Feroza. Resorowanie przodu
Moderator: s3R
Feroza. Resorowanie przodu
Koledzy jak to jest rozwiązane? Nie ma resoru, nie widać sprężyn.
Re: Feroza. Resorowanie przodu
Nie znam zawiasu w Ferozie, ale pozostaje drązek skrętny...
Ruski potrafi...
Re: Feroza. Resorowanie przodu
Ot wynalazek 

Cherokes 4.0 ,Nissan Terrano II 2.4 12V, Toyota Land Cruiser 100 V8.
Re: Feroza. Resorowanie przodu
A jak się objawia uszkodzony drazek skretny? Jak sie to reperuje?
Re: Feroza. Resorowanie przodu
Sam drążek może prawdopodobnie tylko pęknąć, wtedy dana strona auta siada (przynajmniej tak jest we francuskich autach). Natomiast przy drążku jest jeszcze pare innych elementów zużywających się. Opis i rysunki są w manualu:
http://www.warfs.org/manuals/F300-FS-Fr ... ension.pdf
głównie od strony 70. Na stronie 73 są zdajsie opisy na rysunku którą część trzeba pod jakim kątem sprawdzić.
http://www.warfs.org/manuals/F300-FS-Fr ... ension.pdf
głównie od strony 70. Na stronie 73 są zdajsie opisy na rysunku którą część trzeba pod jakim kątem sprawdzić.
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)
Re: Feroza. Resorowanie przodu
Drążka skrętnego się nie reperuje.harakiri pisze:A jak się objawia uszkodzony drazek skretny? Jak sie to reperuje?
Drążek skrętny to sprężyna zwinięta wzdłuż własnej osi. Z użyty drążek skrętny objawia się takimi podobnymi objawami co sprężyna czy resor, zaczyna być miękki, nie trzyma masy auta. Jazda na z użytych drażach to walka to walka z kierownicą o pożądany tor jazdy, to dobijanie wahaczy na nie równościach to nurkowanie auta podczas hamowania. W przypadku auta terenowego z użyty drążek wyklucza możliwość montażu wyciągarki czy też zderzaka stalowego.
Z tego co pamiętam to ani Ironman ani Old Man Emu nie produkuje drążków skrętnych do Feroza. Wiem na pewno, że TJM takowy posiada w ofercie Feroza o następujących rozmiarach 26mmx1093mm
nes421 pisze:Sam drążek może prawdopodobnie tylko pęknąć, wtedy dana strona auta siada (przynajmniej tak jest we francuskich autach). Natomiast przy drążku jest jeszcze pare innych elementów zużywających się. Opis i rysunki są w manualu:
http://www.warfs.org/manuals/F300-FS-Fr ... ension.pdf
głównie od strony 70. Na stronie 73 są zdajsie opisy na rysunku którą część trzeba pod jakim kątem sprawdzić.
Z praktyki mogę Ci powiedzieć, że na 99 % żaden z elementów od strony 70 do 73 się nie z używa z wyjątkiem rzeczonego drążka skrętnego

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: Feroza. Resorowanie przodu
Cenna to informacjaZ praktyki mogę Ci powiedzieć, że na 99 % żaden z elementów od strony 70 do 73 się nie z używa z wyjątkiem rzeczonego drążka skrętnego

A wiesz może jeszcze kto takimi drążkami w Polsce handluje, albo z którego francuza można dopasować do Ferozy ?
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)
Re: Feroza. Resorowanie przodu
Nie życzę nikomu konieczności wymiany, ale gdyby kogoś ciekawiło, to cena za oceanem za 2 sztuki drążków wynosi w przeliczeniu na polskie 900-1100zł
Są produkowane przez różne firmy, wg. danych producentów do 30% mocniejsze od orginalnych
W Polsce na Allegro używane drążki do Rockyego po 300zł nie znajdują od dłuższego czasu nabywcy, a sprzedawca ma w opisie że sprowadza wiele części do japończyków, więc możliwe że do Ferozy też mają/miewają.
Są produkowane przez różne firmy, wg. danych producentów do 30% mocniejsze od orginalnych
W Polsce na Allegro używane drążki do Rockyego po 300zł nie znajdują od dłuższego czasu nabywcy, a sprzedawca ma w opisie że sprowadza wiele części do japończyków, więc możliwe że do Ferozy też mają/miewają.
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Feroza. Resorowanie przodu
sądzisz że 1100 to dużo za nowe drążki 
jeśli jesteś w stanie załatwić taniej nowe daj znać kupie większą ilość

jeśli jesteś w stanie załatwić taniej nowe daj znać kupie większą ilość

Czwarte serce 

Re: Feroza. Resorowanie przodu
1100zł nie duzo za drążki, i dolar australijski jako jedyny zachował sensowny kurs. Ale skoro przesłanie 15 podkoszulek do Polski kosztuje 200$ AUD (wiadomość z forum rowerowego
), to drążki też pewnie tyle. Możliwe że transport morski byłby tańszy niż lotniczy, tylko terminy do 2 miesięcy.
Do tego cło i podatek które należy zapłacić w przypadku zakupu towarów NOWYCH - zrobi się z tego 1100zł spokojnie 2200zł.
Jeśli masz dobry kontakt w sklepie/dogadasz się z nimi/ albo znajomego który mu to kupi na miejscu, zapakuje i wyśle jako prezent / używane, wtedy odpada cło i podatek.
Mi przy zakupie orginalnego oprogramowania, wysyłanego zgodnie z zawartością z USA przetrzymali na cle w Polsce przesyłkę ponad miesiąc, a za cło, podatek i przesyłkę wyszło prawie 80% więcej niż cena.
Jeśli chcesz większą ilość taniej, to można spróbować z Japonii sciągnąć
Przesyłki mają tańsze, towar na miejscu zapewne też. Przy 10 kompletach i wytanianiu na transporcie morskim musiałbyś zainwestować pewnie z 10.000zł na 2 miesiące. Kwestia czy Ci się to opłaci, czy np. któraś z większych hurtowni albo ktoś kto sprowadza części do japończyków w międzyczasie nie sciągnie tego więcej i taniej..

Do tego cło i podatek które należy zapłacić w przypadku zakupu towarów NOWYCH - zrobi się z tego 1100zł spokojnie 2200zł.
Jeśli masz dobry kontakt w sklepie/dogadasz się z nimi/ albo znajomego który mu to kupi na miejscu, zapakuje i wyśle jako prezent / używane, wtedy odpada cło i podatek.
Mi przy zakupie orginalnego oprogramowania, wysyłanego zgodnie z zawartością z USA przetrzymali na cle w Polsce przesyłkę ponad miesiąc, a za cło, podatek i przesyłkę wyszło prawie 80% więcej niż cena.
Jeśli chcesz większą ilość taniej, to można spróbować z Japonii sciągnąć

Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości