Turbina Rocky

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

Mumin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: wt lis 22, 2005 11:28 am
Lokalizacja: Łódź

Turbina Rocky

Post autor: Mumin » wt kwie 04, 2006 2:24 pm

Witam serdecznie sznownych forumowiczów i zwracam się do Was z zapytaniem o turbinę w Rockym. Otóż rzeczone turbo w moim pojeździe, zaczęło spod opaski (tej górnej) pluć olejem... Nie tyle może pluje, żeby nie dramatyzować, co oleum przesącza się przez opaskę i namaszcza mi ten gumowy wąż od zewnątrz... Znalazłem oprócz tego jeszcze sporo oleju w tym wężyku do czujnika, który ma chyba, za zadanie włączać tą bajerancką kontrolkę TURBO na obrotomierzu. Piszę chyba, bo u mnie ona żyje własnym życiem. Często się włącza rano, jak odpalam, natomiast nie włącza się już potem w żadnym zakresie obrotów. Ale wracając do głównego tematu... Czy już powinienem szukać turbiny? Opłaca sie kupić używkę? Może ktoś ma jakiś inny partent? Pytałem o regenerację, w Łodzi, to za wymianę tylko łożysk chcą 800PLN... Czy powinienem już rozjechać się własnym samochodem, czy jest jakaś nadzieja na reanimacje syfa??? :(

Awatar użytkownika
MACIEK KRAKÓW
Posty: 623
Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
Lokalizacja: K R A K Ó W

Post autor: MACIEK KRAKÓW » wt kwie 04, 2006 4:06 pm

Generalnie to wlasnie na wymianie wszystkich lozysk polega regeneracja turbiny :)2

Co do ceny, ktora chca no coz... ale jak daja przynajmniej pol roku albo rok gwarancji to warto zrobic bo bedzie jak nowka, a tak to nigdy nie wiadomo co kupisz :wink:
Bertone FREECLIMBER I 2.7i 91r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.

Awatar użytkownika
Bng862
 
 
Posty: 910
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 7:44 am
Lokalizacja: Sokolow Podlaski

Post autor: Bng862 » wt kwie 04, 2006 6:13 pm

Tu było troszkę gadane o tym http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=16017
Jak słyszałem,to turbo pada jak strasznie dymi,niewiem jak jest uciebię. :roll:
Patrol Gr Tjm XgS Sileverstone mt-117

LukasRocky
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: wt gru 19, 2006 9:07 am
Lokalizacja: Dolny Śląsk

turbo

Post autor: LukasRocky » wt gru 19, 2006 8:17 pm

Ja posiadam od niedawna rockiego ale już się przy nim troche narobiłem i moge coś o tym powiedzieć. Turbo każde będzie żarło olej czyli to że spod opaski wydostaje sie troche to nic nie znaczy. A kontrolka która zapala się przy włączeniu zapłonu od turbo a nastepnie po uruchomieniu nie działa to zabieg przywrócenia do sprawności wygląda nastepująco. Od kolektora ssącego odchodzi ciniutki wężyk który idzie do tego cvzujnioka. Trzeba go odkręcic i dobrze oczyścic w miejscu przykrecenia aby był dobry konrtakt z masą. Nastepnie wstrzyknąć kilka krotnie strzykawką nitro do wewnatrz i wydmuchać. poprostu został sklejony przez olej. Zeby upewnic sie czy działa można jakis delikatny patyczek włozyć do nieho np wykałaczke i sychać jak pracuje. po tych zabiegach u mnie zaczeło działać.

kapik
Posty: 627
Rejestracja: sob lis 12, 2005 12:51 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: kapik » wt gru 19, 2006 9:06 pm

panowie w pierwszej kolejnosci to trzeba by było wymienic filtr powietrza
turbo bardzo lubi miec czysty filtr i sprzawdzic zawur upustowy to taki zaworek membramowy ktory jest potpienty wzykiem gumowym wezykiem pod turbinka sciagnac rurki gumow i zobaczyc luz na wirniku

ja sie natym nieznam ale kolega regeneruje turbo i posprawał moja i powiedział ze mm dowymiany zawur upustowy w niedalekim czasie mam dzurke w membramie jak tos ma to chentnie odkupie kontakt na PW
G-wagen wilk

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » śr gru 20, 2006 9:20 am

No moja kontrolka też dziwnie działa.
Zapala się wcześniej przed włączeniem się turbiny.
Ale działa o tyle sympatycznie że zapala się jak by zgłaszając gotowość do włączenia się turbo. Jak się świeci to kiedy dodam mocniej gazu zaraz się włącza.


I jeszcze prośba. Czytajcie to co napisaliście... literówki jakie robicie mocno utrudniają zrozumienie intencji piszącego !!!!
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
barteks
 
 
Posty: 895
Rejestracja: pt gru 17, 2004 2:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barteks » śr gru 20, 2006 7:04 pm

Ten temat warto obserwowac, :-?
Nigdy nie wiemy czy turbo dziala :lol:
Nigdy nie wiemy czy turbo padlo :cry:
Nigdy nie wiemy kiedy bierze olej :P
:roll: nie wiemy tez co robia nasze czujniki :wink:
poległ pod Jesionem: Daihatsu Wildcat F75 2,8TD

kapik
Posty: 627
Rejestracja: sob lis 12, 2005 12:51 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: kapik » śr gru 20, 2006 8:55 pm

najlepiej panowie kupić sobie zegar do turbo to jest taki mały barometr wtedy będzie wiadomo czy turbo działa jak należy mam dokładne pomiary jak powinna pompować turbina na postoju i podczas jady jutro w kleje to sobie posprawdzacie. warto mieć taki zegar czasem uratuje turbo przed zniszczeniem
G-wagen wilk

kapik
Posty: 627
Rejestracja: sob lis 12, 2005 12:51 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: kapik » śr gru 20, 2006 8:58 pm

A tak wogóle przy jakich obrotach wam zapala lampka <TURBO>
A przy jakich czujecie ze działa jutro powklejam moje pomiary to będzie porównanie 8)
G-wagen wilk

mazvr
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: sob paź 07, 2006 4:59 pm
Lokalizacja: Boguszów-Gorce

Post autor: mazvr » śr gru 20, 2006 10:40 pm

a u mnie sie w ogule nie zapala ale slychac jak turbo sie wlancza, ale musze wam powiedziec ze chyba nawet niemam takiej kontrolki bo pzygladalem sie zegara i nic nie zauwazylem co moglo by sie swiecic. chyba ze w rockych z 93 juz nie bylo takich kontrolek ??
Rocky 2.8 TDintercoler

Awatar użytkownika
rockold
Posty: 345
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 8:47 pm
Lokalizacja: Alfredówka

Post autor: rockold » śr gru 20, 2006 11:05 pm

mazvr pisze:a u mnie sie w ogule nie zapala ale slychac jak turbo sie wlancza, ale musze wam powiedziec ze chyba nawet niemam takiej kontrolki bo pzygladalem sie zegara i nic nie zauwazylem co moglo by sie swiecic. chyba ze w rockych z 93 juz nie bylo takich kontrolek ??
ja też nie mam tej kontrolki rocznik tez 93 :roll:

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » czw gru 21, 2006 8:53 am

kapik pisze:A tak wogóle przy jakich obrotach wam zapala lampka <TURBO>
A przy jakich czujecie ze działa jutro powklejam moje pomiary to będzie porównanie 8)
Zapala się powyżej 2 tyś. a turbina zaczyna dmuchać koło 2.5.
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
barteks
 
 
Posty: 895
Rejestracja: pt gru 17, 2004 2:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barteks » pt gru 22, 2006 4:53 pm

eee to by bylo za duzo, ja to do 2,5 tys to w ogole nie dochodze w normalnej jezdzie.
Nominalnie powinna dzialac od 1,8 tys chyba.
poległ pod Jesionem: Daihatsu Wildcat F75 2,8TD

Awatar użytkownika
daniel sto
 
 
Posty: 1044
Rejestracja: czw mar 02, 2006 11:33 pm
Lokalizacja: KOŚCIERZYNA miasto z którego pochodził J-23

Post autor: daniel sto » pt gru 22, 2006 7:35 pm

Zapala się powyżej 2 tyś. a turbina zaczyna dmuchać koło 2.5.[/quote]

U mnie jest tak samo.
4x4 FULL-GAZ KASZUBY
DAIHATSU ROCKY na mostach PATROLA
"DANIELO"

kapik
Posty: 627
Rejestracja: sob lis 12, 2005 12:51 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: kapik » sob gru 23, 2006 2:32 am

Panowie turbo działa cały czas tylko jego sprawność jest odczuwalna przy wyższych obrotach
moja zapala się powyżej 2 tyś. a turbina zaczyna dmuchać koło 2.5.
Jak żem obiecał to pisze:
Przeprowadzić badanie pojazdu na 2.Biegu
Przy pełnym otwarciu przepustnicy i
Doprowadzić liczbę obrotów do 3500/min.
Wymagana wartość 0,5-0,8 bar

Przeprowadzić badanie pojazdu na 2.Biegu
Przy pełnym otwarciu przepustnicy i
Doprowadzić liczbę obrotów do 5400/min.
Wymagana wartość 0,5-0,7 bar

Materiał z auto daty 2004
G-wagen wilk

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość