Rocky - luz obrotowy przedniego napedu

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

Awatar użytkownika
barteks
 
 
Posty: 895
Rejestracja: pt gru 17, 2004 2:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Rocky - luz obrotowy przedniego napedu

Post autor: barteks » śr lip 04, 2007 9:31 am

Z powodu remontu wału napędowego głównego tylnego mostu musiałem ostatnio poruszać się z przednim napędem.
Przy tej okazji zauważyłem olbrzymi luz w przekazywaniu napędu od silnika do kół.
Skojarzyłem to z charakterystycznym uderzeniem gdzieś w układzie wał, dyfer, półosie, sprzęgiełka, koła jakie zwykle następuje przy zmianie kierunku napędu przy grzebaniu się w błocie w przód i tył Rockym.
Czyli że było tak od zawsze, ale kiedy jeździ się 4x4 po w miarę normalnych nawierzchniach to jest to mało zauważalne. Natomiast przy pracującym samym przodzie z luźnym tyłem staje się to uciążliwe.

Czy u Was też tak jest?
Czy ktoś z Was to naprawiał?
Skąd pochodzi tak duży luz? (wał, krzyżaki i wieloklin jest na zero=tip top)
:roll:
poległ pod Jesionem: Daihatsu Wildcat F75 2,8TD

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » śr lip 04, 2007 1:40 pm

Tzn chodzi Ci o to że jak masz np. na reduktorze 2H i zapięte sprzęgiełka to jak obracasz wałem to wał się trochę obraca tak ?

W każdym aucie jakie miałem okazje oglądać tak jest.
Luz jakiś musi być. Z czasem jest coraz większy.
Składa się na niego suma różnych rzeczy :)
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
barteks
 
 
Posty: 895
Rejestracja: pt gru 17, 2004 2:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barteks » śr lip 04, 2007 3:00 pm

No niby tak, ale nigdy nie jezdzilem autem, ktore normalnie ma dopinany przod, w konfiguracji naped tylko na przod (bez tylnego walu). Troche mnie to zdziwilo ze luz jest az tak duzy. Jak sie rusza reka to to jest takie sobie o krecenie, a jak napierasz na but w blocku strzelajac ze sprzegla to tam sie robia duze predkosci obrotowe :lol:
poległ pod Jesionem: Daihatsu Wildcat F75 2,8TD

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » śr lip 04, 2007 11:34 pm

zapnij sprzęgiełka i obróć wałem jak jest poniżej 45stopni wyczuwalnego luzu to jest dobrze ,tak ma być
tel660675798

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » czw lip 05, 2007 3:47 am

No widzisz :wink:

Jak profesor habilitowany tak mówi to chyba ma racje nie ??
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » czw lip 05, 2007 6:22 am

:)21
tel660675798

Awatar użytkownika
barteks
 
 
Posty: 895
Rejestracja: pt gru 17, 2004 2:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barteks » czw lip 05, 2007 8:47 am

hmmm, 45 stopni :lol: wchodze w to.

Znaczy sie rocky przednionapędówką nie jest.
poległ pod Jesionem: Daihatsu Wildcat F75 2,8TD

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » czw lip 05, 2007 10:04 pm

to jest tylko poniżej 1/8 obrotu a nasze autka mają ponad 15 lat...
tel660675798

Awatar użytkownika
NORDAM07
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: sob kwie 14, 2007 9:32 pm
Lokalizacja: Rudnik

Post autor: NORDAM07 » pt lip 06, 2007 9:06 am

A na jakich elementach ten luz się powiększa.
LC HJ60

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » pt lip 06, 2007 9:55 am

luz międzyzębny,luz na łożyskach,luz na półosiach i przegóbach i się sumuje to wszystko do kupy
tel660675798

Awatar użytkownika
barteks
 
 
Posty: 895
Rejestracja: pt gru 17, 2004 2:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barteks » pt lip 06, 2007 4:05 pm

Tylko dlaczego, do choolery nie mogę tego zrozumieć, z tyłu prawie w ogóle go nie ma?
poległ pod Jesionem: Daihatsu Wildcat F75 2,8TD

Awatar użytkownika
NORDAM07
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: sob kwie 14, 2007 9:32 pm
Lokalizacja: Rudnik

Post autor: NORDAM07 » pt lip 06, 2007 9:52 pm

Mam podniesiony most i rozpięte drążki kierownicze. Zwrotnica z piastą przy skręcaniu nią w lewo i w prawo gdy zbliżam się do pozycji na wprost sama na nią wskakuje jak gdyby była na sprężynach.
Aby skręcić z pozycji na wprost trzeba przełamać sprężysty opór .
Czy to jest normalne?
Przy prawym kole jest dużo(2x)większy ten opór.
LC HJ60

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » pt lip 06, 2007 10:18 pm

masz lsd?4 satelity zamiast 2,dwa wielokliny(mechanizm różnicowy z półosią) a nie 4 (przegób-półoś-półoś-mechanizm różnicowy)
tel660675798

Awatar użytkownika
barteks
 
 
Posty: 895
Rejestracja: pt gru 17, 2004 2:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barteks » ndz lip 08, 2007 12:14 pm

ok ok :D
poległ pod Jesionem: Daihatsu Wildcat F75 2,8TD

Awatar użytkownika
caterpillar
Posty: 654
Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d

Post autor: caterpillar » pn lip 09, 2007 7:56 pm

W przednich przglubach zewnetrznych zawsze musi byc luz (oczywiscie z czasem sie zwieksza)...
Tak na marginesie to wlasnie te luzy sa najczestrza przyczyna zmielenia przeglubow, ukrecen polosi itp :)21
GG: 1105809

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości