feroza grzeje się

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » czw lip 03, 2008 10:50 am

chłodnica ma zwalone sekcje
mogę się założyć :) kupuj nową, ja kiedyś do ferki chyba od poloneza założyłem, robiła świetnie i pewnie robi do dziś :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » czw lip 03, 2008 8:26 pm

najlepiej wymienić rdzeń i cieszyć się praktycznie nową chłodnicą - i bez przeróbek mocowań itp. :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw lip 03, 2008 11:31 pm

pumpka wody -też bym luknął :o
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Asmod
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: czw maja 17, 2007 11:39 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Asmod » pt lip 04, 2008 7:03 am

U mnie taki problem okazał się mieć jeszcze (oprócz zaklejonej chłodnicy) jedną dodatkową przyczynę - korek od chłodnicy. Gdzieś skubany przepuszczał powietrze - i dlatego samo płukanie nic nie dało. Dałem nowy, wymyłem wnętrze i jak ręką odjął.

GyrosS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: pn sty 21, 2008 9:54 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: GyrosS » pn lip 07, 2008 11:59 am

za tydzień mam do odebrania chłodnicę z nowym rdzeniem. Mam nadzieję że to już koniec walki z temperaturą.
Feroza EL2 1.6 16V +LPG, HardTop
www.amisar.pl

lbs5
 
 
Posty: 108
Rejestracja: ndz cze 24, 2007 4:17 pm
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: lbs5 » pn lip 07, 2008 6:02 pm

Kolego czytam to jakby o mojej Ferce. Ja jestem po wymianie uszczelki po głowicą, założeniu nowego termostatu, nowej chłodnicy, nowej pompy.
Wszystko NOWE! a objawy dalej jak u Ciebie. Zastanawiam się czy czasem nie jesyt jakoś zapowietrzony ten układ. Moze robię coś źle? Dlatego pytanie ( sorki jeśli -głupie) Jak odpowietrzyć układ w Ferce?
Jeszcze jedno -wywaliłem wisko i chcę wsadzić wentylator z Poloneza.
W jaki sposób mogę go podłączyć do oryginalnego Ferozowskiego czujnika,żeby się załączał automatycznie po przekroczeniu jakiejś temp?
Dzięki 8)

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » pn lip 07, 2008 9:47 pm

lbs5 pisze:Kolego czytam to jakby o mojej Ferce. Ja jestem po wymianie uszczelki po głowicą, założeniu nowego termostatu, nowej chłodnicy, nowej pompy.
Wszystko NOWE! a objawy dalej jak u Ciebie. Zastanawiam się czy czasem nie jesyt jakoś zapowietrzony ten układ. Moze robię coś źle? Dlatego pytanie ( sorki jeśli -głupie) Jak odpowietrzyć układ w Ferce?
Jeszcze jedno -wywaliłem wisko i chcę wsadzić wentylator z Poloneza.
W jaki sposób mogę go podłączyć do oryginalnego Ferozowskiego czujnika,żeby się załączał automatycznie po przekroczeniu jakiejś temp?
Dzięki 8)
jeśli miałeś visco to nie ma włącznika termicznego,musisz dorobić..
tel660675798

lbs5
 
 
Posty: 108
Rejestracja: ndz cze 24, 2007 4:17 pm
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: lbs5 » wt lip 08, 2008 11:20 am

Mam prośbę, czy ktoś mógłby mi zmierzyć średnicę koła pasowego na pompie z Ferozy? Wygląda na to , że mam wsadzoną pompę z Applaus'a (okrągła końcówka) z jakimś dorabianym kołem pasowym. Zastanawiam się czy aby średnica koła nie jest większa od oryginału , przez co pompa obracałaby się wolniej.

GyrosS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: pn sty 21, 2008 9:54 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: GyrosS » pn lip 21, 2008 11:28 am

Wymiana rdzenia w chłodnicy przyniosła efekt, autem da się jeździć bez strachu o przegrzanie jednak ciągle nie jest tak jak być powinno.
Jutro ma mi przyjść nowy korek do chłodnicy bo mój ma uszczelki sparciałe i mam nadzieję że to przez to bo skoro mam wszystko nowe to:
- albo mechanicy coś spierdolili
- albo tego nie da się naprawić

Odpowietrzanie układu co i jak:

Zalać zbiornik wyrównawczy do pełna, zamknąć szczelnie chłodnicę, naciskać wszystkie grube przewody gumowe i puszczać.
Efekt w zbiorniczku wyrównawczym powinno bulgotać i poziom płynu w nim powinien stopniowo spadać.

Nie wiem czy to dobry sposób ja tak robię (tak mi doradził kolega).
Feroza EL2 1.6 16V +LPG, HardTop
www.amisar.pl

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » pn lip 21, 2008 1:53 pm

poprostu nalej płynu do chłodnicy i zostaw otwarty korek - jak ubędzie to na bieżąco dolewaj.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

GyrosS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: pn sty 21, 2008 9:54 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: GyrosS » pn lip 21, 2008 3:53 pm

Dzisiejsze oględziny 1 dłuższa trasa po założeniu nowej chłodnicy spód chłodnicy zimny, góra gorąca, dolny przewód dużego obiegu - zimny.
Czyli tak jakby się nie załączał duży obieg chłodzenia.
Teraz na trasie da się jechać w terenie łapie temperaturę.
Feroza EL2 1.6 16V +LPG, HardTop
www.amisar.pl

Cezariusz Szostek
Posty: 517
Rejestracja: pt mar 24, 2006 12:45 pm
Lokalizacja: Szczecin widzę z okna :)

Post autor: Cezariusz Szostek » wt lip 22, 2008 8:44 am

Ja miałem identycznie. Po wymianie wszystkiego zmieniłem chłodnicę i problem się skończył.

GyrosS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: pn sty 21, 2008 9:54 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: GyrosS » wt lip 22, 2008 12:41 pm

Ja właśnie mam już wymienione wszystko, został już tylko korek ;] jak to nie pomoże to ja nie mam pojęcia co tam może jeszcze być
Feroza EL2 1.6 16V +LPG, HardTop
www.amisar.pl

GyrosS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: pn sty 21, 2008 9:54 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: GyrosS » śr lip 23, 2008 4:31 pm

Powiedzmy że jest już ok, tylko teraz po bloku silnika cieknie płyn chłodniczy.
Pytanie moje brzmi.
Grze rozlokowane są zaślepki antymrozowe? bo podejrzewam że to z takowej zaślepki mi cieknie, dodaje gazu cieknie mocniej.
ewentualnie przyjrzę się też jak tam głowica leży.
Jednakże mam głęboką nadzieję że to nie to ;/.

Wyciek jest gdzieś (jak się patrzy od frontu) z lewej strony w przedniej części silnika, płyn ścieka po bloku silnika i kapie lekko za filtrem oleju.

Kto zna odpowiedź ??
Feroza EL2 1.6 16V +LPG, HardTop
www.amisar.pl

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » czw lip 24, 2008 11:48 am

nie pamiętam już jak idą przewody od nagrzewnicy, ale może ten trop Cię na coś naprowadzi...ostatnio w pajero II widziałem taką nieszczelność
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

GyrosS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: pn sty 21, 2008 9:54 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: GyrosS » czw lip 24, 2008 9:02 pm

Ok znaleziona nieszczelność - pęknięty wąż w układzie chłodzenia.
Wąż zlokalizowany jest zaraz z boku filtra oleju, jest bardzo krótki (10-15cm) obok niego znajduje się wąż który idzie od filtra oleju do chłodnicy.
Ci co mają ubytek płynu posprawdzajcie ten właśnie wężyk, on jest mały ale kłopot wielki ;], u mnie był tak brudem zalepiony że ujawnił sie dopiero po wymyciu tej części silnika karszerem
Feroza EL2 1.6 16V +LPG, HardTop
www.amisar.pl

Awatar użytkownika
romankr
 
 
Posty: 140
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 6:06 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: romankr » pt lip 25, 2008 6:53 pm

ja właśnie wcisnołem do rockyego trzy-rzędową chłodnicę (orginał 4cm,teraz 6cm) nowy termostat, wisko, pompę wody, i teraz temperatura przy obciążeniu i prędkości 120 utrzymuje się na ok 90 st,
generalnie przestałem z tym walczyć i teraz pycę ile wlezie i nie patrzę na wskazówki :)2
Daihatsu Rocky 2,8 td 87r dawca
Daihatsu Rocky 2,8 td 86r gotowy

E.T
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: czw mar 25, 2004 8:51 am
Lokalizacja: Slupsk

Post autor: E.T » pt sie 01, 2008 10:07 am

Witam
tez miałem problem z temp. w mojej ferci pomogła wymiana wentylatora na elektryczny(wstawilem od tico bo bez problemu sie zmiescil, no i jest nie drogi :)) , zmiana korka chłodnicy na nowy i wymiana termostatu
i tak zkończyły sie problemy z temp. teraz nawet przy 140 /h nie grzeje sie zabardzo
Pozdro 4 all
FEROZA 1,6

Awatar użytkownika
wojtekania
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: sob cze 10, 2006 11:19 am
Lokalizacja: Bydgoszcz (Osowa Góra)

Post autor: wojtekania » śr sie 06, 2008 11:09 pm

Feroza
Objawy: po 2 km jazdy temperatura około 100 , po wyjęciu termostatu przestała się grzać ale wyrzucała płyn do zbiorniczka i po ostygnięciu nie zaciągała z powrotem. a w chłodnicy po odkręceniu korka delikatne ciśnienie powietrza . Na pracującym silniku w chłodnicy widoczne małe bąbelki.
Znajomy badał chłodnicę na obecność spalin specjalnym płynem który miał się zabarwić i nic.

Po wymianie uszczelki pod głowicą wszystko na razie OK. Podobno uszczelkę najlepiej kupić oryginalną bo zamienniki są do bani. Na starej uszczelce po wyjęciu widać delikatny uszczerbek i na tym cylindrze świeca oraz zawory miały inne zabarwienie.
Feroza 1.6i 16V

lbs5
 
 
Posty: 108
Rejestracja: ndz cze 24, 2007 4:17 pm
Lokalizacja: Gliwice

ciekawostka

Post autor: lbs5 » ndz kwie 05, 2009 8:19 pm

Moze mi ktoś wytłumaczy, bo ja nic z tego nie kumam.
Wymieniłem na nową :pompę wody, chłodnicę, termostat. Zregenerowane wisko na gwarancji. Wisko kręci jak trzeba , temperatura w połowie- ALE chłodnica na górze gorąca aż parzy .Na dole i cała rura powrotna do termostatu- zimne jak piwo z lodówki :) . Wszystko wygląda tak jakby nie było w ogóle obiegu ( trzymał termostat). Ale po założeniu innego - objawy są identyczne.Dodam jeszcze ,ze średnio na tydzień wlewam od 0.5 do 1 litra płynu. Olej czysty. Nie wiem już co jest grane, gdzie to się wszystko traci ( nic nie kapie). Uszczelka pod głowica robiona 1,5 roku temu. Ale nic się nie gotuje , nie bulgocze. Tylko ta zimna chłodnica , nawet nie letnia. Odpowietrzałem też już nie raz. Dzięki.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: feroza grzeje się

Post autor: N2O » śr kwie 08, 2009 11:18 pm

To raczej normalne, że dół chłodnicy i rura powrotna jest zimniejsza - tak działa chłodnica.
:)21
Ale najpierw poszukaj przyczyny ubywania płynu.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

lbs5
 
 
Posty: 108
Rejestracja: ndz cze 24, 2007 4:17 pm
Lokalizacja: Gliwice

Re: feroza grzeje się

Post autor: lbs5 » czw kwie 09, 2009 5:13 am

To raczej normalne, że dół chłodnicy i rura powrotna jest zimniejsza - tak działa chłodnica.


To akurat jest jasne :x , ale przy 80-90 stopni , nie powiesz mi ,że woda na wylocie ma 10 stopni
http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.

Awatar użytkownika
piotrh
 
 
Posty: 244
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 8:50 pm
Lokalizacja: kołbiel tel 696969025

Re: feroza grzeje się

Post autor: piotrh » czw kwie 09, 2009 8:37 am

Tak zbiorczo :W Ferozie bardzo często przyczyną ubytku płynu jest walnięta uszczelka na korku -polecam dorobienie z normalnej dętki rowerowej.Przyczyną zapowietrzania się układu (wtedy grzeje się i bombluje) często jest małe pęknięcie na którymś przewodzie(w moim przypadku był to bardzo krótki przewód gumowy z tyłu głowicy).Do jazdy na rajdach termostat lepiej wywalić

lbs5
 
 
Posty: 108
Rejestracja: ndz cze 24, 2007 4:17 pm
Lokalizacja: Gliwice

Re: feroza grzeje się

Post autor: lbs5 » pn maja 04, 2009 8:06 am

Kilka postów wyzej pisałem o dziwnych objawach z chłodzeniem w Ferce. Ściągnąłem głowicę i widać, że na pierwszym garnku są kropelki wody. Uszczelka wizualnie nie jest walnięta. Ale mam pytanie, ponieważ ceny uszczelek pod głowicę zaczynają sie od 50 pln w górę. Czym kierować się przy zakupie uszczelki (oczywiście oprócz rozmiarówki), żeby nie zmieniać jej za dwa miesiące, a tym samym niepotrzebnie nie przepłacać? Dzięki 8)
http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.

Awatar użytkownika
Robal30
 
 
Posty: 290
Rejestracja: czw mar 08, 2007 7:45 am
Lokalizacja: Lubelszczyzna

Re: feroza grzeje się

Post autor: Robal30 » wt maja 12, 2009 9:48 am

jak zwykle glupie pytanie zadam....gdzie ten termostat w Ferozie powinien być??? No ogladam i ogladam, nie widze. U mnie go po prostu nie ma, a chcialbym zalozyc.
Daihatsu Feroza 1,6 93' --> Ford Maverick 2,0 02'

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości