Strona 1 z 3

No wzięło i umarło ............ :(

: sob sie 23, 2008 7:49 am
autor: IWO_FERCIA
Czołem

Jak w tytule autko mi umarło ...

Zdechło sobie pięknego popołudnia 3 dni temu. Odstawione do PATA .... wyrok jest nieciekawy .....

Chłopaki zdjęli głowicę - cała, uszczelka - cała, a w cylindrach woda stoi ?? napewno pęknięty kolektory wydechowy ... ssący - cały mają podejrzenia do uszczelki kolektora ssącego

I teraz prośba do Was - dobre rady - bezcenne

: sob sie 23, 2008 8:50 am
autor: anaknok
Nie wiem czy to jakoś pocieszy i zachęci do stawiania na koła Twojego autka, ale jak ja kupiłam swoją fercie była w doskonałym stanie blacharskim. Autko kompletnie niezniszczone i z małym przebiegiem. Czyste i zadbane (w ramie nie było ani grama piasku i ani śladu korozji) jedyny jej problem to zniszczony silnik (pęknięty blok). Jeździła nią kobieta (Włoszka) po autostradach do sklepu i chyba troche zaniedbała motorek. Auto było w tak doskonałym stanie że pomimo świadomości stanu silnika postanowiłam ją kupić. Wymieniłam silnik osprzęt został stary, dałam jej nowe oponki (BFG AT 235/75), młotkowanie resorów, podkręciło się jej drążki skrętne i teraz to mały "kozak" z niej. Na nowym (92 rocznik) silniku zrobiłam juz sporo kilometrów ( 2500) nie wyłączając serpentyn i podjazdów w górach i dolewka wynosiła jedynie ćwiartke oleju. Po wymianie została mi dobra głowica i tłoki. Trzymam na wszeli wypadek ale moge pomyśleć o sprzedaży. Częsci typu uszczelki i pierścienie dostępne są bezproblemowo ale nie wiem czy w Twoim przypadku taniej i wygodniej nie byłoby wymienić cały silnik ( chodzą tak po 1200-1600zl). Moja fercia jest 89 rocznik.

: sob sie 23, 2008 8:56 am
autor: Hamman
Radzę obejrzeć dokładnie blok silnika. Czasem pęknięcie objawia się taką niepozorną zielonkawą szramką...

: sob sie 23, 2008 11:30 am
autor: karaś
W mojej Ferci słychac już panewki korbowodowe,ale jakoś sobie jeszcze radzi.Kupiłem powypadkowe Daihatsu Aplause z silnikiem na chodzie za śmieszne pieniądze.Jak silnik stanie to przełoże motor od tego auta do Ferci,różnica jest w kolektorze ssącym,kole zamachowym i jeszcze małymi szczegółami ale da sie przełożyc.Proponuje ci też poszukac innego motoru :)

: sob sie 23, 2008 11:58 am
autor: Ojo
A co z Gemelą???

: sob sie 23, 2008 1:53 pm
autor: kis2001
Feroza ma podgrzewanie zasysanego powietrza z układu chłodzenia które znajduje się przed przepustnicą (dwa cienkie wężyki przychodzą od dołu) istnieje możliwość zaciągania płynu w momencie wytworzonego podciśnienia (zakładając że uszkodzenie wystąpiło w podgrzewaczu).Fercia czy nie zauważyłaś aby płyn przelewał się do zbiorniczka nadmiarowego układu?

: sob sie 23, 2008 8:25 pm
autor: kacmil
Tak jak rozmawialismy. Szukaj innego - sprawnego silnika i ....po sprawie. Zapomnisz o wodzie w cylindrach i ten "zegarek" ,którego źródłem był wałek rozrządu ,też przestanie nadawać .... :lol:

: sob sie 23, 2008 8:33 pm
autor: kacmil
..... ,a z "Gemelą" pewnie dasz radę ,a jak nie to moja Fercia jest w odwodzie.
Ja pojadę Landkiem - mniej trzęsie :lol:

: ndz sie 24, 2008 4:30 pm
autor: IWO_FERCIA
No jest to jakiś pomysł ....

: ndz sie 24, 2008 6:28 pm
autor: ArtekRadom
Iwonka, tylko szybko bo Sztolnia już tuż tuż :)2

: ndz sie 24, 2008 9:40 pm
autor: IWO_FERCIA
Narazie ... muszę spróbować zreanimować moją dziuńkę ... no i nie wiem na czym w końcu stanie ... koszty trza porachować .. sam wiesz jak jest

: pn sie 25, 2008 7:29 am
autor: simer
Iwonka, wiem jak jest bo reanimujemy nabyte przez Tomka Pajero, ale już jesteśmy na finiszu. Prawdopodobnie w środę palimy i na próbę na tor :o :)2
O k..na walnąłem posta Tomkowi :)21 :)21 :)21

: pn sie 25, 2008 12:50 pm
autor: IWO_FERCIA
No i tak .... znalazłam dawcę organu.... jak organ okaże się zdrowy ... to przeszczep będzie

Tyle że z Applausa. ... teraz uzyję mocy szukaj i popatrzę co tam trzeba spasować. .....

: wt sie 26, 2008 8:28 pm
autor: nes421
Hmm.. w Aplauzach były montowane różne wersje silnika HD-E o mocy od 90 do 120KM w zależności od okresu produkcji (zwiększony stopień kompresji)

W Charade podobnie, np. w wersji DeTomaso był silnik HD-EG, 125KM

Podobno pasujące w miejsce HD-E..

To tylko tak informacyjnie bo mi się rzuciło gdzieś w sieci w oczy ;)

: śr sie 27, 2008 12:23 pm
autor: IWO_FERCIA
:o matko ..... a jak ja na pierwszy rzut oka rozpoznam różnicę ??

poprosiłam mojego autowego doktora aby pojechał sprawdzić przydatność organu do przeszczepu .... mam nadzieję że wszystko pójdzie dobrze.

Nowy organ jest rok produkcji 93 a moja Fercia 89 ale mam nadzieję że to nie przekszkadza ...

: śr sie 27, 2008 2:47 pm
autor: ArtekRadom
Będziesz musiała teraz uśrednić wiek samochodu na 91, pozdrowionka i szykuj furę, bo kilka imprezek przed nami :)21 :)21 :)21

: czw sie 28, 2008 10:44 am
autor: IWO_FERCIA
ArtekRadom pisze:Będziesz musiała teraz uśrednić wiek samochodu na 91,
To się mi podoba nawet :)2 pod warunkiem że przeszczepiany organ będzie w dobrym stanie a to powinnam wiedzieć .....za jakieś 2 godziny

: czw sie 28, 2008 11:35 am
autor: nes421
Jest spora szansa ze będzie nawet nominalnie mocniejszy od tego co miałaś w Ferozie bo od 1993 w Applause był przeważnie silnik o mocy 103-105KM a w Ferozach z 1989 90KM :)

No i z osobówki będzie raczej mniej wyeksploatowany :D :)2

: czw sie 28, 2008 12:18 pm
autor: Damian
Feroza 95KM
różnica polegała na tym, że w Ferozie krzywa mocy była przeprowadzona inaczej, była mocniejsza w niższym zakresie obrotów niż Applause

: pt sie 29, 2008 2:32 am
autor: nes421
Chyba nie w Ferozie jako takiej, jesli sie nie myle, tylko w pierwszych silnikach HD-E.. Chyba nie bylo silnikow specjalnie do Ferozy robionych - po prostu kolejne wersje mialy wiekszy stopien kompresji i wieksza moc. Moc Ferozy tez jest podawana roznie w zaleznosci od rocznika, podobnie jak Applause czy Charade.

BTW - ciekawostka: Daihatsu specjalizuje sie w silnikach Diesel, dostarcza m.in. silniki dla marynarki, moce np. 10.000 KM :D

: pt sie 29, 2008 7:53 am
autor: ArtekRadom
A mi się wydaje że kolega DAMIAN ma rację co do przebiegu krzywej mocy i momentu obrotowego, według mnie silniki do samochodów terenowych konstruowane są tak żeby ciągnęły już przy jak najmniejszych obrotach, ale to tylko moje zdanie. POZDRAWIAM

: pt sie 29, 2008 8:54 am
autor: K260 Inowrocław
ArtekRadom pisze:A mi się wydaje że kolega DAMIAN ma rację co do przebiegu krzywej mocy i momentu obrotowego, według mnie silniki do samochodów terenowych konstruowane są tak żeby ciągnęły już przy jak najmniejszych obrotach, ale to tylko moje zdanie. POZDRAWIAM

mama dokładnie takie samo zdanie :)2 :)2 Pozdrawiam

: pt sie 29, 2008 9:48 am
autor: IWO_FERCIA
no to szukać od Ferozy czy jednak Aplausa zakładać - koledzy .... ?????

: pt sie 29, 2008 10:19 am
autor: ArtekRadom
IWO_FERCIA pisze:no to szukać od Ferozy czy jednak Aplausa zakładać - koledzy .... ?????
Jak nie zdążysz poskładać zwłok do SZTOLNI, to mogę Cię zabrać na pokład mam miejscówkę :)23 :)21 :)21

: pt sie 29, 2008 10:24 am
autor: IWO_FERCIA
Dzięki Artek - zawsze widziałam że mogę na Ciebie liczyć ale u nas większy skład - sam wiesz cała zakręcona pozytywnie rodzinka .....