Feroza 1.6 czy to walnieta glowica ?

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

Francmiko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 12:16 pm
Lokalizacja: Mikołów

Feroza 1.6 czy to walnieta glowica ?

Post autor: Francmiko » śr lis 12, 2008 4:05 pm

Witam
Kupilem sobie Feroze i od samago poczatku klopoty ;(
Nie dzialalo mi ogrzewanie wiec rozkrecilem termostat i okazalo sie ze ktos go wymontowal ! i teraz jaki jest powod bo mysle ze to moze wywalona uszczelka pod glowica
auto wcale nie wskazuje temperatury silnika nie wiem czy czujnik zepsuty czy specjalnie uszkodzony...
W chlodnicy mam slady oleju tzn jakiejs substancji ropopochodnej
Jak sprawdzic czy to uszczelka jakims "domowym" sposobem ?
w oleju sladow plynu nie znalazlem
zamowilem termostat pewnie jak wsadze to bedzie ciekawie...

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » śr lis 12, 2008 4:35 pm

to zamów i uszczelkę pod głowicę .
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

kacmil
 
 
Posty: 211
Rejestracja: sob cze 02, 2007 3:28 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kacmil » śr lis 12, 2008 6:48 pm

j.w. 8)

Francmiko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 12:16 pm
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: Francmiko » śr lis 12, 2008 7:21 pm

a ja jelen nie obrazajac jeleni nie wykrylem tego jak kupowalem :(
wredny ch. mechanik z zawodu od ktorego kupilem Fercie nie wierze ze tego nie wykryl przez dwa lata jak go mial :evil:

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » śr lis 12, 2008 7:24 pm

No a myślisz, że dlaczego sprzedawał..

:)23
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Francmiko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 12:16 pm
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: Francmiko » śr lis 12, 2008 9:03 pm

myslicie ze moge wystapic do sprzedawcy o zwrot kosztow naprawy ze wzgledu na to ze zatail fakt uszkodzenia silnika ?

Awatar użytkownika
kis2001
Posty: 342
Rejestracja: śr maja 23, 2007 6:23 pm
Lokalizacja: Żory

Post autor: kis2001 » śr lis 12, 2008 9:10 pm

A ja bym się nie martwił za wczasu,ta substancja to może być uszczelniacz chłodnic.Czujnik temperatury jest pod aparatem (jeden przewód).Sprawdź czy przelewa płyn do zbiorniczka ,jeżeli nie i jest brak płynu w oleju to czekaj spokojnie na termostat.A jeżeli idzie o wymianę uszczelki to dzionek roboty,wraz z planowaniem. :)2

Francmiko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 12:16 pm
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: Francmiko » śr lis 12, 2008 9:21 pm

zapomnialem dodac ze spalil mi 54 litry gazu na 220km :o

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » śr lis 12, 2008 9:30 pm

Francmiko pisze:zapomnialem dodac ze spalil mi 54 litry gazu na 220km :o
Nie dogrzewa sie bez termostatu wiec i chla jak smok :lol:
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
kis2001
Posty: 342
Rejestracja: śr maja 23, 2007 6:23 pm
Lokalizacja: Żory

Post autor: kis2001 » śr lis 12, 2008 9:48 pm

Bez paniki zamontuj termostat i pisz.

Awatar użytkownika
ArtekRadom
Posty: 582
Rejestracja: ndz sty 20, 2008 10:55 pm
Lokalizacja: www.4x4.radom.pl
Kontaktowanie:

Post autor: ArtekRadom » śr lis 12, 2008 10:40 pm

Czemu się większość tak wykrzywia na słowo uszczelka, jeśli masz trochę pojęcia to tak jak pisali wyżej dobry dzionek roboty i koszta niewielkie. Podejrzewam, że za dużo tego się zeszło do kupy, żeby to miałby być tylko termostat, bo nikt normalny nie psuje czujnika temp i nie wybebesza termostatu tylko dla swojego widzimisię.
Zdejmij głowicę, daj do sprawdzenia i splanowania załóż nową uszczelkę nie cuduj i nie licz na cud, szkoda silnika, założysz nowy termostat walnie ci temp, przegrzejesz motor i wtedy będzie AU. POZDRAWIAM
ROCKY 2.8D '88

Awatar użytkownika
verbea
 
 
Posty: 178
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 1:40 pm
Lokalizacja: Płock

Post autor: verbea » czw lis 13, 2008 10:25 am

Miałem to samo kolego. Jak odkręciłem to się okazało że wycięty termostat. Załorzyłem nowy i się zaczęło.
1. Branie oleju w dużych ilościach.
2. Ferka była przegrzana
3. Kompletny remont głowicy (900zł) + piescienie i panewk
4 Teraz jest ok nie bierze oleju i śmiga jak złoto ale miałem prawie 2 tys w plecy.

