Feroza. Resorowanie przodu

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

Awatar użytkownika
harakiri
 
 
Posty: 1013
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 11:42 pm
Lokalizacja: Radom

Feroza. Resorowanie przodu

Post autor: harakiri » wt mar 03, 2009 8:53 pm

Koledzy jak to jest rozwiązane? Nie ma resoru, nie widać sprężyn.

landryn
 
 
Posty: 108
Rejestracja: czw gru 09, 2004 11:57 pm
Lokalizacja: M-Maz.

Re: Feroza. Resorowanie przodu

Post autor: landryn » wt mar 03, 2009 9:02 pm

Nie znam zawiasu w Ferozie, ale pozostaje drązek skrętny...
Ruski potrafi...

Davido
Posty: 327
Rejestracja: czw lip 07, 2005 11:01 am
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Feroza. Resorowanie przodu

Post autor: Davido » śr mar 04, 2009 9:49 am

Dokładnie tak, drążki skrętne.
Feroza '95

Awatar użytkownika
kis2001
Posty: 342
Rejestracja: śr maja 23, 2007 6:23 pm
Lokalizacja: Żory

Re: Feroza. Resorowanie przodu

Post autor: kis2001 » śr mar 04, 2009 7:04 pm

Ot wynalazek :)21
Cherokes 4.0 ,Nissan Terrano II 2.4 12V, Toyota Land Cruiser 100 V8.

Awatar użytkownika
harakiri
 
 
Posty: 1013
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 11:42 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Feroza. Resorowanie przodu

Post autor: harakiri » śr mar 04, 2009 11:34 pm

A jak się objawia uszkodzony drazek skretny? Jak sie to reperuje?

Awatar użytkownika
nes421
 
 
Posty: 1483
Rejestracja: czw mar 02, 2006 5:19 am
Lokalizacja: Europa

Re: Feroza. Resorowanie przodu

Post autor: nes421 » czw mar 05, 2009 9:01 pm

Sam drążek może prawdopodobnie tylko pęknąć, wtedy dana strona auta siada (przynajmniej tak jest we francuskich autach). Natomiast przy drążku jest jeszcze pare innych elementów zużywających się. Opis i rysunki są w manualu:

http://www.warfs.org/manuals/F300-FS-Fr ... ension.pdf

głównie od strony 70. Na stronie 73 są zdajsie opisy na rysunku którą część trzeba pod jakim kątem sprawdzić.
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Feroza. Resorowanie przodu

Post autor: Eskapada » pt mar 06, 2009 7:09 am

harakiri pisze:A jak się objawia uszkodzony drazek skretny? Jak sie to reperuje?
Drążka skrętnego się nie reperuje.
Drążek skrętny to sprężyna zwinięta wzdłuż własnej osi. Z użyty drążek skrętny objawia się takimi podobnymi objawami co sprężyna czy resor, zaczyna być miękki, nie trzyma masy auta. Jazda na z użytych drażach to walka to walka z kierownicą o pożądany tor jazdy, to dobijanie wahaczy na nie równościach to nurkowanie auta podczas hamowania. W przypadku auta terenowego z użyty drążek wyklucza możliwość montażu wyciągarki czy też zderzaka stalowego.

Z tego co pamiętam to ani Ironman ani Old Man Emu nie produkuje drążków skrętnych do Feroza. Wiem na pewno, że TJM takowy posiada w ofercie Feroza o następujących rozmiarach 26mmx1093mm

nes421 pisze:Sam drążek może prawdopodobnie tylko pęknąć, wtedy dana strona auta siada (przynajmniej tak jest we francuskich autach). Natomiast przy drążku jest jeszcze pare innych elementów zużywających się. Opis i rysunki są w manualu:

http://www.warfs.org/manuals/F300-FS-Fr ... ension.pdf

głównie od strony 70. Na stronie 73 są zdajsie opisy na rysunku którą część trzeba pod jakim kątem sprawdzić.


