Problem z 4L
Moderator: s3R
Problem z 4L
Witam wszystkich fanów Ferozy. Ja od niedawna mam taką z 95 roku i dałem za nią 12.500zł ale mam problem nie mogę włączyć blokady 4L. Panowie powiedzcie mi w czym może tkwić problem, będę wdzięczny. I druga rzecz, też chrobocze mi w lewym sprzegiełku, alać to czy naprawiać. A tak ogólnie to chciałbym gdzieś dostać instrukcję obsługi Ferozy po Polsku, wiecie może czy takowa jest do nabycia? Aha jeszcze jedna rzecz mi się zdarzyła podczas jazdy na tylnim napędzie po asfaldzie coć mi w przodzie chrupnełu prychnęło, ale cofnąłem pare metrów i jest ok. Co jest nie tak z moją nową śliczną ferozką. POZDRAWIAM i czekam na komentarze
Feroza is the best! GG 3080033
- Pawelec_wawa
-
- Posty: 271
- Rejestracja: śr kwie 26, 2006 12:15 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
- MACIEK KRAKÓW
- Posty: 623
- Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
- Lokalizacja: K R A K Ó W
To, ze chrobocze to najprawdopodobniej przegub jest do wymiany
Jezeli mozesz wlaczyc 4H a nie mozesz 4L to pewnie jest jakis problem z reduktorem i bardzo prawdopodobne, ze nie ma w reduktorze oleju od czego bym zaczal jego naprawe, bo byc moze wystarczy wlac olej i wszystko bedzie OK


Jezeli mozesz wlaczyc 4H a nie mozesz 4L to pewnie jest jakis problem z reduktorem i bardzo prawdopodobne, ze nie ma w reduktorze oleju od czego bym zaczal jego naprawe, bo byc moze wystarczy wlac olej i wszystko bedzie OK


Bertone FREECLIMBER I 2.7i 91r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.
Problem z 4L
W sobote zabrałem się do rozbiórki reduktora. Zacząłem od ściągnięcia obudowy "reduktora" ale co to właściwie jest reduktor??? Chyba nie tylko ta część gdzie wchodzi krótka dzwignia??? Ze schematów ferozy wynika że widelce czy łapy które to wszystko załączają są o wiele głebiej w skrzyni. I w tym miejscu chciałem Cie Maćku zapytać czy ten olej powinien być w tej części gdzie wchodzi krótka dźwignia? Bo tam nie miałem wcale oleju, ale nawet nie było by możliwe nalać tam oleju bo wlew jest o wiele niżej. Więc tak sobie myśle czy przyczyna nie będzie tkwić w tych łapach które złaczaja koła "reduktora", może są skrzywione?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Feroza is the best! GG 3080033
- MACIEK KRAKÓW
- Posty: 623
- Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
- Lokalizacja: K R A K Ó W
buster nie wiem jak jest konkretnie w Ferozie, ale w Rocky-im osobno wlewa sie olej do reduktora i osobno do skrzyni
Zasada dzialania tego mechanizmu w obu autach jest taka sama, wiec olej w reduktorze i skrzyni byc musi
Najlepiej zapytaj o to Wołek, bo jezdzi Feroza i to niezle zmotana



Najlepiej zapytaj o to Wołek, bo jezdzi Feroza i to niezle zmotana

Bertone FREECLIMBER I 2.7i 91r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.
Olej w reduktorze musi być
Ponieważ reduktor jest mocowany do skrzyni to jak będziesz lał tylko do skrzyni to do reduktora też zacznie się przelewać
Nie napełnisz go w ten sposób do właściwego poziomu i właśnie dlatego ma on swój korek wlewu i spustu
To jest właśnie ten element do którego wchodzi ten krótszy lewarek do zmiany jego przełożeń. W nim są te wszystkie badziewia które odpowiadają za jego działanie
To co jest głębiej to już jest skrzynia i to zupełnie inna bajka i nie ma nic wspólnego ze zmianą przełożeń reduktora 





gg 3041301
Problem z 4L
Dzięki Koni, ale albo ja mam jakąś dziwną wersję ferozy albo jestem ślepy, bo wiesz u mnie reduktor nie ma osobnego wlewu oleju i rzeczywiście po jego odkręceniu nie wyleciała ani kropla, wyleciało tylko trochę po wyciągnięciu wału napędowego na tył. Mam wlew i spust oleju ale trochę poniżej czyli w tej części gdzie chodzi łańcuch napędzający przód i tam olej jest, w skrzyni biegów z lewej strony też mam 2 korki i dwie jakieś inne śruby na "imbus" ale nie wiem po co. A może rzeczywiście moja wersja jest dziwna bo to LIMITED
A wczoraj jade sobie jadę a tu w przodzie zaczęło mi się coś zacinać i szarpać a jechałem z napędem na 2H
! To wygłądało tak jakby załaczał się przedni napęd tylko nie mógłsięwkleszczyć ale nic nie zgrzytał. Cofnąłem pare metrów i do domu dojechałem i to już nie pierwszy raz mi się zdarzyło. Cholera chciałbym w końcu podzielić sie pozytywnymi wrażeniami a nie tylko o problemach pisać na tym forum. Pozdrawiam i liczę na wszelkie sugestię.

A wczoraj jade sobie jadę a tu w przodzie zaczęło mi się coś zacinać i szarpać a jechałem z napędem na 2H

Feroza is the best! GG 3080033
- MACIEK KRAKÓW
- Posty: 623
- Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
- Lokalizacja: K R A K Ó W
- MACIEK KRAKÓW
- Posty: 623
- Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
- Lokalizacja: K R A K Ó W
- MACIEK KRAKÓW
- Posty: 623
- Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
- Lokalizacja: K R A K Ó W
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość