skrzyni tylko przykręcany !! Wyjęcie go zajmuje godzinę, ze spuszczeniem oleju włącznie, jak sie dojdzie do wprawy( czyli wyjmuje któryś raz z rzędu ) :wink:
gg 3041301

Awatar użytkownika
Koni
Posty: 656
Rejestracja: sob paź 15, 2005 8:08 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Koni » czw gru 20, 2007 10:54 pm

piotrh pisze:Obstawiam łańcuch .U mnie niestety to samo tylko już czwarty raz .Do tej pory kupowałem używane reduktory ( wychodziło taniej niż łańcuch w Poznaniu ).Teraz szukam jednak nowego łańcucha tylko w normalnej cenie
A z ciekawosci jaka jest cena tego łańcucha??
gg 3041301

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Piotrek M » pt gru 21, 2007 10:38 am

daro 16v pisze:
piotrh pisze:Zdejmowałem sam reduktor kilka razy bez ruszania skrzyni.Jak chcesz obejżeć sobie łańcuch odkręć korki od oleju i zaświeć latareczką .Możesz sobie go też macnąć przez tę dziurkę :wink:
ok sprobuje sprawdzic jak radzisz ale dopiero po swietach :wink: dziekuje za wszystkie rady
A po jaki ch.... ? :o
Przeciez łańcuch masz na miejscu, a przez te otwory nic więcej nie stwierdzisz !, no może jeszcze wydedukujesz po ilosci opiłków na korku. Jeżeli to jednak łańcucha wina, to musisz otworzyć reduktor i swierdzić w jakim stanie jest łańcuch, na ile jest "rozciągniety" i w jakim stanie sa koła zębate.
Tylko najpierw sie jeszcze upewnij, czy to NA PEWNO łańcucha wina. Wiesz, takie porady wirtualne sa do dupy mimo wszystko.
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Awatar użytkownika
daro 16v
 
 
Posty: 844
Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
Lokalizacja: slask

Post autor: daro 16v » pt gru 21, 2007 11:57 am

Piotrek M pisze:
daro 16v pisze:
piotrh pisze:Zdejmowałem sam reduktor kilka razy bez ruszania skrzyni.Jak chcesz obejżeć sobie łańcuch odkręć korki od oleju i zaświeć latareczką .Możesz sobie go też macnąć przez tę dziurkę :wink:
ok sprobuje sprawdzic jak radzisz ale dopiero po swietach :wink: dziekuje za wszystkie rady
A po jaki ch.... ? :o
Przeciez łańcuch masz na miejscu, a przez te otwory nic więcej nie stwierdzisz !, no może jeszcze wydedukujesz po ilosci opiłków na korku. Jeżeli to jednak łańcucha wina, to musisz otworzyć reduktor i swierdzić w jakim stanie jest łańcuch, na ile jest "rozciągniety" i w jakim stanie sa koła zębate.
Tylko najpierw sie jeszcze upewnij, czy to NA PEWNO łańcucha wina. Wiesz, takie porady wirtualne sa do dupy mimo wszystko.
Powiem osobiscie ze jestem wdzieczny kazdemu za jakiekolwiek wskazowki ale powiem szczerze ze to co powiedzales" porady wirtualne sa do dupy mimo wszystko"odzwierciedla opinie mojego ojca ktory jest mechanikiem z ponad 30 letnim doswiadczeniem i juz nie raz sie denerwowal glupotmi z for dyskusyjnych i on po prostu nie chce tego wysluchiwac...mimo wieloletniego doswiadczenia wzglebia swoja wiedze tylko przez ksiazki,szkolenia ale nie chce sluchac rad ktore s ana forach dyskusyjnych.podam przyklad ktory kilka razy juz byl mylny na forach-rowniez w ferce wszyscy pisza o kolizyjnosci rozrzadu i od razu wymianie 8 badz 16 zaworow,mi sie zatarla rolka i pasek sie spalil i pekl..fakt zagrały zawory.sprawdzilem na forum wszyscy na tak...ale po sciagnieciu glowy wyciagnieciu zaworow przemierzezniu wszystkiego okazalo sie ze nic nie jest uszkodzone zawory proste prowadnice ok z a sladow na denku tloka brak...wiec magia czy rozne doswiadczenia.. :wink:
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Post autor: reeb » pt gru 21, 2007 12:58 pm

daro 16v pisze:...wiec magia czy rozne doswiadczenia.. :wink:
rozne doswiadczenia...

ponadto juz wczesniej radzilem Ci bys udal sie do kogos kto sie zna,
nie wierze, ze nie znajdziesz na phorum osoby z Twojej okolicy,
powtarzam... w twoim przypadku to wrozenie z fusow...
sa sprawy oczywiste objawy->defekt i sa zupelnie nieoczywiste...
po odglosach wydawanych przez Twojego sztrucla to sobie mozesz
diagnozowac zawal zerca u walenia blekitnego ;)
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Awatar użytkownika
daro 16v
 
 
Posty: 844
Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
Lokalizacja: slask

Post autor: daro 16v » pt gru 21, 2007 1:21 pm

reeb pisze:
daro 16v pisze:...wiec magia czy rozne doswiadczenia.. :wink:
rozne doswiadczenia...

ponadto juz wczesniej radzilem Ci bys udal sie do kogos kto sie zna,
nie wierze, ze nie znajdziesz na phorum osoby z Twojej okolicy,
powtarzam... w twoim przypadku to wrozenie z fusow...
sa sprawy oczywiste objawy->defekt i sa zupelnie nieoczywiste...
po odglosach wydawanych przez Twojego sztrucla to sobie mozesz
diagnozowac zawal zerca u walenia blekitnego ;)
wiem wiem po prostu zdejme reduktor i sie zbada co sie dzieje w srodku ,majac warsztat dam sobie rady bez obaw a co do cytatu ktory zaznaczyles tyczy sie innej rzeczy niz poruszana w tytm temacie...przeczytaj ostatnie posty to zrozumiesz :wink: (chodzi o ogół forumowych rad i doswiadczenia z nimi zwiazane)
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Post autor: reeb » pt gru 21, 2007 2:50 pm

alez doskonale zrozumialem...
odniesienie do cytatu masz w pierwszej linijce :lol:
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Awatar użytkownika
piotrh
 
 
Posty: 244
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 8:50 pm
Lokalizacja: kołbiel tel 696969025

Post autor: piotrh » pt gru 21, 2007 8:28 pm

Cena łańcucha w Poznaniu ok 1300 pln

Awatar użytkownika
piotrh
 
 
Posty: 244
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 8:50 pm
Lokalizacja: kołbiel tel 696969025

Post autor: piotrh » pt gru 21, 2007 8:31 pm

Piotrek M pisze:
daro 16v pisze:
piotrh pisze:Zdejmowałem sam reduktor kilka razy bez ruszania skrzyni.Jak chcesz obejżeć sobie łańcuch odkręć korki od oleju i zaświeć latareczką .Możesz sobie go też macnąć przez tę dziurkę :wink:
ok sprobuje sprawdzic jak radzisz ale dopiero po swietach :wink: dziekuje za wszystkie rady
A po jaki ch.... ? :o
Przeciez łańcuch masz na miejscu, a przez te otwory nic więcej nie stwierdzisz !, no może jeszcze wydedukujesz po ilosci opiłków na korku. Jeżeli to jednak łańcucha wina, to musisz otworzyć reduktor i swierdzić w jakim stanie jest łańcuch, na ile jest "rozciągniety" i w jakim stanie sa koła zębate.
Tylko najpierw sie jeszcze upewnij, czy to NA PEWNO łańcucha wina. Wiesz, takie porady wirtualne sa do dupy mimo wszystko.
Właśnie przez te otwory mozna stwierdzić czy jest rozciągnięty

Awatar użytkownika
daro 16v
 
 
Posty: 844
Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
Lokalizacja: slask

Post autor: daro 16v » czw gru 27, 2007 8:58 pm

Panowie mam juz reduktor rozebrany,niestety najgorsza hipoteza sie potwierdzila łancuch jest mocno rozciagniety zalacze zaraz ponizej fotki...lancuch wchodzi na zebatki -mozecie ocenic i prosze o dorade czy mozna lancuch gdzies dostac regenerowany badz nowy w rozsadnej cenie?prosilbym o koszty z jakimi musze sie liczyc?rozumiem ze od razu mam kupic kola zebate czy wystarczy sam lancuch bo nie mam mozliwosci porownania zebatek czy sa mocno zuzyte...(znznaczam ze w oleju nie bylo opilkow (olej nie w kolorze metalic) Ew,czy warto kupic uzywany reduktor?ps.glupie pytanie czy jest opcja ew,skrocenia lancucha ?-ojciec mnie opierniczyl juz za ten tekst ale pytam moze ktos eksperymentowal
?


http://img120.imageshack.us/img120/8626 ... 103it7.jpg

http://img295.imageshack.us/img295/1012 ... 104lp9.jpg

http://img245.imageshack.us/img245/2056 ... 108ve1.jpg
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Post autor: reeb » czw gru 27, 2007 9:26 pm

mam takie pytanie :roll:

czy to kolo zebate po lewej nie jest osiowe wzgledem walka? czy to takie zludzenie optyczne?
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Awatar użytkownika
daro 16v
 
 
Posty: 844
Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
Lokalizacja: slask

Post autor: daro 16v » pt gru 28, 2007 9:24 am

reeb pisze:mam takie pytanie :roll:

czy to kolo zebate po lewej nie jest osiowe wzgledem walka? czy to takie zludzenie optyczne?
niestety to zludzenie optyczne :)2
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Piotrek M » pt gru 28, 2007 9:43 am

Powinienem teraz napisać ...." a nie mówiłem" 8)
Moim zdaniem, jeżeli nie masz za dużo kasy, szukaj raczej całego reduktora w lepszym stanie.
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Awatar użytkownika
daro 16v
 
 
Posty: 844
Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
Lokalizacja: slask

Post autor: daro 16v » pt gru 28, 2007 2:54 pm

Piotrek M pisze:Powinienem teraz napisać ...." a nie mówiłem" 8)
Moim zdaniem, jeżeli nie masz za dużo kasy, szukaj raczej całego reduktora w lepszym stanie.
dziekuje za najtrafniejsza diagnoze...reduktor juz dzis zamowilem z alledrogo..w przyszlym tygodniou powinien byc.mam pytanie czy jest mozliwosc ze jak lancuch jest ok-nie ma luzu wogole?wydaje mi sie ze powinin byc jakis luz..ale koles twierdzi ze reduktor nie ma luzu wogole(sprawdzal przez otwory spustowe) ale poczekamy ,mowil ze daje pisemna gwarancje.
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Post autor: reeb » pt gru 28, 2007 3:18 pm

kazdy lancuch ma jakis tam luz,
inaczej od naprezen cos bys strzelilo
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Awatar użytkownika
daro 16v
 
 
Posty: 844
Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
Lokalizacja: slask

Post autor: daro 16v » pt sty 04, 2008 6:27 pm

reeb pisze:kazdy lancuch ma jakis tam luz,
inaczej od naprezen cos bys strzelilo
dokladnie luz byl ale w granicach rozsadku.wczoraj dostalem skrzynke ,dzis wymienilem i smiga jak szalona...nic ni8e strzela.przy okazcji wymienilem wszystkie plyny w skrzyni mostach silniku itp oraz..podkrecilem sruby drazkow skretnych ale chyba przesadzilem bo auto skacze jak ping-pong :D ma ktos jakies doswiadczenie jaka jest rozsadna granica podkrecenia?
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności

Awatar użytkownika
Colorado
 
 
Posty: 968
Rejestracja: śr mar 22, 2006 4:43 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Colorado » pt sty 04, 2008 7:45 pm

2-2,5 cm.
Cholerna sprezynka

Awatar użytkownika
daro 16v
 
 
Posty: 844
Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
Lokalizacja: slask

Post autor: daro 16v » sob sty 05, 2008 11:12 am

Colorado pisze:2-2,5 cm.
rozumie ze to na przeswicie ?chyba ze nia gwincie ?bo niewiem jak dokladnie skok gwintu przeklada sie na przeswit
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności

Awatar użytkownika
Colorado
 
 
Posty: 968
Rejestracja: śr mar 22, 2006 4:43 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Colorado » sob sty 05, 2008 1:46 pm

Na przeswicie, miedzy rama a podlozem.
Ale to i tak jest rozwiazanie do dupy. Lepiej bodylift zrobic albo blotniki podciac zeby wieksze kola zalozyc. I tak feroza bedzie Ci zawieszac sie na przednich dolnych wahaczach.
Cholerna sprezynka

Awatar użytkownika
daro 16v
 
 
Posty: 844
Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
Lokalizacja: slask

Post autor: daro 16v » sob sty 05, 2008 1:53 pm

Colorado pisze:Na przeswicie, miedzy rama a podlozem.
Ale to i tak jest rozwiazanie do dupy. Lepiej bodylift zrobic albo blotniki podciac zeby wieksze kola zalozyc. I tak feroza bedzie Ci zawieszac sie na przednich dolnych wahaczach.
wiem wiem to jest własnie najwiekszy problem ferki w terenie no ale narazie szukam jakiegos opcjonalnego rozwiazania
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności

Awatar użytkownika
Colorado
 
 
Posty: 968
Rejestracja: śr mar 22, 2006 4:43 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Colorado » sob sty 05, 2008 2:07 pm

Podkrecisz przod, musisz cos zrobic z tylem. Dasz 5 cm dluzsze wieszaki to bedziesz mial 2,5 cm liftu z tylu. Niby fajnie ale resor juz sie robi plaski i moze strzelic. Podklepiesz resor o te 2,5 cm zaczynaja sie robic taczki. Stoi wyzej ale zle sie krzyzuje. Amortyzatorow niby starcza ale beda zle pracowac. Trzeba albo przerobic mocowanie albo kupic dluzsze. Dlatego uwazam ze lepszy jest body lift.

Pisze to z doswiadczenia, tez zaczolem kombinowac z zawiasem i nie bylem zadowolony. Najlepsze rozwiazanie to zawias ironmana tylko cena jest spora.
Cholerna sprezynka

Awatar użytkownika
daro 16v
 
 
Posty: 844
Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
Lokalizacja: slask

Post autor: daro 16v » sob sty 05, 2008 7:44 pm

Colorado pisze:Podkrecisz przod, musisz cos zrobic z tylem. Dasz 5 cm dluzsze wieszaki to bedziesz mial 2,5 cm liftu z tylu. Niby fajnie ale resor juz sie robi plaski i moze strzelic. Podklepiesz resor o te 2,5 cm zaczynaja sie robic taczki. Stoi wyzej ale zle sie krzyzuje. Amortyzatorow niby starcza ale beda zle pracowac. Trzeba albo przerobic mocowanie albo kupic dluzsze. Dlatego uwazam ze lepszy jest body lift.

Pisze to z doswiadczenia, tez zaczolem kombinowac z zawiasem i nie bylem zadowolony. Najlepsze rozwiazanie to zawias ironmana tylko cena jest spora.
no racja chce w przyszlym tygodniu zrobic dłuzsze wieszaki(rozklepac resory i ew,dolozyc jedno pioro z lublina) i musze skrecic te drazki do jazda teraz to tragedia nawet w terenie -ziemia jest zmarznieta i sie czuje jakbym uderzal w beton.Wiem ze body lift jest lepszym rozwiazaniem ale nie mam czasu narazie na motanie tego teraz a troche zabawy z tym jest.notabene polibusze wchodza w gre tylko ori czy sa jakies sposoby na to-z czegos mozna podlozyc dystanse?aha co do przedluzana wieszakow-ma sens robic ich 2-czesciowe -ruchome?
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności

Awatar użytkownika
Colorado
 
 
Posty: 968
Rejestracja: śr mar 22, 2006 4:43 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Colorado » sob sty 05, 2008 7:50 pm

Jest sens zrobic wieszaki rozkladane bo poprawi sie wykrzyz. Wiaze sie to z wymiana amortyzatorow na dluzsze. Jesli chcesz zostawic seryjne to bez sensu.Ja dystanse dotoczylem z ertalonu.

Jak podkrecisz i dolozysz to dopiero bedziesz mial wrazenie ze uderzasz w beton :)21

Jaki masz rozmiar opon?
Cholerna sprezynka

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość