Strona 1 z 1
[Feroza] Oponki MT, jaki rozmiar ?
: czw wrz 28, 2006 10:11 am
autor: ssnake80
Witam,
1. Co myślicie o tych oponkach ?
http://www.allegro.pl/item130479662_opo ... html#photo
2. Chce minimalnie podnieść Feroze poprzez większe opony, oryginalnie Feroza ma 225/70 R15 tak ?
Czy lepiej załozyc terenowe 215/75 R15 czy 225/75 R15

Oczywiście nie mam żadnego BodyLift

Które opony będą pasować bez problemu i czy nie beda obcierać, lub obciążać zbytnio łożyska, przeguby, napędy...
Za bardzo się nie znam :/ proszę o poradę jaki rozmiar najlepiej z terenowych opon bez BodyLift tak żeby było spoko i auto nie stało sie mułowate ani się nie uszkodziło przez źle dobrany rozmiar opon.
Z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam
Krzysiek
: czw wrz 28, 2006 10:19 am
autor: Colorado
Jesli zawias Ci nie siedzi to 225/75/15 beda ok

: czw wrz 28, 2006 12:33 pm
autor: s3R
Dobre opony. Standardowy MT.
A sprzedawca solidny...
: czw wrz 28, 2006 3:14 pm
autor: Bng862
nie lepiej ci kupić jakies orginały??ten nalewki są troszke cięzkie.215 są zamałe to 29" ,najlepsze to 30" do ferozki,tak mi sie wydaje

: czw wrz 28, 2006 3:43 pm
autor: Colorado
30 cali najlepsze ale kolega chce bez liftu
: czw wrz 28, 2006 4:21 pm
autor: Wołek
bez liftu to 29"... a oponki zacne
: ndz paź 01, 2006 6:29 pm
autor: ssnake80
no to mam dylemat, ale prosze o wyrozumiałość bo to moje pierwsze auto,
kumpel od Suzuka napisał mi coś takiego:
"Wolałbym 215 bo są węższe i nacisk jednostkowy na podłoże będzie węższy a poza tym za duże koła to też problem (skręty maksymalne maksymalne wykrzyże itp)
no i rzecz bardzo ważna jak zwiększasz średnicę całego koła czyli np poprzez wyższe opony to znacząco wzrastają siły działające na przeguby, półosie, wały itd. przy słabych autach jak suzuka to ma mniejsze znaczenie ale dosyć mocna Feroza z dość delikatnym przednim zawieszeniem (jak na extrem oczywiście) może w pewnych sytuacjach zmielić przegub np. Do tego należy pamiętać że większa opona to większe masy nieresorowane co trochę pogarsza trakcję itd
straszne no nie! ale tak poważnie to nie ma większego problemu czy to będzie 225/70 czy75 nie wpłynie to w sposób znaczący tylko żeby się zmieściła w nadkolach przy pełnych skrętach i ugięciach zawiachy.
w razie pytań daj jeszcze znać, możemy np. w niedzielę kontrolnie założyć moje opony 235/75 i zobaczymy co będzie czy gdzieś zahaczą "
Co myślicie o jego argumentacji i
co radzicie 
Założyć chcę MT'ki ale dać 215/75 R15 czy 225/75 R15

Na razie mam szosowe 225/70 R15.
: ndz paź 01, 2006 6:39 pm
autor: Colorado
Nie powiem Ci kup takie albo takie. Ja mam 235/75/15 nalewki( faktyczna wysokosc 30 cali) Feroza robi

Upalam auto dosc intensywnie , zmielilem przedni most, raczej nie z winy opon ( spore luzy + cisnienie u kierowcy) Do takich opon potrzebny jest minimalny lift bo potrafi na wyjebach przytrzec. Taki rozmiar jest moim zdaniem idealny do ferozy z dobrym silnikiem, mocy nie brakuje. Licze sie jednak z tym ze byc moze przez ten rozmiar nastapi szybsze zuzycie jakis podzespolow.
: ndz paź 01, 2006 6:57 pm
autor: Damian
Ja przed liftem w ferce miałem założone MT 235/75R15 i nic nie obcierało. Tylko że samochód miał 55 tys. km przebiegu
U Ciebie może być zawieszenie trochę klapnięte.
Twój kolega niby dobrze gada, ale trochę dramatyzuje. Ja zrobiłem w sumie prawie 100 tys. km ferką, połowę na rzeczonych 29 cali a drugą połowę dystansu na 30x9,5, też MT. I wszystko działało.
No...kiedyś półoś wymieniałem tylko raz

Ale ukręcić można wszystko.
: ndz paź 01, 2006 7:06 pm
autor: Colorado
U mnie pewnie z racji wieku i przebiegu troche bylo klapniete

: ndz paź 01, 2006 8:43 pm
autor: Damian
U Ciebie były klęczki

: ndz paź 01, 2006 8:47 pm
autor: Colorado
U mnie na poczatku byl bulwar-fuulwypas, liftowany w druga strone
