Dobór sprężyn

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

Artur.W
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: ndz kwie 05, 2009 8:58 pm
Lokalizacja: wlkp.

Dobór sprężyn

Post autor: Artur.W » czw maja 28, 2009 4:06 pm

witam
jestem posiadaczem rockiego z 89' i chciałbym zmodyfikować trochę zawieszenie - zamiast resorów dać sprężyny
i w zwiazku z tym mam pytanko - jaka jest długość sprężyn (tył) w wersji z 93'?
ewentualnie jeśli ktoś motał już coś takiego to jakie sprężyny zastosować ?
--
Daihatsu Rocky

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Dobór sprężyn

Post autor: Eskapada » czw maja 28, 2009 5:17 pm

Praktycznie rzecz biorąc robisz nowe zawieszanie, będziesz musiał dorobić wahacze więc masz duże pole manewru. Ja bym zmotał sprężyny i amortyzatory od Toyota J7 i do parametrów technicznych sprężyn drobił pozostałe elementy. Np sprężyna do J7 przednia OME 870 ma wysokość 370mm a tylna OME 871 ma 410mm.
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Re: Dobór sprężyn

Post autor: selim » czw maja 28, 2009 9:11 pm

Kolega ...hmm Bandzior ?(czy cuś takiego)
przerabiał taką rakietę
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Re: Dobór sprężyn

Post autor: profesorr » pt maja 29, 2009 7:07 pm

rakieta ma trochę mało miejsca na gniazdo sprężyny przy ramie i wąskie mosty tak że taka przeróbka nie jest prosta,a i tak wyjdzie później że taniej i lepiej by było kupić powiedzmy lj do 90 roku,na ale każdy się sam musi nauczyć i przekonać :roll:
tel660675798

Artur.W
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: ndz kwie 05, 2009 8:58 pm
Lokalizacja: wlkp.

Re: Dobór sprężyn

Post autor: Artur.W » ndz maja 31, 2009 5:14 pm

profesorr pisze: i tak wyjdzie później że taniej i lepiej by było kupić powiedzmy lj do 90 roku,
to akurat nie wchodzi w grę bo samochód jest dostosowany do moich specyficznych potrzeb i nie mam ochoty robić tego po raz drugi :)3
wiem że od 93' rocky miał tylne zawieszenie na sprężynach więc nie powienien to być taki strzaszny problem.
potrzebuje jedynie wskazówek jak wybrac prawidłowo sprężyny by mi auto nie klapnęło na mosty jak załaduje na pakę z pół tony ( moja wersja to F75 przerobiony na pickup'a), a poza tym chciałbym przy okazji zrobic lift o jakieś 2 max 3".
--
Daihatsu Rocky

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Re: Dobór sprężyn

Post autor: profesorr » ndz maja 31, 2009 7:23 pm

Artur.W pisze:
wiem że od 93' rocky miał tylne zawieszenie na sprężynach więc nie powienien to być taki strzaszny problem.

rocky po 93 roku to zawieszeniowo,ramowo całkowicie inny samochód,a sprężyna z tyłu żeby było ciekawiej nie spiera się na moście tylko na wahaczu,a z przodu wogóle nie masz sprężyn tylko drążki skrętne, no ale motaj tylko później nie zapomnij się podzielić doświadczeniami..
tel660675798

Awatar użytkownika
adam992
Posty: 568
Rejestracja: wt lis 20, 2007 5:42 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: Dobór sprężyn

Post autor: adam992 » wt cze 16, 2009 7:30 pm

http://bandzior4x4.pl/index.php?show=warsztat&id=22
tu jest o przerabianiu na sprężyny , tyle ze są od razu mosty z GRata
Teraz auto ma 33" silverstony i pięknie śmiga :)2
Babell Extreme Off Road TEAM
Toyota LJ70 3.0 V6 KOCUR :)21
Discovery TD5

Awatar użytkownika
Sztanca
Posty: 433
Rejestracja: czw cze 19, 2008 11:48 am
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Dobór sprężyn

Post autor: Sztanca » wt cze 16, 2009 9:03 pm

adam992 pisze: Teraz auto ma 33" silverstony i pięknie śmiga :)2
35" 8) ... i 2 blokady i naprawdę ładnie śmiga - 2 miejsce w Braniewie w wyczynie
zmoty sprzedane, szukam cywilnego Y60
sylwester w górach

Awatar użytkownika
adam992
Posty: 568
Rejestracja: wt lis 20, 2007 5:42 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: Dobór sprężyn

Post autor: adam992 » śr cze 17, 2009 7:25 pm

Sztanca pisze:
adam992 pisze: Teraz auto ma 33" silverstony i pięknie śmiga :)2
35" 8) ... i 2 blokady i naprawdę ładnie śmiga - 2 miejsce w Braniewie w wyczynie
Tak, tylko 35" w wykonaniu silverstona to 33" :)21
Babell Extreme Off Road TEAM
Toyota LJ70 3.0 V6 KOCUR :)21
Discovery TD5

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Re: Dobór sprężyn

Post autor: profesorr » śr cze 17, 2009 9:05 pm

[/quote]
Tak, tylko 35" w wykonaniu silverstona to 33" :)21[/quote]


coś w tym jest..
tel660675798

Awatar użytkownika
olin1
Posty: 585
Rejestracja: wt kwie 15, 2008 7:59 pm
Lokalizacja: Nowy Sącz / Kraków

Re: Dobór sprężyn

Post autor: olin1 » pn sie 09, 2010 7:51 pm

Artur.W pisze:mam pytanko - jaka jest długość sprężyn (tył) w wersji z 93'?
Tak mi się wydaje że moja Rakieta troszkę się czołga a nigdzie nie mogę znaleźć jaka jest (oryginalnie) dł sprężyn :(
Ma ktoś taką wiedzę ?
Daihatsu Rocky - na zawsze
Defender 110 - obecny
Pajero IV - obecny

Awatar użytkownika
olin1
Posty: 585
Rejestracja: wt kwie 15, 2008 7:59 pm
Lokalizacja: Nowy Sącz / Kraków

Re: Dobór sprężyn

Post autor: olin1 » pn lut 28, 2011 10:01 pm

Udało mi się znaleźć:


Daihatsu ROCKY Hard Top (F7, F8) (1984.06 - 1993.04) 2.8 TD 102KM
Informacje:
* od roku prod.: 1993-05
* Rozstaw osi: 2530
Dodatkowe informacje:
* Strona zabudowy: os tylna
* żrednica 1 [mm]: 11,8
* żrednica 2 [mm]: 15
* żrednica 3 [mm]: 11,8
* Długosć [mm]: 305
* żrednica zewnętrzna 1 [mm]: 178
* Ciężar [kg]: 3,4
Daihatsu Rocky - na zawsze
Defender 110 - obecny
Pajero IV - obecny

Awatar użytkownika
nadglowski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: czw maja 27, 2010 11:25 am
Lokalizacja: Strzelin

Re: Dobór sprężyn

Post autor: nadglowski » pt mar 04, 2011 8:56 am

W mojej rakiecie poprzedni właściciel z przodu wsadził sprężyny między ramę a resor w miejscu gumowych odbojów :)9 czy ktoś może mi wytłumaczyć po co ??
[O]===DAIHATSU=TURBO[O]
\__________________/
Kiedyś ROCKY 2.0 3Y później BLAZER S10 2.8 teraz ROCKY 2.8 TD.

Awatar użytkownika
Tomstar
 
 
Posty: 129
Rejestracja: sob mar 03, 2007 11:12 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Dobór sprężyn

Post autor: Tomstar » pt mar 04, 2011 12:29 pm

Jak dobrze pamiętam to w dziale Suzuki można poczytać o takich patentach. Rozwiązanie to ma chyba na celu przeciwdziałanie klapnięciu resorów i usztywnienie zawiechy.
Czy to działa Ty nam powiedz.
Plus tego taki, że już jesteś o krok bliżej w razie przerabiania Rockiego na sprężyniaka :lol:

Awatar użytkownika
nadglowski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: czw maja 27, 2010 11:25 am
Lokalizacja: Strzelin

Re: Dobór sprężyn

Post autor: nadglowski » pt mar 04, 2011 12:36 pm

Czy działa ??
Jest sztywny i faktycznie resory ma jak nowe mimo swojego wieku. :)2
Nie jest komfortowy ale nie taka jego rola.
Przy dość ciężkim silniku może faktycznie to ma sens.
[O]===DAIHATSU=TURBO[O]
\__________________/
Kiedyś ROCKY 2.0 3Y później BLAZER S10 2.8 teraz ROCKY 2.8 TD.

don_kicic
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: pt gru 19, 2008 11:08 pm

Re: Dobór sprężyn

Post autor: don_kicic » czw mar 24, 2011 10:27 pm

Także widziałem zabieg wsadzenia sprężyn do resoraka, ale w tym przypadku zostało jedno główne pióro a między nie a ramę została wsadzona sprężyna, technika ta ma na celu sprawić jazdę Rockym bardziej komfortową i spełnia swoją rolę, na pewno samochód jest wygodniejszy. Zabieg taki ma wiele plusów jednym z nim jest w miarę prosty i szybki montaż przy pomocy spawarki i sprężynki poza tym nie trzeba kombinować z wahaczami, sprężynami i drążkami poprzecznymi i stabilizacyjnymi.

Jarotoro
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: czw gru 18, 2008 12:39 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Dobór sprężyn

Post autor: Jarotoro » pt mar 25, 2011 12:06 am

Artur.W pisze:witam
jestem posiadaczem rockiego z 89' i chciałbym zmodyfikować trochę zawieszenie - zamiast resorów dać sprężyny
i w zwiazku z tym mam pytanko - jaka jest długość sprężyn (tył) w wersji z 93'?
ewentualnie jeśli ktoś motał już coś takiego to jakie sprężyny zastosować ?

Witam.
Ja mam przerobiona rakietę na sprężyny i mosty od GR.
Samochód super jeżdzi w terenie, jednak kosztowało to dużo pracy i kasy. Z doświadczenia moge powiedzieć ,że taka przeróbka nie ma sensu ekonomicznego. Lepiej od razu kupić patrola lub LJ 70 i etapami modernizować. Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość