Olej do skrzyni biegów - za gęsty?

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

Awatar użytkownika
kubolMB
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: sob sie 30, 2008 12:33 pm
Lokalizacja: Pyrlandia

Olej do skrzyni biegów - za gęsty?

Post autor: kubolMB » pt paź 24, 2008 3:59 pm

Witam,
wymieniany miałem olej w skrzyni biegów i zamiast, jak instrukcja mówi, wlać 75W90, wlano mi 80W90, taki jak do mostu. Efekt jest taki, że rano ciężko mi wchodzi 1, a zwłaszcza 2, która nawet potrafi zazgrzytać. Dodam, że przed wymianą biegi wchodziły lekko. Czy winą będzie faktycznie za gęsty olej? Zmienić na 75W90, czy jeszcze jakiś rzadszy? Słyszałem, że do manualnych skrzyń leją także ATF z automatu, ale ten to już za mocno rzadki mi się wydaje.
Kuba
ex: Suzuki Samurai cabrio 1.3 '91
ex: Pajero II 2.5 TD '92
ex: Feroza Limited 1.6i 16V '92

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » pt paź 24, 2008 5:56 pm

do skrzyni 75w90,80w90 jest zbyt gęsty
tel660675798

Awatar użytkownika
nes421
 
 
Posty: 1483
Rejestracja: czw mar 02, 2006 5:19 am
Lokalizacja: Europa

Post autor: nes421 » sob paź 25, 2008 7:18 pm

Słyszałem, że do manualnych skrzyń leją także ATF z automatu
Do sprawnych skrzyń podobno nawet z powodzeniem, nie wiem czy również w autach terenowych.
Jeśli skrzynia ma jakieś luzy, albo jest nieszczelna, to na ATF będzie z nią prawdopodobnie kiepsko.
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)

Awatar użytkownika
kubolMB
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: sob sie 30, 2008 12:33 pm
Lokalizacja: Pyrlandia

Post autor: kubolMB » wt paź 28, 2008 9:52 pm

Tak pytam, bo znajomy mechanik lał ostatnio do swojej bmw, zgrzytał mu jeden bieg na poprzednim oleju (gętym), wlał atf i jest ok.
Kuba
ex: Suzuki Samurai cabrio 1.3 '91
ex: Pajero II 2.5 TD '92
ex: Feroza Limited 1.6i 16V '92

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » śr paź 29, 2008 7:39 am

kubolMB pisze:Tak pytam, bo znajomy mechanik lał ostatnio do swojej bmw, zgrzytał mu jeden bieg na poprzednim oleju (gętym), wlał atf i jest ok.

bo bmw od dawna do swoich skrzyń manualnych zaleca atf,wszystkie bmw jakie robiłem zaczynając od e321 były zalane atf
tel660675798

Awatar użytkownika
kubolMB
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: sob sie 30, 2008 12:33 pm
Lokalizacja: Pyrlandia

Post autor: kubolMB » śr paź 29, 2008 11:10 am

profesorr pisze:
kubolMB pisze:Tak pytam, bo znajomy mechanik lał ostatnio do swojej bmw, zgrzytał mu jeden bieg na poprzednim oleju (gętym), wlał atf i jest ok.

bo bmw od dawna do swoich skrzyń manualnych zaleca atf,wszystkie bmw jakie robiłem zaczynając od e321 były zalane atf
Zaryzykować do ferozy atf? Bo boję się, że wleję 75W90 i też będzie za gęsty i wywalę niepotrzebnie kase na ten olej a i tak wleję potem atf.
Kuba
ex: Suzuki Samurai cabrio 1.3 '91
ex: Pajero II 2.5 TD '92
ex: Feroza Limited 1.6i 16V '92

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » śr paź 29, 2008 2:23 pm

kubolMB pisze:
profesorr pisze:
kubolMB pisze:Tak pytam, bo znajomy mechanik lał ostatnio do swojej bmw, zgrzytał mu jeden bieg na poprzednim oleju (gętym), wlał atf i jest ok.

bo bmw od dawna do swoich skrzyń manualnych zaleca atf,wszystkie bmw jakie robiłem zaczynając od e321 były zalane atf
Zaryzykować do ferozy atf? Bo boję się, że wleję 75W90 i też będzie za gęsty i wywalę niepotrzebnie kase na ten olej a i tak wleję potem atf.

wlej 75w90 to co ma być i po sprawie,do skrzyni atf może by był ale do reduktora za rzadki
tel660675798

Awatar użytkownika
kw99
Posty: 759
Rejestracja: pt gru 07, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: kw99 » czw paź 30, 2008 5:23 am

po co kombinować ?? ?? ?? Zalej taki jaki ma być i musi być dobrze 8)
PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 :)21

Awatar użytkownika
kubolMB
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: sob sie 30, 2008 12:33 pm
Lokalizacja: Pyrlandia

Post autor: kubolMB » ndz lis 02, 2008 6:11 pm

Witam ponownie,
no więc wlałem taki jak Pan Bóg przykazał, czyli 75W90, nawet pełen syntetyk Mobil 1.
Biegi wchodzą lepiej, tzn. jest mniejszy opór gdy olej jest zimny, np. rano, ale dwójka nadal "chrabęści" czyli trzeszczy przy włączaniu, oczywiście tylko na zimnym oleju.
Czy to oznacza zużyty synchronizator 2 biegu, można go kupić i wymienieć czy cała skrzynia na śmietnik?
Kuba
ex: Suzuki Samurai cabrio 1.3 '91
ex: Pajero II 2.5 TD '92
ex: Feroza Limited 1.6i 16V '92

Awatar użytkownika
Hinek
Posty: 379
Rejestracja: pn sie 28, 2006 11:39 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Hinek » ndz lis 02, 2008 8:32 pm

kubolMB pisze: ale dwójka nadal "chrabęści" czyli trzeszczy przy włączaniu, oczywiście tylko na zimnym oleju.
Czy to oznacza zużyty synchronizator 2 biegu, można go kupić i wymienieć czy cała skrzynia na śmietnik?
Żartujesz? A w czym Ci to przeszkadza? Toż możesz tak jeszcze sto lat jeździć!
Pozdr
Rocky--->T II --->Samurai--->Jeep XJ 4.0--->Monterey/Galloper :)

Awatar użytkownika
kw99
Posty: 759
Rejestracja: pt gru 07, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: kw99 » wt lis 04, 2008 4:49 am

albo spróbuj jeszcze rzadszym zalać 8)
PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 :)21

Awatar użytkownika
nes421
 
 
Posty: 1483
Rejestracja: czw mar 02, 2006 5:19 am
Lokalizacja: Europa

Post autor: nes421 » wt lis 04, 2008 8:06 am

albo spróbuj jeszcze rzadszym zalać
tia.. przestanie chrzęścić, zacznie gwizdać :)9
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)

Awatar użytkownika
kw99
Posty: 759
Rejestracja: pt gru 07, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: kw99 » śr lis 05, 2008 4:42 am

nes421 napisał
tia.. przestanie chrzęścić, zacznie gwizdać :)9
może nie koniecznie ?? choć teoretycznie najlepiej lać taki jak ma być, Może regulacja sprzęgła coś pomoże 8)
PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 :)21

Awatar użytkownika
ArtekRadom
Posty: 582
Rejestracja: ndz sty 20, 2008 10:55 pm
Lokalizacja: www.4x4.radom.pl
Kontaktowanie:

Post autor: ArtekRadom » śr lis 05, 2008 9:18 am

Po co sobie utrudniać życie i kombinować z jakimiś wynalazkami, lej 75W90 jak nakazują przykazania a unikniesz późniejszych kosztów.
ROCKY 2.8D '88

Awatar użytkownika
nes421
 
 
Posty: 1483
Rejestracja: czw mar 02, 2006 5:19 am
Lokalizacja: Europa

Post autor: nes421 » śr lis 05, 2008 9:23 am

Pomysł ze sprzęgłem jest dobry - mam takie same objawy na dwójce od niedawna w jednym z aut którymi jeżdżę i coś czuję że podciągnięcie sprzęgła by pomogło (przy sprzęgle wciśniętym "do podłogi" wszystkie biegi wchodzą normalnie, a przy wciśniętym prawie do końca wszystkie poza dwójką)

Jeśli skrzynia dobra to faktycznie niekoniecznie zacznie gwizdać, skoro odgłosy sa słyszalne tylko w momencie wrzucania biegu (jakby były ciągłe w sensie hałasu/gwizdu w czasie jazdy to zmiana oleju na rzadszy by je zwiększyła).
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » czw lis 06, 2008 7:49 am

nes421 pisze:Pomysł ze sprzęgłem jest dobry - mam takie same objawy na dwójce od niedawna w jednym z aut którymi jeżdżę i coś czuję że podciągnięcie sprzęgła by pomogło (przy sprzęgle wciśniętym "do podłogi" wszystkie biegi wchodzą normalnie, a przy wciśniętym prawie do końca wszystkie poza dwójką)

Jeśli skrzynia dobra to faktycznie niekoniecznie zacznie gwizdać, skoro odgłosy sa słyszalne tylko w momencie wrzucania biegu (jakby były ciągłe w sensie hałasu/gwizdu w czasie jazdy to zmiana oleju na rzadszy by je zwiększyła).
rozbierz skrzynie z terenówki albo busa a później z osobówki to sam zobaczysz dlaczego atf będzie za rzadki,tam jest wszystko większe,jest mało albo prawie w ogóle nie ma łożysk igiełkowych tylko duże łożyska kulkowe lub wałeczkowe z dość dużą wartością luzu(mówię o skrzyniach przynajmniej 10-cio letnich) i po prostu atf jest za rzadki,a to że haczy i zgrzyta to tylko wina podtartego synchronizatora który nie nadąża z wyhamowaniem koła zębatego
tel660675798

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » czw lis 06, 2008 7:52 am

@Profesor

herezje panie piszesz ,herezje z tymi skrzyniami
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
daniel sto
 
 
Posty: 1044
Rejestracja: czw mar 02, 2006 11:33 pm
Lokalizacja: KOŚCIERZYNA miasto z którego pochodził J-23

Post autor: daniel sto » czw lis 06, 2008 8:12 am

gri74 pisze:@Profesor

herezje panie piszesz ,herezje z tymi skrzyniami
Rzucić "hasło" to nie sztuka. Może kolega rozwinie swoją myśl i spróbuje wyprowadzić wszystkich z błędu.
Ja zgadzam się z teorią Profesora.
4x4 FULL-GAZ KASZUBY
DAIHATSU ROCKY na mostach PATROLA
"DANIELO"

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » czw lis 06, 2008 9:30 am

Proszę pierwszy z brzegu
....skrzynie manualne Lr zalewa się atf lika łozysk igiełkowych

...skrzynie biegów LDV ...

Jka sie cos piszę to trzeba widzieć i nie wrzucać wszystkiego do jednego worka ... :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

tower5
 
 
Posty: 162
Rejestracja: pt paź 05, 2007 2:17 pm
Lokalizacja: Kazimierz Dolny

Post autor: tower5 » czw lis 06, 2008 11:10 am

no to proszę o wyjaśnienie dlaczego w osobówkach niektóre skrzynki zalewa się oleum silnikowym?? :)21 jak się nie ma specjalnie dedykowanego, który jest drogi i się nie opłaca.
F78

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » czw lis 06, 2008 11:13 am

...koncert życzeń ?
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

tower5
 
 
Posty: 162
Rejestracja: pt paź 05, 2007 2:17 pm
Lokalizacja: Kazimierz Dolny

Post autor: tower5 » czw lis 06, 2008 12:23 pm

Nie może być za gęsty bo w niskich temperaturach wyraźnym efektem "gęstnienia" oleju jest utrudniona zmiana biegów. Z drugiej strony, olej nie powinien być zbyt płynny. Do nadmiernego "rozrzedzenia" go dochodzi w wysokiej temperaturze. Wtedy zbyt cienki film olejowy jest łatwo wypierany przez koła zębate, co prowadzi do ścierania ich. Biorąc pod uwagę to, że skrzynie biegów aut produkowanych 20 lat temu osiągały temperaturę 80-100°C, a w samochodach z początku lat 90. już 120°C i więcej łatwo sobie dopowiedzieć.
Daihatsu mają dosyć mocno nagrzewającą się skrzynie manualną i atf raczej nie jest polecanym olejem. Pracę wytartych synchronizatorów można do pewnego momentu poprawić zmianą oleju lub dodaniem uszlachetniaczy. Zależy jaki to moment.............a później naprawa.........
Ostatnio zmieniony czw lis 06, 2008 1:20 pm przez tower5, łącznie zmieniany 1 raz.
F78

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » czw lis 06, 2008 1:14 pm

i to jest słuszna koncepcja, jak cos jest zuzyte, to zaden olej tego nie naprawi :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
daniel sto
 
 
Posty: 1044
Rejestracja: czw mar 02, 2006 11:33 pm
Lokalizacja: KOŚCIERZYNA miasto z którego pochodził J-23

Post autor: daniel sto » czw lis 06, 2008 1:34 pm

gri74 pisze:i to jest słuszna koncepcja, jak cos jest zuzyte, to zaden olej tego nie naprawi :lol:
:lol: Naprawi :)20 "Cerami coś tam" :lol: Magiczny środek na takie dolegliwości :lol: :lol: :lol:
4x4 FULL-GAZ KASZUBY
DAIHATSU ROCKY na mostach PATROLA
"DANIELO"

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » czw lis 06, 2008 1:40 pm

gri74 pisze:Proszę pierwszy z brzegu
....skrzynie manualne Lr zalewa się atf lika łozysk igiełkowych

...skrzynie biegów LDV ...

Jka sie cos piszę to trzeba widzieć i nie wrzucać wszystkiego do jednego worka ... :lol:

jak to w życiu z ludźmi tak i ze skrzyniami czarna owca zawsze się znajdzie,to że wybiórczo zdarzają się skrzynię które zalewa sie atf to się nie kłócę,a rzadki olej jakim jest atf na pewno nie zmniejszy mu zgrzytu tylko zwiększy
tel660675798

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość