grzeje sie

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

grzeje sie

Post autor: gosc » śr maja 31, 2006 9:12 am

witam , czy sa jakies typowe usterki w ferozie w przypadku kiedy szybko zaczyna sie grzac ??
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
Colorado
 
 
Posty: 968
Rejestracja: śr mar 22, 2006 4:43 pm
Lokalizacja: Legionowo

Re: grzeje sie

Post autor: Colorado » śr maja 31, 2006 9:32 am

gosc pisze:witam , czy sa jakies typowe usterki w ferozie w przypadku kiedy szybko zaczyna sie grzac ??
Sprawdz termostat, wisko, wyczysc z zewnatrz chlodnice.Wyjmij termostat i pojezdzij bez niego. U mnie przyczyna grzania byl zimowy termostat i zabrudzona syfem z blota chlodnica.O termostatach masz tutaj http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=28866
Cholerna sprezynka

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr maja 31, 2006 9:34 am

szybko sie nagrzewa i trzyma tem. czy szybko sie grzeje i jest przegrzany np pod obciązeniem lub w korku ??
Jesli B to nie jest to normalne i swiadczy o nie wydolności układy chłodzenia być moze spowodowanej:

wadliwie działającym termostacie
zakamienionej chłodnicy
zapowietrzeniem układu chłodzenia
uszkodzoną, wadliwie działającą pompą wodną
uszkodzonym sprzęgle wentylatora - wisko ( jesli takowe tam jest bo nie wiem dokładnie )

może to być objaw uszczelki pod glowica ale towarzyszł by temu ubytek cieczy chlodzącej ...
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » śr maja 31, 2006 10:36 pm

chlodnica nowa :)2
pompa nowa :)2
zostaje wisko , termostat , lub uszczelka
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw cze 01, 2006 7:46 am

@ Colorado w bez mała tym samym czasie podaliśmy identyczne przyczyny :wink: ale mógłbyś mi wytłumaczyć pojęcie zimowy termostat :roll: ??
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Colorado
 
 
Posty: 968
Rejestracja: śr mar 22, 2006 4:43 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Colorado » czw cze 01, 2006 9:18 am

Eskapada pisze:@ Colorado w bez mała tym samym czasie podaliśmy identyczne przyczyny :wink: ale mógłbyś mi wytłumaczyć pojęcie zimowy termostat :roll: ??
Do ferozy dostepne sa termostaty o trzech roznych temperaturach otwarcia. 82st, 86,5st 89st Ten ostatni jak sadze przewidziany jest do aut pracujacych w niskich temperaturach np Norwegia itp. Ale moze sie myle.http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=28991
Cholerna sprezynka

Awatar użytkownika
barteks
 
 
Posty: 895
Rejestracja: pt gru 17, 2004 2:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barteks » czw cze 01, 2006 2:33 pm

DO rockyego sa dwa, zimowy 89 st i letni bodajze 82,5 zt.
poległ pod Jesionem: Daihatsu Wildcat F75 2,8TD

Davido
Posty: 327
Rejestracja: czw lip 07, 2005 11:01 am
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Davido » czw cze 01, 2006 7:50 pm

Eskapada a co swiadczy o tym, ze wisko nie daje rady? Bo u mnie przegrzewa sie pod obciazeniem tzn. w terenie...
Feroza '95

Awatar użytkownika
MACIEK KRAKÓW
Posty: 623
Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
Lokalizacja: K R A K Ó W

Post autor: MACIEK KRAKÓW » czw cze 01, 2006 9:19 pm

Davido pisze:Eskapada a co swiadczy o tym, ze wisko nie daje rady? Bo u mnie przegrzewa sie pod obciazeniem tzn. w terenie...
No to wlasnie swiadczy o tym, ze wisko padlo :)2 :)2 :)2
Bertone FREECLIMBER I 2.7i 91r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.

Davido
Posty: 327
Rejestracja: czw lip 07, 2005 11:01 am
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Davido » czw cze 01, 2006 9:26 pm

No a cos takiego jak zatrzymanie wiatraka paluchem, mozliwosc zakrecenia wiatrakiem na zagrzanym/przegrzanym silniku i w dodatku zgaszonym tez o tym swiadczy? Bo cos slyszalem ze tak mozna wisko zdiagnozowac...
Feroza '95

Awatar użytkownika
Colorado
 
 
Posty: 968
Rejestracja: śr mar 22, 2006 4:43 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Colorado » czw cze 01, 2006 9:36 pm

Davido pisze:No a cos takiego jak zatrzymanie wiatraka paluchem, mozliwosc zakrecenia wiatrakiem na zagrzanym/przegrzanym silniku i w dodatku zgaszonym tez o tym swiadczy? Bo cos slyszalem ze tak mozna wisko zdiagnozowac...
Palcem to lepiej nie probuj. Wydaje mi sie ze na goracym zgaszonym silniku jesli wisko bedziesprawne to bedzie ciezko je obrocic. Ale pewny nie jestem
Cholerna sprezynka

Davido
Posty: 327
Rejestracja: czw lip 07, 2005 11:01 am
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Davido » czw cze 01, 2006 9:47 pm

Colorado pisze:...Palcem to lepiej nie probuj...
Juz probowalem. Nawet nie bolalo, a palca mam nadal :)21
Feroza '95

Awatar użytkownika
Colorado
 
 
Posty: 968
Rejestracja: śr mar 22, 2006 4:43 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Colorado » czw cze 01, 2006 9:59 pm

Davido pisze:
Colorado pisze:...Palcem to lepiej nie probuj...
Juz probowalem. Nawet nie bolalo, a palca mam nadal :)21
Dalo sie zatrzymac ??
Cholerna sprezynka

Davido
Posty: 327
Rejestracja: czw lip 07, 2005 11:01 am
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Davido » czw cze 01, 2006 10:06 pm

Niestety dalo, chociaz z malym oporem. Wg mnie swiadczy to o tym ze wisko jest tak jakby w polowie sprawne (lub w polowie padniete raczej) czyli kreci ale nie z taka predkoscia jaka powinno np. gdy silnik ma 3000obr/min to wiatrak kreci tylko 1000obr
Feroza '95

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » czw cze 01, 2006 10:07 pm

no i znalazlem :)2
termostat otwieral sie przy 98 C , co spowodowalo wywalenie uszczelki pod glowica
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Davido
Posty: 327
Rejestracja: czw lip 07, 2005 11:01 am
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Davido » czw cze 01, 2006 10:33 pm

gosc pisze:no i znalazlem :)2
termostat otwieral sie przy 98 C , co spowodowalo wywalenie uszczelki pod glowica
Jak doszedles do tego ze przy 98 ??
Feroza '95

Awatar użytkownika
Colorado
 
 
Posty: 968
Rejestracja: śr mar 22, 2006 4:43 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Colorado » czw cze 01, 2006 10:51 pm

Davido pisze:
gosc pisze:no i znalazlem :)2
termostat otwieral sie przy 98 C , co spowodowalo wywalenie uszczelki pod glowica
Jak doszedles do tego ze przy 98 ??
Mozna wywalic caly termostat do gara z woda podgrzac i w momencie jak sie zacznie otwierac zmierzyc temperature wody. Pewnie sa lepsze metody ale ja swoj tak sprawdzalem i :)2
Cholerna sprezynka

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » czw cze 01, 2006 11:23 pm

Colorado pisze:
Davido pisze:
gosc pisze:no i znalazlem :)2
termostat otwieral sie przy 98 C , co spowodowalo wywalenie uszczelki pod glowica
Jak doszedles do tego ze przy 98 ??
Mozna wywalic caly termostat do gara z woda podgrzac i w momencie jak sie zacznie otwierac zmierzyc temperature wody. Pewnie sa lepsze metody ale ja swoj tak sprawdzalem i :)2
zrobilem dokladnie tak samo :)2
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość