Strona 1 z 1

terios

: wt sty 06, 2009 9:49 pm
autor: marcinsokol
jezdzil ktos tym malenstwem ?

Re: terios

: wt sty 06, 2009 11:44 pm
autor: alfik
W wakacje przez tydzień - prawie nówka 1.5 - Po pierwsze wcale nie takie maleństwo - z bliska i od środka znacznie większy niż myślałem, zdecydowanie większy niż Jimny - normalne auto z kufrem i miejscem na ludzi.

Przyjemna geometria podwozia, choć koła profil 65.

Zawieszenie słabe na szosie - buja się, mało precyzyiny układ kierowniczy, ale można z tym żyć.

Żenujący, cherlawy motor, ledwie to ciągnie, brak reduktora oznacza zero siły.

Pewnie dieslem z automatem mógł bym jeździć, dla rodziny się nada, aterenowość mi wystarczy, jednak silnik benzynowy dla spokojnych emerytów z Holandii :)

Re: terios

: śr sty 07, 2009 12:20 am
autor: barteks
Clarcson jeździł tym, udawał lisa na polowaniu, jest na youtube jako "Top ger go hunting" : - ))

Re: terios

: śr sty 07, 2009 10:07 am
autor: marcinsokol
alfik pisze:W wakacje przez tydzień - prawie nówka 1.5 - Po pierwsze wcale nie takie maleństwo - z bliska i od środka znacznie większy niż myślałem, zdecydowanie większy niż Jimny - normalne auto z kufrem i miejscem na ludzi.

Przyjemna geometria podwozia, choć koła profil 65.

Zawieszenie słabe na szosie - buja się, mało precyzyiny układ kierowniczy, ale można z tym żyć.

Żenujący, cherlawy motor, ledwie to ciągnie, brak reduktora oznacza zero siły.

Pewnie dieslem z automatem mógł bym jeździć, dla rodziny się nada, aterenowość mi wystarczy, jednak silnik benzynowy dla spokojnych emerytów z Holandii :)
a ty nie jezdziles terios 2?
http://daihatsu.katalog-samochodow.pl/s ... 5-16v-4wd/
podobno to klon rav4?

Re: terios

: śr sty 07, 2009 11:52 am
autor: barteks
Jasne Jasne, tka jak ROcky to klon LC...
A Charade to klon malucha...

Re: terios

: śr sty 07, 2009 2:12 pm
autor: alfik
No pisałem, że nówka, a to w tym roku było - czy klon Ravki? raczej nie, bo motor podłużnie zamontowany, a nie poprzecznie. Ponadto mechaniczny centralny dyfer (wiem, kiedyś ravka też tak miała). Starszy model był jak pamiętam węższy i też bez reduktora, ale nic o nim nie wiem.

Re: terios

: śr sty 07, 2009 3:46 pm
autor: Misiek Cypr
Jezdilem Terriosem I, a wlasciwie Toyota Cami. Nie ma nic wspolnego z RAVka. Auto bardzo dzielne, mimo malutkiego silnika 1300cc. Mial chyba cos 90 koni i 120Nm. W teren, lekki, calkiem calkiem, tam gdzie pajero II 2.5TDI LWB na 2 zredukowanej jechal ale juz z problemami, Cami dopiero wymiekla. Tam gdzie jezdzilismy na 2 z reduktorem z palcem w d..., Cami dawala rade bez problemu. Ma blokade centralnego dyfra, co bardzo pomaga i barzdo wolna jedynke. Tylny most jest sztywny, przednie niezalezne ale bardziej wytrzymale niz w ...Pajero :evil: Ma nawet cos na ksztalt ramy przyspawanej do nadwozia jak w pipie zj. Ma tez bagaznik, pojemny. Ma tez klime i pelna elektryke. Kolega jezdzil z nami, mozna zajrzec na watek Wycieczki/Cypryjskie pagorki

Re: terios

: ndz sty 11, 2009 1:37 am
autor: nes421
Barteks - pojechałeś po całości, specjalnie tego filmu nigdzie nie zamieszczałem ;)

http://www.youtube.com/watch?v=z8uOUBjsNz8

Ogólnie to zapraszam do oglądniecia filmów z Teriosem II na stronie http://daihatsu.glt.pl i do zapoznania się z informacjami/zdjęciami/filmami z forów Teriosa z innych krajów (dział Linki) - jest tego trochę.

Re: terios

: ndz paź 25, 2009 11:38 pm
autor: Bazan
Witam
przymierzam się do kupna Terriosa I - może ktoś mi opisać dokładnie jak tam jest rozwiązany napęd (rozłączany, czy stały?; blokada? )(w sieci nie mogę się doszukać dokładnego info)
pozdrawiam

Re: terios

: czw paź 29, 2009 6:43 pm
autor: nes421
Na stronach Toyoty w Nowej Zelandii się jeszcze pierwsza generacja uchowała:

http://www.toyota.co.nz/daihatsu/pages/ ... frame.html

Tutaj też jest trochę danych i linków:

http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Cami

Faktycznie na stronach Daihatsu na świecie poznikały broszury o Terios 1, ciężko coś znaleźć oficjalnego.

Re: terios

: czw paź 29, 2009 11:39 pm
autor: Bazan
:o wielkie dzięki :)2
pozdrawiam

Re: terios

: wt lis 03, 2009 8:07 pm
autor: nes421
Jak przetestujesz to autko - czy kupisz czy nie - to napisz jakąś opinię :)

Zastanawiam się czy to co ktoś napisał, że się na trasę nie nadaje, to prawda - na youtube jest filmik z prędkości 120km/h i nie widać żeby w aucie było głośno albo dyskomfortowo, a zapas obrotów też jeszcze ma :roll:

http://www.youtube.com/watch?v=G_S7tm_YZkY

Re: terios

: śr lis 04, 2009 6:35 pm
autor: Bazan
Ja szukam I generacji, a na filmiku jest II to już inna bajka, niestety mało jest ofert I gen
jest zaledwie kilka i to nie po tej stronie Polski co trzeba :roll:
co do jazdy po asfalcie (do tego głównie to autko) to opinie w necie są dobre.
Jak uda mi się go nabyć oczywiście opisze wrażenia, bo na razie na żywo widziałem jednego i nie bardzo coś o tym konkretnym egzemplarzu pozytywnego mogę napisać.

Re: terios

: śr lis 04, 2009 10:08 pm
autor: nes421
Fajnie.

W dziale "Instrukcje" na stronie Daihatsu 4x4 Klub Polska wisi serwisówka do pierwszej generacji, więc jakbyś potrzebował jakichś bardzo dokładnych danych to tam powinny być.

Re: terios

: pt lis 06, 2009 9:28 pm
autor: nes421
Przy okazji pytanie - czy to prawda że w którymś Teriosie I był stosowany silnik identyczny lub prawie identyczny z Suzuki Swift, i że można go trochę podrasować żeby Terios I był żwawszy?

Re: terios

: pt lis 20, 2009 9:13 pm
autor: nes421
Od listopada 2009r. w Niemczech można kupić Terios'a II fabrycznie zasilanego LPG.

Więcej na stronie producenta: http://daihatsu.de/b2c_news_detail,129, ... etail.html

W Niemczech Daihatsu ma ponad 350 punktów sprzedaży/współpracujących lub serwisów.
Produkcja nastawiona jest głównie na Sirion, Cuore i Terios.

Re: terios

: śr gru 09, 2009 7:47 pm
autor: Hinek
Terios to dość popularne 4x4 w wypożyczalniach w Australii. Kosztuje od 80$ za dobę :) Miałem okazję nim się tam przejechać - jednak wypożyczyłem inne auto. Wnętrze jest malutkie - jeśli ma się trochę bagażu - można jechać tylko we dwie osoby. Nawiasem mówiąc Australia - to już nie jest kraina Daihatsu.
Ferozę lub Rockiego łatwiej zobaczyć u nas niż tam. Teriosy widywałem głownie w miastach. Interior - to kraina Patroli, LC itp :)

Re: terios

: czw gru 10, 2009 10:48 am
autor: nes421
Hinek pisze:Nawiasem mówiąc Australia - to już nie jest kraina Daihatsu.
Ferozę lub Rockiego łatwiej zobaczyć u nas niż tam. Teriosy widywałem głownie w miastach. Interior - to kraina Patroli, LC itp :)
No tak, Daihatsu wycofało się z Australii parę ładnych lat temu. Oficjalnie tam nie występuje teraz, tak jak i w Polsce. Dziwne by było gdyby poza miastami ludzie którzy mają ogromne plantacje, farmy, itp. jeździli Teriosami do których się 3 owce na pakę nie zmieszczą.. Australia była krainą Daihatsu pod tym względem, że jest to kraj w którym się produkuje/produkowało części "tuningowe" do Rockyego czy Ferozy, takie jak drążki skrętne czy amortyzatory. Ciężko gdzieś indziej na świecie spotkać Rockyego w wersji LWB PickUp, co może świadczyć o tym że producent robił auta specjalnie na tamtejszy rynek w wersji "roboczej", do pracy w terenie. OuterLimits jest też największym forum o Daihatsu.

Terios to SUV ze "stałym napędem na cztery koła (PERMANENT 4x4) z możliwością zblokowania centralnego mechanizmu różnicowego. ", auto raczej miejskie z zasięgiem poza-miejskim..

Którą wersją jechałeś, w której jest tak mało miejsca ? 1 czy 2 ? LWB czy SWB?

Re: terios

: czw gru 10, 2009 2:36 pm
autor: Hinek
To była wersja krótka, ale nie jestem pewien - przed czy po liftingu? W każdym razie dwie torby podróżne słusznych rozmiarów nie bardzo chciały się zmieścić do bagażnika :-?

Re: terios

: czw gru 10, 2009 3:46 pm
autor: nes421

Re: terios

: pt gru 11, 2009 8:51 am
autor: Hinek
To wychodzi że miałem do czynienia z wersją sprzed liftingu. W linku który podałeś warto zwrócić uwagę jak tendencyjne są poglądowe rysunki. Figurki "ludzików" są miniaturowe :lol: :lol: Na szerokosć spokojnie weszły by cztery takie osoby...Niemniej autko mi się podoba - no, ale ja mam słabość do Daihatsu 8)

Re: terios

: pn cze 28, 2010 4:50 pm
autor: wiatro
nes421 pisze:Przy okazji pytanie - czy to prawda że w którymś Teriosie I był stosowany silnik identyczny lub prawie identyczny z Suzuki Swift, i że można go trochę podrasować żeby Terios I był żwawszy?

odkopuję temat - bo jestem jako żywo zainteresowany !
:)

czy może ktoś mi to potwierdzić ?

dzięki z góry !