Olej do skrzyni biegów - za gęsty?
Moderator: s3R
Olej do skrzyni biegów - za gęsty?
Witam,
wymieniany miałem olej w skrzyni biegów i zamiast, jak instrukcja mówi, wlać 75W90, wlano mi 80W90, taki jak do mostu. Efekt jest taki, że rano ciężko mi wchodzi 1, a zwłaszcza 2, która nawet potrafi zazgrzytać. Dodam, że przed wymianą biegi wchodziły lekko. Czy winą będzie faktycznie za gęsty olej? Zmienić na 75W90, czy jeszcze jakiś rzadszy? Słyszałem, że do manualnych skrzyń leją także ATF z automatu, ale ten to już za mocno rzadki mi się wydaje.
wymieniany miałem olej w skrzyni biegów i zamiast, jak instrukcja mówi, wlać 75W90, wlano mi 80W90, taki jak do mostu. Efekt jest taki, że rano ciężko mi wchodzi 1, a zwłaszcza 2, która nawet potrafi zazgrzytać. Dodam, że przed wymianą biegi wchodziły lekko. Czy winą będzie faktycznie za gęsty olej? Zmienić na 75W90, czy jeszcze jakiś rzadszy? Słyszałem, że do manualnych skrzyń leją także ATF z automatu, ale ten to już za mocno rzadki mi się wydaje.
Kuba
ex: Suzuki Samurai cabrio 1.3 '91
ex: Pajero II 2.5 TD '92
ex: Feroza Limited 1.6i 16V '92
ex: Suzuki Samurai cabrio 1.3 '91
ex: Pajero II 2.5 TD '92
ex: Feroza Limited 1.6i 16V '92
Do sprawnych skrzyń podobno nawet z powodzeniem, nie wiem czy również w autach terenowych.Słyszałem, że do manualnych skrzyń leją także ATF z automatu
Jeśli skrzynia ma jakieś luzy, albo jest nieszczelna, to na ATF będzie z nią prawdopodobnie kiepsko.
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)
Zaryzykować do ferozy atf? Bo boję się, że wleję 75W90 i też będzie za gęsty i wywalę niepotrzebnie kase na ten olej a i tak wleję potem atf.profesorr pisze:kubolMB pisze:Tak pytam, bo znajomy mechanik lał ostatnio do swojej bmw, zgrzytał mu jeden bieg na poprzednim oleju (gętym), wlał atf i jest ok.
bo bmw od dawna do swoich skrzyń manualnych zaleca atf,wszystkie bmw jakie robiłem zaczynając od e321 były zalane atf
Kuba
ex: Suzuki Samurai cabrio 1.3 '91
ex: Pajero II 2.5 TD '92
ex: Feroza Limited 1.6i 16V '92
ex: Suzuki Samurai cabrio 1.3 '91
ex: Pajero II 2.5 TD '92
ex: Feroza Limited 1.6i 16V '92
kubolMB pisze:Zaryzykować do ferozy atf? Bo boję się, że wleję 75W90 i też będzie za gęsty i wywalę niepotrzebnie kase na ten olej a i tak wleję potem atf.profesorr pisze:kubolMB pisze:Tak pytam, bo znajomy mechanik lał ostatnio do swojej bmw, zgrzytał mu jeden bieg na poprzednim oleju (gętym), wlał atf i jest ok.
bo bmw od dawna do swoich skrzyń manualnych zaleca atf,wszystkie bmw jakie robiłem zaczynając od e321 były zalane atf
wlej 75w90 to co ma być i po sprawie,do skrzyni atf może by był ale do reduktora za rzadki
tel660675798
Witam ponownie,
no więc wlałem taki jak Pan Bóg przykazał, czyli 75W90, nawet pełen syntetyk Mobil 1.
Biegi wchodzą lepiej, tzn. jest mniejszy opór gdy olej jest zimny, np. rano, ale dwójka nadal "chrabęści" czyli trzeszczy przy włączaniu, oczywiście tylko na zimnym oleju.
Czy to oznacza zużyty synchronizator 2 biegu, można go kupić i wymienieć czy cała skrzynia na śmietnik?
no więc wlałem taki jak Pan Bóg przykazał, czyli 75W90, nawet pełen syntetyk Mobil 1.
Biegi wchodzą lepiej, tzn. jest mniejszy opór gdy olej jest zimny, np. rano, ale dwójka nadal "chrabęści" czyli trzeszczy przy włączaniu, oczywiście tylko na zimnym oleju.
Czy to oznacza zużyty synchronizator 2 biegu, można go kupić i wymienieć czy cała skrzynia na śmietnik?
Kuba
ex: Suzuki Samurai cabrio 1.3 '91
ex: Pajero II 2.5 TD '92
ex: Feroza Limited 1.6i 16V '92
ex: Suzuki Samurai cabrio 1.3 '91
ex: Pajero II 2.5 TD '92
ex: Feroza Limited 1.6i 16V '92
Żartujesz? A w czym Ci to przeszkadza? Toż możesz tak jeszcze sto lat jeździć!kubolMB pisze: ale dwójka nadal "chrabęści" czyli trzeszczy przy włączaniu, oczywiście tylko na zimnym oleju.
Czy to oznacza zużyty synchronizator 2 biegu, można go kupić i wymienieć czy cała skrzynia na śmietnik?
Pozdr
Rocky--->T II --->Samurai--->Jeep XJ 4.0--->Monterey/Galloper 

tia.. przestanie chrzęścić, zacznie gwizdaćalbo spróbuj jeszcze rzadszym zalać

Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)
- ArtekRadom
- Posty: 582
- Rejestracja: ndz sty 20, 2008 10:55 pm
- Lokalizacja: www.4x4.radom.pl
- Kontaktowanie:
Pomysł ze sprzęgłem jest dobry - mam takie same objawy na dwójce od niedawna w jednym z aut którymi jeżdżę i coś czuję że podciągnięcie sprzęgła by pomogło (przy sprzęgle wciśniętym "do podłogi" wszystkie biegi wchodzą normalnie, a przy wciśniętym prawie do końca wszystkie poza dwójką)
Jeśli skrzynia dobra to faktycznie niekoniecznie zacznie gwizdać, skoro odgłosy sa słyszalne tylko w momencie wrzucania biegu (jakby były ciągłe w sensie hałasu/gwizdu w czasie jazdy to zmiana oleju na rzadszy by je zwiększyła).
Jeśli skrzynia dobra to faktycznie niekoniecznie zacznie gwizdać, skoro odgłosy sa słyszalne tylko w momencie wrzucania biegu (jakby były ciągłe w sensie hałasu/gwizdu w czasie jazdy to zmiana oleju na rzadszy by je zwiększyła).
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)
rozbierz skrzynie z terenówki albo busa a później z osobówki to sam zobaczysz dlaczego atf będzie za rzadki,tam jest wszystko większe,jest mało albo prawie w ogóle nie ma łożysk igiełkowych tylko duże łożyska kulkowe lub wałeczkowe z dość dużą wartością luzu(mówię o skrzyniach przynajmniej 10-cio letnich) i po prostu atf jest za rzadki,a to że haczy i zgrzyta to tylko wina podtartego synchronizatora który nie nadąża z wyhamowaniem koła zębategones421 pisze:Pomysł ze sprzęgłem jest dobry - mam takie same objawy na dwójce od niedawna w jednym z aut którymi jeżdżę i coś czuję że podciągnięcie sprzęgła by pomogło (przy sprzęgle wciśniętym "do podłogi" wszystkie biegi wchodzą normalnie, a przy wciśniętym prawie do końca wszystkie poza dwójką)
Jeśli skrzynia dobra to faktycznie niekoniecznie zacznie gwizdać, skoro odgłosy sa słyszalne tylko w momencie wrzucania biegu (jakby były ciągłe w sensie hałasu/gwizdu w czasie jazdy to zmiana oleju na rzadszy by je zwiększyła).
tel660675798
- daniel sto
-
- Posty: 1044
- Rejestracja: czw mar 02, 2006 11:33 pm
- Lokalizacja: KOŚCIERZYNA miasto z którego pochodził J-23
Nie może być za gęsty bo w niskich temperaturach wyraźnym efektem "gęstnienia" oleju jest utrudniona zmiana biegów. Z drugiej strony, olej nie powinien być zbyt płynny. Do nadmiernego "rozrzedzenia" go dochodzi w wysokiej temperaturze. Wtedy zbyt cienki film olejowy jest łatwo wypierany przez koła zębate, co prowadzi do ścierania ich. Biorąc pod uwagę to, że skrzynie biegów aut produkowanych 20 lat temu osiągały temperaturę 80-100°C, a w samochodach z początku lat 90. już 120°C i więcej łatwo sobie dopowiedzieć.
Daihatsu mają dosyć mocno nagrzewającą się skrzynie manualną i atf raczej nie jest polecanym olejem. Pracę wytartych synchronizatorów można do pewnego momentu poprawić zmianą oleju lub dodaniem uszlachetniaczy. Zależy jaki to moment.............a później naprawa.........
Daihatsu mają dosyć mocno nagrzewającą się skrzynie manualną i atf raczej nie jest polecanym olejem. Pracę wytartych synchronizatorów można do pewnego momentu poprawić zmianą oleju lub dodaniem uszlachetniaczy. Zależy jaki to moment.............a później naprawa.........
Ostatnio zmieniony czw lis 06, 2008 1:20 pm przez tower5, łącznie zmieniany 1 raz.
F78
- daniel sto
-
- Posty: 1044
- Rejestracja: czw mar 02, 2006 11:33 pm
- Lokalizacja: KOŚCIERZYNA miasto z którego pochodził J-23
gri74 pisze:Proszę pierwszy z brzegu
....skrzynie manualne Lr zalewa się atf lika łozysk igiełkowych
...skrzynie biegów LDV ...
Jka sie cos piszę to trzeba widzieć i nie wrzucać wszystkiego do jednego worka ...
jak to w życiu z ludźmi tak i ze skrzyniami czarna owca zawsze się znajdzie,to że wybiórczo zdarzają się skrzynię które zalewa sie atf to się nie kłócę,a rzadki olej jakim jest atf na pewno nie zmniejszy mu zgrzytu tylko zwiększy
tel660675798
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość