Strona 1 z 1

Dobór sprężyn

: czw maja 28, 2009 4:06 pm
autor: Artur.W
witam
jestem posiadaczem rockiego z 89' i chciałbym zmodyfikować trochę zawieszenie - zamiast resorów dać sprężyny
i w zwiazku z tym mam pytanko - jaka jest długość sprężyn (tył) w wersji z 93'?
ewentualnie jeśli ktoś motał już coś takiego to jakie sprężyny zastosować ?

Re: Dobór sprężyn

: czw maja 28, 2009 5:17 pm
autor: Eskapada
Praktycznie rzecz biorąc robisz nowe zawieszanie, będziesz musiał dorobić wahacze więc masz duże pole manewru. Ja bym zmotał sprężyny i amortyzatory od Toyota J7 i do parametrów technicznych sprężyn drobił pozostałe elementy. Np sprężyna do J7 przednia OME 870 ma wysokość 370mm a tylna OME 871 ma 410mm.

Re: Dobór sprężyn

: czw maja 28, 2009 9:11 pm
autor: selim
Kolega ...hmm Bandzior ?(czy cuś takiego)
przerabiał taką rakietę

Re: Dobór sprężyn

: pt maja 29, 2009 7:07 pm
autor: profesorr
rakieta ma trochę mało miejsca na gniazdo sprężyny przy ramie i wąskie mosty tak że taka przeróbka nie jest prosta,a i tak wyjdzie później że taniej i lepiej by było kupić powiedzmy lj do 90 roku,na ale każdy się sam musi nauczyć i przekonać :roll:

Re: Dobór sprężyn

: ndz maja 31, 2009 5:14 pm
autor: Artur.W
profesorr pisze: i tak wyjdzie później że taniej i lepiej by było kupić powiedzmy lj do 90 roku,
to akurat nie wchodzi w grę bo samochód jest dostosowany do moich specyficznych potrzeb i nie mam ochoty robić tego po raz drugi :)3
wiem że od 93' rocky miał tylne zawieszenie na sprężynach więc nie powienien to być taki strzaszny problem.
potrzebuje jedynie wskazówek jak wybrac prawidłowo sprężyny by mi auto nie klapnęło na mosty jak załaduje na pakę z pół tony ( moja wersja to F75 przerobiony na pickup'a), a poza tym chciałbym przy okazji zrobic lift o jakieś 2 max 3".

Re: Dobór sprężyn

: ndz maja 31, 2009 7:23 pm
autor: profesorr
Artur.W pisze:
wiem że od 93' rocky miał tylne zawieszenie na sprężynach więc nie powienien to być taki strzaszny problem.

rocky po 93 roku to zawieszeniowo,ramowo całkowicie inny samochód,a sprężyna z tyłu żeby było ciekawiej nie spiera się na moście tylko na wahaczu,a z przodu wogóle nie masz sprężyn tylko drążki skrętne, no ale motaj tylko później nie zapomnij się podzielić doświadczeniami..

Re: Dobór sprężyn

: wt cze 16, 2009 7:30 pm
autor: adam992
http://bandzior4x4.pl/index.php?show=warsztat&id=22
tu jest o przerabianiu na sprężyny , tyle ze są od razu mosty z GRata
Teraz auto ma 33" silverstony i pięknie śmiga :)2

Re: Dobór sprężyn

: wt cze 16, 2009 9:03 pm
autor: Sztanca
adam992 pisze: Teraz auto ma 33" silverstony i pięknie śmiga :)2
35" 8) ... i 2 blokady i naprawdę ładnie śmiga - 2 miejsce w Braniewie w wyczynie

Re: Dobór sprężyn

: śr cze 17, 2009 7:25 pm
autor: adam992
Sztanca pisze:
adam992 pisze: Teraz auto ma 33" silverstony i pięknie śmiga :)2
35" 8) ... i 2 blokady i naprawdę ładnie śmiga - 2 miejsce w Braniewie w wyczynie
Tak, tylko 35" w wykonaniu silverstona to 33" :)21

Re: Dobór sprężyn

: śr cze 17, 2009 9:05 pm
autor: profesorr
[/quote]
Tak, tylko 35" w wykonaniu silverstona to 33" :)21[/quote]


coś w tym jest..

Re: Dobór sprężyn

: pn sie 09, 2010 7:51 pm
autor: olin1
Artur.W pisze:mam pytanko - jaka jest długość sprężyn (tył) w wersji z 93'?
Tak mi się wydaje że moja Rakieta troszkę się czołga a nigdzie nie mogę znaleźć jaka jest (oryginalnie) dł sprężyn :(
Ma ktoś taką wiedzę ?

Re: Dobór sprężyn

: pn lut 28, 2011 10:01 pm
autor: olin1
Udało mi się znaleźć:


Daihatsu ROCKY Hard Top (F7, F8) (1984.06 - 1993.04) 2.8 TD 102KM
Informacje:
* od roku prod.: 1993-05
* Rozstaw osi: 2530
Dodatkowe informacje:
* Strona zabudowy: os tylna
* żrednica 1 [mm]: 11,8
* żrednica 2 [mm]: 15
* żrednica 3 [mm]: 11,8
* Długosć [mm]: 305
* żrednica zewnętrzna 1 [mm]: 178
* Ciężar [kg]: 3,4

Re: Dobór sprężyn

: pt mar 04, 2011 8:56 am
autor: nadglowski
W mojej rakiecie poprzedni właściciel z przodu wsadził sprężyny między ramę a resor w miejscu gumowych odbojów :)9 czy ktoś może mi wytłumaczyć po co ??

Re: Dobór sprężyn

: pt mar 04, 2011 12:29 pm
autor: Tomstar
Jak dobrze pamiętam to w dziale Suzuki można poczytać o takich patentach. Rozwiązanie to ma chyba na celu przeciwdziałanie klapnięciu resorów i usztywnienie zawiechy.
Czy to działa Ty nam powiedz.
Plus tego taki, że już jesteś o krok bliżej w razie przerabiania Rockiego na sprężyniaka :lol:

Re: Dobór sprężyn

: pt mar 04, 2011 12:36 pm
autor: nadglowski
Czy działa ??
Jest sztywny i faktycznie resory ma jak nowe mimo swojego wieku. :)2
Nie jest komfortowy ale nie taka jego rola.
Przy dość ciężkim silniku może faktycznie to ma sens.

Re: Dobór sprężyn

: czw mar 24, 2011 10:27 pm
autor: don_kicic
Także widziałem zabieg wsadzenia sprężyn do resoraka, ale w tym przypadku zostało jedno główne pióro a między nie a ramę została wsadzona sprężyna, technika ta ma na celu sprawić jazdę Rockym bardziej komfortową i spełnia swoją rolę, na pewno samochód jest wygodniejszy. Zabieg taki ma wiele plusów jednym z nim jest w miarę prosty i szybki montaż przy pomocy spawarki i sprężynki poza tym nie trzeba kombinować z wahaczami, sprężynami i drążkami poprzecznymi i stabilizacyjnymi.

Re: Dobór sprężyn

: pt mar 25, 2011 12:06 am
autor: Jarotoro
Artur.W pisze:witam
jestem posiadaczem rockiego z 89' i chciałbym zmodyfikować trochę zawieszenie - zamiast resorów dać sprężyny
i w zwiazku z tym mam pytanko - jaka jest długość sprężyn (tył) w wersji z 93'?
ewentualnie jeśli ktoś motał już coś takiego to jakie sprężyny zastosować ?

Witam.
Ja mam przerobiona rakietę na sprężyny i mosty od GR.
Samochód super jeżdzi w terenie, jednak kosztowało to dużo pracy i kasy. Z doświadczenia moge powiedzieć ,że taka przeróbka nie ma sensu ekonomicznego. Lepiej od razu kupić patrola lub LJ 70 i etapami modernizować. Pozdrawiam