Z praktyki mogę Ci powiedzieć, że na 99 % żaden z elementów od strony 70 do 73 się nie z używa z wyjątkiem rzeczonego drążka skrętnego :wink:
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
nes421
 
 
Posty: 1483
Rejestracja: czw mar 02, 2006 5:19 am
Lokalizacja: Europa

Re: Feroza. Resorowanie przodu

Post autor: nes421 » pn mar 09, 2009 11:46 pm

Z praktyki mogę Ci powiedzieć, że na 99 % żaden z elementów od strony 70 do 73 się nie z używa z wyjątkiem rzeczonego drążka skrętnego :wink:
Cenna to informacja :)

A wiesz może jeszcze kto takimi drążkami w Polsce handluje, albo z którego francuza można dopasować do Ferozy ?
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Re: Feroza. Resorowanie przodu

Post autor: tybero » pn mar 09, 2009 11:53 pm

pizot 407 ma takie :roll: :)21
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Re: Feroza. Resorowanie przodu

Post autor: s3R » wt mar 10, 2009 9:11 am

:)21 ale tył i tylko kombi...
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
nes421
 
 
Posty: 1483
Rejestracja: czw mar 02, 2006 5:19 am
Lokalizacja: Europa

Re: Feroza. Resorowanie przodu

Post autor: nes421 » wt mar 31, 2009 8:54 pm

Nie życzę nikomu konieczności wymiany, ale gdyby kogoś ciekawiło, to cena za oceanem za 2 sztuki drążków wynosi w przeliczeniu na polskie 900-1100zł
Są produkowane przez różne firmy, wg. danych producentów do 30% mocniejsze od orginalnych

W Polsce na Allegro używane drążki do Rockyego po 300zł nie znajdują od dłuższego czasu nabywcy, a sprzedawca ma w opisie że sprowadza wiele części do japończyków, więc możliwe że do Ferozy też mają/miewają.
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Feroza. Resorowanie przodu

Post autor: gebels » pt kwie 03, 2009 9:08 pm

sądzisz że 1100 to dużo za nowe drążki ??

jeśli jesteś w stanie załatwić taniej nowe daj znać kupie większą ilość :)21
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
nes421
 
 
Posty: 1483
Rejestracja: czw mar 02, 2006 5:19 am
Lokalizacja: Europa

Re: Feroza. Resorowanie przodu

Post autor: nes421 » sob kwie 04, 2009 10:03 am

1100zł nie duzo za drążki, i dolar australijski jako jedyny zachował sensowny kurs. Ale skoro przesłanie 15 podkoszulek do Polski kosztuje 200$ AUD (wiadomość z forum rowerowego ;) ), to drążki też pewnie tyle. Możliwe że transport morski byłby tańszy niż lotniczy, tylko terminy do 2 miesięcy.

Do tego cło i podatek które należy zapłacić w przypadku zakupu towarów NOWYCH - zrobi się z tego 1100zł spokojnie 2200zł.

Jeśli masz dobry kontakt w sklepie/dogadasz się z nimi/ albo znajomego który mu to kupi na miejscu, zapakuje i wyśle jako prezent / używane, wtedy odpada cło i podatek.

Mi przy zakupie orginalnego oprogramowania, wysyłanego zgodnie z zawartością z USA przetrzymali na cle w Polsce przesyłkę ponad miesiąc, a za cło, podatek i przesyłkę wyszło prawie 80% więcej niż cena.


Jeśli chcesz większą ilość taniej, to można spróbować z Japonii sciągnąć :) Przesyłki mają tańsze, towar na miejscu zapewne też. Przy 10 kompletach i wytanianiu na transporcie morskim musiałbyś zainwestować pewnie z 10.000zł na 2 miesiące. Kwestia czy Ci się to opłaci, czy np. któraś z większych hurtowni albo ktoś kto sprowadza części do japończyków w międzyczasie nie sciągnie tego więcej i taniej..
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości