Dobór sprężyn
Moderator: s3R
Dobór sprężyn
witam
jestem posiadaczem rockiego z 89' i chciałbym zmodyfikować trochę zawieszenie - zamiast resorów dać sprężyny
i w zwiazku z tym mam pytanko - jaka jest długość sprężyn (tył) w wersji z 93'?
ewentualnie jeśli ktoś motał już coś takiego to jakie sprężyny zastosować ?
jestem posiadaczem rockiego z 89' i chciałbym zmodyfikować trochę zawieszenie - zamiast resorów dać sprężyny
i w zwiazku z tym mam pytanko - jaka jest długość sprężyn (tył) w wersji z 93'?
ewentualnie jeśli ktoś motał już coś takiego to jakie sprężyny zastosować ?
--
Daihatsu Rocky
Daihatsu Rocky
Re: Dobór sprężyn
Praktycznie rzecz biorąc robisz nowe zawieszanie, będziesz musiał dorobić wahacze więc masz duże pole manewru. Ja bym zmotał sprężyny i amortyzatory od Toyota J7 i do parametrów technicznych sprężyn drobił pozostałe elementy. Np sprężyna do J7 przednia OME 870 ma wysokość 370mm a tylna OME 871 ma 410mm.
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: Dobór sprężyn
Kolega ...hmm Bandzior ?(czy cuś takiego)
przerabiał taką rakietę
przerabiał taką rakietę
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
Re: Dobór sprężyn
rakieta ma trochę mało miejsca na gniazdo sprężyny przy ramie i wąskie mosty tak że taka przeróbka nie jest prosta,a i tak wyjdzie później że taniej i lepiej by było kupić powiedzmy lj do 90 roku,na ale każdy się sam musi nauczyć i przekonać 

tel660675798
Re: Dobór sprężyn
to akurat nie wchodzi w grę bo samochód jest dostosowany do moich specyficznych potrzeb i nie mam ochoty robić tego po raz drugiprofesorr pisze: i tak wyjdzie później że taniej i lepiej by było kupić powiedzmy lj do 90 roku,

wiem że od 93' rocky miał tylne zawieszenie na sprężynach więc nie powienien to być taki strzaszny problem.
potrzebuje jedynie wskazówek jak wybrac prawidłowo sprężyny by mi auto nie klapnęło na mosty jak załaduje na pakę z pół tony ( moja wersja to F75 przerobiony na pickup'a), a poza tym chciałbym przy okazji zrobic lift o jakieś 2 max 3".
--
Daihatsu Rocky
Daihatsu Rocky
Re: Dobór sprężyn
Artur.W pisze:
wiem że od 93' rocky miał tylne zawieszenie na sprężynach więc nie powienien to być taki strzaszny problem.
rocky po 93 roku to zawieszeniowo,ramowo całkowicie inny samochód,a sprężyna z tyłu żeby było ciekawiej nie spiera się na moście tylko na wahaczu,a z przodu wogóle nie masz sprężyn tylko drążki skrętne, no ale motaj tylko później nie zapomnij się podzielić doświadczeniami..
tel660675798
Re: Dobór sprężyn
http://bandzior4x4.pl/index.php?show=warsztat&id=22
tu jest o przerabianiu na sprężyny , tyle ze są od razu mosty z GRata
Teraz auto ma 33" silverstony i pięknie śmiga
tu jest o przerabianiu na sprężyny , tyle ze są od razu mosty z GRata
Teraz auto ma 33" silverstony i pięknie śmiga

Babell Extreme Off Road TEAM
Toyota LJ70 3.0 V6 KOCUR
Discovery TD5
Toyota LJ70 3.0 V6 KOCUR

Discovery TD5
Re: Dobór sprężyn
35"adam992 pisze: Teraz auto ma 33" silverstony i pięknie śmiga

zmoty sprzedane, szukam cywilnego Y60
sylwester w górach
sylwester w górach
Re: Dobór sprężyn
Tak, tylko 35" w wykonaniu silverstona to 33"Sztanca pisze:35"adam992 pisze: Teraz auto ma 33" silverstony i pięknie śmiga... i 2 blokady i naprawdę ładnie śmiga - 2 miejsce w Braniewie w wyczynie

Babell Extreme Off Road TEAM
Toyota LJ70 3.0 V6 KOCUR
Discovery TD5
Toyota LJ70 3.0 V6 KOCUR

Discovery TD5
Re: Dobór sprężyn
[/quote]
Tak, tylko 35" w wykonaniu silverstona to 33"
[/quote]
coś w tym jest..
Tak, tylko 35" w wykonaniu silverstona to 33"

coś w tym jest..
tel660675798
Re: Dobór sprężyn
Tak mi się wydaje że moja Rakieta troszkę się czołga a nigdzie nie mogę znaleźć jaka jest (oryginalnie) dł sprężynArtur.W pisze:mam pytanko - jaka jest długość sprężyn (tył) w wersji z 93'?

Ma ktoś taką wiedzę ?
Daihatsu Rocky - na zawsze
Defender 110 - obecny
Pajero IV - obecny
Defender 110 - obecny
Pajero IV - obecny
Re: Dobór sprężyn
Udało mi się znaleźć:
Daihatsu ROCKY Hard Top (F7, F8) (1984.06 - 1993.04) 2.8 TD 102KM
Informacje:
* od roku prod.: 1993-05
* Rozstaw osi: 2530
Dodatkowe informacje:
* Strona zabudowy: os tylna
* żrednica 1 [mm]: 11,8
* żrednica 2 [mm]: 15
* żrednica 3 [mm]: 11,8
* Długosć [mm]: 305
* żrednica zewnętrzna 1 [mm]: 178
* Ciężar [kg]: 3,4
Daihatsu ROCKY Hard Top (F7, F8) (1984.06 - 1993.04) 2.8 TD 102KM
Informacje:
* od roku prod.: 1993-05
* Rozstaw osi: 2530
Dodatkowe informacje:
* Strona zabudowy: os tylna
* żrednica 1 [mm]: 11,8
* żrednica 2 [mm]: 15
* żrednica 3 [mm]: 11,8
* Długosć [mm]: 305
* żrednica zewnętrzna 1 [mm]: 178
* Ciężar [kg]: 3,4
Daihatsu Rocky - na zawsze
Defender 110 - obecny
Pajero IV - obecny
Defender 110 - obecny
Pajero IV - obecny
- nadglowski
- jestem tu nowy...
- Posty: 63
- Rejestracja: czw maja 27, 2010 11:25 am
- Lokalizacja: Strzelin
Re: Dobór sprężyn
W mojej rakiecie poprzedni właściciel z przodu wsadził sprężyny między ramę a resor w miejscu gumowych odbojów
czy ktoś może mi wytłumaczyć po co 


[O]===DAIHATSU=TURBO[O]
\__________________/
Kiedyś ROCKY 2.0 3Y później BLAZER S10 2.8 teraz ROCKY 2.8 TD.
\__________________/
Kiedyś ROCKY 2.0 3Y później BLAZER S10 2.8 teraz ROCKY 2.8 TD.
Re: Dobór sprężyn
Jak dobrze pamiętam to w dziale Suzuki można poczytać o takich patentach. Rozwiązanie to ma chyba na celu przeciwdziałanie klapnięciu resorów i usztywnienie zawiechy.
Czy to działa Ty nam powiedz.
Plus tego taki, że już jesteś o krok bliżej w razie przerabiania Rockiego na sprężyniaka
Czy to działa Ty nam powiedz.
Plus tego taki, że już jesteś o krok bliżej w razie przerabiania Rockiego na sprężyniaka

- nadglowski
- jestem tu nowy...
- Posty: 63
- Rejestracja: czw maja 27, 2010 11:25 am
- Lokalizacja: Strzelin
Re: Dobór sprężyn
Czy działa
Jest sztywny i faktycznie resory ma jak nowe mimo swojego wieku.
Nie jest komfortowy ale nie taka jego rola.
Przy dość ciężkim silniku może faktycznie to ma sens.

Jest sztywny i faktycznie resory ma jak nowe mimo swojego wieku.

Nie jest komfortowy ale nie taka jego rola.
Przy dość ciężkim silniku może faktycznie to ma sens.
[O]===DAIHATSU=TURBO[O]
\__________________/
Kiedyś ROCKY 2.0 3Y później BLAZER S10 2.8 teraz ROCKY 2.8 TD.
\__________________/
Kiedyś ROCKY 2.0 3Y później BLAZER S10 2.8 teraz ROCKY 2.8 TD.
Re: Dobór sprężyn
Także widziałem zabieg wsadzenia sprężyn do resoraka, ale w tym przypadku zostało jedno główne pióro a między nie a ramę została wsadzona sprężyna, technika ta ma na celu sprawić jazdę Rockym bardziej komfortową i spełnia swoją rolę, na pewno samochód jest wygodniejszy. Zabieg taki ma wiele plusów jednym z nim jest w miarę prosty i szybki montaż przy pomocy spawarki i sprężynki poza tym nie trzeba kombinować z wahaczami, sprężynami i drążkami poprzecznymi i stabilizacyjnymi.
Re: Dobór sprężyn
Artur.W pisze:witam
jestem posiadaczem rockiego z 89' i chciałbym zmodyfikować trochę zawieszenie - zamiast resorów dać sprężyny
i w zwiazku z tym mam pytanko - jaka jest długość sprężyn (tył) w wersji z 93'?
ewentualnie jeśli ktoś motał już coś takiego to jakie sprężyny zastosować ?
Witam.
Ja mam przerobiona rakietę na sprężyny i mosty od GR.
Samochód super jeżdzi w terenie, jednak kosztowało to dużo pracy i kasy. Z doświadczenia moge powiedzieć ,że taka przeróbka nie ma sensu ekonomicznego. Lepiej od razu kupić patrola lub LJ 70 i etapami modernizować. Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość