
skrzynia wyje jak diabli
Moderator: s3R
Biegów bez sprzęgła wkładać nie próowałem, ale mniej więcej objawy podobne. Na zegotanie nakładał się równierz luz na tarczy sprzęgłowej, przy osi, jest tam wieloklin na wałku i tuleja w tarczy sprzędła i pomiędzy tą tuleją a tarczą robi się luz.
Mechanik przegwintował wałek na mniejszą średnicę, założył nakrętkę o mniejszej średnicy wewnętrznej a także chyba ją przyspawał do wałka żeby się nie odkręcała.
Mechanik przegwintował wałek na mniejszą średnicę, założył nakrętkę o mniejszej średnicy wewnętrznej a także chyba ją przyspawał do wałka żeby się nie odkręcała.
poległ pod Jesionem: Daihatsu Wildcat F75 2,8TD
- caterpillar
- Posty: 654
- Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
- Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d
Czynność jest prosta
Kanał albo podnośnik odkręcasz 2 wały poduszkę reduktora i te długie śruby od reduktora tam gdzie one maja gwint tam Sie będzie rozchodzić odchodzić reduktor od skrzyni biegów tylko spuść olej ze skrzyni, bo asie pochlapiesz z pewnością ściągniesz sam, ale do założenia lepiej niech ktoś ci pomorze składasz na sylikon lub robisz uszczelkę na sylikon
Wymieniłem olej na 75w90
Kanał albo podnośnik odkręcasz 2 wały poduszkę reduktora i te długie śruby od reduktora tam gdzie one maja gwint tam Sie będzie rozchodzić odchodzić reduktor od skrzyni biegów tylko spuść olej ze skrzyni, bo asie pochlapiesz z pewnością ściągniesz sam, ale do założenia lepiej niech ktoś ci pomorze składasz na sylikon lub robisz uszczelkę na sylikon
Wymieniłem olej na 75w90
G-wagen wilk
- caterpillar
- Posty: 654
- Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
- Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d
Czyli tych sprezyn na tarczy sprzegla?barteks pisze:Jeszcze info, taki regularny halas w skrzyni, tzw zegotanie, powstaje po uszkodzeniu tlumika drgan skretnych na tarczy sprzegla. Skrzynka na tym nie cierpi, jedynie ucho kierownika.
No ale jak by to bylo przyczyna, to zegotanie nie ustepowalo by podczas ruszania lewarkiem?
barteks mosimy sie spodkac. Pokaze Ci, posluchasz i powiesz mi czy to to. ok?
GG: 1105809
mam u siebie to samo to się podepne
mam napędy załanczane przyciskiem i trochę kabelków i zaworków przykręconych do reduktora stąd pytanie-sciągaleś to z reduktorem czy odzielnie?czy może masz załanczane wszystko mechanicznie i nie masz tego?bo niewiem czy bawić się samemu czy zlecić ale wiadomo koszty... 


-
- jestem tu nowy...
- Posty: 7
- Rejestracja: czw mar 15, 2007 7:29 am
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 7
- Rejestracja: czw mar 15, 2007 7:29 am
czyli nie musze odkrecac skrzyni od silnika - wystarczy sam reduktor rozumiem. I tylko sie kasuje luz na łożyskach z jednej strony od reduktora.
Aha na 4 biegu nic nie szumi i to jest we Ferozie -bo ten temat to zaczynal sie dla Rockiego. Ale to chyba to samo.
A w razie czego to jest problem z kupnem nowych łożysk do skrzyni?
Dzieki i pozdrawiam.
Aha na 4 biegu nic nie szumi i to jest we Ferozie -bo ten temat to zaczynal sie dla Rockiego. Ale to chyba to samo.
A w razie czego to jest problem z kupnem nowych łożysk do skrzyni?
Dzieki i pozdrawiam.
- caterpillar
- Posty: 654
- Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
- Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d
- daniel sto
-
- Posty: 1044
- Rejestracja: czw mar 02, 2006 11:33 pm
- Lokalizacja: KOŚCIERZYNA miasto z którego pochodził J-23
Skrzynia daihatsu rocky 5 biegow :
Górny wałek od strony walka sprzeglowego 6308N SNR (dostepne)
Górny wałek od strony reduktora 6307N SNR (dostepne)
Dolny wałek od strony walka sprzeglowego 6306N (dostepne)
Dolny wałek od strony reduktora 6307N (dostepne)
do calej zabawy polecam kupić nową nakrętkę i podkładkę (która jest spreżynująca ale tylko jak jest nowa) i skrecić na loctite czerwony (262)
Momenty dokręcania :
górny wałek : 226-264 Nm
dolny wałek : 98-137 Nm
Lożyska osadzamy na loctite 648(maja tendencje do obracania sie w obudowie)
Zalać jak najlepszym syntetykiem i mamy swiety spokój .
Górny wałek od strony walka sprzeglowego 6308N SNR (dostepne)
Górny wałek od strony reduktora 6307N SNR (dostepne)
Dolny wałek od strony walka sprzeglowego 6306N (dostepne)
Dolny wałek od strony reduktora 6307N (dostepne)
do calej zabawy polecam kupić nową nakrętkę i podkładkę (która jest spreżynująca ale tylko jak jest nowa) i skrecić na loctite czerwony (262)
Momenty dokręcania :
górny wałek : 226-264 Nm
dolny wałek : 98-137 Nm
Lożyska osadzamy na loctite 648(maja tendencje do obracania sie w obudowie)
Zalać jak najlepszym syntetykiem i mamy swiety spokój .
1. rocky bertone (silnik 2,8 daihatsu) td 92r
2. rocky tdx 2.8 96r
2. rocky tdx 2.8 96r
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość