Termostat?

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

tower5
 
 
Posty: 162
Rejestracja: pt paź 05, 2007 2:17 pm
Lokalizacja: Kazimierz Dolny

Termostat?

Post autor: tower5 » czw lut 21, 2008 8:53 am

Czy ktoś się bawił z wymiana termoststu w rockim?Wygląda na to że trzeba sporo gratów ściągnąć. U mnie nie chce się dogrzać, wskaźnik staje na 1/4 skali i koniec (zawsze dochodził do połowy) jakby był cały czas otwarty. Może to wina wskaźnika a nie termostatu.Miał ktoś takie objawy?
F78

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » czw lut 21, 2008 9:01 am

Termostat
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » czw lut 21, 2008 12:12 pm

Jeżeli masz 2.8 to banalnie się wymienia. 3 Śrubki i po sprawie.
wcześniej ten tunel co powietrze nim idzie do filtra może trzeba będzie zdjąć ale to też proste...
Zdrapek i poharatka

tower5
 
 
Posty: 162
Rejestracja: pt paź 05, 2007 2:17 pm
Lokalizacja: Kazimierz Dolny

Post autor: tower5 » pt lut 22, 2008 10:50 am

Czy może to być zasyfiały układ chłodzenia, bo dziś normalnie temperatura doszła do połowy skali i stanęła tak jak powinno być. Może w układzie są jakieś syfy i przez nie zaciął się termostat??? Czym najlepiej wypłukać układ?
F78

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » pt lut 22, 2008 10:55 am

Termostat kosztuje grosze i go wymienic, bo sie zacina.

Wlac wode z odkamieniaczem jakims do chlodnic alu lub zwyklym spirytusowym octem, chwile pojezdzic i zlac. Ponowic z czysta woda i zlac. Zalac plynem, jezdzic, nie dotykac, obserwowac.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Tomstar
 
 
Posty: 129
Rejestracja: sob mar 03, 2007 11:12 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Tomstar » ndz mar 02, 2008 2:02 pm

U mnie też jest problem z grzaniem. A o wskaźniku na 1/4 miarki mogę tylko pomarzyć. Wyjąłem termostat (prosta robota), sprawdziłem w czajniku i wyglada, że działa. Ostukałem, opukałem i sru spowrotem. I niestety brrrr... dalej zimno. Chyba trzeba nabyć nowy tylko patrząc w manuala wyczaiłem że są dwa rodzaje. Jeden otwiera się przy niższej drugi przy wyższej temperaturze. Myślicie, że jak zakupię ten drugi będzie mi ciplej?

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » ndz mar 02, 2008 3:43 pm

zimowy i letni 88 i 82 stopnie jak pamiętam
tel660675798

Awatar użytkownika
Tomstar
 
 
Posty: 129
Rejestracja: sob mar 03, 2007 11:12 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Tomstar » ndz mar 02, 2008 8:17 pm

To sobie skośni patent wymyślili. I mam rozumieć, że to tak co sezon trzeba zmieniać? Na szczęście operacja nie jest trudna.

Awatar użytkownika
MACIEK KRAKÓW
Posty: 623
Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
Lokalizacja: K R A K Ó W

Post autor: MACIEK KRAKÓW » ndz mar 02, 2008 8:34 pm

Tomstar pisze:To sobie skośni patent wymyślili. I mam rozumieć, że to tak co sezon trzeba zmieniać? Na szczęście operacja nie jest trudna.
Dobrze rozumiesz :)2 :wink:
Bertone FREECLIMBER I 2.7i 91r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.

Awatar użytkownika
Koni
Posty: 656
Rejestracja: sob paź 15, 2005 8:08 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Koni » ndz mar 02, 2008 9:55 pm

Tomstar pisze:To sobie skośni patent wymyślili. I mam rozumieć, że to tak co sezon trzeba zmieniać? Na szczęście operacja nie jest trudna.
To nie skośni wymyślili :wink: Do większości aut są dostępne termostaty o różnej temp. otwierania ale mało kto bawi się w ich wymianę na konkretny sezon !!
gg 3041301

Awatar użytkownika
Tomstar
 
 
Posty: 129
Rejestracja: sob mar 03, 2007 11:12 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Tomstar » ndz mar 02, 2008 11:21 pm

Bo i ciężko przegrzać zwykłego plaskacza w normalnym użytkowaniu, ale już nasze zmoty czasami mają ciężko. Tyle że rakieta to nie parch 2.8 więc raczej przegrzanie jej nie grozi :wink:

K260 Inowrocław
Posty: 761
Rejestracja: czw sie 23, 2007 12:37 pm
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

Post autor: K260 Inowrocław » ndz wrz 28, 2008 3:09 pm

co by nowego tematu nie zakładac, to mam takie pytanie :

podczas normalnej jazdy po asfalcie wskaźnik temp. powinien wskazywac połowe ??

bo u mnie kiedy jade normalnie wskazóweczka stoi równo na połowie i nie wiem czy nie powinna byc niżej ??
Suzuki Samurai 1.3 Springi, simex, wolne mosty
Czyli moje potwory i spółka :)21 :)21

Awatar użytkownika
verbea
 
 
Posty: 178
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 1:40 pm
Lokalizacja: Płock

Post autor: verbea » śr paź 01, 2008 12:36 pm

Jeśeli jest dobrze działający termostat to bez względu na warunki powinien utrzymywać równą temperaturę. Jeśli jest za gorąco to włacza się wentylator a jeśli za zimno to termostat trochę przymknie i wszystko gra:)
Frontera sport 2.8 tdi
Volvo XC 90 2.4 D5
Chrysler Pacifica 3,5
Yamaha Maxim 900

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » śr paź 01, 2008 1:48 pm

Wskaźniki w takich starych jednak samochodach mają różne wskazania.
Często w Rockim ten wskaźnik pokazuje zawyżoną temperaturę.
ja tak miałem.
najlepiej sobie zmierzyć temp termometrem po prostu.
Zdrapek i poharatka

K260 Inowrocław
Posty: 761
Rejestracja: czw sie 23, 2007 12:37 pm
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

Post autor: K260 Inowrocław » śr paź 01, 2008 4:27 pm

s3R pisze:Wskaźniki w takich starych jednak samochodach mają różne wskazania.
Często w Rockim ten wskaźnik pokazuje zawyżoną temperaturę.
ja tak miałem.
najlepiej sobie zmierzyć temp termometrem po prostu.
a jaka powinna byc przy normalnej jeździe po asfalcie ??
Suzuki Samurai 1.3 Springi, simex, wolne mosty
Czyli moje potwory i spółka :)21 :)21

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » śr paź 01, 2008 10:43 pm

U mnie temp wody była około 85-90 stopni chyba...
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
barteks
 
 
Posty: 895
Rejestracja: pt gru 17, 2004 2:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barteks » czw paź 02, 2008 10:00 am

Jest też dostępny pośredni termostat na 84 stopnie, który może być niezłym kompromisem, jeśli się nie jeździ ze stałą prędkością powyżej 90 km/h
poległ pod Jesionem: Daihatsu Wildcat F75 2,8TD

K260 Inowrocław
Posty: 761
Rejestracja: czw sie 23, 2007 12:37 pm
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

Post autor: K260 Inowrocław » czw paź 02, 2008 1:49 pm

s3R pisze:Wskaźniki w takich starych jednak samochodach mają różne wskazania.
Często w Rockim ten wskaźnik pokazuje zawyżoną temperaturę.
ja tak miałem.
najlepiej sobie zmierzyć temp termometrem po prostu.
skąd ty masz taki termometr, no chyba nie aptekarski :P ja mam przedziałke do 40 :P
Suzuki Samurai 1.3 Springi, simex, wolne mosty
Czyli moje potwory i spółka :)21 :)21

Awatar użytkownika
barteks
 
 
Posty: 895
Rejestracja: pt gru 17, 2004 2:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barteks » czw paź 09, 2008 3:52 pm

Mozna zakupic termometr do 120 stopni cyfrowy w Castoramie - mierzy temperature na końcu długiej sztycy, normalnie jest przeznaczony do sprawdzania temperatury we wnetrzu np. pieczonego kurczaka : - )))

Mozna tez kuic na stronie mieloch motocykle kupic cyfrowy wskaznik temperatury cieczy w komplecie z kablami i czujnikiem do wkrecenia w miejsce starego czujnika, ale nie wiem czy pasuje do Daihatsu. Ja zalozylem taki do Capri i jest Git. Mam temperature cyfrowo z dokladnoscia do 0,5 stopnia od -30 do + 150.
poległ pod Jesionem: Daihatsu Wildcat F75 2,8TD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość