2,8 td intercooler Jaki olej..?

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

Awatar użytkownika
caterpillar
Posty: 654
Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d

2,8 td intercooler Jaki olej..?

Post autor: caterpillar » sob lip 16, 2005 10:26 am

Mam Rckiego 2,8 td intercooler r92 jezdze na ojelu mineralny do diesli czyli API CD 15W-40 mineralnym zastanawiam sie cza nie przejsc na 10w-50 (w zimie by mial lepiej) czyli chyba polsyntetyk bo taki jest niby do niego zalecany. Przebieg ok 200 000 km oleju nie bierze. Czy to dobyry pomysl ? Czy to sie oplaca bo polsyntetyki sa drozsze ?

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Post autor: suziXL » sob lip 16, 2005 1:48 pm

nie jest to dobry pomysl, w starym silniku, ktory jezdzil na oleju mineralnym przejscie na polsyntetyk moze byc szkodliwe
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

Awatar użytkownika
caterpillar
Posty: 654
Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d

Post autor: caterpillar » czw lut 16, 2006 9:34 am

Czy maoge wlac do rockego z silnikiem turbo diesel (ok. 200 tys) taki olej http://www.orlen-oil.pl/modules/kat_show.php?id=107 ORLEN OIL DIESEL (3) SHPDO CG-4 15W/40 ? Jak nie to jaki byscie im polecili ?
producent zaleca takie
Obrazek

Awatar użytkownika
Raga
 
 
Posty: 103
Rejestracja: wt paź 18, 2005 8:49 pm
Lokalizacja: Podbeskidzie

Post autor: Raga » czw lut 16, 2006 5:02 pm

polecam właśnie tego diesel cos tam. Pomijając specyfikację chemiczną, która całkoice zgadza się z danymi producenta. Ten olej nie jest za gęsty, co przy dużych mrozach, katowaniu w terenie i tej pojemności jest dużym plusem. Co do przechodzenia na półsyntetyk, to podsumowując : NIE KALKULUJE SIe:)[/list]
.:Rocky 2,8 TDI:.
Rakietowy kwiat japońskiej myśli technicznej GOTOWY!!! 503-167-653 Radek

Awatar użytkownika
caterpillar
Posty: 654
Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d

Post autor: caterpillar » czw lut 16, 2006 8:27 pm

Dzieki za rade. A co ile tys km wymieniesz olej. W instrukcji pisza ze co 5000 ale to chyba przsada? A i jeszcze przy okazji zapytam o jedna sprawe: Co jaki czas trzeba sprawdzic/wytegulowac zawory, czy jak cos jest nie tak to slychac, bo diesel w rockym mormalnie klekocze dosc mocno

Awatar użytkownika
Raga
 
 
Posty: 103
Rejestracja: wt paź 18, 2005 8:49 pm
Lokalizacja: Podbeskidzie

Post autor: Raga » czw lut 16, 2006 11:39 pm

2,8 TD to stara dieslowska jednostka, której obowiązkiem jest klekoczenie :) Co do zmiany oleju, to tak szczerze, to wymieniam od kapitalki do kapitalki ;) Znaczy się jak mi paneweczkę obróci, czy tłok sie rozleci :) Ale myślę, że przy normlanym ulicznym ekspoatowaniu, 10.000 lekko da radę.
.:Rocky 2,8 TDI:.
Rakietowy kwiat japońskiej myśli technicznej GOTOWY!!! 503-167-653 Radek

Awatar użytkownika
caterpillar
Posty: 654
Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d

Post autor: caterpillar » pt lut 17, 2006 9:29 am

Tak wiem ze klekot to normalna sprawa. Ale w dalszym ciagu pytam o te zawory. Bo wiem ze w motor rockiego nie ma automatycznego, hydraulicznego systemu regulacji zaworow.

Awatar użytkownika
Raga
 
 
Posty: 103
Rejestracja: wt paź 18, 2005 8:49 pm
Lokalizacja: Podbeskidzie

Post autor: Raga » pt lut 17, 2006 11:06 am

Nieregulowałem i nie mam zamiaru. :)
.:Rocky 2,8 TDI:.
Rakietowy kwiat japońskiej myśli technicznej GOTOWY!!! 503-167-653 Radek

Awatar użytkownika
caterpillar
Posty: 654
Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d

Post autor: caterpillar » pt lut 17, 2006 9:54 pm

Wszytko jasne. Ja w sumie tak samo myslalem/robilem. Tylko pytam zeby miec spokojne suminie :)

Awatar użytkownika
Koni
Posty: 656
Rejestracja: sob paź 15, 2005 8:08 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Koni » ndz lut 19, 2006 12:23 am

Zawsze mozna podjechać do zakładu i sprawdzić !! Jak będzie źle to przeregulować !! To wiele nie kosztuje !! :)
gg 3041301

Awatar użytkownika
barteks
 
 
Posty: 895
Rejestracja: pt gru 17, 2004 2:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barteks » ndz lut 26, 2006 12:01 pm

Dostalem rockiego z niewiadomym olejem, sadze ze najtanszym. Zalalem Mobil 10w40 i nie wystapily zadne nowe wycieki, raz nalalem orlenu 10w40 i po 5 tys zdecydowalem sie wrocic do mobilu. Silnik strasznie klekotal, taki nieprzyjemny metaliczny dzwiek. Na mobilu - wiem niektorzy bardzo nie lubia tego oleju, przejchalem trase do gruzji i z powrotem, akurat wyszlo 10 tys od wymiany do wymiany, i moge powiedziec ze z czystym sumieniem moglbym przejechac jeszcze 2 tys, i olej by to wytrzymal.

W silnikach z turbina wazne jest by olej byl odporny na przegrzewanie, turbina bradzo rozgrzewa olej. Choc nie mam termometru do oleju, wiec nie wiem jak bardzo :wink:
poległ pod Jesionem: Daihatsu Wildcat F75 2,8TD

Awatar użytkownika
caterpillar
Posty: 654
Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d

Post autor: caterpillar » wt lut 28, 2006 8:14 pm

no i odwieczny problem..... co lepielj robic ? czy zalac leprzym olejem i zadziej wymieniac czy gorszym(tanszym) ale czesciej zmieniac ? Ja bym byl slonny wybrac druga opcje. Ja w sumie najpierw jezdzilem na jakims drozszym mineralnym chyba elfie do diesli i powiem wam ze na mrozie zaraz po starcie kontrolka od ojeju palila sie dluzej niz na tanim orlenie

Awatar użytkownika
Koni
Posty: 656
Rejestracja: sob paź 15, 2005 8:08 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Koni » czw mar 02, 2006 10:24 pm

caterpillar pisze:Ja w sumie najpierw jezdzilem na jakims drozszym mineralnym chyba elfie do diesli i powiem wam ze na mrozie zaraz po starcie kontrolka od ojeju palila sie dluzej niz na tanim orlenie
kontrolka od oleju wogole nie powinna sie swiecic po starcie silnika !!
gg 3041301

Awatar użytkownika
caterpillar
Posty: 654
Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d

Post autor: caterpillar » pt mar 10, 2006 7:48 pm

Codzilo mi o to ze podczas startu...

Awatar użytkownika
MACIEK KRAKÓW
Posty: 623
Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
Lokalizacja: K R A K Ó W

Post autor: MACIEK KRAKÓW » sob mar 11, 2006 10:54 am

caterpillar pisze:Codzilo mi o to ze podczas startu...
No podczas staru to ZAWZE sie swieci i to jest normalne !!
Bertone FREECLIMBER I 2.7i 91r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość