Strona 1 z 1

Ferozina - kilka pytań do znawców tematu ...

: czw lis 15, 2007 10:41 pm
autor: Morrvan
Choc witałem sie już w wątku dla "swieżaków" witam sie jeszcze raz zeby nie zostac zlinczowanym przez uzytkowników forum .Zakładajac post informuje ze uzywałem "szukajki" ale ze wzgledu na mnogośc zapytan a także trywialnośc niektorych nieznalazłem odpowiedzi. Wiec spraw kilka :

1) czy w ferozie El-II rocznik 95/96 jest kontrolka pokazujaca "rezerwe " paliwa - jesli tak to gdzie (poprzedni własciciel zapewniał mnie ze nie ma)

2) Czy w seryjnej ferozie naped jest stały na 4 koła? bo tak wyczytałem ? i czy da sie odłaczyć przedni naped sprzegiełkami ( z tego co widziałem nie u mnie tego przełacznika "lock" i "free" tylko takie jednolite "grzybki " na piastach z przodu przykrecane na 5 imbusowych śrub? wiec ..?

3) Jak seryjna feroza daje sobie rade w terenie ?chodzi mi o moc,zwrotność itp .Zakładajac ze jako opony ma M/T-ki 80% teren ...

4) apropo opon - czy ktoś jeździ na Insa Sahara turbo o szerokości 205 badz Persihni (czy coś takiego ) w rozmiarze 225.Ktore lepsze bo cena w miare podobna.I czy jeżdzac nimi po asfalcie "zgubie " 2 mm bieznika na każde 100 km ? Bo spraw wyglada tak ze głównie jeżdze po krakowie a raz na czas np w bieszczady;I czy musze jechać na innych kołach i tam dopiero zakładać czy spokojnie mozna jeżdzić po "czarnym" bez wielkich strat w bieżniku ....

5) Czy w ferozach z elektrycznymi szybami sa jakieś dodatkowe bezpieczniki oprocz tych pod kolumna kierownicy po lewej stronie ?

6) I taka czysta teoria - czy ktoś jedził seryjna feroza na MT-kach 80% teren w kopnym sniegu , o wysokości ok 70 cm ? Nurtuje mnie to pytanie bo mam dom w bieszczadach i tam zawsze w zimie to tylko rakiety śnieżne i zasuwanie na nogach . I teraz nie wiem czy kupowac łańcuchy czy taka opona da rade przy nieodśnieżonej drodze i takiej ilości sniegu ...


z góry dziekuje fachurom :D - mam nadzieje ze bede miał sie okazje odwdzieczyć !

: pt lis 16, 2007 2:01 pm
autor: pibis
W mojej 93 nie ma. Jak strzałka dochodzi do zera, to jest jeszcze z 15 litrów.

NIe ma stałego. Jest dołączany, na 50:50. Odłączasz przedni napęd dźwignią w kabinie, masz sprzęgiełka automaty.

Ja mam BFG-AT 135/75/15.

Bezpieczniki są pod kierownicą w dwóch pudełkach, o ile pamiętam, a po drugie pod maską po prawej przy aku. Ale to możesz znaleźć w manualu a manual opcją SZUKAJ.

: pt lis 16, 2007 2:08 pm
autor: Misiek Cypr
Dokad jezdzisz na w miare seryjnym rozmiarze opon to i moc i zwrotnosc bez zarzutu.

Na MT w sniegu mozna pomykac, ale 70cm to troche duzo, a jak sie zakopiesz to dach bedziesz musial sciagac zeby wysiasc.

Pibis, co ty na kolach od malucha pomykasz, czy od 2CV bo na 15 :wink:

: pt lis 16, 2007 2:17 pm
autor: s3R
pibis pisze: Ja mam BFG-AT 135/75/15.
hmm... ar ju siór ??

: pt lis 16, 2007 7:33 pm
autor: Morrvan
W mojej 93 nie ma. Jak strzałka dochodzi do zera, to jest jeszcze z 15 litrów.

ok .dzieki za info

NIe ma stałego. Jest dołączany, na 50:50. Odłączasz przedni napęd dźwignią w kabinie, masz sprzęgiełka automaty.


hmm.dziwne.Bo z tego co przeczytałem w instrukcji to mam naped 4x4 cały czas,a dzwignia w kabinie na ktorej jest napisane (DIff LOCK / full time ) blokuje dyferencjały czyli tak jakby "ciągnie " z jednakową siła każde koło.Czyli jak bede wisiał na 3 to to 1 mnie wyciagnie.. . tak to rozumiem .czy jest inaczej?

Ja mam BFG-AT 135/75/15.

135 ? heh.no to rzeczywicie cieniutka ta opona

Bezpieczniki są pod kierownicą w dwóch pudełkach, o ile pamiętam, a po drugie pod maską po prawej przy aku. Ale to możesz znaleźć w manualu a manual opcją SZUKAJ.


ok.bede szukał dzieki!

: sob lis 17, 2007 12:07 am
autor: pibis
Dobra, nie komentuję. Podejrzewam, że 135/75/15 to BFG nawet nie robi, chyba, że do takich zdalnie sterowanych zabawek... :/

:zawstydzony: oczywiście chodziło o 235 :D
Bo z tego co przeczytałem w instrukcji to mam naped 4x4 cały czas,a dzwignia w kabinie na ktorej jest napisane (DIff LOCK / full time ) blokuje dyferencjały czyli tak jakby "ciągnie " z jednakową siła każde koło.
Masz dźwignię diff-lock/full time????!!!! To masz jakiś full wypas! Normalnie w Ferozach jest 3-pozycyjna 2H-4H-4L...

Ale już nie wierzę, że masz pełne blokady mostów. Diff-lock oznacza pewnie blokadę centralnego mechanizmu, czyli przejście na rozkład 50:50. Czyli jak tylne dwa wiszą, to się na przednich podciągniesz, ale jak wiszą dwa lewe, to se pomachasz :D

No chyba, że masz blokady centralnego dyfra ORAZ mostów i wtedy jadę Cię zabić i zabrać Twój samochód.

: sob lis 17, 2007 12:50 pm
autor: Morrvan
pibis pisze:Dobra, nie komentuję. Podejrzewam, że 135/75/15 to BFG nawet nie robi, chyba, że do takich zdalnie sterowanych zabawek... :/

:zawstydzony: oczywiście chodziło o 235 :D
Bo z tego co przeczytałem w instrukcji to mam naped 4x4 cały czas,a dzwignia w kabinie na ktorej jest napisane (DIff LOCK / full time ) blokuje dyferencjały czyli tak jakby "ciągnie " z jednakową siła każde koło.
Masz dźwignię diff-lock/full time????!!!! To masz jakiś full wypas! Normalnie w Ferozach jest 3-pozycyjna 2H-4H-4L...

Ale już nie wierzę, że masz pełne blokady mostów. Diff-lock oznacza pewnie blokadę centralnego mechanizmu, czyli przejście na rozkład 50:50. Czyli jak tylne dwa wiszą, to się na przednich podciągniesz, ale jak wiszą dwa lewe, to se pomachasz :D

No chyba, że masz blokady centralnego dyfra ORAZ mostów i wtedy jadę Cię zabić i zabrać Twój samochód.

no tak jest na dźwigni napisane i rzeczywiście przełozenia ma tylko 2 ... a jak sprawdzić czy blokuje wszystkie koła czy tylko most (przedni lub tylni ) .Lewa strona auta na lód , prawa na asfalt i ogień ? jak wyjade bez problemu to znaczy ze blokuje wszystkie koła tak? No i jezeli mam taka magiczna wajche w aucie to mam stały naped na 4 koła. A jesli załoze sprzegiełka manualne i je "rozepne " to co wtedy ? da sie wogole to zrobić ? czy nie ?I czy moze sie coś zjeb%ć ?

: sob lis 17, 2007 1:03 pm
autor: Davido
@Morrvan najpierw zgłębij ten temat: http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=12439 i dopiero później pytaj. Nie wiem czemu uczepiłeś się myśli, że masz stały napęd na 4 koła i jakieś tam blokady. Pojedź w teren, a się przekonasz, że jesteś w błędzie i jedno koło łapiące przyczepność cię nie wyciągnie.

P.S. Forumowa zasada: najpierw szukasz, później czytasz, a na końcu dopiero pytasz.

: sob lis 17, 2007 2:07 pm
autor: olderene
Witaj. Jak mialem takie pytania to postawiłem auto na koziolki, wszystkie koła w gorze....wtedy dostaniesz odpowiedz na wiele pytan dotyczacych napedów....w mojej ferozie byla 3- pozycyjna dzwignia od reduktora i sprzegielaka manualne, ale moze tez byly froty wypasione :D
pozdro:)

: sob lis 17, 2007 8:36 pm
autor: Morrvan
Davido pisze:@Morrvan najpierw zgłębij ten temat: http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=12439 i dopiero później pytaj. Nie wiem czemu uczepiłeś się myśli, że masz stały napęd na 4 koła i jakieś tam blokady. Pojedź w teren, a się przekonasz, że jesteś w błędzie i jedno koło łapiące przyczepność cię nie wyciągnie.

P.S. Forumowa zasada: najpierw szukasz, później czytasz, a na końcu dopiero pytasz.
Kilka rzeczy
1) temat ktory podałeś czytałem - i w żadnym stopniu nie rozwiał moich wątpliwości

2) uczepiłem sie mysli ze mam stały 4x4 bo na informacji na drzwiach istnieje informacja

DIFFERENTIAL LOCK - four wheels in lost traction conditions
FULL TIME - four wheels in normal driving conditions

Z tego co znam angielski to four wheels znaczy cztery koła . A ze widnieje on w obu przypadkach ... no coż ... jakieś inne sugestie?

3) Uczepiłem sie mysli ze mam "jakieś tam blokady" bo taka wajche własnie mam w aucie "difflock/ full time" i zadnych innych 2h czy 4h nie posiadam .No chyba ze coś mi wzrok szwankuje ...

: sob lis 17, 2007 10:24 pm
autor: N2O
:o ciekawe, feroza ze stałym napędem ? , a reduktor masz ?

: sob lis 17, 2007 11:40 pm
autor: Davido
@Morrvan, a jakie masz w ogóle oznaczenia przy tej małej wajsze? Jeśli tylko takie jak piszesz to wynikało by, jak zauważył @N2O, że może masz jakąś wersję bez reduktora. Z tego co piszesz wynikałoby, że masz automatyczne sprzęgiełka z przodu.

: ndz lis 18, 2007 12:44 pm
autor: Morrvan
Davido pisze:@Morrvan, a jakie masz w ogóle oznaczenia przy tej małej wajsze? Jeśli tylko takie jak piszesz to wynikało by, jak zauważył @N2O, że może masz jakąś wersję bez reduktora. Z tego co piszesz wynikałoby, że masz automatyczne sprzęgiełka z przodu.
Mam tylko dwie wajchy - główna do biegów i ta dwu pozycyjna z oznaczeniem (diff lock / full time) .Jak wrzuce diff lock to kontrolka mi sie zapala na zegarach "diff lock" .Tak samo mam napisane na drzwiach od wewnatrz (instrukcje uzytkowania tej "blokady" ) no i tak samo mam duże naklejki na wewnatrz na obydwi drzwiach z jakaś tam grafika i napisem "4WD Diff Lock".No a co do tych sprzegiełek to nie ma żadnych przełaczników tylko takie jakies kołpaki jakby przykrecane na 5 imbusów.


Ktoś radził zeby wrzucić auto na koziołki i zobaczyć co bedzie sie działo.Ale wtedy zobacze tylko czy jest 4x4 czy 2x4 .A czy jest blokada dyferencjałow to już cieżko chyba zobaczyć czy sie myle? a jesli tak to jak sprawdzić czy tylko blokuje przednia i tylnia oś czy moze każde koło z osobna ?

: ndz lis 18, 2007 1:35 pm
autor: Davido
Dziwna sprawa z tą twoją ferozą. Przypuszczam, że nie tylko ja, ale i reszta użytkowników feroz na tym forum nie słyszała o ferozach z mechaniczną blokadą. Manual wskazuje tylko na ferozy z blokadą LSD. Ja widzę to tak:
- normalnie jeździsz na samym tyle
- wajcha w pozycji "full time" dopinasz napęd na przód
- wajcha w pozycji "diff lock" zapinasz blokadę, przypuszczalnie tylko tylnego mostu

: ndz lis 18, 2007 2:28 pm
autor: kropek
Witam!

Spec ze mnie żaden więc nic od siebie nie dam tylko cudzym się posłużę ;-). W podręczniku do F300 jaki mam w PDF jest w sekcji General Information, na stronie GI-35 opis procedury awaryjnego wyłączania STAŁEGO napędu na 4 koła (odłączenia napędu ma przednie). Pouczono, że odłączanie takie może być dokonywane tylko w wyjątkowych wypadkach i należy unikać jazdy bez napędu (tyczy się tej wersji) 4x4.

Jest tam taki obrazek:

Obrazek

oraz to:

Obrazek

gdzie napisane, że blokada centralnego mech. różnicowego jest [w tej wersji specjalnego wyposażenia] do użycia na wypadek wyższej konieczności.

Zamieszczam to bo może się komuś szukającemu przyda. Może i mi gdy wreszcie zdecyduję się i kupię jaką ferozkę :-D.

: ndz lis 18, 2007 2:54 pm
autor: s3R
A czasem ta feroza nie ma stałego 4x4 i blokady centralnego jak w LR ??

: ndz lis 18, 2007 3:11 pm
autor: Davido
Na to wygląda. Z tą różnicą że LR ma jeszcze reduktor, a tu wygląda na to że brak.

P.S. @kropek, dobra robota!

: ndz lis 18, 2007 3:35 pm
autor: Morrvan
Davido pisze:Dziwna sprawa z tą twoją ferozą. Przypuszczam, że nie tylko ja, ale i reszta użytkowników feroz na tym forum nie słyszała o ferozach z mechaniczną blokadą. Manual wskazuje tylko na ferozy z blokadą LSD. Ja widzę to tak:
- normalnie jeździsz na samym tyle
- wajcha w pozycji "full time" dopinasz napęd na przód
- wajcha w pozycji "diff lock" zapinasz blokadę, przypuszczalnie tylko tylnego mostu
no moze i tak tyle tylko ze ta moja wajcha ma tylko 2 przełozenia.Wiec albo jest full time albo diff lock.Wiec nie sadze zeby była inna pozycja...

: ndz lis 18, 2007 3:37 pm
autor: Morrvan
s3R pisze:A czasem ta feroza nie ma stałego 4x4 i blokady centralnego jak w LR ??
no własnie z tego co mysle to ma stały 4x4 i blokade mechanizmu róznicowego >tyle tylko ze nie wiem czy dla każdego koła osobna czy tylko dla obu osi . A da sie to jakoś sprawdzić wogole?

: ndz lis 18, 2007 4:21 pm
autor: N2O
prawdopodobnie masz stały napęd 4x4 podobny do tego z LR, sprzęgiełek pewnie nie masz wcale bo niby po co ?

: ndz lis 18, 2007 7:56 pm
autor: Morrvan
N2O pisze:prawdopodobnie masz stały napęd 4x4 podobny do tego z LR, sprzęgiełek pewnie nie masz wcale bo niby po co ?
z LR ? czyli ? No a spregiełka po to np zeby odpiać przód ... choć musze stestowac to "awaryjne" odłaczenie przodu ktorego jakoś nie zaznaczyli na dzwigni a podobno wystepuje ... :)9