wspomaganie a hamulce ciekawe

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

tower5
 
 
Posty: 162
Rejestracja: pt paź 05, 2007 2:17 pm
Lokalizacja: Kazimierz Dolny

wspomaganie a hamulce ciekawe

Post autor: tower5 » śr kwie 30, 2008 8:45 am

Mam pytanko: podczas hamowania nieraz mam problemy ze skręcaniem kierowniocą tak jakby wspomaganie nie działało Pasek od wspomagania jest ok ilość płynu także. To samo dzieje się na postoju jeżeli mam naciśnięty hamulec np. pod górę to kierownica ciężko chodzi jak tylko hamulce puszczę to jest ok. Jakby pompa wspomagania padła to byłby problem nie tylko podczas hamowania ale i jazdy. Głupi już jestem.....przecież to są dwa osobne obiegi.

Profesorku dzieki wielkie za pomoc okazaną do tej pory !! , jeszcze trochę i będę mógł warsztat otwierać :D
F78

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » śr kwie 30, 2008 11:59 pm

to normalne że jak zablokujesz koła to się nimi ciężej skręca :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

tower5
 
 
Posty: 162
Rejestracja: pt paź 05, 2007 2:17 pm
Lokalizacja: Kazimierz Dolny

Post autor: tower5 » czw maja 01, 2008 5:37 pm

doskonale wiem ze zablokowane koła ciężej skręcić ale tu chodzi o takie cuś że podczas jazdy gdy musiałem skęcić i jednocześnie hamowalem żeby móc skręcić normalnie nie na dwóch kołach :)21 to kierownica chodziła jak w starze. Zdarzylo sie to kilka razy i tylko sytuacji gdy był wcisniety hamulec po odpuszczeniu ok. nie szukam dziury w calym :D ale jednak wolę wiedzieć czym jeźdzę i co może się stać. A pytam bo może ktoś mial podobnie i coś podpowie, byle nie "idź na browar i olej" bo na browku już byłem :wink:
F78

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » sob maja 03, 2008 2:05 pm

http://www.zkue.ime.pw.edu.pl/~jarek/Di ... %20kol.pdf
Sobie poczytaj i Ci się wyjaśni.
Problem tkwi w promieniu zataczania.Otóz koło nie skręca "w miejscu",a wykonuje pewien jednoczesny obrót,oczywiście większy, im większy jest promień zataczania.Jeżeli hamulcami blokujesz ten obrót-to masz utrudnione skręcanie.
Dlatego nie należy pochopnie zmieniać odsadzenia felg/dystanse,przespawywanie/.Jeżeli to zjawisko tak Cię niepokoi-sprawdż geometrię przodu i stan faktyczny w stosunku do fabryki.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość