Problem z 4L

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

Awatar użytkownika
buster
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: czw maja 04, 2006 7:56 am
Lokalizacja: Przybysław

Problem z 4L

Post autor: buster » czw maja 04, 2006 8:31 am

Witam wszystkich fanów Ferozy. Ja od niedawna mam taką z 95 roku i dałem za nią 12.500zł ale mam problem nie mogę włączyć blokady 4L. Panowie powiedzcie mi w czym może tkwić problem, będę wdzięczny. I druga rzecz, też chrobocze mi w lewym sprzegiełku, alać to czy naprawiać. A tak ogólnie to chciałbym gdzieś dostać instrukcję obsługi Ferozy po Polsku, wiecie może czy takowa jest do nabycia? Aha jeszcze jedna rzecz mi się zdarzyła podczas jazdy na tylnim napędzie po asfaldzie coć mi w przodzie chrupnełu prychnęło, ale cofnąłem pare metrów i jest ok. Co jest nie tak z moją nową śliczną ferozką. POZDRAWIAM i czekam na komentarze
Feroza is the best! GG 3080033

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » czw maja 04, 2006 8:36 am

4L to żadna blokada... tylko dołączenie reduktora.
Tego nie włączysz w trakcie jazdy...a jak ci padło sprzęgiełko to nawet 4H nie włączysz zdaje się. Podjedź do kogoś kto ma jakieś pojęcie jak to sprawdzić. [/url]
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
Pawelec_wawa
 
 
Posty: 271
Rejestracja: śr kwie 26, 2006 12:15 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Pawelec_wawa » czw maja 04, 2006 1:11 pm

jaki przebieg?
pozdr,
Pawelec gg25932
http://www.warfs.org
Daihatsu Feroza '94

Awatar użytkownika
buster
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: czw maja 04, 2006 7:56 am
Lokalizacja: Przybysław

Post autor: buster » czw maja 04, 2006 1:57 pm

81 tyś ale licznik idzie już drugi raz. Mam do niego książke serwisową, czyli ma już 181 tyś.
Feroza is the best! GG 3080033

Awatar użytkownika
Koni
Posty: 656
Rejestracja: sob paź 15, 2005 8:08 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Koni » czw maja 04, 2006 10:40 pm

A chodzi o to że nie możesz włączyć blokady 4L ( bo jej nie ma więc niedziwne :) ) czy nie możesz przełożyć dzwigni reduktora na przełożenie 4L ??
gg 3041301

Awatar użytkownika
MACIEK KRAKÓW
Posty: 623
Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
Lokalizacja: K R A K Ó W

Post autor: MACIEK KRAKÓW » sob maja 06, 2006 1:56 pm

To, ze chrobocze to najprawdopodobniej przegub jest do wymiany :)2

Jezeli mozesz wlaczyc 4H a nie mozesz 4L to pewnie jest jakis problem z reduktorem i bardzo prawdopodobne, ze nie ma w reduktorze oleju od czego bym zaczal jego naprawe, bo byc moze wystarczy wlac olej i wszystko bedzie OK !!

:wink:
Bertone FREECLIMBER I 2.7i 91r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.

Awatar użytkownika
buster
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: czw maja 04, 2006 7:56 am
Lokalizacja: Przybysław

Problem z 4L

Post autor: buster » pn maja 08, 2006 7:34 am

W sobote zabrałem się do rozbiórki reduktora. Zacząłem od ściągnięcia obudowy "reduktora" ale co to właściwie jest reduktor??? Chyba nie tylko ta część gdzie wchodzi krótka dzwignia??? Ze schematów ferozy wynika że widelce czy łapy które to wszystko załączają są o wiele głebiej w skrzyni. I w tym miejscu chciałem Cie Maćku zapytać czy ten olej powinien być w tej części gdzie wchodzi krótka dźwignia? Bo tam nie miałem wcale oleju, ale nawet nie było by możliwe nalać tam oleju bo wlew jest o wiele niżej. Więc tak sobie myśle czy przyczyna nie będzie tkwić w tych łapach które złaczaja koła "reduktora", może są skrzywione?
Pozdrawiam
Feroza is the best! GG 3080033

Awatar użytkownika
MACIEK KRAKÓW
Posty: 623
Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
Lokalizacja: K R A K Ó W

Post autor: MACIEK KRAKÓW » pn maja 08, 2006 3:29 pm

buster nie wiem jak jest konkretnie w Ferozie, ale w Rocky-im osobno wlewa sie olej do reduktora i osobno do skrzyni !! Zasada dzialania tego mechanizmu w obu autach jest taka sama, wiec olej w reduktorze i skrzyni byc musi !! :)2

Najlepiej zapytaj o to Wołek, bo jezdzi Feroza i to niezle zmotana :)2
Bertone FREECLIMBER I 2.7i 91r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.

Awatar użytkownika
buster
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: czw maja 04, 2006 7:56 am
Lokalizacja: Przybysław

Problem z 4L

Post autor: buster » wt maja 09, 2006 7:05 am

Dzięki Maciek
Feroza is the best! GG 3080033

Awatar użytkownika
Koni
Posty: 656
Rejestracja: sob paź 15, 2005 8:08 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Koni » wt maja 09, 2006 11:02 pm

Olej w reduktorze musi być !! Ponieważ reduktor jest mocowany do skrzyni to jak będziesz lał tylko do skrzyni to do reduktora też zacznie się przelewać !! Nie napełnisz go w ten sposób do właściwego poziomu i właśnie dlatego ma on swój korek wlewu i spustu :wink: To jest właśnie ten element do którego wchodzi ten krótszy lewarek do zmiany jego przełożeń. W nim są te wszystkie badziewia które odpowiadają za jego działanie !! To co jest głębiej to już jest skrzynia i to zupełnie inna bajka i nie ma nic wspólnego ze zmianą przełożeń reduktora :wink:
gg 3041301

Awatar użytkownika
buster
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: czw maja 04, 2006 7:56 am
Lokalizacja: Przybysław

Problem z 4L

Post autor: buster » śr maja 10, 2006 7:44 am

Dzięki Koni, ale albo ja mam jakąś dziwną wersję ferozy albo jestem ślepy, bo wiesz u mnie reduktor nie ma osobnego wlewu oleju i rzeczywiście po jego odkręceniu nie wyleciała ani kropla, wyleciało tylko trochę po wyciągnięciu wału napędowego na tył. Mam wlew i spust oleju ale trochę poniżej czyli w tej części gdzie chodzi łańcuch napędzający przód i tam olej jest, w skrzyni biegów z lewej strony też mam 2 korki i dwie jakieś inne śruby na "imbus" ale nie wiem po co. A może rzeczywiście moja wersja jest dziwna bo to LIMITED :-?
A wczoraj jade sobie jadę a tu w przodzie zaczęło mi się coś zacinać i szarpać a jechałem z napędem na 2H !!! To wygłądało tak jakby załaczał się przedni napęd tylko nie mógłsięwkleszczyć ale nic nie zgrzytał. Cofnąłem pare metrów i do domu dojechałem i to już nie pierwszy raz mi się zdarzyło. Cholera chciałbym w końcu podzielić sie pozytywnymi wrażeniami a nie tylko o problemach pisać na tym forum. Pozdrawiam i liczę na wszelkie sugestię.
Feroza is the best! GG 3080033

Awatar użytkownika
MACIEK KRAKÓW
Posty: 623
Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
Lokalizacja: K R A K Ó W

Post autor: MACIEK KRAKÓW » śr maja 10, 2006 3:32 pm

LIMITED - to znaczy, ze masz blokade LSD w tylnym dyfrze :)2
Bertone FREECLIMBER I 2.7i 91r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.

Awatar użytkownika
MACIEK KRAKÓW
Posty: 623
Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
Lokalizacja: K R A K Ó W

Post autor: MACIEK KRAKÓW » śr maja 10, 2006 3:33 pm

Jak sa dwa korki i dwie sruby to olej trzeba wlac i tu i tu - bo najprawdopodobniej jeden jest od skrzyni a drugi od reduktora :)2 :)2 :)2
Bertone FREECLIMBER I 2.7i 91r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.

Awatar użytkownika
misio
Posty: 690
Rejestracja: sob cze 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: misio » śr maja 10, 2006 7:09 pm

a nie lepiej spojrzec w manual ?? :-?
jakieśkombinacje alpejskie uskuteczniacie,a wystarczyłoby gdyby zainteresowany wykazał troche chęci i porówanał rysunki z manuala z tymi spod auta 8)
Suzuki sj413 `85 nie motane :)21

Awatar użytkownika
Wołek
 
 
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 17, 2004 8:20 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wołek » czw maja 11, 2006 8:41 pm

Stawiam na problem ze skrzynią redukcyjną i/lub z przednim dyfrem, może też być problem z automatami... :roll:
Disco 3,9V8

Awatar użytkownika
Wołek
 
 
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 17, 2004 8:20 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wołek » czw maja 11, 2006 8:45 pm

A może wszystko razem :roll:
Disco 3,9V8

Awatar użytkownika
Wołek
 
 
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 17, 2004 8:20 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wołek » czw maja 11, 2006 8:46 pm

MACIEK KRAKÓW pisze: Najlepiej zapytaj o to Wołek, bo jezdzi Feroza i to niezle zmotana :)2
Dzięki :oops:
Disco 3,9V8

Awatar użytkownika
Koni
Posty: 656
Rejestracja: sob paź 15, 2005 8:08 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Koni » czw maja 11, 2006 11:14 pm

misio pisze:a nie lepiej spojrzec w manual ?? :-?
jakieśkombinacje alpejskie uskuteczniacie,a wystarczyłoby gdyby zainteresowany wykazał troche chęci i porówanał rysunki z manuala z tymi spod auta 8)
Może i lepiej ale o czym byśmy tu gadali ?? :)
gg 3041301

Awatar użytkownika
misio
Posty: 690
Rejestracja: sob cze 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: misio » sob maja 13, 2006 12:31 pm

no taaa...
coś dziać sie musi :)21
niedługo to będą pytania w stylu o jakim zapachu kupić choinke do samochodu :)21
Suzuki sj413 `85 nie motane :)21

Awatar użytkownika
Wołek
 
 
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 17, 2004 8:20 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wołek » sob maja 13, 2006 3:08 pm

A właśnie - jaki zapach polecacie ?? :wink:
Disco 3,9V8

Awatar użytkownika
Koni
Posty: 656
Rejestracja: sob paź 15, 2005 8:08 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Koni » sob maja 13, 2006 11:00 pm

Dobre !! Ja mam wanilię - a koledzy ?? 8)
gg 3041301

Awatar użytkownika
MACIEK KRAKÓW
Posty: 623
Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
Lokalizacja: K R A K Ó W

Post autor: MACIEK KRAKÓW » ndz maja 14, 2006 1:34 pm

Dobre :)2 Mialem zapach, ale wyciepalem... :lol: :lol: :lol:
Bertone FREECLIMBER I 2.7i 91r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.

Awatar użytkownika
Koni
Posty: 656
Rejestracja: sob paź 15, 2005 8:08 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Koni » ndz maja 14, 2006 6:48 pm

Ja już od dłuższego czasu mam zapach padliny na samochodzie więc może taki sam zapodać do środka żeby nie było szoku przy wysiadaniu !! ?? Tylko nie wiem gdzie kupić :(
gg 3041301

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » ndz maja 14, 2006 8:45 pm

a próbowałeś myć ? to czasem pomaga 8)
Zdrapek i poharatka

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość