Strona 1 z 1
Alternator
: wt lut 05, 2008 12:44 pm
autor: Khadd
Szukałem ale nie znalazłem
Ilu amperowy jest alternetor w rakiecie - silnik DL51
: wt lut 05, 2008 10:36 pm
autor: Tomstar
Zgodnie z manualem to max 45A. A tak wogóle to nie wiem czy alternatory były różne w różnych silnikach.
Ja mam problem z ładowaniem. Powoli ubywa mu prądu i co jakiś czas mnie zaskakuje jak pod lidlem nie chce zagadać
Regulator kupiłem drugi od handlarza złodzie.. i niestety bez zmian.
No moze troche dluzej wytrzymal
: śr lut 06, 2008 10:23 am
autor: romankr
a ja mam dwa, i polecam to rozwiązanie bo prądu pod dostatkiem. Jak chcesz wymienić to pasuje od toyoty camry jakiegoś diesla ale jaki to model i jaki amper

: śr lut 06, 2008 10:40 am
autor: s3R
Zrób jakieś foto jak masz to podłączone. Ten drugi z czego masz ?
: śr lut 06, 2008 11:28 am
autor: daniel sto
s3R pisze:Zrób jakieś foto jak masz to podłączone. Ten drugi z czego masz ?
Mnie to także interesuje

: śr lut 06, 2008 12:49 pm
autor: pibis
To ja tak w temacie - ostatnio zdarza się, że nie chce mi zakręcić, jak cokolwiek jest w aucie włączone. Np. jak mam wciśnięty hamulec, albo jak nawiew jest włączony. Nie za każdym razem i raczej wtedy kiedy jest zimno.
Na mierniku w kabinie napięcie akumulatora pokazuje przed zapaleniem na samym początku białego pola, po uruchomieniu silnika strzałka idzie sobie spokojnie na środek pola.
Jak myślicie to wina umierającego aku, czy alternatora?
: śr lut 06, 2008 12:55 pm
autor: s3R
Aku.
: śr lut 06, 2008 2:29 pm
autor: pibis
Good. Tak też myślałem. Dzięki!
: śr lut 06, 2008 2:38 pm
autor: Tomstar
To może u mnie też przez aku, bo rewelacja to już pewnie nie jest. Na wskaźniku ciężko ocenić bo trochę skacze: tak do 3/4 a nawet więcej.
Problem w tym że miernik pokazuje trochę mało między 12,4 a 13,5.
Według manuala powinno być od 13,8 do 14,8.
A fotki z podwójnym altkiem też chętnie zobaczę. Można by więcej lampek dorzucić bo jazda na czuja trochę męcząca

: śr lut 06, 2008 5:00 pm
autor: Khadd
@romankr jakieś zdjęcie proszę
myślę o wyciągarce do rakiety a mam obawy, że oryginalny alternator jesli ma 45A nie da tyle prądu żeby obsłużyć aku, wyciagarke i parę innych "drobiazgów"
: śr lut 06, 2008 10:49 pm
autor: Koni
Ja mam takie rozwiązanie : jeden alternator ale zmodyfikowany przez elektryka, aku 120ah. Wyciągarka jest, trochę dodatkowych światełek również. Prądu mam pod dostatkiem

Była opcja dołożenia drugiego gdyby ten wzmocniony nie dawał rady ale okazało się że jest OK.
Przy fabrycznym alternatorze i aku, po założeniu wyciągarki, prądu brakło podczas pierwszego jej użycia.
: czw lut 07, 2008 3:41 pm
autor: romankr
s3R pisze:Zrób jakieś foto jak masz to podłączone. Ten drugi z czego masz ?
bosch jakaś zmota, zdięcie ciężko zrobić interkuler obudowa filtra i alternator zasłaniają , jest podłączony pod orginalnym i jakaś kontrolka ładowania w kabinie
: pt lut 15, 2008 7:29 pm
autor: daihatsu_rocky_evo
Z tym ładowaniem na poziomie 13V to może być zimny lut na mostku między diodami i wtedy taki są objawy. Miałem tak ostatnio w seju. Zrobiłem rozrusznik wymieniłem szczotki i regulator w alternatorze (na maszynie sprawdzany dawał 50A) nastepnie akumulator i po 4 dniach nie palił. Okazało się że owszem dawał 50A ale tylko 13.5V a po włączeniu świateł spadło do 13V. Po przelutowaniu wszystkich połączeń pali na dotyk nawet na starym akumulatorze. To może być to.
: pt lut 15, 2008 8:48 pm
autor: Gierek
Koni pisze:Ja mam takie rozwiązanie : jeden alternator ale zmodyfikowany przez elektryka, aku 120ah. Wyciągarka jest, trochę dodatkowych światełek również. Prądu mam pod dostatkiem

Była opcja dołożenia drugiego gdyby ten wzmocniony nie dawał rady ale okazało się że jest OK.
Przy fabrycznym alternatorze i aku, po założeniu wyciągarki, prądu brakło podczas pierwszego jej użycia.
Możesz przybliżyć tą zmiane w alternatorze?? Mam 2 windy po 12000LBS i muszę prądu dorobić

: pt lut 15, 2008 10:49 pm
autor: Koni
Gierek pisze:Koni pisze:Ja mam takie rozwiązanie : jeden alternator ale zmodyfikowany przez elektryka, aku 120ah. Wyciągarka jest, trochę dodatkowych światełek również. Prądu mam pod dostatkiem

Była opcja dołożenia drugiego gdyby ten wzmocniony nie dawał rady ale okazało się że jest OK.
Przy fabrycznym alternatorze i aku, po założeniu wyciągarki, prądu brakło podczas pierwszego jej użycia.
Możesz przybliżyć tą zmiane w alternatorze?? Mam 2 windy po 12000LBS i muszę prądu dorobić

Diody są wsadzone mocniejsze i inny regulator napięcia.
: pt lut 15, 2008 11:37 pm
autor: Gierek
Koni pisze:Gierek pisze:Koni pisze:Ja mam takie rozwiązanie : jeden alternator ale zmodyfikowany przez elektryka, aku 120ah. Wyciągarka jest, trochę dodatkowych światełek również. Prądu mam pod dostatkiem

Była opcja dołożenia drugiego gdyby ten wzmocniony nie dawał rady ale okazało się że jest OK.
Przy fabrycznym alternatorze i aku, po założeniu wyciągarki, prądu brakło podczas pierwszego jej użycia.
Możesz przybliżyć tą zmiane w alternatorze?? Mam 2 windy po 12000LBS i muszę prądu dorobić

Diody są wsadzone mocniejsze i inny regulator napięcia.
A mierzył elektryk jaki prąd daje??
: sob lut 16, 2008 12:03 am
autor: Koni
Pewnie tak ale ja już nie pamiętam. Wskaźnik fabryczny zamyka

: sob lut 16, 2008 11:47 pm
autor: Tomstar
Fabrycznie to Rocky ma chyba voltomierz i nie wiem czy to tak dobrze jak go zamyka. Wtedy ładowanie jest w okolicach 18V.
: ndz lut 17, 2008 1:41 pm
autor: Khadd
jeśli jest ponad 14,4V to coś nie tak z regulatorem no chyba że kolega ma przerobioną instalację na 24V a to już wtedy inna para kaloszy.