Mam nadzieje że u Ciebie nie będzie tak źle. Pozdrawiam
Frontera sport 2.8 tdi
Volvo XC 90 2.4 D5
Chrysler Pacifica 3,5
Yamaha Maxim 900

Francmiko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 12:16 pm
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: Francmiko » czw lis 13, 2008 11:22 am

Gdzie znajde czujnik temperatury na silniku ? !! !! !! !!
i powiedzcie mi jakie powinny byc osiagi tzn przyspieszenie do setki mniej wiecej
Ostatnio zmieniony czw lis 13, 2008 2:43 pm przez Francmiko, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » czw lis 13, 2008 11:30 am

Francmiko pisze:Gdzie znajde czujnik temperatury na silniku ?
i powiedzcie mi jakie powinny byc osiagi tzn przyspieszenie do setki mniej wiecej
Osiagami sie nie sugeruj, moze byc i tak ze silnik masz smiec a samochod bedzie przyspieszal ok ale bedzie kpcil, bral olej i wyrzucal cisnienie do zbiorniczka naraz :)21
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
kis2001
Posty: 342
Rejestracja: śr maja 23, 2007 6:23 pm
Lokalizacja: Żory

Post autor: kis2001 » czw lis 13, 2008 3:17 pm

Pisałem wcześniej pod kopułką są dwa czujniki temp. 1.pomiar na desce rozdzielczej(jedno przewodowy) 2. pomiar do komputera (dwu przewodowy)

Francmiko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 12:16 pm
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: Francmiko » czw lis 13, 2008 8:08 pm

a no przepraszam nie dowidzialem ze mi napisales :) dzieki jutro sprawdze czujnik

Francmiko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 12:16 pm
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: Francmiko » pt lis 14, 2008 2:28 pm

Termostat wsadzilem i efekt jest taki ze po jakims czasie silnik nagrzewa sie (wskaznik na polowie skali) wtedy gotuje sie woda i wywala mi przez zbiornik wyrownawczy para i woda
chlodnica ciepla tylko na gorze
czy to juz pewna uszczelka ?
termostat zaczyna sie otwierac chwilke przed wrzeniem nie mam niestety dokladnego termometra

Awatar użytkownika
MALO
 
 
Posty: 184
Rejestracja: pn gru 10, 2007 7:26 pm
Lokalizacja: LUBUSKIE

Post autor: MALO » pt lis 14, 2008 6:36 pm

Witam. Kupiłem kilka dni temu fercie z objawami jak kolega wyżej opisał. Byłem świadomy takiego zakupu. Po zdjęciu głowicy okazało się że uszczelka jest uszkodzona. Głowica też miała wżery. Dzisiaj odebrałem głowicę po regeneracji a jutro montaż. Nadmienie iż termostat był w aucie. Autko paliło super a po zalaniu chłodnicy dymiło na biało. Reszta objawów jak u kolegi.
Suzuki Samurai 1,9 TD LONG

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pt lis 14, 2008 7:44 pm

Pewna ,pewna, pisane miałeś na samym poczatku :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Francmiko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 12:16 pm
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: Francmiko » sob lis 15, 2008 11:51 am

MALO a ile Cie to kosztowalo ?
jeszcze sie zastanawiam dlaczego gotuje mi wode tylko na gorze a woda po spuszczeniu jest zimna ?

Awatar użytkownika
MALO
 
 
Posty: 184
Rejestracja: pn gru 10, 2007 7:26 pm
Lokalizacja: LUBUSKIE

Post autor: MALO » sob lis 15, 2008 12:55 pm

Uszczelka pod głowicę 43zł, uszczelka dolotowa 9zł, simering 4zł, pasek rozrządu 75zł. Nie wiem jak dalej bo właśnie ukręciłem szpilkę podczas montażu głowicy. I jestem wściekły. Tak przy okzaji ktoś wie jakim momentem dokręcać głowicę ??
Suzuki Samurai 1,9 TD LONG

Francmiko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 12:16 pm
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: Francmiko » sob lis 15, 2008 2:26 pm

W instrukcji pisza ze miedzu 58,8 a 66,7 Nm
a ile dales za regeneracje glowicy ?

Awatar użytkownika
MALO
 
 
Posty: 184
Rejestracja: pn gru 10, 2007 7:26 pm
Lokalizacja: LUBUSKIE

Post autor: MALO » sob lis 15, 2008 2:54 pm

Dałem kompletną głowicę do mechaniora. On wyciągnął zawory, splanował i złożył. Cała impreza koszt 60 zł + załącznik 0,5L. :wink:
Suzuki Samurai 1,9 TD LONG

Awatar użytkownika
kis2001
Posty: 342
Rejestracja: śr maja 23, 2007 6:23 pm
Lokalizacja: Żory

Post autor: kis2001 » sob lis 15, 2008 7:46 pm

Jeżeli przelewa do zbiorniczka to uszczelka (pod warunkiem że korek w chłodnicy jest szczelny i zachowuje właściwe parametry).Jeżeli w układzie korek nietrzyma ciśnienia to silnik będzie się grzał i chłodnica będzie ciepła u góry z powodu braku pełnego obiegu.Oznaką kiedy ciśnienie sprężania uchodzi do kanałów wodnych, to odpalenie zimnego silnika następnie po zaledwie kilku minutach przy odkręcaniu korka chłodnicy będzie słyszalne uchodzenie ciśnienia ( oczywiście za nim się termostat otworzy)

Francmiko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 12:16 pm
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: Francmiko » ndz lis 16, 2008 8:44 am

zakrylem wczoraj kartonem chlodnice od przodu i po przejechaniu 25 km temperatura doszla do moze 1/4 a pod maska wywalilo mi troche wody (moj zbiornik wyrownawczy to butelka 1L po oleju z dwoma otwormi jeden na rurke a drugi to wylot) chlodnica cala ciepla i woda sie zrobila biala (wzesniej dolalem odkamieniacza spuscilem wode raz i dolalem nowej moze to ten odkamieniacz jeszcze zadzialal)
Juz chyba sobie dam luz i zawioze go gdzies do mechaniora tylko gdzie :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości