Strona 1 z 1

Skaczące/falujące obroty? PILNE!

: ndz paź 26, 2008 8:30 pm
autor: Vielebny
Witam po raz kolejny :)

Wymieniłem w Ferci nagrzewnicę. Dostęp do niej i do węży był fatalny, więc trzeba było od czasu dio czasu rozsunąć gdzieś kable czy węże.

Jakie jest moje zdziwienie, kiedy po naprawie nagrzewnica działa pięknie i wogóle ukł. chłodzenia jak ta lala, a silnik zaczął dziwnie nierówno pracować! Na początku włącza się i wskakuje na obroty ok. 2400. Potem chwilkę pracuje i nagle zaczyna skakać raz 1500 a raz 1600 obrotów. Samochód tak jakby dodawał gazu i go odpuszczał.

Z innych obserwacji:
- samochód na 1-szym, 2-gim, 3-biegu nie schodzi poniżej 1200obr. i ciągnie jak diesel
- kiedy dodam lekko gazu od razu łapie ok. 2500obr. i poniożej tego od razu spada i zaczyna szarpać na 1400-1500.
- samochód jeździ normalnie tylko na jałowym biegu jest falowanie.

Powietrza nigdzie nie łapie, przewody podłączalismy inne i to samo, kopuła i palec są prawie nowe. Samochód ma gaz sekwencyjny a objawy są zarówno na gazie jak i na benzynie.

CO TO MOŻE BYĆ?

Może wiecie gdzie jest silniczek krokowy? Gdzie są słynne elektrozawory wolnych obrotów?

Będę bardzo zobowiązany! :)2 Pozdrawiam

: ndz paź 26, 2008 9:25 pm
autor: kubolMB
Mi również tak falowały obroty, gdy zsunął się wężyk od podciśnienia, ale to było z przodu silnika, obok rozrządu.

: ndz paź 26, 2008 9:45 pm
autor: Vielebny
Właśnie przeczytałem wszystkie posty odnośnie obrotów a forum ;) i powtarza się wersja z przewodami podciśnienia! Bardzo Ci dziękuję za utwierdzenie w tym przekonaniu i lecę to sprawdzić! Może wiesz ile ich jest i gdzie są?

: pn paź 27, 2008 8:46 am
autor: Vielebny
Niestety,ale sprawdzilem wezyki i nie ma poprawy. Dzisiaj jeszcze sprobuje kazdy odlaczyc po kolei i obejrzec,czy nie jest dziurawy. Wyczytalem tez,ze moge wyregulowac wolne i szybkie obroty biegu jalowego. Czy naprawde moglo sie cos rozregulowac?

: pn paź 27, 2008 11:42 am
autor: verbea
Kolego u mnie tak było i się okazało że4 te gumki na wtryskach skrachciały i łapał lewego powietrza. wyjąłem wtryski i włożyłem na silikon i jest ok. (Takich gumek nie mośna nigdzie dokupię) Pozdrawiam

: pn paź 27, 2008 12:41 pm
autor: Vielebny
Hej! Bardzo dziękuję za pomysły! Co się okazało:

- odłączony jeden z wężyków na przodzie silnika (przy majstrowaniu z wężami aczkolwiek musiał bardzo łatwo zejść). Był nieco ukryty przez inne. Po podłączeniu - normalna praca silnika na zimnym ok. 1400rpm a potem niżej.

BARDZO DIZĘKUJĘ I JAK BĘDĘ MIAŁ CHWILKĘ TO ZROBIĘ ZDJĘCIE FERALNEGO WĘZYKA DLA POTOMNYCh :) Pozdrawiam...