Feroza 1.6 czy to walnieta glowica ?
Moderator: s3R
Feroza 1.6 czy to walnieta glowica ?
Witam
Kupilem sobie Feroze i od samago poczatku klopoty ;(
Nie dzialalo mi ogrzewanie wiec rozkrecilem termostat i okazalo sie ze ktos go wymontowal ! i teraz jaki jest powod bo mysle ze to moze wywalona uszczelka pod glowica
auto wcale nie wskazuje temperatury silnika nie wiem czy czujnik zepsuty czy specjalnie uszkodzony...
W chlodnicy mam slady oleju tzn jakiejs substancji ropopochodnej
Jak sprawdzic czy to uszczelka jakims "domowym" sposobem ?
w oleju sladow plynu nie znalazlem
zamowilem termostat pewnie jak wsadze to bedzie ciekawie...
Kupilem sobie Feroze i od samago poczatku klopoty ;(
Nie dzialalo mi ogrzewanie wiec rozkrecilem termostat i okazalo sie ze ktos go wymontowal ! i teraz jaki jest powod bo mysle ze to moze wywalona uszczelka pod glowica
auto wcale nie wskazuje temperatury silnika nie wiem czy czujnik zepsuty czy specjalnie uszkodzony...
W chlodnicy mam slady oleju tzn jakiejs substancji ropopochodnej
Jak sprawdzic czy to uszczelka jakims "domowym" sposobem ?
w oleju sladow plynu nie znalazlem
zamowilem termostat pewnie jak wsadze to bedzie ciekawie...
A ja bym się nie martwił za wczasu,ta substancja to może być uszczelniacz chłodnic.Czujnik temperatury jest pod aparatem (jeden przewód).Sprawdź czy przelewa płyn do zbiorniczka ,jeżeli nie i jest brak płynu w oleju to czekaj spokojnie na termostat.A jeżeli idzie o wymianę uszczelki to dzionek roboty,wraz z planowaniem. 

- ArtekRadom
- Posty: 582
- Rejestracja: ndz sty 20, 2008 10:55 pm
- Lokalizacja: www.4x4.radom.pl
- Kontaktowanie:
Czemu się większość tak wykrzywia na słowo uszczelka, jeśli masz trochę pojęcia to tak jak pisali wyżej dobry dzionek roboty i koszta niewielkie. Podejrzewam, że za dużo tego się zeszło do kupy, żeby to miałby być tylko termostat, bo nikt normalny nie psuje czujnika temp i nie wybebesza termostatu tylko dla swojego widzimisię.
Zdejmij głowicę, daj do sprawdzenia i splanowania załóż nową uszczelkę nie cuduj i nie licz na cud, szkoda silnika, założysz nowy termostat walnie ci temp, przegrzejesz motor i wtedy będzie AU. POZDRAWIAM
Zdejmij głowicę, daj do sprawdzenia i splanowania załóż nową uszczelkę nie cuduj i nie licz na cud, szkoda silnika, założysz nowy termostat walnie ci temp, przegrzejesz motor i wtedy będzie AU. POZDRAWIAM
ROCKY 2.8D '88
Miałem to samo kolego. Jak odkręciłem to się okazało że wycięty termostat. Załorzyłem nowy i się zaczęło.
1. Branie oleju w dużych ilościach.
2. Ferka była przegrzana
3. Kompletny remont głowicy (900zł) + piescienie i panewk
4 Teraz jest ok nie bierze oleju i śmiga jak złoto ale miałem prawie 2 tys w plecy.
Mam nadzieje że u Ciebie nie będzie tak źle. Pozdrawiam
1. Branie oleju w dużych ilościach.
2. Ferka była przegrzana
3. Kompletny remont głowicy (900zł) + piescienie i panewk
4 Teraz jest ok nie bierze oleju i śmiga jak złoto ale miałem prawie 2 tys w plecy.
Mam nadzieje że u Ciebie nie będzie tak źle. Pozdrawiam
Frontera sport 2.8 tdi
Volvo XC 90 2.4 D5
Chrysler Pacifica 3,5
Yamaha Maxim 900
Volvo XC 90 2.4 D5
Chrysler Pacifica 3,5
Yamaha Maxim 900
Gdzie znajde czujnik temperatury na silniku ?
i powiedzcie mi jakie powinny byc osiagi tzn przyspieszenie do setki mniej wiecej




i powiedzcie mi jakie powinny byc osiagi tzn przyspieszenie do setki mniej wiecej
Ostatnio zmieniony czw lis 13, 2008 2:43 pm przez Francmiko, łącznie zmieniany 1 raz.
Osiagami sie nie sugeruj, moze byc i tak ze silnik masz smiec a samochod bedzie przyspieszal ok ale bedzie kpcil, bral olej i wyrzucal cisnienie do zbiorniczka narazFrancmiko pisze:Gdzie znajde czujnik temperatury na silniku ?
i powiedzcie mi jakie powinny byc osiagi tzn przyspieszenie do setki mniej wiecej

Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt
Termostat wsadzilem i efekt jest taki ze po jakims czasie silnik nagrzewa sie (wskaznik na polowie skali) wtedy gotuje sie woda i wywala mi przez zbiornik wyrownawczy para i woda
chlodnica ciepla tylko na gorze
czy to juz pewna uszczelka ?
termostat zaczyna sie otwierac chwilke przed wrzeniem nie mam niestety dokladnego termometra
chlodnica ciepla tylko na gorze
czy to juz pewna uszczelka ?
termostat zaczyna sie otwierac chwilke przed wrzeniem nie mam niestety dokladnego termometra
Witam. Kupiłem kilka dni temu fercie z objawami jak kolega wyżej opisał. Byłem świadomy takiego zakupu. Po zdjęciu głowicy okazało się że uszczelka jest uszkodzona. Głowica też miała wżery. Dzisiaj odebrałem głowicę po regeneracji a jutro montaż. Nadmienie iż termostat był w aucie. Autko paliło super a po zalaniu chłodnicy dymiło na biało. Reszta objawów jak u kolegi.
Suzuki Samurai 1,9 TD LONG
Jeżeli przelewa do zbiorniczka to uszczelka (pod warunkiem że korek w chłodnicy jest szczelny i zachowuje właściwe parametry).Jeżeli w układzie korek nietrzyma ciśnienia to silnik będzie się grzał i chłodnica będzie ciepła u góry z powodu braku pełnego obiegu.Oznaką kiedy ciśnienie sprężania uchodzi do kanałów wodnych, to odpalenie zimnego silnika następnie po zaledwie kilku minutach przy odkręcaniu korka chłodnicy będzie słyszalne uchodzenie ciśnienia ( oczywiście za nim się termostat otworzy)
zakrylem wczoraj kartonem chlodnice od przodu i po przejechaniu 25 km temperatura doszla do moze 1/4 a pod maska wywalilo mi troche wody (moj zbiornik wyrownawczy to butelka 1L po oleju z dwoma otwormi jeden na rurke a drugi to wylot) chlodnica cala ciepla i woda sie zrobila biala (wzesniej dolalem odkamieniacza spuscilem wode raz i dolalem nowej moze to ten odkamieniacz jeszcze zadzialal)
Juz chyba sobie dam luz i zawioze go gdzies do mechaniora tylko gdzie
Juz chyba sobie dam luz i zawioze go gdzies do mechaniora tylko gdzie

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości