Alternator

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

Khadd
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 11:38 am
Lokalizacja: wlkp.

Alternator

Post autor: Khadd » wt lut 05, 2008 12:44 pm

Szukałem ale nie znalazłem :(
Ilu amperowy jest alternetor w rakiecie - silnik DL51

Awatar użytkownika
Tomstar
 
 
Posty: 129
Rejestracja: sob mar 03, 2007 11:12 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Tomstar » wt lut 05, 2008 10:36 pm

Zgodnie z manualem to max 45A. A tak wogóle to nie wiem czy alternatory były różne w różnych silnikach.
Ja mam problem z ładowaniem. Powoli ubywa mu prądu i co jakiś czas mnie zaskakuje jak pod lidlem nie chce zagadać :oops:
Regulator kupiłem drugi od handlarza złodzie.. i niestety bez zmian.
No moze troche dluzej wytrzymal

Awatar użytkownika
romankr
 
 
Posty: 140
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 6:06 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: romankr » śr lut 06, 2008 10:23 am

a ja mam dwa, i polecam to rozwiązanie bo prądu pod dostatkiem. Jak chcesz wymienić to pasuje od toyoty camry jakiegoś diesla ale jaki to model i jaki amper ??
Daihatsu Rocky 2,8 td 87r dawca
Daihatsu Rocky 2,8 td 86r gotowy

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » śr lut 06, 2008 10:40 am

Zrób jakieś foto jak masz to podłączone. Ten drugi z czego masz ?
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
daniel sto
 
 
Posty: 1044
Rejestracja: czw mar 02, 2006 11:33 pm
Lokalizacja: KOŚCIERZYNA miasto z którego pochodził J-23

Post autor: daniel sto » śr lut 06, 2008 11:28 am

s3R pisze:Zrób jakieś foto jak masz to podłączone. Ten drugi z czego masz ?
Mnie to także interesuje :)2
4x4 FULL-GAZ KASZUBY
DAIHATSU ROCKY na mostach PATROLA
"DANIELO"

Awatar użytkownika
pibis
 
 
Posty: 231
Rejestracja: czw lip 20, 2006 6:14 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: pibis » śr lut 06, 2008 12:49 pm

To ja tak w temacie - ostatnio zdarza się, że nie chce mi zakręcić, jak cokolwiek jest w aucie włączone. Np. jak mam wciśnięty hamulec, albo jak nawiew jest włączony. Nie za każdym razem i raczej wtedy kiedy jest zimno.

Na mierniku w kabinie napięcie akumulatora pokazuje przed zapaleniem na samym początku białego pola, po uruchomieniu silnika strzałka idzie sobie spokojnie na środek pola.

Jak myślicie to wina umierającego aku, czy alternatora?

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » śr lut 06, 2008 12:55 pm

Aku.
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
pibis
 
 
Posty: 231
Rejestracja: czw lip 20, 2006 6:14 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: pibis » śr lut 06, 2008 2:29 pm

Good. Tak też myślałem. Dzięki!

Awatar użytkownika
Tomstar
 
 
Posty: 129
Rejestracja: sob mar 03, 2007 11:12 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Tomstar » śr lut 06, 2008 2:38 pm

To może u mnie też przez aku, bo rewelacja to już pewnie nie jest. Na wskaźniku ciężko ocenić bo trochę skacze: tak do 3/4 a nawet więcej.
Problem w tym że miernik pokazuje trochę mało między 12,4 a 13,5.
Według manuala powinno być od 13,8 do 14,8.
A fotki z podwójnym altkiem też chętnie zobaczę. Można by więcej lampek dorzucić bo jazda na czuja trochę męcząca :roll: :roll:

Khadd
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 11:38 am
Lokalizacja: wlkp.

Post autor: Khadd » śr lut 06, 2008 5:00 pm

@romankr jakieś zdjęcie proszę :lol:
myślę o wyciągarce do rakiety a mam obawy, że oryginalny alternator jesli ma 45A nie da tyle prądu żeby obsłużyć aku, wyciagarke i parę innych "drobiazgów"

Awatar użytkownika
Koni
Posty: 656
Rejestracja: sob paź 15, 2005 8:08 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Koni » śr lut 06, 2008 10:49 pm

Ja mam takie rozwiązanie : jeden alternator ale zmodyfikowany przez elektryka, aku 120ah. Wyciągarka jest, trochę dodatkowych światełek również. Prądu mam pod dostatkiem :wink: Była opcja dołożenia drugiego gdyby ten wzmocniony nie dawał rady ale okazało się że jest OK.

Przy fabrycznym alternatorze i aku, po założeniu wyciągarki, prądu brakło podczas pierwszego jej użycia.
gg 3041301

Awatar użytkownika
romankr
 
 
Posty: 140
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 6:06 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: romankr » czw lut 07, 2008 3:41 pm

s3R pisze:Zrób jakieś foto jak masz to podłączone. Ten drugi z czego masz ?
bosch jakaś zmota, zdięcie ciężko zrobić interkuler obudowa filtra i alternator zasłaniają , jest podłączony pod orginalnym i jakaś kontrolka ładowania w kabinie
Daihatsu Rocky 2,8 td 87r dawca
Daihatsu Rocky 2,8 td 86r gotowy

Awatar użytkownika
daihatsu_rocky_evo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 80
Rejestracja: pn lut 12, 2007 8:34 pm
Lokalizacja: SUCHA BESKIDZKA

Post autor: daihatsu_rocky_evo » pt lut 15, 2008 7:29 pm

Z tym ładowaniem na poziomie 13V to może być zimny lut na mostku między diodami i wtedy taki są objawy. Miałem tak ostatnio w seju. Zrobiłem rozrusznik wymieniłem szczotki i regulator w alternatorze (na maszynie sprawdzany dawał 50A) nastepnie akumulator i po 4 dniach nie palił. Okazało się że owszem dawał 50A ale tylko 13.5V a po włączeniu świateł spadło do 13V. Po przelutowaniu wszystkich połączeń pali na dotyk nawet na starym akumulatorze. To może być to.
...najważniejsze żeby obrotomierz był na czerwonym...
Rocky2.8TD,Niva(?),ExplorerII4.0

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: Gierek » pt lut 15, 2008 8:48 pm

Koni pisze:Ja mam takie rozwiązanie : jeden alternator ale zmodyfikowany przez elektryka, aku 120ah. Wyciągarka jest, trochę dodatkowych światełek również. Prądu mam pod dostatkiem :wink: Była opcja dołożenia drugiego gdyby ten wzmocniony nie dawał rady ale okazało się że jest OK.

Przy fabrycznym alternatorze i aku, po założeniu wyciągarki, prądu brakło podczas pierwszego jej użycia.
Możesz przybliżyć tą zmiane w alternatorze?? Mam 2 windy po 12000LBS i muszę prądu dorobić :)
Jestem na odwyku!

Awatar użytkownika
Koni
Posty: 656
Rejestracja: sob paź 15, 2005 8:08 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Koni » pt lut 15, 2008 10:49 pm

Gierek pisze:
Koni pisze:Ja mam takie rozwiązanie : jeden alternator ale zmodyfikowany przez elektryka, aku 120ah. Wyciągarka jest, trochę dodatkowych światełek również. Prądu mam pod dostatkiem :wink: Była opcja dołożenia drugiego gdyby ten wzmocniony nie dawał rady ale okazało się że jest OK.

Przy fabrycznym alternatorze i aku, po założeniu wyciągarki, prądu brakło podczas pierwszego jej użycia.
Możesz przybliżyć tą zmiane w alternatorze?? Mam 2 windy po 12000LBS i muszę prądu dorobić :)
Diody są wsadzone mocniejsze i inny regulator napięcia.
gg 3041301

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: Gierek » pt lut 15, 2008 11:37 pm

Koni pisze:
Gierek pisze:
Koni pisze:Ja mam takie rozwiązanie : jeden alternator ale zmodyfikowany przez elektryka, aku 120ah. Wyciągarka jest, trochę dodatkowych światełek również. Prądu mam pod dostatkiem :wink: Była opcja dołożenia drugiego gdyby ten wzmocniony nie dawał rady ale okazało się że jest OK.

Przy fabrycznym alternatorze i aku, po założeniu wyciągarki, prądu brakło podczas pierwszego jej użycia.
Możesz przybliżyć tą zmiane w alternatorze?? Mam 2 windy po 12000LBS i muszę prądu dorobić :)
Diody są wsadzone mocniejsze i inny regulator napięcia.
A mierzył elektryk jaki prąd daje??
Jestem na odwyku!

Awatar użytkownika
Koni
Posty: 656
Rejestracja: sob paź 15, 2005 8:08 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Koni » sob lut 16, 2008 12:03 am

Pewnie tak ale ja już nie pamiętam. Wskaźnik fabryczny zamyka :lol:
gg 3041301

Awatar użytkownika
Tomstar
 
 
Posty: 129
Rejestracja: sob mar 03, 2007 11:12 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Tomstar » sob lut 16, 2008 11:47 pm

Fabrycznie to Rocky ma chyba voltomierz i nie wiem czy to tak dobrze jak go zamyka. Wtedy ładowanie jest w okolicach 18V.

Khadd
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 11:38 am
Lokalizacja: wlkp.

Post autor: Khadd » ndz lut 17, 2008 1:41 pm

jeśli jest ponad 14,4V to coś nie tak z regulatorem no chyba że kolega ma przerobioną instalację na 24V a to już wtedy inna para kaloszy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości