2,8 td intercooler Jaki olej..?
Moderator: s3R
- caterpillar
- Posty: 654
- Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
- Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d
2,8 td intercooler Jaki olej..?
Mam Rckiego 2,8 td intercooler r92 jezdze na ojelu mineralny do diesli czyli API CD 15W-40 mineralnym zastanawiam sie cza nie przejsc na 10w-50 (w zimie by mial lepiej) czyli chyba polsyntetyk bo taki jest niby do niego zalecany. Przebieg ok 200 000 km oleju nie bierze. Czy to dobyry pomysl ? Czy to sie oplaca bo polsyntetyki sa drozsze ?
- caterpillar
- Posty: 654
- Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
- Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d
Czy maoge wlac do rockego z silnikiem turbo diesel (ok. 200 tys) taki olej http://www.orlen-oil.pl/modules/kat_show.php?id=107 ORLEN OIL DIESEL (3) SHPDO CG-4 15W/40 ? Jak nie to jaki byscie im polecili ?
producent zaleca takie

producent zaleca takie

polecam właśnie tego diesel cos tam. Pomijając specyfikację chemiczną, która całkoice zgadza się z danymi producenta. Ten olej nie jest za gęsty, co przy dużych mrozach, katowaniu w terenie i tej pojemności jest dużym plusem. Co do przechodzenia na półsyntetyk, to podsumowując : NIE KALKULUJE SIe:)[/list]
.:Rocky 2,8 TDI:.
Rakietowy kwiat japońskiej myśli technicznej GOTOWY!!! 503-167-653 Radek
Rakietowy kwiat japońskiej myśli technicznej GOTOWY!!! 503-167-653 Radek
- caterpillar
- Posty: 654
- Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
- Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d
2,8 TD to stara dieslowska jednostka, której obowiązkiem jest klekoczenie
Co do zmiany oleju, to tak szczerze, to wymieniam od kapitalki do kapitalki
Znaczy się jak mi paneweczkę obróci, czy tłok sie rozleci
Ale myślę, że przy normlanym ulicznym ekspoatowaniu, 10.000 lekko da radę.



.:Rocky 2,8 TDI:.
Rakietowy kwiat japońskiej myśli technicznej GOTOWY!!! 503-167-653 Radek
Rakietowy kwiat japońskiej myśli technicznej GOTOWY!!! 503-167-653 Radek
- caterpillar
- Posty: 654
- Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
- Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d
- caterpillar
- Posty: 654
- Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
- Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d
Dostalem rockiego z niewiadomym olejem, sadze ze najtanszym. Zalalem Mobil 10w40 i nie wystapily zadne nowe wycieki, raz nalalem orlenu 10w40 i po 5 tys zdecydowalem sie wrocic do mobilu. Silnik strasznie klekotal, taki nieprzyjemny metaliczny dzwiek. Na mobilu - wiem niektorzy bardzo nie lubia tego oleju, przejchalem trase do gruzji i z powrotem, akurat wyszlo 10 tys od wymiany do wymiany, i moge powiedziec ze z czystym sumieniem moglbym przejechac jeszcze 2 tys, i olej by to wytrzymal.
W silnikach z turbina wazne jest by olej byl odporny na przegrzewanie, turbina bradzo rozgrzewa olej. Choc nie mam termometru do oleju, wiec nie wiem jak bardzo
W silnikach z turbina wazne jest by olej byl odporny na przegrzewanie, turbina bradzo rozgrzewa olej. Choc nie mam termometru do oleju, wiec nie wiem jak bardzo

poległ pod Jesionem: Daihatsu Wildcat F75 2,8TD
- caterpillar
- Posty: 654
- Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
- Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d
no i odwieczny problem..... co lepielj robic ? czy zalac leprzym olejem i zadziej wymieniac czy gorszym(tanszym) ale czesciej zmieniac ? Ja bym byl slonny wybrac druga opcje. Ja w sumie najpierw jezdzilem na jakims drozszym mineralnym chyba elfie do diesli i powiem wam ze na mrozie zaraz po starcie kontrolka od ojeju palila sie dluzej niz na tanim orlenie
- caterpillar
- Posty: 654
- Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
- Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d
- MACIEK KRAKÓW
- Posty: 623
- Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
- Lokalizacja: K R A K Ó W
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość