Strona 1 z 1

Alternator

: wt lut 05, 2008 12:44 pm
autor: Khadd
Szukałem ale nie znalazłem :(
Ilu amperowy jest alternetor w rakiecie - silnik DL51

: wt lut 05, 2008 10:36 pm
autor: Tomstar
Zgodnie z manualem to max 45A. A tak wogóle to nie wiem czy alternatory były różne w różnych silnikach.
Ja mam problem z ładowaniem. Powoli ubywa mu prądu i co jakiś czas mnie zaskakuje jak pod lidlem nie chce zagadać :oops:
Regulator kupiłem drugi od handlarza złodzie.. i niestety bez zmian.
No moze troche dluzej wytrzymal

: śr lut 06, 2008 10:23 am
autor: romankr
a ja mam dwa, i polecam to rozwiązanie bo prądu pod dostatkiem. Jak chcesz wymienić to pasuje od toyoty camry jakiegoś diesla ale jaki to model i jaki amper ??

: śr lut 06, 2008 10:40 am
autor: s3R
Zrób jakieś foto jak masz to podłączone. Ten drugi z czego masz ?

: śr lut 06, 2008 11:28 am
autor: daniel sto
s3R pisze:Zrób jakieś foto jak masz to podłączone. Ten drugi z czego masz ?
Mnie to także interesuje :)2

: śr lut 06, 2008 12:49 pm
autor: pibis
To ja tak w temacie - ostatnio zdarza się, że nie chce mi zakręcić, jak cokolwiek jest w aucie włączone. Np. jak mam wciśnięty hamulec, albo jak nawiew jest włączony. Nie za każdym razem i raczej wtedy kiedy jest zimno.

Na mierniku w kabinie napięcie akumulatora pokazuje przed zapaleniem na samym początku białego pola, po uruchomieniu silnika strzałka idzie sobie spokojnie na środek pola.

Jak myślicie to wina umierającego aku, czy alternatora?

: śr lut 06, 2008 12:55 pm
autor: s3R
Aku.

: śr lut 06, 2008 2:29 pm
autor: pibis
Good. Tak też myślałem. Dzięki!

: śr lut 06, 2008 2:38 pm
autor: Tomstar
To może u mnie też przez aku, bo rewelacja to już pewnie nie jest. Na wskaźniku ciężko ocenić bo trochę skacze: tak do 3/4 a nawet więcej.
Problem w tym że miernik pokazuje trochę mało między 12,4 a 13,5.
Według manuala powinno być od 13,8 do 14,8.
A fotki z podwójnym altkiem też chętnie zobaczę. Można by więcej lampek dorzucić bo jazda na czuja trochę męcząca :roll: :roll:

: śr lut 06, 2008 5:00 pm
autor: Khadd
@romankr jakieś zdjęcie proszę :lol:
myślę o wyciągarce do rakiety a mam obawy, że oryginalny alternator jesli ma 45A nie da tyle prądu żeby obsłużyć aku, wyciagarke i parę innych "drobiazgów"

: śr lut 06, 2008 10:49 pm
autor: Koni
Ja mam takie rozwiązanie : jeden alternator ale zmodyfikowany przez elektryka, aku 120ah. Wyciągarka jest, trochę dodatkowych światełek również. Prądu mam pod dostatkiem :wink: Była opcja dołożenia drugiego gdyby ten wzmocniony nie dawał rady ale okazało się że jest OK.

Przy fabrycznym alternatorze i aku, po założeniu wyciągarki, prądu brakło podczas pierwszego jej użycia.

: czw lut 07, 2008 3:41 pm
autor: romankr
s3R pisze:Zrób jakieś foto jak masz to podłączone. Ten drugi z czego masz ?
bosch jakaś zmota, zdięcie ciężko zrobić interkuler obudowa filtra i alternator zasłaniają , jest podłączony pod orginalnym i jakaś kontrolka ładowania w kabinie

: pt lut 15, 2008 7:29 pm
autor: daihatsu_rocky_evo
Z tym ładowaniem na poziomie 13V to może być zimny lut na mostku między diodami i wtedy taki są objawy. Miałem tak ostatnio w seju. Zrobiłem rozrusznik wymieniłem szczotki i regulator w alternatorze (na maszynie sprawdzany dawał 50A) nastepnie akumulator i po 4 dniach nie palił. Okazało się że owszem dawał 50A ale tylko 13.5V a po włączeniu świateł spadło do 13V. Po przelutowaniu wszystkich połączeń pali na dotyk nawet na starym akumulatorze. To może być to.

: pt lut 15, 2008 8:48 pm
autor: Gierek
Koni pisze:Ja mam takie rozwiązanie : jeden alternator ale zmodyfikowany przez elektryka, aku 120ah. Wyciągarka jest, trochę dodatkowych światełek również. Prądu mam pod dostatkiem :wink: Była opcja dołożenia drugiego gdyby ten wzmocniony nie dawał rady ale okazało się że jest OK.

Przy fabrycznym alternatorze i aku, po założeniu wyciągarki, prądu brakło podczas pierwszego jej użycia.
Możesz przybliżyć tą zmiane w alternatorze?? Mam 2 windy po 12000LBS i muszę prądu dorobić :)

: pt lut 15, 2008 10:49 pm
autor: Koni
Gierek pisze:
Koni pisze:Ja mam takie rozwiązanie : jeden alternator ale zmodyfikowany przez elektryka, aku 120ah. Wyciągarka jest, trochę dodatkowych światełek również. Prądu mam pod dostatkiem :wink: Była opcja dołożenia drugiego gdyby ten wzmocniony nie dawał rady ale okazało się że jest OK.

Przy fabrycznym alternatorze i aku, po założeniu wyciągarki, prądu brakło podczas pierwszego jej użycia.
Możesz przybliżyć tą zmiane w alternatorze?? Mam 2 windy po 12000LBS i muszę prądu dorobić :)
Diody są wsadzone mocniejsze i inny regulator napięcia.

: pt lut 15, 2008 11:37 pm
autor: Gierek
Koni pisze:
Gierek pisze:
Koni pisze:Ja mam takie rozwiązanie : jeden alternator ale zmodyfikowany przez elektryka, aku 120ah. Wyciągarka jest, trochę dodatkowych światełek również. Prądu mam pod dostatkiem :wink: Była opcja dołożenia drugiego gdyby ten wzmocniony nie dawał rady ale okazało się że jest OK.

Przy fabrycznym alternatorze i aku, po założeniu wyciągarki, prądu brakło podczas pierwszego jej użycia.
Możesz przybliżyć tą zmiane w alternatorze?? Mam 2 windy po 12000LBS i muszę prądu dorobić :)
Diody są wsadzone mocniejsze i inny regulator napięcia.
A mierzył elektryk jaki prąd daje??

: sob lut 16, 2008 12:03 am
autor: Koni
Pewnie tak ale ja już nie pamiętam. Wskaźnik fabryczny zamyka :lol:

: sob lut 16, 2008 11:47 pm
autor: Tomstar
Fabrycznie to Rocky ma chyba voltomierz i nie wiem czy to tak dobrze jak go zamyka. Wtedy ładowanie jest w okolicach 18V.

: ndz lut 17, 2008 1:41 pm
autor: Khadd
jeśli jest ponad 14,4V to coś nie tak z regulatorem no chyba że kolega ma przerobioną instalację na 24V a to już wtedy inna para kaloszy.