regulacja sztywnosci zawieszenia w ferozie

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

Davido
Posty: 327
Rejestracja: czw lip 07, 2005 11:01 am
Lokalizacja: Sosnowiec

regulacja sztywnosci zawieszenia w ferozie

Post autor: Davido » sob paź 15, 2005 5:59 pm

Czesc!
Czy ktos moglby mi wytlumaczyc jak dziala ta regulacja sztywnosci zawieszenia tzn chodzi mi o to na jakiej zasadzie to smiga a nie czym w kabinie krecic zeby dzialalo:)

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » sob paź 15, 2005 6:35 pm

Regulacja polega na zmiane ciśnienia w amortyzatorach. Może u ciebie nie działać, bo oryginały KYB z możliwością regulacją są dość drogie i wcale nie takie dobre. U góry amora powinien dochodzić wężyk ciśnieniowy.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Mazur
 
 
Posty: 827
Rejestracja: pt sty 28, 2005 8:46 pm
Lokalizacja: TULCE / POZNAŃ

Post autor: Mazur » sob paź 15, 2005 7:51 pm

Damian pisze:Może u ciebie nie działać, bo oryginały KYB z możliwością regulacją są dość drogie i wcale nie takie dobre.
na 99% nie działa bo nawet szkopy przy wymianie amorków zmieniają na "normalne"
ta regulacja to taki pic na wodę :wink:
biuro@partner4x4.pl 600-017290
...a wódka nie ma smakować ma sponiewierać

Davido
Posty: 327
Rejestracja: czw lip 07, 2005 11:01 am
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Davido » sob paź 15, 2005 9:04 pm

No tak wlasnie myslalem, ze nie dziala, bo przy zmianie tylko cos bzyczy, a roznicy nie widac. A skoro nie widac roznicy to po co przeplacac;) A ta regulacja dziala na wszystkie amory czy tylko na przod lub tylko na tyl?

Awatar użytkownika
Wołek
 
 
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 17, 2004 8:20 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wołek » sob paź 15, 2005 9:57 pm

jak są wszystkie seryjne Kayaba to na wszystkie. Ja na przykład z tyłu mam gazowe (po wymianie), pompki zdemontowane, teoretycznie działa tylko przód - różnica przy zmianie ustawień jest niewyczuwalna
Disco 3,9V8

Awatar użytkownika
Kamel
 
 
Posty: 802
Rejestracja: pt lut 28, 2003 12:59 am
Lokalizacja: Krakow

Post autor: Kamel » pn paź 17, 2005 7:13 pm

Mialem przyjemność sprawdzać działanie tych regulacji w Rocky z roku 87 i różnicę było widać na ekranie jak i na pupie podczas jazdy. Testy robione były w stacji diagnostycznej dzialały tylko 3 ale działały. Wiadomo że zakres regulaci w codziennym użytkowaniu jest raczej bajerem. Jak ktoś lubi gadżety to czemu nie!
FORTITUDINE VINCIMUS

Awatar użytkownika
Bng862
 
 
Posty: 910
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 7:44 am
Lokalizacja: Sokolow Podlaski

Post autor: Bng862 » śr lis 30, 2005 8:37 pm

U mnie w rockym amory z regylacjią puścily :cry: jak zadzwonilem i chcialem zamówić sobie...to jak mi powiedzieli cene to normalnie doznalem szoku...Poszukalem i zalożylem zwykle.szkoda ze te niemają tego bajeru :wink:
Patrol Gr Tjm XgS Sileverstone mt-117

Awatar użytkownika
Raga
 
 
Posty: 103
Rejestracja: wt paź 18, 2005 8:49 pm
Lokalizacja: Podbeskidzie

Post autor: Raga » śr lis 30, 2005 9:33 pm

A mi dziala regulacja. Choc amorki bez podpiecia, sterowanie bez kabli. Ale jak sie tak mocno wczuje, to tak czasem poczuje, jak zawieszenie sie robi miekkie i miekkie i miekkie... ;)
.:Rocky 2,8 TDI:.
Rakietowy kwiat japońskiej myśli technicznej GOTOWY!!! 503-167-653 Radek

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » pt gru 02, 2005 9:02 am

taaa... miękkko i ciepło i budzisz się w zadymionym samochodzie...
Zdrapek i poharatka

Lemrof
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: sob kwie 08, 2006 6:31 pm

Post autor: Lemrof » sob kwie 08, 2006 6:52 pm

Mam do wymiany tylne amortyzatory i nie chce kupować Kayaba z możliwością regulacji. Mechanik oglądał instalację i stwierdził ze się sypie. Feroze mam od dwóch tygodni i nie co kupić no i gdzie. Może jakieś rady, podpowidzi dla początkującego?!?

Awatar użytkownika
Bng862
 
 
Posty: 910
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 7:44 am
Lokalizacja: Sokolow Podlaski

Post autor: Bng862 » sob kwie 08, 2006 9:11 pm

A ile kosztują Kayba,bo te z poznania to rok temu mówiła ok 4 tyd za sztukę :lol:
Patrol Gr Tjm XgS Sileverstone mt-117

Awatar użytkownika
MACIEK KRAKÓW
Posty: 623
Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
Lokalizacja: K R A K Ó W

Post autor: MACIEK KRAKÓW » sob kwie 08, 2006 10:42 pm

Bng862 pisze:A ile kosztują Kayba,bo te z poznania to rok temu mówiła ok 4 tyd za sztukę :lol:
Kayaba okolo 200 - 280 pln/sztuke zalezy gdzie :)2

Maja w JC :)2

Kupowalem 4 sztuki rok temu w JC :)2

A w miejsce tego bajeru do regulacji twardosci amorow na konsoli srodkowej wstawilem przelaczniki do halogenow i jest to super miejsce :)2

Oprocz Kayaby mozna wlozyc jeszcze IRONMAN-a albo Trail Master-a ale ceny sa :)3
Bertone FREECLIMBER I 2.7i 91r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.

Awatar użytkownika
Koni
Posty: 656
Rejestracja: sob paź 15, 2005 8:08 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Koni » ndz kwie 09, 2006 12:47 am

Jezdziłem dzis ferką z taką regulacja i o dziwo odczuwałem róznice podczas regulacji :wink: Jest to bajer fajny dopóki dziala !! jak padną amory to lepiej wsadzić normalne bo cena tych z regulacją nie jest adekwatna do jakości !!
gg 3041301

Awatar użytkownika
Koni
Posty: 656
Rejestracja: sob paź 15, 2005 8:08 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Koni » ndz kwie 09, 2006 12:50 am

MACIEK KRAKÓW pisze:
Bng862 pisze:A ile kosztują Kayba,bo te z poznania to rok temu mówiła ok 4 tyd za sztukę :lol:
Kayaba okolo 200 - 280 pln/sztuke zalezy gdzie :)2

Maja w JC :)2

Kupowalem 4 sztuki rok temu w JC :)2

A w miejsce tego bajeru do regulacji twardosci amorow na konsoli srodkowej wstawilem przelaczniki do halogenow i jest to super miejsce :)2

Oprocz Kayaby mozna wlozyc jeszcze IRONMAN-a albo Trail Master-a ale ceny sa :)3
Trail Master tani nie jest to prawda !! Ale ja używam tych właśnie i jestem zadowolony !! Według mnie są warte grzechu co kolwiek to zanczy :)
gg 3041301

Awatar użytkownika
Colorado
 
 
Posty: 968
Rejestracja: śr mar 22, 2006 4:43 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Colorado » ndz kwie 09, 2006 4:10 pm

Koni pisze:
MACIEK KRAKÓW pisze:
Bng862 pisze:A ile kosztują Kayba,bo te z poznania to rok temu mówiła ok 4 tyd za sztukę :lol:
Kayaba okolo 200 - 280 pln/sztuke zalezy gdzie :)2

Maja w JC :)2

Kupowalem 4 sztuki rok temu w JC :)2

A w miejsce tego bajeru do regulacji twardosci amorow na konsoli srodkowej wstawilem przelaczniki do halogenow i jest to super miejsce :)2

Oprocz Kayaby mozna wlozyc jeszcze IRONMAN-a albo Trail Master-a ale ceny sa :)3
Trail Master tani nie jest to prawda !! Ale ja używam tych właśnie i jestem zadowolony !! Według mnie są warte grzechu co kolwiek to zanczy :)
Czy Trail Master jest dluzszy niz seryjny?
Cholerna sprezynka

lukas23
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 6:22 pm

Post autor: lukas23 » ndz kwie 09, 2006 5:08 pm

no właśnie, czy trailmastery są dłuższe? Co można jeszcze zrobić aby feroza chodziła bardziej miękko i "łykała" dziurska? W mojej jest jak w żuku - zęby można sobie czasem wybić na wrocławskich ulicach. Dodam, że wcale nie jest podwyższona na drążkach. Kombinuję co tu zrobić aby była mniej toporna i to co się nasuwa to dłuższe amorki..nie? A Jak to jest u Was?

Lukasz

Lemrof
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: sob kwie 08, 2006 6:31 pm

Post autor: Lemrof » ndz kwie 09, 2006 11:41 pm

Jakie amortyzatory wrzucić na tył? Amory Trail Master i Ironman są za drogie. Kayaba z możliwoscią regulacji nie chce wstawiać. Moze macie jeszcze jakies propozycje?

Awatar użytkownika
Koni
Posty: 656
Rejestracja: sob paź 15, 2005 8:08 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Koni » pn kwie 10, 2006 12:16 am

Colorado pisze:
Koni pisze:
MACIEK KRAKÓW pisze: Kayaba okolo 200 - 280 pln/sztuke zalezy gdzie :)2

Maja w JC :)2

Kupowalem 4 sztuki rok temu w JC :)2

A w miejsce tego bajeru do regulacji twardosci amorow na konsoli srodkowej wstawilem przelaczniki do halogenow i jest to super miejsce :)2

Oprocz Kayaby mozna wlozyc jeszcze IRONMAN-a albo Trail Master-a ale ceny sa :)3
Trail Master tani nie jest to prawda !! Ale ja używam tych właśnie i jestem zadowolony !! Według mnie są warte grzechu co kolwiek to zanczy :)
Czy Trail Master jest dluzszy niz seryjny?
Kupując taki amor jak Trial Master masz możliwość dobrania długości w zależności od tego o ile auto zostało podniesione. Są również takie seryjnej długości czyli do auta bez modyfikacji. Generalnie o ile dobrze pamiętam to są 0 - 3cm, 3 - 5cm i trzecia grupa powyżej tego :wink: Wymiary w cm określają oczywiście wysokość liftu :)
gg 3041301

Awatar użytkownika
Koni
Posty: 656
Rejestracja: sob paź 15, 2005 8:08 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Koni » pn kwie 10, 2006 12:27 am

lukas23 pisze:no właśnie, czy trailmastery są dłuższe? Co można jeszcze zrobić aby feroza chodziła bardziej miękko i "łykała" dziurska? W mojej jest jak w żuku - zęby można sobie czasem wybić na wrocławskich ulicach. Dodam, że wcale nie jest podwyższona na drążkach. Kombinuję co tu zrobić aby była mniej toporna i to co się nasuwa to dłuższe amorki..nie? A Jak to jest u Was?

Lukasz
No długość amora to nie ma wpływu na sztywność auta, jedynie jego konstrukcja. Fabryczny zawias aż taki twardy to nie jest biorąc pod uwagę że nie jest to luksusowa limuzyna bo nie taki był zamiar konstruktorów :wink: U mnie na nierównym asfalcie już można wypluć zołądek i więcej go nie znaleść :lol: Jedyne co to zmienic amory na "łagodniejsze", tylny resor na mniej sztywny(choć to według mnie bez sensu :) ) i generalnie to więcej sie raczej nie poszaleje :) Najtańsze rozwiązanie to sie poprostu przyzwyczaić :lol:
gg 3041301

Awatar użytkownika
Koni
Posty: 656
Rejestracja: sob paź 15, 2005 8:08 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Koni » pn kwie 10, 2006 12:31 am

Lemrof pisze:Jakie amortyzatory wrzucić na tył? Amory Trail Master i Ironman są za drogie. Kayaba z możliwoscią regulacji nie chce wstawiać. Moze macie jeszcze jakies propozycje?
Pozostaje Ci więc kupić zwykłe amory dobierając tylko odpowiednią długość i taki sam system mocowania góra-dół !! Regulacji nie podpinasz i wszystko jest :)2 za rozsądną kase :wink:
gg 3041301

Awatar użytkownika
Eliksena
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: wt sty 24, 2006 9:55 pm

Post autor: Eliksena » pn kwie 10, 2006 7:22 am

s3R pisze:taaa... miękkko i ciepło i budzisz się w zadymionym samochodzie...
s3R ale weź pod uwagę, że nie wszyscy śpią w swoich samochodach :lol:
Obrazek

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » pn kwie 10, 2006 7:46 am

ja od wczoraj nie śpie w swoim...
nie lubie go i sprzedaje... chcesz kupić ?
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
Bng862
 
 
Posty: 910
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 7:44 am
Lokalizacja: Sokolow Podlaski

Post autor: Bng862 » pn kwie 10, 2006 4:03 pm

A czy te kyaba są pompowane?? można je podpiąć??
Patrol Gr Tjm XgS Sileverstone mt-117

Awatar użytkownika
Koni
Posty: 656
Rejestracja: sob paź 15, 2005 8:08 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Koni » pn kwie 10, 2006 8:01 pm

Bng862 pisze:A czy te kyaba są pompowane?? można je podpiąć??
Kayaba występuje zarówno w wersji z regulacją jak i bez. Te o których pisze MACIEK KRAKÓW to są zwykłe akurat dlatego cena za nie jest normalna :wink:
gg 3041301

Awatar użytkownika
MACIEK KRAKÓW
Posty: 623
Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
Lokalizacja: K R A K Ó W

Post autor: MACIEK KRAKÓW » pn kwie 10, 2006 8:04 pm

Po co wam pompowane w rasowej terenowce :)3

Toz to do terenu fura na sztywnych mostach i resorach :)2

Pompowane to mozna sobie do peepa wsadzic takiego co teren dalekim luuuukiem omija.... :)23
Bertone FREECLIMBER I 2.7i 91r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość