Feroza - wyjący wał !!!!

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

qras
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: śr maja 30, 2007 8:25 pm
Lokalizacja: Lublin

Feroza - wyjący wał !!!!

Post autor: qras » czw lip 05, 2007 9:47 am

Witam wszystki

Mam delikatny problem. Niedawno wymiałem w mojej ferci sprzęgło u jedego mechaniora znajomka iiiiiiiii po wymianie wał napędowy zaczał przenosić dragania ale przy prędkości 70-80 km/h. POjechałem do speców od terenówek i powiedzieli, że wał jest przestawiony o 180stopni. Za to mój mechanior mówi, że to nie prawda i przestawienie nic nie zmieni ale może mi przestawić.
Doradźcie ...kto ma racje????? i co z tym wałem zrobić ????

p.s
przed wymianą sprzęgła nie było takich drgań

Awatar użytkownika
barteks
 
 
Posty: 895
Rejestracja: pt gru 17, 2004 2:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barteks » czw lip 05, 2007 3:26 pm

przestawiony 180 stopni w poziomie czy w pionie?

Znaczy sie tyl do przodu :roll: ??
poległ pod Jesionem: Daihatsu Wildcat F75 2,8TD

piotr_tk
 
 
Posty: 286
Rejestracja: śr paź 11, 2006 8:44 am
Lokalizacja: KIELCE
Kontaktowanie:

Post autor: piotr_tk » czw lip 05, 2007 5:45 pm

może przestawic na mocowaniu na śrubach, może pomoże, ale wg mnie raczej wina tkwi w tym ze wał jest niewyważony.ale nie jestem mechanikiem wiem głowy nie dam. przy przednim wale na pewno nie ma znaczenia jak zakręcisz śruby, zmieniałem kilka razy i żadnej różnicy.
daihatsu feroza 1.6 - BFG 30", żona-pilot, home-made snorkel, łopata, kinetyk, 2 szekle :)

qras
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: śr maja 30, 2007 8:25 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: qras » pt lip 06, 2007 8:16 am

tzn z tego co sugerował mechanior to raczej po ruchu obrotowym o 180st.
A chodzi o wał tylni.

p.s. a taki wał się wyważa?????........sorki ale zupełnie na ty się nie znam
ale jak przed wymianą sprzęgła było spoko to chyba wyważenie jest oki.

qras
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: śr maja 30, 2007 8:25 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: qras » wt lip 10, 2007 9:28 am

Jestem tu nowy i myślałem, że moge liczyc na pomoc, a tu jakos nie bardzo!!!!!
Czy nikt nie jest w stanie odpowiedziec na pytanie...nikt nie miał tego problemu z wałem ??????
Każda sugestia będzie dobra i podpowiedź.
Z góry dzięki

Awatar użytkownika
pbyra
 
 
Posty: 992
Rejestracja: śr sie 16, 2006 5:06 pm
Lokalizacja: Rzeszów, Hermanowa, Ustrzyki Dolne

Post autor: pbyra » wt lip 10, 2007 9:39 am

tak wały pedne wyważa się.....
TO MIEJSCE CZEKA NA TWOJĄ REKLAMĘ

skype: pawelbyra
gg: 4793104

qras
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: śr maja 30, 2007 8:25 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: qras » śr lip 11, 2007 9:28 am

No wielkie dzieki za info ale...
czy wibracje moga być spowodowane również obróceniem wału o 180st. wokół osi????

z góry dziekuje za odpowiedź :)

piotr_tk
 
 
Posty: 286
Rejestracja: śr paź 11, 2006 8:44 am
Lokalizacja: KIELCE
Kontaktowanie:

Post autor: piotr_tk » śr lip 11, 2007 10:38 am

qras pisze:Jestem tu nowy i myślałem, że moge liczyc na pomoc, a tu jakos nie bardzo!!!!!
Czy nikt nie jest w stanie odpowiedziec na pytanie...nikt nie miał tego problemu z wałem ??????
Każda sugestia będzie dobra i podpowiedź.
Z góry dzięki
wiesz, ferozy ogólnie mało sie psują więc nie dziw się że nikt nie miał doświadczenia w tym temacie, też kiedyś pisałem w jakiejś sprwie i nikt nie miał takiego problemu (też za wałem tylko że przednim)
daihatsu feroza 1.6 - BFG 30", żona-pilot, home-made snorkel, łopata, kinetyk, 2 szekle :)

Awatar użytkownika
barteks
 
 
Posty: 895
Rejestracja: pt gru 17, 2004 2:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barteks » pt lip 13, 2007 2:37 pm

Wal obrocony nie ma znaczenia, moze miec znaczenie jedynie przestawienie na wieloklinie, ktory sie specyficznie wypracowuje.
Jesli wyje to raczej lozysko, podpora walu w moscie lub reduktorze.
poległ pod Jesionem: Daihatsu Wildcat F75 2,8TD

qras
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: śr maja 30, 2007 8:25 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: qras » pn lip 16, 2007 8:40 am

tzn to nie jest wycie tylko dziwne wibracje przy predkości 70-80km/h, które przenoszą sie na całą ferke

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » pn lip 16, 2007 10:23 am

Jeżeli wał pracuje naście lat w jednym położeniu wielowypustu to przekręcenie go może powodować wibracje. Zawsze jak ściągasz wał to zaznacz sobie w jakiej pozycji był zamontowany.
Przestawić wał o 180 stopni możesz zrobić bez problemu.
Odkręcasz 4 śruby mocującego do flanszy w moście i wyjmujesz z wielowypustu. Obracasz o 180 stopni i wsuwasz wieloklin.
W japońskich samochodach układ "uszu" dla krzyżaków jest taki że muszą być albo równolegle albo prostopadle.

Jeżeli to nie pomoże to może po prostu krzyżak odmówił posłuszeństwa i trzeba go wymienić ?
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
barteks
 
 
Posty: 895
Rejestracja: pt gru 17, 2004 2:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barteks » pn lip 16, 2007 10:40 am

Ja właśnie wymieniłem wieloklin na nowy, stary dawał juz spory luz zarówno obrotowy jak i na wywarzeniu walu. Został przespawany na nowy z żuka. Taka operacja kończy się wywarzaniem wału. Ale i tak okazało się, że to nie było źródłem dżwięku, którego szukam :wink:
poległ pod Jesionem: Daihatsu Wildcat F75 2,8TD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości