skrzynia wyje jak diabli

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

kapik
Posty: 627
Rejestracja: sob lis 12, 2005 12:51 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: kapik » pn sty 29, 2007 12:05 am

a co zrobił z tym gwintem co sie urwał :roll:
G-wagen wilk

Awatar użytkownika
barteks
 
 
Posty: 895
Rejestracja: pt gru 17, 2004 2:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barteks » wt sty 30, 2007 4:25 pm

Biegów bez sprzęgła wkładać nie próowałem, ale mniej więcej objawy podobne. Na zegotanie nakładał się równierz luz na tarczy sprzęgłowej, przy osi, jest tam wieloklin na wałku i tuleja w tarczy sprzędła i pomiędzy tą tuleją a tarczą robi się luz.

Mechanik przegwintował wałek na mniejszą średnicę, założył nakrętkę o mniejszej średnicy wewnętrznej a także chyba ją przyspawał do wałka żeby się nie odkręcała.
poległ pod Jesionem: Daihatsu Wildcat F75 2,8TD

kapik
Posty: 627
Rejestracja: sob lis 12, 2005 12:51 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: kapik » wt sty 30, 2007 8:39 pm

no to teraz skrzynka robi jak złoto
G-wagen wilk

kapik
Posty: 627
Rejestracja: sob lis 12, 2005 12:51 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: kapik » wt lut 13, 2007 10:33 pm

skrzynka zrobiona skonczyło sie na dokreceniu nakretki 8)
ale synchronizator ma małe uszkodzenie bo z 3 na 2 jest mały opur
G-wagen wilk

Awatar użytkownika
caterpillar
Posty: 654
Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d

Post autor: caterpillar » wt lut 13, 2007 10:36 pm

Duzo roboty bylo? Rozumie ze czeba bylo wyciagnac cala skrzynie?
GG: 1105809

kapik
Posty: 627
Rejestracja: sob lis 12, 2005 12:51 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: kapik » wt lut 13, 2007 10:48 pm

Czynność jest prosta
Kanał albo podnośnik odkręcasz 2 wały poduszkę reduktora i te długie śruby od reduktora tam gdzie one maja gwint tam Sie będzie rozchodzić odchodzić reduktor od skrzyni biegów tylko spuść olej ze skrzyni, bo asie pochlapiesz z pewnością ściągniesz sam, ale do założenia lepiej niech ktoś ci pomorze składasz na sylikon lub robisz uszczelkę na sylikon

Wymieniłem olej na 75w90
G-wagen wilk

Awatar użytkownika
barteks
 
 
Posty: 895
Rejestracja: pt gru 17, 2004 2:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barteks » śr lut 14, 2007 4:43 pm

Jeszcze info, taki regularny halas w skrzyni, tzw zegotanie, powstaje po uszkodzeniu tlumika drgan skretnych na tarczy sprzegla. Skrzynka na tym nie cierpi, jedynie ucho kierownika.
poległ pod Jesionem: Daihatsu Wildcat F75 2,8TD

kapik
Posty: 627
Rejestracja: sob lis 12, 2005 12:51 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: kapik » śr lut 14, 2007 11:05 pm

barteks pisze:Jeszcze info, taki regularny halas w skrzyni, tzw zegotanie, powstaje po uszkodzeniu tlumika drgan skretnych na tarczy sprzegla. Skrzynka na tym nie cierpi, jedynie ucho kierownika.
a jak tam twoja skrzynka chodzi bezproblemu
G-wagen wilk

Awatar użytkownika
caterpillar
Posty: 654
Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d

Post autor: caterpillar » śr lut 14, 2007 11:57 pm

barteks pisze:Jeszcze info, taki regularny halas w skrzyni, tzw zegotanie, powstaje po uszkodzeniu tlumika drgan skretnych na tarczy sprzegla. Skrzynka na tym nie cierpi, jedynie ucho kierownika.
Czyli tych sprezyn na tarczy sprzegla?
No ale jak by to bylo przyczyna, to zegotanie nie ustepowalo by podczas ruszania lewarkiem?
barteks mosimy sie spodkac. Pokaze Ci, posluchasz i powiesz mi czy to to. ok?
GG: 1105809

Awatar użytkownika
barteks
 
 
Posty: 895
Rejestracja: pt gru 17, 2004 2:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barteks » czw lut 15, 2007 10:36 pm

no chetnie jesli chcesz uwierzyc w moja diagnoze : - ))))
W weekend jestem w okolicy Uscia Gorlickiego
poległ pod Jesionem: Daihatsu Wildcat F75 2,8TD

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » sob lut 17, 2007 8:57 am

mam u siebie to samo to się podepne :D mam napędy załanczane przyciskiem i trochę kabelków i zaworków przykręconych do reduktora stąd pytanie-sciągaleś to z reduktorem czy odzielnie?czy może masz załanczane wszystko mechanicznie i nie masz tego?bo niewiem czy bawić się samemu czy zlecić ale wiadomo koszty... :(

kapik
Posty: 627
Rejestracja: sob lis 12, 2005 12:51 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: kapik » sob lut 17, 2007 2:43 pm

ja mam manualny reduktor ale niepowinno byc wielkiej róznicy miedzy nimi
G-wagen wilk

Awatar użytkownika
barteks
 
 
Posty: 895
Rejestracja: pt gru 17, 2004 2:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barteks » ndz lut 18, 2007 8:51 pm

Manual, dzwignie, cięgna.
poległ pod Jesionem: Daihatsu Wildcat F75 2,8TD

kapik
Posty: 627
Rejestracja: sob lis 12, 2005 12:51 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: kapik » ndz lut 18, 2007 8:58 pm

dokładnie wszystko reczne bez uzycia elektryki elektroniki
G-wagen wilk

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » sob lut 24, 2007 7:40 am

no i po sprawie,sciągnołem reduktor i obie nakrętki wałków popuszczone,górna dużo,dolna mniej,nowe nakrętki,klej do gwintów i klucz pneumatyczny załatwił sprawe :D teraz jest git :)2 ,przy okazji odkręciłem dekle z reduktora i też były popuszczone nakrętki...

michalkipa
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: czw mar 15, 2007 7:29 am

Post autor: michalkipa » czw mar 15, 2007 8:09 pm

Witam.
mam pytanie.
Które nakretki walków bo chyba u mnie jest to samo.
Dzieki i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » czw mar 15, 2007 9:09 pm

jak odkręcisz reduktor to zobaczysz,na zakończeniach wałków :D tylko uważaj bo ciężki :evil:

michalkipa
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: czw mar 15, 2007 7:29 am

Post autor: michalkipa » pt mar 16, 2007 9:32 am

czyli nie musze odkrecac skrzyni od silnika - wystarczy sam reduktor rozumiem. I tylko sie kasuje luz na łożyskach z jednej strony od reduktora.
Aha na 4 biegu nic nie szumi i to jest we Ferozie -bo ten temat to zaczynal sie dla Rockiego. Ale to chyba to samo.
A w razie czego to jest problem z kupnem nowych łożysk do skrzyni?
Dzieki i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
caterpillar
Posty: 654
Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d

Post autor: caterpillar » pt mar 16, 2007 12:34 pm

Chyba feroza i rocky nie maja identycznych skrzyn i reduktorow
GG: 1105809

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » pt mar 16, 2007 7:37 pm

nie identyczne ale rozwiązania takie same zresztą jak w każdej wzdłużnej skrzyni

Awatar użytkownika
daniel sto
 
 
Posty: 1044
Rejestracja: czw mar 02, 2006 11:33 pm
Lokalizacja: KOŚCIERZYNA miasto z którego pochodził J-23

Post autor: daniel sto » sob kwie 07, 2007 2:55 pm

A zna ktoś wymiary łożysk do skrzyni biegów.Szykuję się do remontu, bo strasznie wyje.Wymiary łożysk z reduktora zdobyłem.Nie mam tylko wymiarów uszczelniaczy w reduktorze.Jeśli ma ktoś wymiary łożysk to poproszę.
4x4 FULL-GAZ KASZUBY
DAIHATSU ROCKY na mostach PATROLA
"DANIELO"

kalakamil
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pt cze 15, 2007 9:06 pm

Post autor: kalakamil » czw lip 19, 2007 2:12 pm

Skrzynia daihatsu rocky 5 biegow :
Górny wałek od strony walka sprzeglowego 6308N SNR (dostepne)
Górny wałek od strony reduktora 6307N SNR (dostepne)
Dolny wałek od strony walka sprzeglowego 6306N (dostepne)
Dolny wałek od strony reduktora 6307N (dostepne)
do calej zabawy polecam kupić nową nakrętkę i podkładkę (która jest spreżynująca ale tylko jak jest nowa) i skrecić na loctite czerwony (262)
Momenty dokręcania :
górny wałek : 226-264 Nm
dolny wałek : 98-137 Nm
Lożyska osadzamy na loctite 648(maja tendencje do obracania sie w obudowie)
Zalać jak najlepszym syntetykiem i mamy swiety spokój .
1. rocky bertone (silnik 2,8 daihatsu) td 92r
2. rocky tdx 2.8 96r

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość